Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muggen . . .
Moderator: moderatorteam
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Muggen . . .
Timo en Mika (RR) worden iedere ochtend helemaal lek geprikt door de muggen . . . ik heb het niet over 10 of 20 muggenbulten, maar het gaat meer richting de 60-70. Ik heb al eens navraag gedaan bij de da, maar schijnbaar kan het verder geen kwaad (ik kon me zo voorstellen dat veel kleine beetjes gif op den duur niet goed zou zijn, maar ik weet niet eerlijk gezegd niet eens zeker of het spul wat een mug inspuit eigenlijk slecht is of niet).
Kan ik ze ergens mee inspuiten / insmeren om de muggen weg te houden (Autan of Deet leek me nou niet echt gezond, vooral omdat ze er misschien nog wel aan gaan likken ook)? Vooral Mika heeft er wel wat last van, vooral op het moment dat hij geprikt wordt. Ik heb niet het idee dat het echt jeukt, maar toch.
Tips zijn welkom!
Kan ik ze ergens mee inspuiten / insmeren om de muggen weg te houden (Autan of Deet leek me nou niet echt gezond, vooral omdat ze er misschien nog wel aan gaan likken ook)? Vooral Mika heeft er wel wat last van, vooral op het moment dat hij geprikt wordt. Ik heb niet het idee dat het echt jeukt, maar toch.
Tips zijn welkom!
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Re: Muggen . . .
Geen ervaring mee. Misschien iets van Teatree proberen op de kop en oren. Vervelend voor de honden.

Neeltje
- nelleke
- Zeer actief
Er was vorig jaar ook een item hierover. ik kopieer een stukje ervan.
Wanneer je onder "muggen" zoekt vind je het hele stuk wel. Er zijn meer forumleden die last hadden.
Als jij zegt dat dat echt helpt, ga ik het meteen halen!
Hier werkt het geweldig Soms zijn er hele volksstammen met muggen in het bos, maar even ingesprayd of gesmeerd heb ik er geen last van. En Topsi ook niet want die krijgt ook een snufje, vooral op haar poten. Mijn andere (vacht)honden hebben het niet nodig.
:
Wanneer je onder "muggen" zoekt vind je het hele stuk wel. Er zijn meer forumleden die last hadden.
Als jij zegt dat dat echt helpt, ga ik het meteen halen!
Hier werkt het geweldig Soms zijn er hele volksstammen met muggen in het bos, maar even ingesprayd of gesmeerd heb ik er geen last van. En Topsi ook niet want die krijgt ook een snufje, vooral op haar poten. Mijn andere (vacht)honden hebben het niet nodig.
:

Neeltje
- nelleke
- Zeer actief
viewtopic.php?f=15&t=227182&p=5061030&hilit=muggen#p5061030
Hier staat het. Succes.
Hier staat het. Succes.

Neeltje
- Liselore
- Zeer actief
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Vreselijk die muggen!
Als ZaZa in het bos komt zit haar hoofd meteen helemaal vol. Het eerste wat ze doet als we bij het water zijn is haar hoofd onder water.
Ik dacht het weekend ga niet op mijn goeie schoenen doe wel snel mijn teenslippers aan. Nou dat heb ik geweten. Mijn voeten liggen nu nog open van de muggenbeten.
Als ZaZa in het bos komt zit haar hoofd meteen helemaal vol. Het eerste wat ze doet als we bij het water zijn is haar hoofd onder water.
Ik dacht het weekend ga niet op mijn goeie schoenen doe wel snel mijn teenslippers aan. Nou dat heb ik geweten. Mijn voeten liggen nu nog open van de muggenbeten.
- Liselore
- Zeer actief
Erg he! En ze moeten altijd mij hebben, nooit mijn vriend . . . .
Ik heb het met Timo wel eens meegemaakt dat hij echt werd 'aangevallen'. Ik liep met vrienden in het bos, zij ook met hun hond, en bij niemand was een mug te zien, maar Timo zag letterlijk zwart van de muggen. Ik wist niet wat ik zag. We moesten nog best een eind naar de auto, dus ik heb het met hem op een rennen gezet. Hielp niet. Uiteindelijk heb ik mijn jas over hem heen gelegd, maar die bleef natuurlijk niet echt lekker op hem liggen. Toen we thuis kwamen had hij echt honderden muggenbeten . . . De hond van mijn vrienden had niets. Timo goed in de gaten gehouden, maar hij had er niet echt last van, en twee dagen later zag je er niets meer van. Maar op het moment dat we in het bos liepen vond ik het doodeng, het was echt een naar gezicht.
Ik heb het met Timo wel eens meegemaakt dat hij echt werd 'aangevallen'. Ik liep met vrienden in het bos, zij ook met hun hond, en bij niemand was een mug te zien, maar Timo zag letterlijk zwart van de muggen. Ik wist niet wat ik zag. We moesten nog best een eind naar de auto, dus ik heb het met hem op een rennen gezet. Hielp niet. Uiteindelijk heb ik mijn jas over hem heen gelegd, maar die bleef natuurlijk niet echt lekker op hem liggen. Toen we thuis kwamen had hij echt honderden muggenbeten . . . De hond van mijn vrienden had niets. Timo goed in de gaten gehouden, maar hij had er niet echt last van, en twee dagen later zag je er niets meer van. Maar op het moment dat we in het bos liepen vond ik het doodeng, het was echt een naar gezicht.