Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenrugzak

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Hondenrugzak

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik wil graag een rugzak kopen voor Bruno, zodat hij wat dingen kan dragen, zoals de bal en een flesje water hoor, geen zware dingen, misschien wat poepzakjes. Ik denk dat hij dat wel leuk zou vinden, de Drager van de spullen. Maar als ik ga zoeken, vind ik alleen erg dure soorten, vanaf 60 euro voor zijn maat. De mooiste kost zelfs 165 euro, die is wel vet. Weet iemand toevallig een site waar ze ze wat minder duur hebben? Want nu vind ik er eentje die goedkoper is, en die is wel erg goedkoop, 15 euro ofzo, flutkwaliteit. Ik zou wel graag eentje hebben die wat vulling heeft, iets van schuimrubber ofzo. Zodat de inhoud niet tegen Bruno aan bonkt terwijl hij een drafje doet. En, blijven die dingen een beetje heel? Of moet ik toch echt aan een dure geloven? We willen er gewoon mee wandelen trouwens, geen bergbeklimmen oid.
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Re: Hondenrugzak

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ik zou dan toch voor de Ruffwear rugzak gaan, deze is dan wel heel duur maar deze heeft wel een goede pasvorm terwijl vaak de goedkope van flutkwaliteit zijn en niet 100% goedzitten. Ik heb er hier zelf ook 1 van ruffwear voor Chucky en een goedkope daarvoor gehad maar dat zat gewoon niet goed en is uiteindelijk ook zonde van je geld. Blijf anders ook op marktplaats kijken hier staan ook nog wel is ruffwear zakken op.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Gebruik de zoekfunctie eens op het forum. Staan wel goede tips en ervaringen :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam heeft een Karlie rugzak............. Maar ervaring heb ik er nog niet mee, komt nog.......... Ligt nl. klaar voor de vierdaagse......
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb een Ruffwear rugzak in combinatie met een webmaster harness, bevalt mij uitstekend. De aanschaf is inderdaad vrij prijzig, maar het is een rugzak die afneembaar is dus je kunt het tuig ook gewoon zonder rugzak gebruiken (dat doe ik heel veel).
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Heb je ook wel eens gewoon bij dierenwinkels in je buurt gekeken. Ik heb een goedkope bij pets & co gehaald (We weten niet meer precies hoe duur, ergens tussen 30 en 35 euro). Vooral omdat ik het eerst wilde uitproberen. Dit is volgens mij de l,, als je hem wilt overnemen laat maar weten. Kay heeft hem een paar keer omgehad vorig jaar. Hij was voor de dogtrail vorig jaar. Deze is voor Kay eigenlijk veelste groot en hij ligt niet zo lekker bij hem en ik moet de bandje opknopen, want meneer heeft te weinig spek. Ik zelf heb veel paswerk moeten doen om iets te vinden wat bij Kay past en wat niet van die kleine zakjes heeft. Ik ben nu aan sparen voor 1 van ruffwear bij hondenspul.nl gepast, maar s (zoals ik al zei, hij is groot maar heeft geen spek) voor 89 euro. En kwa gewicht viel het mij nogal tegen. Ik wilde Kay twee waterflesjes laten dragen, maar dat bleek toch behoorlijk zwaar (misschien omdat de rugzak niet echt lekker ligt). Nu waren dat natuurlijk wel hele dagtochten....
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Okee dus de ruffwear is wel favoriet. Ik moet zeggen dat ik er ook niet van hou iets goedkoop aan te schaffen, om het dan stuk te zien gaan in korte tijd.

@gyanty, ik denk dat ik dan ook maar voor een duurdere ga. We gaan toch niet op vakantie. Als Bruno op een drafje loopt, wat ie graag doet, schudt alles heen en weer en dat moet zo'n rugzak wel kunnen hebben natuurlijk. Ik heb eens op zitten letten namelijk en ook aan de lange lijn loopt Bruno het liefst in draf. Maar evengoed bedankt.

@stephanier, marktplaats, goed idee! Nog niet aan gedacht.

@sirene, ik had niet aan de zoekfunctie gedacht omdat je dan vaak oude berichten vindt, en met hondenspullen weet je dan niet of die rugzak nog te krijgen is of dat de webwinkel nog bestaat. Ik had wel gegoogled maar vond er niet veel en weinig variatie in prijs.
gyanty
Zeer actief

Kay galopeerde er zelfs mee hoor :D Al zou ik hem niet echt omdoen als ze loslopen (was even om uit te proberen)
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

gyanty schreef:Kay galopeerde er zelfs mee hoor :D Al zou ik hem niet echt omdoen als ze loslopen (was even om uit te proberen)
Ja okee maar op de lange duur zal zo'n goedkope sneller stuk gaan en dan koop ik liever meteen een goeie. Bruno is niet zo'n struikenloper dus ik denk dat hij er best los mee kan lopen eigenlijk. Hij blijft eigenlijk altijd bij ons in de buurt en gaat niet de struiken in om achter een konijn aan te gaan ofzo. Dus blijven hangen zal dan niet zo'n punt zijn denk ik. Als hij speelt met andere honden is het altijd heel hard achter elkaar aan rennen. Voor Shelly zou het anders zijn want die is wat speelser met andere honden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Er gaat niets boven Ruffwear. Zeer goede kwaliteit, stevig, comfortabel voor de hond en niet al te lelijk.
Fizgig
Zeer actief

