Ik ben op zoek naar een tuig waaraan je een hond ook op kan tillen. Ik heb in ieder geval al goede verhalen gehoord over het Webmaster tuig van Ruffwear, maar weet iemand of er ook nog andere goede tuigen zijn waaraan de hond opgetild kan worden?
Het tuig is o.a. bedoeld voor tijdens de vakantie (wandelen in de bergen), voor als de hond onverwachts naar beneden glijdt of om ergens over heen te tillen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tuig om hond op te tillen
Moderator: moderatorteam
- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Tuig om hond op te tillen
dan zou ik voor bovengenoemd tuig gaan... 2 banden, erg stevig en veilig imo.Frouke schreef:Ik ben op zoek naar een tuig waaraan je een hond ook op kan tillen. Ik heb in ieder geval al goede verhalen gehoord over het Webmaster tuig van Ruffwear, maar weet iemand of er ook nog andere goede tuigen zijn waaraan de hond opgetild kan worden?
Het tuig is o.a. bedoeld voor tijdens de vakantie (wandelen in de bergen), voor als de hond onverwachts naar beneden glijdt of om ergens over heen te tillen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
Dan raad ik je toch die van Ruffwear aan, dit is ook een tuig waar een hond absoluut niet uit kan komen. Een ander tuig met handvat is van Julius k9 maar hier kan de hond wel uit.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Bedankt voor jullie reacties, ik ben om hoor
.
Het K9 tuig ken ik, er zit wel een handvat aan, maar deze is volgens mij niet geschikt om een hond mee op te tillen.
Het K9 tuig ken ik, er zit wel een handvat aan, maar deze is volgens mij niet geschikt om een hond mee op te tillen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
sowieso de tuigen met maar 1 band over de buik lijkt me niks, bij de ruffwear is het gewicht verdeeld over twee banden zoals Malinois al aangeeft. Ik ken verder geen tuigen die 2(3) banden hebben behalve de ruffwear.