Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fonds

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Fonds

Ongelezen bericht door Machie »

Ja maar dan loopt ie er toch maar lelijk bij? Dat ziet die hond toch zelf niet?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marjolein55 schreef:Zoals ik al eerder vertelde is de hond oud en is hij gekomen toen alles nog goed was. Komop Machie jij leest toch ook de krant hoop ik :80: . Hoeveel mensen belanden niet in de schuldsanering en bovendien ik kan hier niets mee.

Dat zelf knippen, we gaan maar aan de gang en hij zal er dan maar niet uitzien. De meest aparte hond van Nederland zal ik maar zeggen. Wel lekker wassen want die shampoo heb ik nog wel van mijn hond. :engel: Ruikt ie ook weer lekker. Vlooien heeft ie niet en ook geen wormen want die pillen zijn er nog nee het probleem hier is echt die vacht. Aanvankelijk zou er geld weggelegd worden maar dat is opgegaan aan eten sorry :O:

Ga toch even morgen het asiel bellen wie weet hebben die goede contacten
Hebben ze al contact opgenomen met hun contactpersoon van de schuldhulpverlening?

:19: Boeiend hoe het beest er uit ziet, je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Heb mijn buurvrouw met destijds bijzonder kleine beurs ook geholpen met haar (bange) poedel knippen.
En nee, dat zag er niet uit alsof hij die middag naar Crufts ging.

Vind het heel eerlijk nogal aanstellerij/slachtoffer spelen. Beetje oplossingsgericht zijn kom je verder mee dan manieren zoeken om anderen je hobby te laten betalen.
marjolein55

Ongelezen bericht door marjolein55 »

Het is ook niet een vraag van haar maar van mij. Zij zegt niets hierover maar ik zou graag willen helpen dat is alles. Zo zijn er zoveel instellingen die helpen kerkwerkers bijvoorbeeld om maar iets te noemen. Zo raar is het echt niet hoor.

Je kunt pas echt ovr iets oordelen als je zelf in die situatie hebt gezeten en eerder nniet. Mensen zeggen heel vaak Ik snap het Ja ja
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Nou, t betreft jouw hond niet dus klaar toch :ok: Wees blj dat je niet afhankelijk bent van dees of gene :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marjolein55 schreef:Het is ook niet een vraag van haar maar van mij. Zij zegt niets hierover maar ik zou graag willen helpen dat is alles. Zo zijn er zoveel instellingen die helpen kerkwerkers bijvoorbeeld om maar iets te noemen. Zo raar is het echt niet hoor.

Je kunt pas echt ovr iets oordelen als je zelf in die situatie hebt gezeten en eerder nniet. Mensen zeggen heel vaak Ik snap het Ja ja
:19: Weet jij veel.
Mijn ervaring is dat er voor verzorging van een dier best wat vrij gemaakt kan worden door de contactpersoon, daarom vraag ik het.
Met dingen voor mensen op gaan lopen lossen hoeven ze zelf niets op te schieten.

Ik zou eens in het telefoonboek kijken onder honden scheren voor Jezus.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
marjolein55 schreef:Het is ook niet een vraag van haar maar van mij. Zij zegt niets hierover maar ik zou graag willen helpen dat is alles. Zo zijn er zoveel instellingen die helpen kerkwerkers bijvoorbeeld om maar iets te noemen. Zo raar is het echt niet hoor.

:19: Weet jij veel.
Mijn ervaring is dat er voor verzorging van een dier best wat vrij gemaakt kan worden door de contactpersoon, daarom vraag ik het.
Met dingen voor mensen op gaan lopen lossen hoeven ze zelf niets op te schieten.

