Welke zouden jullie aanraden?
Het lijkt me toch wel heel handig voor mijn labradoodle, a.k.a. baggerzwijntje
Moderator: moderatorteam

Dat vraag ik mij dus ook af, ik heb een goeie föhn voor mezelf en die gebruik ik ook voor mijn dwergje en ze is binnen een kwartier droog.Pemba schreef:Is een hond met een waterblazer sneller droog dan met een goede staande föhn?

Bedankt voor het aanbod, Muk!Muk schreef:Ik heb er eentje. Die volstaat prima, maar een volgende wordt er wel een topmerk (Double K). Die blaast namelijk nog beter en sterker. Maar of dat noodzakelijk is voor een Labradoodle weet ik niet. Ik denk dat je dan een ontplofte Labradoodle krijgt.
Mocht je in de regio Kennemerland in Noord-Holland wonen, dan kun je die van mij best proberen.

https://www.koopgoedkoop.nl/dieren/hond ... onden.htmlJinke schreef:Ik zou er dolgraag eentje willen, alleen die prijs he..

Het scheelt wel een hoop. Maar ik denk dat Jip dan ook een veel dichtere vacht heeft dan Chanty. Want bij Jip was ik met een dubbele fohn anderhalf uur bezig. Met de waterblazer is dat de helft.->Chanty<- schreef:Dat vraag ik mij dus ook af, ik heb een goeie föhn voor mezelf en die gebruik ik ook voor mijn dwergje en ze is binnen een kwartier droog.Pemba schreef:Is een hond met een waterblazer sneller droog dan met een goede staande föhn?

Je moet het alleen wel goed doen anders blaas je ze er juist in. Beetje afhankelijk van de vachtlengte van je hond natuurlijk.Framboise schreef:Ik heb bij de trimster gezien hoe handig het is: de vacht wordt tot op de huid opengeblazen, al het vuil en beginnende klitten vliegen eruit.
Van Jetty vd Hulst denk ik? Dat is volgens mij een Aeolus Hand.Esther1963 schreef:Ik heb er vorige maand eentje gekocht voor mijn 3 sheltiemeiden en ik heb 'm juist bij een Labradoodle fokster vandaan, nieuw in doos. Zij bestelde ze per 5 omdat haar pupkopers ze ook graag willen hebben. Ze deed ze voor op haar labradoodles en je zag de vacht uit de krul gaan en alle stof en zand werd eruit geblazen. Nu kon ik ze al omdat ik er vroeger mee gewerkt heb. Ik zit nu op mijn werk dus weet het merk niet uit mijn hoofd, maar ik heb een verstelbare en heb er € 149,-- voor betaald. Superblij ben ik ermee.
Het is inderdaad een Aeolus Hand en ik weet niet of zij 'm bij Jetty vandaan heeft, zou zomaar kunnenYvetteJ schreef:Van Jetty vd Hulst denk ik? Dat is volgens mij een Aeolus Hand.Esther1963 schreef:Ik heb er vorige maand eentje gekocht voor mijn 3 sheltiemeiden en ik heb 'm juist bij een Labradoodle fokster vandaan, nieuw in doos. Zij bestelde ze per 5 omdat haar pupkopers ze ook graag willen hebben. Ze deed ze voor op haar labradoodles en je zag de vacht uit de krul gaan en alle stof en zand werd eruit geblazen. Nu kon ik ze al omdat ik er vroeger mee gewerkt heb. Ik zit nu op mijn werk dus weet het merk niet uit mijn hoofd, maar ik heb een verstelbare en heb er € 149,-- voor betaald. Superblij ben ik ermee.

Inderdaad, je moet met de haarrichting meeblazen en niet ertegenin. Dat heeft de trimmer mij althans geleerd.YvetteJ schreef: Je moet het alleen wel goed doen anders blaas je ze er juist in. Beetje afhankelijk van de vachtlengte van je hond natuurlijk.
Kan ook wel er tegenin maar dat werkt niet zo lekker als met de haarrichting mee. Je moet vooral niet alle kanten op blazen, daar krijg je klitten van. Maar zoals ik zei, met haar van 1.5 cm lang zal dat niet gebeurenMuk schreef:Inderdaad, je moet met de haarrichting meeblazen en niet ertegenin. Dat heeft de trimmer mij althans geleerd.YvetteJ schreef: Je moet het alleen wel goed doen anders blaas je ze er juist in. Beetje afhankelijk van de vachtlengte van je hond natuurlijk.

Deze heb ik voor m'n doodle, en hij werkt prima. Als je doodle echt een fleecevacht heeft, loop je kans dat je er juist meer klitten van krijgt.Jacksel schreef:https://www.koopgoedkoop.nl/dieren/hond ... onden.htmlJinke schreef:Ik zou er dolgraag eentje willen, alleen die prijs he..
Voor deze ben ik aan het sparen...
Jacksel schreef:https://www.koopgoedkoop.nl/dieren/hond ... onden.htmlJinke schreef:Ik zou er dolgraag eentje willen, alleen die prijs he..
Voor deze ben ik aan het sparen...

Dat weet ik, het was ook voor TS bedoeldJacksel schreef:Ik heb een heule echte poedel, geen doedel, tssssss