Ik heb me hier aangemeld in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Afgelopen zaterdag was ik in een dierenwinkel, Rentenaar in Zaandam.
Daar vond ik achterin de winkel allemaal kleine hokken met puppies, 4 hokken met één 'echt' ras (voor zover dat te achterhalen valt.. )
en voor de rest kruisingen.
Ik ben naar de verkoopster toegegaan om te vragen wat het voor kruisingen zijn, dit wist zij mij niet te vertellen.
Of ik een hondje vast wilde houden... ze duwt een hondje in mijn armen.. die lieve schat was helemaal nat en stonk verschrikkelijk!
Diertje kwam van het buitenland, meegenomen door haar baas.
Gadverdegat!! Pure broodfok dus!
Ze wist dan wel dat het hondje van februari was... maar zó klein en iel als ze is.. dan is ze óf veel jonger óf heeft een enorme groei achterstand.
De verkoopster probeerde het hondje echt door mijn strot te duwen, niét te geloven!
Wat verderop stond een glazen bak (ja écht waar!) met kittens... állemaal hadden ze rode oogjes en zagen er ongezond uit..
Met pijn in mijn hart heb ik de diertjes daar achtergelaten, ergens wilde ik (vooral dat hondje) hun 'redden'
Maar ja, dan red ik haar misschien, echt helpen is het natuurlijk niet want dan kan deze winkel verder gaan met hun praktijken.
Thuis gekomen ben ik gaan kijken of er info te vinden was over deze winkel op internet, nou dat is er !!
Veel mensen die een ziek dier daar hebben gekocht die zijn overleden!
Jaar in jaar uit staan er verhalen over deze winkel!
Hoe érg dat deze winkel nog steeds in staat is om hun deuren open te hebben!!
Ik heb zojuist gebeld met de dierenmishandeling meldlijn en doorgegeven wat ik daar heb gezien, de mevrouw aan de telefoon gaf aan dat er een inspecteur een kijkje zou nemen...
Maar goed, dit is heel duidelijk al vaker gebeurd, ze zijn zelfs op de televisie geweest met hun walgelijke praktijken.. maar ze zijn nog wel open!!
Dus bij deze meld ik het hier, in de hoop dat jullie tips hebben over hoe dit nou aan te pakken?
Misschien dat jullie ook allemaal willen bellen naar die meldlijn? Geen idee of dat nou persé zal helpen, ik roep maar wat.. maar die schatten moéten geholpen worden en deze meneer moét de deuren sluiten! (En van mij mag hij ook de gevangenis in... )
Tsja, lekkere binnenkomer van mij hè? Sorry daarvoor, maar ik ben een beetje in alle staten, voel me machteloos en als ik me dan bedenk dat die diertjes deze dagen in die winkel zitten in de hitte
Bedankt voor het lezen en ik hoop heel erg op goede tips!