Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, toch nog een vraag over vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

safari

Help, toch nog een vraag over vlooien

Ongelezen bericht door safari »

De afgelopen weken heb ik heel veel gelezen op het Forum over vlooien en hoe die te bestrijden. :E: Ik heb nu zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie :denken:
Uit alle berichten begrijp ik dat de Scalibor band een goede keuze is, alleen als ik daar op ga Googlen dan kom ik uit bij een tekenband. Is die ook tegen vlooien want ze hebben nog nooit een teek gehad maar met name Rakker is een echte vlooienmagneet :jank: . Pipetjes bij hem helpen ook geen fluit.
Ik heb van jullie al lang begrepen 1 vlo op de hond is 99 in huis. Ik zweer het, hier zitten ze op de reservebank onder de salontafel. Als het heel stil is kan ik ze horen juichen :cheer: Verder was ik erg blij met de tip om vlooienshampoo bij het dweilwater te doen en dat doe ik nu dus ook. Stofzuigen dagelijks ook. Ik ben ook van plan om vaker de omgevingsspray te gebruiken maar wat is een goede en hoe vaak kan ik dat het beste doen? Kleedjes en kussens worden ook vaak gewassen op 60 graden. (hoe krijg ik daarna mijn wasmachine goed haarvrij?)
Voor Molly zoek ik ook nog iets, op diverse Mops sites wordt afgeraden om een band te gebruiken bij een platte snuit. Maarree wat dan, haar nek is breder/dikker dan haar aardappel hoofdje, dus een band kan sowieso niet :jank: Kan het met die platte snuit dan geen kwaad (als ze weer eens bovenop Rakker ligt te snurken), :I: dat hij dan zo'n band draagt.
Is het ook verstandig om eerst een knock-out middel te gebruiken op de honden (dan zijn ze geloof ik binnen 6 uur vlo vrij) en dan pas de band om te doen?
Binnenkort laten we het vloerkleed reinigen, kan ik er daarna vanuit gaan dat evt ongedierte ook dood is of moet het een speciale reiniging krijgen. Het kleed wordt pas weer neer gelegd als het kouder gaat worden? Wie weet raad?
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: Help, toch nog een vraag over vlooien

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Scaliborband is niet voor vlooien en zal daar ook nooit afdoende voor helpen!
Ik moet wel zeggen dat het het enige is wat ik altijd gebruikte bij Kay, maar vorig jaar had ik 2x een situatie waarbij hij toch gebeten was door een vlo, ondanks de scalibor band... Na een praktisch kale hond en medicatie, bloedonderzoek e.d. blijkt dat Kay een vlooienallergie heeft, dus nu gebruik ik toch ook pipetten...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Scalibor is idd alleen geschikt voor tekenmagneten die zo nu en dan eens een vlo hebben, mijn "favoriet" voor vlooienmagneten is advantage (evt advantix als je 'm ook voor teken nodig hebt). Goede omgevingsspray bevat iig een bestanddeel dat tegen larven werkt, bijvoorbeeld IndoorX.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Totally off topic sorry: Ah goeie tip hoef ik niet meer de band erbij te doen dus? Werkt net zo goed tegen de teken als de band?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

MariskaB schreef:Totally off topic sorry: Ah goeie tip hoef ik niet meer de band erbij te doen dus? Werkt net zo goed tegen de teken als de band?
Het zal wel een beetje per hond verschillen, maar Advantix werkt in principe net zo goed tegen teken als scalibor
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Vervang eens wat vaker de stofzuiger zak :) of koop een stofzuiger zonder stofzak.

Succes
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”