Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fonds

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

marjolein55

Fonds

Ongelezen bericht door marjolein55 »

Graag wilde ik weten of er een fonds bestaat die mensen financieel ondersteunt bij onkosten die gemaakt moeten worden t.b.v de hond.

Ik heb wel een fonds gevonden dat helpt als je de dierenarts niet kunt betalen maar in dit geval moet de betreffende hond echt noodzakelijk naar de kapper en er is geen geld.

De vorige keer heb ik het betaald. Het bedrag was 45 euro. Het wordt een beetje genant als ik hier weer mee aankom. Je wijst de mensen dan zo op hun onvermogen en dat vind ik niet echt wenselijk. "Dan hadden ze hem niet moeten nemen" is een opmerking die ook niet past daar er in die tijd nog geen sprake was van de problemen van nu en van wegdoen is geen sprake. Kinderen.

Zelf knippen hebben we geprobeerd maar we zijn er al vlot achter gekomen dat het een vak is. :O:

Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden, ik hoor ze graag

Met vriendelijke groet, Marjolein
dagmar88
Zeer actief

Re: Fonds

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Is er wel geld voor de dierenarts?

Als je het ras/type vacht plaatst kunnen mensen hier misschien tips geven hoe de hond zelf te verzorgen.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Soms zijn er trimmers-in-opleiding die trimbeurten gedurende een deel van de opleiding gratis doen als ze de hond dan ook mogen lenen voor hun examen.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Kees (bouvierpoedel) vragen en zijn weide voor hem maaien? :F:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Asta schreef:Kees (bouvierpoedel) vragen en zijn weide voor hem maaien? :F:
:goeie: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:LOL:

Niets moet natuurlijk als je de hond goed bijhoud.
In Zwolle zit een praktijkschool die een tientje vragen.
Ben je hem wel de hele dag kwijt.
En zelf doen kan ook ook al ziet het er niet uit , Maar dan moet je ook niet gaan zeiken dat het er niet uitziet als je het geld er niet voor hebt.
Die hond heeft geen schoonheidsidealen en zal het een rot zorg zijn.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
Wedden dat ze dan wel 30 euro aan benzine spenderen voor een gratis trimbeurt ,terwijl dat beest in de buurt gedaan kan worden voor 30 euro,
Asta

bouvierpoedel schreef:

En zelf doen kan ook ook al ziet het er niet uit , Maar dan moet je ook niet gaan zeiken dat het er niet uitziet als je het geld er niet voor hebt.

.
Sorry kon het gewoon even niet laten :LOL:
safari

Ongelezen bericht door safari »

Ik zou zeggen, leve de tondeuse! :E:
bouvierpoedel
Zeer actief

Asta schreef:
bouvierpoedel schreef:

.
Sorry kon het gewoon even niet laten :LOL:
Ik weet het schat , Is gewoon iets dwangmatigs hé.? :LOL:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
Wedden dat ze dan wel 30 euro aan benzine spenderen voor een gratis trimbeurt ,terwijl dat beest in de buurt gedaan kan worden voor 30 euro,
jajajajaja :LOL: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Asta

Nou ik vond het best goed bedacht eigenlijk :F:
En nee als het iets is is het chaotisch he :Q: :pffff:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

marjolein55 schreef:Graag wilde ik weten of er een fonds bestaat die mensen financieel ondersteunt bij onkosten die gemaakt moeten worden t.b.v de hond.

Ik heb wel een fonds gevonden dat helpt als je de dierenarts niet kunt betalen maar in dit geval moet de betreffende hond echt noodzakelijk naar de kapper en er is geen geld.

De vorige keer heb ik het betaald. Het bedrag was 45 euro. Het wordt een beetje genant als ik hier weer mee aankom. Je wijst de mensen dan zo op hun onvermogen en dat vind ik niet echt wenselijk. "Dan hadden ze hem niet moeten nemen" is een opmerking die ook niet past daar er in die tijd nog geen sprake was van de problemen van nu en van wegdoen is geen sprake. Kinderen.

Zelf knippen hebben we geprobeerd maar we zijn er al vlot achter gekomen dat het een vak is. :O:

Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden, ik hoor ze graag

Met vriendelijke groet, Marjolein
Om wat voor hond gaat het eigenlijk ('ras')?? En in welke omgeving?
Niet dat ik zo een oplossing heb, maar het helpt wel met het meedenken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
marjolein55

Hondje is een west h white terrier of zo?? Klein hondje , wel veel haar. En ja de dierenarts wordt wel betaald ook de verzekering!! Als echt nood aan de man is dan spring ik wel bij voor het stukje eigen risico.

