Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In blijde verwachting...

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Hertenhoeve
nieuw lid
Mijn ras(sen): In afwachting van hulphond
Contacteer:

In blijde verwachting...

Ongelezen bericht door Hertenhoeve »

Hoi!

Mijn naam is Barbara en ik ben helemaal nieuw hier. De reden?
Ik ben in blijde verwachting van een hulphond van www.hulphond.nl.
Tot 2 jaar geleden honden gehad, maar nog nooit een hulphond.
10 jaar geleden kreeg ik een progressieve spierziekte waardoor ik, zeg maar, ''beperkingen'' heb.

Dankzij mijn thuiswerkende echtgenoot en de nodige hulpmiddelen + thuiszorg kon ik gewoon in mijn eigen huis een redelijk zelfstandig leven leiden.
Helaas is de liefde van mijn leven eind oktober zeer plotseling overleden.
Zelfstandig thuis blijven wonen zonder al te veel afhankelijk te zijn van hulp van buitenaf werd ineens een ander verhaal, nog even afgezien van het grote gemis.
Om een lang verhaal een beetje korter te maken: Inmiddels ben ik zowel door het ziekenfonds als door de hondenschool positief geïndiceerd voor een hulphond.

Dankzij de hulphond kan ik in de toekomst weer een redelijk zelfstandig leven gaan leven en zal ik veel minder afhankelijk zijn van hulp van o.a. de thuiszorg.

Jullie hoef ik vast niet te vertellen, dat mijn hond naast het werk dat hij zal gaan doen, ook een vriendje naast mij zal gaan betekenen die de eenzaamheid een stuk kan verminderen!

Ik voel mij dus echt ''in blijde verwachting'' dit keer zonder zwangerschapskwaaltjes! Het is alsof ik wacht op een adoptiekindje.
Wanneer zal de telefoon gaan en hoor ik dat er een hond beschikbaar is voor een mogelijke ''match"...wat zal het worden, een jongen of meisje, een donkere of een blonde, eentje met kort, lang of ruwhaar, een grote of een kleine?

De spannende tijd tot het zover is, vermaak ik mij met alles lezen dat los en vast zit over honden!

Vandaar dus....

Groet van Barbara
Mensen kunnen niet altijd helpen...een hond wel!
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: In blijde verwachting...

Ongelezen bericht door *Esther »

Welkom Barbara.
Wat zal dat wachten spannend zijn, leuk dat we nu kunnen meeleven!
Veel plezier hier!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Gecondoleerd met het verlies van je man :roos: Ik hoop dat er snel een hond bij je komt wonen zodat jullie samen kunnen genieten van elkaar. Veel plezier met de voorpret alvast.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Welkom hier :ok:
En wat spannend zeg!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier op dit forum.
Spannend zeg een heel nieuwe hondevriend in je leven.
Ook nog gecondoleerd met het verlies van je man en sterkte met het verwerken van je verdriet.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom!
gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Nog gecondoleerd met t verlies van uw man..
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
wanneske
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door wanneske »

welkom op het forum

gecondoleerd met het verlies van je man.

gefeliciteerd met je hulphond. Duim met je mee dat hij of zij snel mag komen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Welkom hier. Ik hoop dat je snel een leuk hulpje/vriendje krijgt. Wel iets heel leuks om naar uit te kijken :wink:
Gecondoleerd met het verlies van je partner :roos:
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Wat leuk zeg!
Ik ben van plan als ik later op mezelf woon een hulphond op te gaan voeden. Van pup tot hij weg moet zegmaar.
Ik vind het prettig om iemand anders te helpen en trainen vind ik ontzettend leuk om te doen! En als ik iemand kan helpen er mee geeft het mij ook een goed gevoel
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Welkom op het forum!
En wat fijn dat je een hulphond krijgt! Ze kunnen zoveel voor je betekenen.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Leuk die voorpret! Hoop dat je hond gaat helpen om deze moeilijke tijd door te komen, en dat het helpt tegen eenzaamheid is zeker. Welkom!
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Welkom en nog gecondoleerd. Ik hoop dat er snel een geschikte hond is. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Woon je nog aardig dicht bij ons. Gecondoleerd met het verlies van uw man.
Hoop dat je snel een geschikte hulphond gaat krijgen.
Welkom op het forum
Hertenhoeve
nieuw lid
Contacteer:

Tjonge, wat een ontzettend hartelijk welkom van jullie allemaal!
Waar mijn aanstaande hond nu al niet toe leidt! :D
Geweldig hoe jullie allemaal meeleven! Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van de spannende ontwikkelingen.

