o jee schreef:Inge schreef:Een pup bij je pup zetten is niet zo slim, of het nu wel of niet een nestgenoot van je huidige pup betreft.
En door toch die pup te gaan halen hou je dus dit soort praktijken in stand.
Ben ik het niet mee eens mijn tante en nicht hadden 2 teefjes uit 1 nest gehaald mijn nicht heeft uiteindelijk de pup bij tante in huis gezet en ging prima honden zijn 13 geworden!!
Tja....
Ik heb alleen tot hier gelzen en de laatste pagina en kom tot de conclusie dat het weinig zin heeft je uit te leggen waarom het niet verstandig is, je weet het blijkbaar toch allemaal beter.
Toch nog een poging....
Ik had niet eens nestgenoten maar teven die 3 jaar scheelden, zodat het risico dat het niet goed zou gaan wat kleiner was.
Teef 1 en 2 vochten vanaf teef 2 3 jaar oud was. Niet vaak, maar als ze vochten was het goed raak.
Teef 2 en 3 vochten af en toe vanaf dat teef 3 bijna 2 jaar was (en teef 2 dus 5). Ik heb heel wat keren bij de dierenarts gezeten om ze te laten hechten. De laatste keer was de poot van teef 3 1 gatenkaas, terwijl ik ernaast stond en direct ingreep. Nu nog trekt ze af en toe met die voorpoot. Teef 1 en 2 zijn er inmiddels niet meer (overleden), heb nu een reu en een teef wat perfect gaat.
Je hebt het over x-ing terriers... vasthoudende types dus... zet 2 teven van dezelfde leeftijd bij elkaar en je hebt over een jaar of iets langer 1 bloedbad.
Maar goed, je doet maar...