Hondje heeft echter een nare ervaring gehad met de thuistondeuse en het is dus niet te doen.

En helaas nee geld voor benzine is er ook niet. Jammer dat mensen niet in de gaten hebben hoe naar de situatie is zowel voor mens en dier. Ik weet wel dat er voedslbanken voor dieren bestaan maar verder kom ik ook niet.

In ieder geval bedankt voor het meedenken voor zover

Marjolein

O ja omgeving Amsterdam
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Een westie heeft toch een plukvacht?
bouvierpoedel
Zeer actief

Machie schreef:Een westie heeft toch een plukvacht?
Ja maar dat wil niet zeggen dat het ook te plukken is , en van scheren/knippen zal de hond ook niets aan overhouden dan alleen een zachte vacht. .
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Een fonds/hulp om een hondje naar de trimmer te laten gaan vind ik persoonlijk wat ver gaan. Overal moet er bezuinigt worden, maar dan moet er iets geregeld worden om een hondje te laten trimmen..
Ik geloof best dat er bij de komst van het hondje alles nog goed was en dat het hondje op een goede manier is gekomen wat dat betreft. Maar als je op een gegeven moment niet meer in het onderhoud kan voorzien, tja..
Het is al heel wat dat er iets is voor da-kosten
Afbeelding
safari

Ik kan de trimmer van Rakker nog steeds betalen. Op het moment dat ik dat niet meer kan ga ik het zelf wel doen. Of eerst op cursus en dan zelf leren plukken, zou dan een eenmalige investering zijn en dat "verdien" je zo weer terug. Of anders zelf knippen of de tondeuse. Als de hond daar moeilijk over doet, muilkorfje om en z'n fatsoen houden. Het is met twee uurtjes gepiept en dan loopt hij er weermaanden netjes bij.
bouvierpoedel
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Een fonds/hulp om een hondje naar de trimmer te laten gaan vind ik persoonlijk wat ver gaan. Overal moet er bezuinigt worden, maar dan moet er iets geregeld worden om een hondje te laten trimmen..
Ik geloof best dat er bij de komst van het hondje alles nog goed was en dat het hondje op een goede manier is gekomen wat dat betreft. Maar als je op een gegeven moment niet meer in het onderhoud kan voorzien, tja..
Het is al heel wat dat er iets is voor da-kosten
Scheren is snel an makkelijk dus hhet zal ook minder kosten , laat je de wasbeurt weg dan nog minder.
Er zal best een bbeginnend trimmer zijn die het hondje voor een zacht prijsje wil kortwieken.
Hoeft niet elke week te gebeuren , dus als daar al geen geld voor is .??
Desnoods spaar je de lege flessen op voor een halfjaarlijkse scheerbeurt of je knipt dat beest zelf ook al is het happerig.
Luxe kun je niet veroorloven dus moet je ook niet een voor niets trimbeurtje willen .
safari

Ik zou trouwens eens gaan rondkijken bij bv een project als Het Gilde oid. Er zijn projecten waarbij diensten worden geruild, of ouderen hun kennis overdragen. Wie weet zit er een trimmer bij.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

marjolein55 schreef:Hondje is een west h white terrier of zo?? Klein hondje , wel veel haar. En ja de dierenarts wordt wel betaald ook de verzekering!! Als echt nood aan de man is dan spring ik wel bij voor het stukje eigen risico.

Hondje heeft echter een nare ervaring gehad met de thuistondeuse en het is dus niet te doen.

En helaas nee geld voor benzine is er ook niet. Jammer dat mensen niet in de gaten hebben hoe naar de situatie is zowel voor mens en dier. Ik weet wel dat er voedslbanken voor dieren bestaan maar verder kom ik ook niet.

In ieder geval bedankt voor het meedenken voor zover

Marjolein

O ja omgeving Amsterdam
Volgens mij worden tegenwoordig alle Westies geschoren en geknipt.

Vervelend een slechte ervaring maar hij zal toch getrimd moeten worden.
Misschien op MP kijken naar een stevig in de schoenen staande...aankomend trimmer
die hebben wel graag oefen hondjes en het daarna toch zelf gaan doen..
dat doen heel veel mensen, zeker als je geen geld hebt.