Semmyboy, wat een goed voornemen! Ik heb de grootste bewondering voor de ''gastgezinnen'', waar de honden gedurende 1 jaar verblijven tot zij op de hondenschool verder opgeleid worden.

Het opvoeden en opleiden van pup via puper tot een hond die aan de opleiding mag beginnen! Een enorme klus gevolgd door een moeilijk afscheid na een jaar.

Zonder gastgezinnen geen hulphonden voor al die mensen die ze zo hard nodig hebben!

En er is zo'n enorm tekort aan gastgezinnen, moet je weten. Veel mensen zien toch wel erg tegen deze zware taak en het afscheid op.

De mensen die het wel doen, doen het gelukkig met hart en ziel en met het belangrijke doel dat zij willen bereiken voor ogen, Wanneer zij zien, wat de hulphond allemaal gaat betekenen voor mensen met beperkingen, is zo'n afscheid gelukkig beter te verdragen (blijkt uit wat zij zeggen).

Dus Semmyboy, ik heb nu al bewondering voor je!

Als jij (of iemand anders) iets meer wilt lezen over het gastouderschap, dan kun je dat doen op www.hulphond.nl. Hier zijn ook veel blogs te vinden van gastouders.

En ja, Primera, wij wonen inderdaad dicht bij elkaar! Wie weet komen we elkaar ooit ergens tegen op 1 van de hondenlosloopplaatsen bijvoorbeeld.

Allemaal bedankt voor de lieve berichten!

Barbara
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Welkom, en wat fantastisch dat je zo iets moois hebt om naar uit te kijken!
safari

Ongelezen bericht door safari »

Welkom, ik laat de beschuit met muisjes al aanrukken. Ik kan me voostellen dat deze "zwangerschap" lang duurt.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Spannend!

Toen ik op een telefoontje zat te wachten voor een beschikbare herplaatser, voelde ik mij ook " zwanger" zoooo spannend!

Weet niet waar je in capelle woont, maar mischien komen we elkaar eens tegen. Ik woon achter de koperwiek.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Hertenhoeve
nieuw lid
Contacteer:

Ah Tanja...je maakte dus net zo iets mee en kent het zwangere gevoel! :D

We zullen elkaar vast tegenkomen want ook ik woon in Middelwatering en ben vrijwel dagelijks te vinden in de Koperwiek! In een scootmobiel, nu dus nog zonder hond, maar in de toekomst.....

Ik zal uitkijken naar Simba en Bella, zij moeten toch niet ingewikkeld te herkennen zijn, haha.

Tot ziens, zal ik maar zeggen...
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Welkom hier, en gecondoleerd met het grote verlies van je man. Je heb al heel wat voor de kiezen gekregen zeg.
Wat zal de a.s. hulphond een lichtpunt voor je worden hè, ik hoop dat hij/zij heel gauw bij je komt wonen. En wens je al heel veel plezier met de voorpret.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hertenhoeve schreef:Tjonge, wat een ontzettend hartelijk welkom van jullie allemaal!
Waar mijn aanstaande hond nu al niet toe leidt! :D
Geweldig hoe jullie allemaal meeleven! Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van de spannende ontwikkelingen.

Semmyboy, wat een goed voornemen! Ik heb de grootste bewondering voor de ''gastgezinnen'', waar de honden gedurende 1 jaar verblijven tot zij op de hondenschool verder opgeleid worden.

Het opvoeden en opleiden van pup via puper tot een hond die aan de opleiding mag beginnen! Een enorme klus gevolgd door een moeilijk afscheid na een jaar.

Zonder gastgezinnen geen hulphonden voor al die mensen die ze zo hard nodig hebben!

En er is zo'n enorm tekort aan gastgezinnen, moet je weten. Veel mensen zien toch wel erg tegen deze zware taak en het afscheid op.

De mensen die het wel doen, doen het gelukkig met hart en ziel en met het belangrijke doel dat zij willen bereiken voor ogen, Wanneer zij zien, wat de hulphond allemaal gaat betekenen voor mensen met beperkingen, is zo'n afscheid gelukkig beter te verdragen (blijkt uit wat zij zeggen).

Dus Semmyboy, ik heb nu al bewondering voor je!

Als jij (of iemand anders) iets meer wilt lezen over het gastouderschap, dan kun je dat doen op www.hulphond.nl. Hier zijn ook veel blogs te vinden van gastouders.