Ik wil eigenlijk die met watercompartimenten, maar die is wel heel duur. Shelly is namelijk nogal een muts met water drinken. Ze wil niet aan de waterkant drinken, want water vindt ze eng, te dichtbij. Dus maak ik vaak maar een kom met mijn handen voor haar. Want een uur door de zon wandelen, dan heb je toch echt een slokje water nodig, nou ja, als hond dan. Dus dat zou mooi zijn als Bruno die kan dragen. Maar goed, kan ook eentje nemen zonder watercompartimenten en er gewoon waterflesjes in doen.

Ik las dat honden 10% van hun lichaamsgewicht kunnen dragen, dus voor Bruno 5 kilo. Is Kay zo licht dan, of klopt dat cijfer niet? Een flesje water weegt maar een halve kilo.
Fizgig
Zeer actief

Voor de liefhebbers, deze site heeft volgens mij zo'n beetje àlles van Ruffwear:

http://www.xpet.nl/assets/s2dmain.html? ... index.html
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

ik heb de rugzakken van k9, praktisch voor mij omdat ze de tuigen al hadden.
hij vind het geweldig trouwens
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Leuk hoor! Tankie die mag altijd De Kong dragen buiten en die taak neemt hij zeer serieus. Geen tips wb het rugzakje maar je zal vast wel wat vinden nav de tips hier.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier ook de ruffwear voor de honden. Rowan heeft deze aangehad tijdens een tocht door de bergen waarin we van hut naar hut trokken. En dit jaar krijgt Sita er ook eentje om. Rowan heeft er echt geen last van gehad. Die liep net zo makkelijk met als zonder rugzak op.

Hier een foto van Rowan in Oostenrijk met de rugzak:

Afbeelding
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hé, die foto ken ik! Die berg ook trouwens. :mrgreen:
Sita
Zeer actief

LongFields schreef:Hé, die foto ken ik! Die berg ook trouwens. :mrgreen:
Blijf het een gave foto vinden. Stoer mannetje :I: :I:

Afbeelding
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

LongFields schreef:Ik heb een Ruffwear rugzak in combinatie met een webmaster harness, bevalt mij uitstekend. De aanschaf is inderdaad vrij prijzig, maar het is een rugzak die afneembaar is dus je kunt het tuig ook gewoon zonder rugzak gebruiken (dat doe ik heel veel).
Ik haak even aan op dit topic. Weten jullie misschien of je de rugzak ook los kan kopen zonder het tuig? Ik ben van plan om een Ruffwear Webmaster tuig te kopen, maar wil mijn hond nu nog niet met rugzak laten lopen, maar in de toekomst wel. Als de rugzak alleen in combinatie met het tuig te koop is, kan ik misschien nu beter gelijk de rugzak inclusief tuig kopen. En weten jullie of het enige verschil tussen de Palisades en de Approach Pack de waterzakken is?
Sita schreef:Hier ook de ruffwear voor de honden. Rowan heeft deze aangehad tijdens een tocht door de bergen waarin we van hut naar hut trokken. En dit jaar krijgt Sita er ook eentje om. Rowan heeft er echt geen last van gehad. Die liep net zo makkelijk met als zonder rugzak op.

Hier een foto van Rowan in Oostenrijk met de rugzak:

Afbeelding
Wat een mooie foto.....
Sita
Zeer actief

Het tuig en de rugzak is alleen als set te koop. Op het tuig dat bij de rugzak zit, zitten de bevestigingen aan voor de rugzak. Op een gewoon webmaster harness zitten die helaas niet.

Het verschil tussen de approach en de palisades pack zijn niet alleen de waterzakken. Bij de approach is het een geheel, en kan je niet zoals bij de palisades de rugzak eraf halen, waardoor je het tuig ook alleen kunt gebruiken. In jouw geval zou ik dan voor de palisades pack gaan. Kan je nu het tuigje gebruiken en als je het nodig hebt de rugzak erop klikken.

Afbeelding
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Sita schreef:Het tuig en de rugzak is alleen als set te koop. Op het tuig dat bij de rugzak zit, zitten de bevestigingen aan voor de rugzak. Op een gewoon webmaster harness zitten die helaas niet.

