Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gladde vloer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Aantal honden: 1

Gladde vloer

Ongelezen bericht door Saar2012 »

We hebben vanmorgen onze pup gehaald en nu is ze hier en ze glijdt steeds uit op onze vloer. In de woonkamer ligt parket en in de keuken (open) liggen tegels. Ik ben bang dat ze er wat van krijgt, of een pootje pijn doet of iets. Zouden jullie een kleed of iets halen voor op de vloer? Of wat hebben jullie gedaan met je gladde vloer?
Laatst gewijzigd door Saar2012 op 10 mei 2012 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Gladde vloer

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wij hebben ook een paar makkelijk schoon te houden vloerkleden neergelegd (goedkope van de Ikea), is niet mooi maar wel heel veel fijner voor de hond!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wij hebben vanaf dag één nooit binnen gespeeld.
Kon ook niet met een volwassen Mechelaar en een pup in een niet al te groot huis.
En nu wordt er nog steeds niet binnen geklierd.
Lekker rustig :I:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

combinatie van beide ;-) nu wel wat goedkope kleden even neerleggen maar ook : niet binnen druk spelen.
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Wij hadden marmer liggen, dat is ook vreselijk glad.
Toen Joe pup was hadden we overal kleden liggen.
Ze mochten binnen ook niet wild spelen. Na een paar maanden hebben we de meeste kleden weggehaald en dat ging allemaal prima.
Saar2012
Zeer actief

Net even bij de Leen Bakker wat goedkoop tapijt gehaald :) Scheelt een hoop voor het begin. Het is nu ook erg smerig weer, dus dan ga je ook niet de hele tijd buiten spelen. En ze huppelt zelf ook heen en weer. Nou, het is niet het mooiste misschien, maar wel veilig voor ons meisje! :D
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier laminaat, niks er op... rennen gebeurd niet binnen dat doe je maar buiten. Heupjes en elleboogjes uitstekend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Tara schreef:Wij hebben al onze honden groot gekregen op parket, en we hebben er nooit wat op gelegd.
Ze leren snel genoeg hoe ze er overheen moeten lopen, en ook dat donderjagen in huis niet echt de bedoeling is.
Onze honden hadden en hebben allemaal perfecte scharniertjes, en weten uitstekend hoe ze in geval van poes in tuin een sprintje moeten trekken over het parket. :wink:
dat is dan mazzel want toen wij ooit één van onze newfoundlanderpuppen zagen modderen op de supergladde vloer die zij hadden hebben we ook gevraagd of het misschien niet slimmer zou zijn om toch in elk geval een stukje loper te leggen. Dat advies hebben ze helaas in de wind geslagen en toen wij de pup na een jaar terug zagen kregen we tranen in de ogen. Hij liep als Charlie Chaplin met zijn voorpoten en zo stonden ze ook. Door de gladde vloer had hij zich aangeleerd te gaan schuifelen in plaats van zijn poten normaal op te tillen. We hadden toen een jongehondendag in een pand waar in één gedeelte ook een gladde vloer lag en dit was de enoge pup die niet bang van die vloer was maar of dat nou een voordeel was ;-(
De rest van de pups stonden allemaal keurig op de poten en deze pup was echt triest om te zien......ergste was nog dat de eigenaren ons daar de schuld van wilden geven!
Dus voor mijn pups geen gladde vloeren in huis en voor newfoundlanderpups gebruikte ik altijd campingtapijt in de puppykamer ondakt dat daar een stroeve plavuizenvloer lag.
Sandra
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

Ik vind het niks als we onze pup nu gaan verbieden te spelen in huis, dus wij hebben wel voor wat tapijt gekozen op onze gladde vloeren. Met gewoon lopen gleed ze al weg, dus helemaal als ze naar een speeltje toe rent of springt. Ik vind het raar om elke uitspatting van enthousiasme te gaan verbieden, omdat we nu eenmaal gladde vloeren hebben. We zijn ier beide erg blij met het tapijt dat er nu ligt :)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Saar2012 schreef:Ik vind het niks als we onze pup nu gaan verbieden te spelen in huis, dus wij hebben wel voor wat tapijt gekozen op onze gladde vloeren. Met gewoon lopen gleed ze al weg, dus helemaal als ze naar een speeltje toe rent of springt. Ik vind het raar om elke uitspatting van enthousiasme te gaan verbieden, omdat we nu eenmaal gladde vloeren hebben. We zijn ier beide erg blij met het tapijt dat er nu ligt :)
vraag me af of je daar nog zo makkelijk over denkt als je pup 10 maanden oud en een halve meter groter is :schrik:
jong geleerd is oud gedaan en niet aanleren is een stuk makkelijker dan afleren.
als dat inhoudt dat je zelf wat vaker met je pupke naar buiten moet dan is dat niet anders ;)

hier wordt ook van jongs af aan niet binnen gedonderd, maar ik heb en had wel kleden op mijn gladde vloer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Saar2012 schreef:Ik vind het niks als we onze pup nu gaan verbieden te spelen in huis, dus wij hebben wel voor wat tapijt gekozen op onze gladde vloeren. Met gewoon lopen gleed ze al weg, dus helemaal als ze naar een speeltje toe rent of springt. Ik vind het raar om elke uitspatting van enthousiasme te gaan verbieden, omdat we nu eenmaal gladde vloeren hebben. We zijn ier beide erg blij met het tapijt dat er nu ligt :)
ik hou mn spullen graag heel... :ok: spelen doen ze maar lekker buiten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door sam2011 »

hier ook parket en laminaat, in huis kalm ravotten doe je maar in de tuin.
a dog is a dog, it isn't a child
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”