Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Als de hond losloopt altijd een halfcheck afdoen ivm gevaar met vastzitten ergens aan, of een andere spelende hond die erin klem komt te zitten . Afsluiten is inderdaad het deel achter de oren, als het daar smaller is dan de kop. Je wilt niet dat als de hond achteruit springt hij eruit glipt
Train je toevallig bij een hondenschool, die je uit kan leggen hoe je ermee moet werken?
Leeuwtje schreef:Als de hond losloopt altijd een halfcheck afdoen ivm gevaar met vastzitten ergens aan, of een andere spelende hond die erin klem komt te zitten
Is een martingale van een ander materiaal dan een ketting veiliger in dit verband ? ( bv die van http://www.halsbanden.com/ )
Leeuwtje schreef:Train je toevallig bij een hondenschool, die je uit kan leggen hoe je ermee moet werken?
Ja, maar ik heb de halsband pas net en nog niet kunnen vragen op de training.
Ik vind het fijne halsbanden, heb er ook een paar voor Bumba.
Ik wil niet dat de halsband slipt, dus heb hem op de lengte dat de halsband mooi aangesloten zit met de D-ringen tegen elkaar, en dan heb je het kettinkje dus als extra ruimte zeg maar.
Als de hond niet trekt zit de halsband dus losjes om de nek zonder af te kunnen schieten en wanneer de hond druk op de lijn zet word de halsband dus aangetrokken zonder te wurgen.
Liefde begint met een glimlach, Groeit met een kus, Maar eindigt met een traan.
als de halsband niet wurgt maakt het niet uit aan welke kant de hond loopt.
ik maak die kettinkjes altijd zelf korter want anders valt hij hier van zijn kop af.
krullie schreef:als de halsband niet wurgt maakt het niet uit aan welke kant de hond loopt.
Bij die van Ezydog wel ( die zonder een ketting ) , als de halsband aangetrokken is en de hond aan de verkeerde kant loopt valt ie niet open. Als ie niet strak is afgesteld maakt het verder inderdaad niet uit.....
krullie schreef:ik maak die kettinkjes altijd zelf korter want anders valt hij hier van zijn kop af.
dat kettinkje knip ik door, maak ik korter en een nieuwe ring erdoorheen en voila klaar.
je moet wel een ring hebben die wat kan hebben natuurlijk, geen sleutelringetje.