Het verschil tussen de approach en de palisades pack zijn niet alleen de waterzakken. Bij de approach is het een geheel, en kan je niet zoals bij de palisades de rugzak eraf halen, waardoor je het tuig ook alleen kunt gebruiken. In jouw geval zou ik dan voor de palisades pack gaan. Kan je nu het tuigje gebruiken en als je het nodig hebt de rugzak erop klikken.
Bedankt voor de toelichting, had het ook kunnen weten dat ik de duurste versie zou willen hebben, story of my life haha.
Weet jij of het inderdaad zo is dat ze 10% van hun lichaamsgewicht mogen dragen? Abbey weegt 17 kilo dus met het gewicht van die rugtas zelf eraf blijft er niet veel over.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

De rugtas is erg licht hoor. Volgens mij klopt het wel dat ze gemiddeld 10% van hun lichaamsgewicht mogen dragen.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ik heb voor Pfaff ook een ruffwear die met waterzakken...echt prima!! Ik heb op diverse shows rugzakken getest maar de pasvorm van ruffwear is echt uniek ik zou het geld van een goedkope besparen en metten een ruffwear kopen. Als je twijfelt of je hond het wel iets vind kun je aan een gewoon tuig twee opgerolde handoeken met elastiek vastmaken en daar stuk mee lopen..kijken of hij het verdraagt.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
gyanty
Zeer actief

Fizgig schreef:Ik wil eigenlijk die met watercompartimenten, maar die is wel heel duur. Shelly is namelijk nogal een muts met water drinken. Ze wil niet aan de waterkant drinken, want water vindt ze eng, te dichtbij. Dus maak ik vaak maar een kom met mijn handen voor haar. Want een uur door de zon wandelen, dan heb je toch echt een slokje water nodig, nou ja, als hond dan. Dus dat zou mooi zijn als Bruno die kan dragen. Maar goed, kan ook eentje nemen zonder watercompartimenten en er gewoon waterflesjes in doen.

Ik las dat honden 10% van hun lichaamsgewicht kunnen dragen, dus voor Bruno 5 kilo. Is Kay zo licht dan, of klopt dat cijfer niet? Een flesje water weegt maar een halve kilo.
Kay is 18/19 kilo. Soms uitschieter naar 20. Ik ga altijd uit van die 18 (zeker als we veel getraind hebben) dus 3,6 kilo kom ik dan uit, maar dat wilde ik niet zo maar op die rug gaan kwakken. En zeker niet meteen een hele dag zoals bij de dogtrail (we vertrokken 's ochtends om 9 uur en waren uur of 4 of 5 op de camping en dan de volgende dag ook nog een halve dag).

Als de hond losloopt vind ik dat hij ook even echt lekker los zijn ding mag doen. Dus dan haal ik rugzak er meestal gewoon even af. We hebben de rugzak nu op Santos liggen. De schotse collie is toch een slag groter en die past hem prima, dus we kunnen hem aankomend jaar toch nog gebruiken. Ik zou alleen voor een wandeling niet een dure met watercompartimenten nemen, dan zou ik gewoon een flesje in de tas nemen en om gewicht gelijk te houden aan de andere kant meteen een flesje water voor jezelf ;).

Ik ben zelf ook weer helemaal in de rugzakken gedoken, want volgend jaar misschien ook wel oosterijk/dogwalktrail ofzo met Kay. Ik weet nog niet of ik de versie zal nemen met afneembare rugzakken of niet. Heb momenteel ook een prima tuig voor Kay en weet niet of ik zo'n duur tuig ook nog apart zonder rugzakken om zou doen. Ook hier moeilijk moeilijk dus, nou ja eerst toch even rustig voor sparen, ondertussen zadelen we Santos momenteel gewoon lekker op tijdens onze trainingen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

gyanty schreef: Ik ben zelf ook weer helemaal in de rugzakken gedoken, want volgend jaar misschien ook wel oosterijk/dogwalktrail ofzo met Kay.
Ik zeg: doen! :E:
gyanty
Zeer actief

LongFields schreef:
gyanty schreef: Ik ben zelf ook weer helemaal in de rugzakken gedoken, want volgend jaar misschien ook wel oosterijk/dogwalktrail ofzo met Kay.
Ik zeg: doen! :E:
Hihi, ja het staat al wat jaren op de planning, maar had het geld er niet voor, alhoewel ik geen arme student ben, andere prioriteiten. Maar vanaf juni zal ik als het goed is eindelijk klaar zijn met de studie en lekker aan de bak kunnen, dus dan staat het zeker op de planning. Vriendlief ook al voorbereid en die leek het ook leuk! Anders gaan we gewoon alleen :D
Afbeelding
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Op deze website http://www.camddwrcanine.co.uk/shop/pro ... !&id=16270 is de Ruffwear Palisades rugzak trouwens te koop voor (omgerekent) €115 inclusief verzendkosten. Scheelt toch weer wat :F:
Ik heb hier een paar keer besteld en goed contact en snel geleverd.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Fizgig
Zeer actief

Hee bedankt. Heb net mijn vakantiegeld binnen, haha. Ff kijken..
Fizgig
Zeer actief

Da's een Engelse site, en je betaalt in ponden. Hoe werkt dat dan? Ik kan niet vinden hoeveel verzendkosten je betaalt. En hoe lang duurt het voor het er is?
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb'm vorige week in Roden gekocht bij de Paardendrogisterij, maat S was in de aanbieding, van 169,00 voor 99.00euro.............
Ik weet niet welke maat je zoekt?
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ik ben aan het zoeken naar een rugzak en kom op deze waanzinnige aanbieding. Helaas alleen in maat M, dus niet voor Bruno. Wees er snel bij, zou ik zeggen.

http://www.dogfactory.nl/outdoor-tassen ... lp7a65gei0
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”