Voedselbank voor een Westie lijkt me wel het toppunt van overdrijving..
als je geen zakje brokjes kan kopen moet je toch echt eens gaan nadenken :denken:
of het voer beter gaan inkopen :19:
marjolein55

nee de voedselbank hoeft dus zeker niet dit was alleen maar om aan te geven wat ik wel kon vinden. Hulp bij dierenarts, hulp bij voedsel maar nniet hulp bij die haren eraf

Ben overigens net iemand tegengekomen die weer iemand weet :denken: :denken: die hond scheert voor 25 euro. Moet je hem wel zelf wassen na dat moet te doen zijn dacht ik zo. Nu het adres nog achterhalen maar dat lukt wel denk ik

Groetjes Marjolein
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou dat scheelt alweer bijna de helft :ok: en anders even op zoek gaan naar stagaires? Die zitten overal wel..
marjolein55

Zal ik het dierenasiel bellen :19:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

marjolein55 schreef:nee de voedselbank hoeft dus zeker niet dit was alleen maar om aan te geven wat ik wel kon vinden. Hulp bij dierenarts, hulp bij voedsel maar nniet hulp bij die haren eraf

Ben overigens net iemand tegengekomen die weer iemand weet :denken: :denken: die hond scheert voor 25 euro. Moet je hem wel zelf wassen na dat moet te doen zijn dacht ik zo. Nu het adres nog achterhalen maar dat lukt wel denk ik

Groetjes Marjolein
Fijn dat je iets hebt gevonden op trimgebied... :ok:

Ik dacht al dat er allemaal van die akelige kleine zakjes voer werden gekocht dan ben je heel duur uit voor meestal slecht eten..beter kan je dan een baaltje bestellen via het internet.
marjolein55

Nee het voer is het niet he dat lukt maar die eenmalige uitgave van 45 euro dat nekt :(:
Jippie21
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shihtzu

Ongelezen bericht door Jippie21 »

Ik zelf ben ook een arme student maar je weet wanneer je hond naar de Trimsalon moet (mijn hond moet 1x in de 3 maanden, kost 50 euro)...

De onkosten die ik betaal moet ik allemaal zelf betalen.. Met mijn minder als het minimum inkomen zet ik elke maand 20 euro opzij voor de trimsalon..
Nu kan ik natuurlijk niet in jouw portomonee kijken maar als het mij al lukt... Moet het volgens mij iedereen lukken haha
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marjolein55 schreef:Zal ik het dierenasiel bellen :19:
Als een dier echt niet goed verzorgd kan worden is dat een optie.
marjolein55 schreef:Nee het voer is het niet he dat lukt maar die eenmalige uitgave van 45 euro dat nekt :(:
Je kunt het ook zien als een halfjaarlijkse uitgave.
Kan me niet voorstellen dat je geen 7.50 per maand opzij kunt leggen.

En als het beestje bang is voor de tondeuse is het ook echt zo moeilijk niet om zelf met een schaar en kam wat te doen.
Wint de eerste paar keer misschien geen schoonheidsprijs, maar de hond is weer geholpen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

marjolein55 schreef:Nee het voer is het niet he dat lukt maar die eenmalige uitgave van 45 euro dat nekt :(:
Dan moet je gewoon geen honden houden..
Klinkt heel hard maar als je de basisvoorzieningen niet kan betalen moet je het gewoon niet doen.
marjolein55

Zoals ik al eerder vertelde is de hond oud en is hij gekomen toen alles nog goed was. Komop Machie jij leest toch ook de krant hoop ik :80: . Hoeveel mensen belanden niet in de schuldsanering en bovendien ik kan hier niets mee.

Dat zelf knippen, we gaan maar aan de gang en hij zal er dan maar niet uitzien. De meest aparte hond van Nederland zal ik maar zeggen. Wel lekker wassen want die shampoo heb ik nog wel van mijn hond. :engel: Ruikt ie ook weer lekker. Vlooien heeft ie niet en ook geen wormen want die pillen zijn er nog nee het probleem hier is echt die vacht. Aanvankelijk zou er geld weggelegd worden maar dat is opgegaan aan eten sorry :O:

Ga toch even morgen het asiel bellen wie weet hebben die goede contacten
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”