Ik zou eens in het telefoonboek kijken onder honden scheren voor Jezus.
Die is gestopt , Maria heeft dat overgenomen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vind het wel goed dat dat hondje niet gedumpt wordt...:cheer:
alles is aanwezig voor het beestje, alleen die haren.
Nou denk ik, jammer BP, dat heel veel mensen dat zelf doen dus..
ik zou dat stimuleren bij de eigenaar, de hondjes maakt het niks uit, hoor ik hier :LOL:

Ik woon niet in de buurt maar had best willen helpen, heb wel een afwijking naar links met knippen. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Lillith schreef:Ik vind het wel goed dat dat hondje niet gedumpt wordt...:cheer:
alles is aanwezig voor het beestje, alleen die haren.
Nou denk ik, jammer BP, dat heel veel mensen dat zelf doen dus..
ik zou dat stimuleren bij de eigenaar, de hondjes maakt het niks uit, hoor ik hier :LOL:

Ik woon niet in de buurt maar had best willen helpen, heb wel een afwijking naar links met knippen. :wink:
U bedoelt miij.?
Waarom jammer dat mensen het zelf doen , had dat toch al gezegt om zelf de schaar er in te zetten..
Ik zit er niet mee hoor :19:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Je kunt dan weinig inkomen hebben, maar hoe moeilijk is het om de vacht van je hond gewoon bij te houden?
Ik heb ook honden met langhaar. waarvan Spikey slechts 1x bij de trimmer is geweest en dat was alleen maar omdat ik hem graag door haar voor de show goed in model wou laten zetten.

Een kam en borstel kosten eigenlijk niet eens zo veel. Tja er gaat tijd in zitten 1x in de week toch wel een uur per hond, maar dat kost geen geld.Elke week ook even met de schaar bij punten en je hond is niet in een keer een kale kip.

ik snap het niet altijd waarom als het geld op is de tijd ze ook vaak ontbreekt.
Afbeelding
gevni havanezers
bouvierpoedel
Zeer actief

Snap best datt het geld op is en er belangrijkere zaken zijn dan geld voor een trimbeurtje .
Leven zit niet altijd mee net als je financiele zaken.
Maar wat is er mis met de schaar er zelf inzetten ook al ziet het er niet uit.?
Die hond heeft geen schoonheidsidealen hoor.
Je kunt wel op zoek gaan ,maar ondertussen had je dat beest die er zoveel last van heeft allang kunnen ontdoen van zijn vacht.
Beetje luxe probleempje denk ik dan maar.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou ook zelf knippen (als de tondeuse erover niet gaat). Mocht je willen scheren, dan is een hondentondeuse wel beter dan een tondeuse voor mensenhaar.

Wij hebben onzevorige Newfoundlander ook weleens geschoren. Kostte ons slechts 4,5 uur inclusief wassen, dus een Westie moet sneller kunnen. En hij zag er niet eens zo lelijk uit. :pffff:
En zeker in zo'n situatie zou ik zelf de hond trimmen. Spaart geld uit en de hond boeit het ook niet hoe die eruitziet.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Als ik de eigenaar was zou ik er toch eens over nadenken om een ander huisje te zoeken als je dit al niet kan betalen. Als je pech hebt ben je zo veel meer kwijt aan de da ondanks de verzekering. Dit jaar ben ik ook al ruim 200 euro kwijt geweest aan eigen risico :schrik:

Het excuus dat ze kinderen hebben vind ik ook wat slap, ik zou mijn kinderen leren dat als je de verzorging van een dier niet (meer) kan betalen je ook geen dier moet nemen. Het is maar mooi makkelijk dat je anderen voor jouw kosten laat opdraaien.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gollum schreef:Als ik de eigenaar was zou ik er toch eens over nadenken om een ander huisje te zoeken als je dit al niet kan betalen. Als je pech hebt ben je zo veel meer kwijt aan de da ondanks de verzekering. Dit jaar ben ik ook al ruim 200 euro kwijt geweest aan eigen risico :schrik:

Het excuus dat ze kinderen hebben vind ik ook wat slap, ik zou mijn kinderen leren dat als je de verzorging van een dier niet (meer) kan betalen je ook geen dier moet nemen. Het is maar mooi makkelijk dat je anderen voor jouw kosten laat opdraaien.
Je pleurt niet je hond bij de eerste en beste tegenslag de
tent uit vooral als het beessie al op leeftijd is. :neenee: Jij ook niet.
Je kunt je kinderen daarmee ook leren niet gelijk te stoppen en dat het altijd beter kan worden. :wink:
Het is alleen maar het trimmen wat ze ook zelf kunnen doen net
als jij je hond ook zelf borstelt.
Voor de rest is er geld voor voer en DA meen ik.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”