En ja, Primera, wij wonen inderdaad dicht bij elkaar! Wie weet komen we elkaar ooit ergens tegen op 1 van de hondenlosloopplaatsen bijvoorbeeld.

Allemaal bedankt voor de lieve berichten!

Barbara
Oh wat leuk.
Misschien krijg je wel een hond die ik gefokt heb of een hond waar mijn reu de vader van is.??
Op dit moment zijn er al wel honden van mij afgetraint en sommige zijn bezig met de aftraining.
Houd ons op de hoogte. :E:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Hertenhoeve schreef:We zullen elkaar vast tegenkomen want ook ik woon in Middelwatering en ben vrijwel dagelijks te vinden in de Koperwiek! In een scootmobiel, nu dus nog zonder hond, maar in de toekomst.....
Daar rijden er wel meer in een scootmobiel, kan je nu niet alvast een bordje eraan hangen "ik verwacht een hulphond" :mrgreen: dan spreek ik je wel aan :wink:
Hertenhoeve
nieuw lid
Contacteer:

Haha , ik heb aldoor het gevoel dat iedereen aan mijn neus al ziet, hoe gelukkig ik ben en waarom! (Maar zo'n bordje zou natuurlijk nog leuker en duidelijker zijn)

Ik rijd op een hele grote grijze scoot en ben een heeeel klein beetje jonger dan de gemiddelde scootmobielrijder in de Koperwiek. (maar toch altijd nog vrijwel bejaard met 57 jaar) Oh ja en ik ben een vrouw (dan valt er toch weer zo'n 50 % of meer af) en bruin haar, daar waar de meesten grijs zijn (maar eerlijk gezegd ikzelf ook, doe er alleen wat aan om het te verbergen :wink: )
Oh wat leuk.
Misschien krijg je wel een hond die ik gefokt heb of een hond waar mijn reu de vader van is.??
Op dit moment zijn er al wel honden van mij afgetraint en sommige zijn bezig met de aftraining.
Houd ons op de hoogte
Wat leuk!! Dit zou namelijk zomaar kunnen omdat hulphond.nl voor mij een poedel / kruising poedel in gedachten heeft in verband met een aantal eigenschappen van de poedel waarvan zij denken dat die mijn functioneren ten goede komen! (zelf had ik nooit aan een poedel gedacht...nu ik me er meer in aan het verdiepen wel, lijkt het me geweldig)
Tuuuurlijk hou ik je op de hoogte! Super dat je dit doet, trouwens...
Laatst gewijzigd door Hertenhoeve op 16 mei 2012 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je man :roos:

Wat fijn voor je dat je in verwachting bent van een hulphond, dat zal je leven vast een stuk makkelijker maken, en is het gewoon gezellig, zo'n hond in huis.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hertenhoeve schreef:Haha , ik heb aldoor het gevoel dat iedereen aan mijn neus al ziet, hoe gelukkig ik ben en waarom! (Maar zo'n bordje zou natuurlijk nog leuker en duidelijker zijn)

Ik rijd op een hele grote grijze scoot en ben een heeeel klein beetje jonger dan de gemiddelde scootmobielrijder in de Koperwiek. (maar toch altijd nog vrijwel bejaard met 57 jaar) Oh ja en ik ben een vrouw (dan valt er toch weer zo'n 50 % of meer af) en bruin haar, daar waar de meesten grijs zijn (maar eerlijk gezegd ikzelf ook, doe er alleen wat aan om het te verbergen :wink: )

[qote]Oh wat leuk.
Houd ons op de hoogte
Wat leuk!! Dit zou namelijk zomaar kunnen omdat hulphond.nl voor mij een poedel / kruising poedel in gedachten heeft in verband met een aantal eigenschappen van de poedel waarvan zij denken dat die mijn functioneren ten goede komen! (zelf had ik nooit aan een poedel gedacht...nu ik me er meer in aan het verdiepen wel, lijkt het me geweldig)
Tuuuurlijk hou ik je op de hoogte! Super dat je dit doet, trouwens...[/quote]
Leuk.
Ik weet dat er nu een aantal ,geloof een 7 pups van poedel Gerrit van mij x Maddie een doodle van stichting hulphond de aftraining ingaan.
En nog een paar volle poedels van mij die binnenkort klaar zijn.
Lopen ook nog 2 hele leuke goldendoodles waar van Gerrit van mij de vader is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Terryh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): English Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Terryh »

Welkom, ik hoop dat je maatje er snel komt.
Knap, dat na zoveel te hebben meegemaakt, je zo positief in het leven sta.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”