Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spuiten jullie je huis als je op vakantie gaat?
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
spuiten jullie je huis als je op vakantie gaat?
wij gaan voor het eerst met alle honden op vakantie,andere jaren kwamen mijn ouders hier en pasten op.nu gaan we met mn ouders en de honden,en is het huis voor het eerst leeg.hier hebben ze nooit vlooien.in maart een kitten gekregen die ze wel had maar binnen 2dg was dat ook weg.
in de dierenwinkel zeggen ze dat ik echt heel het huis moet spuiten omdat ik anders in een ramp terugkom.
nu ben ik niet zo n liefhebber van gif en de katten blijven hier dus vind dat niet zo fijn,er komt elke dag iemand voor de katten en zij wil even stofzuigen.volgens de trimster hier is dat echt voldoende.
hoe doen jullie dat? ik moet zeggen ben echt een beetje bibberig om weg te gaan na de verhalen in de dierenwinkel.
in de dierenwinkel zeggen ze dat ik echt heel het huis moet spuiten omdat ik anders in een ramp terugkom.
nu ben ik niet zo n liefhebber van gif en de katten blijven hier dus vind dat niet zo fijn,er komt elke dag iemand voor de katten en zij wil even stofzuigen.volgens de trimster hier is dat echt voldoende.
hoe doen jullie dat? ik moet zeggen ben echt een beetje bibberig om weg te gaan na de verhalen in de dierenwinkel.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: spuiten jullie je huis als je op vakantie gaat?
Waarom komen die vlooien dan wel als julle weg zijn en niet als de grootste lekkere plekjes voor die klerelijers gewoon thuis rondbanjeren volgens de dierenwinkel?
Ik kan de redenatie niet helemaal volgen. Zeker als er gewoon gestofzuigt wordt..
Ik kan de redenatie niet helemaal volgen. Zeker als er gewoon gestofzuigt wordt..
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik leg altijd stukjes vlooienband neer voor het geval er ook maar 1 vlo in huis is 

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Nee, nooit bij nagedacht eerlijk gezegd..
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik spuit dus wel als ik wegga maar heb verder geen huisdieren rondlopen waar ik mij zorgen om maak 
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
De meeste vlooieneitjes zitten tússen plinten en kiertjes en eitjes kunnen uitkomen als je er niet bent. De meeste vlooien zitten niet op je beestenLief schreef:Waarom komen die vlooien dan wel als julle weg zijn en niet als de grootste lekkere plekjes voor die klerelijers gewoon thuis rondbanjeren volgens de dierenwinkel?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik spuit gewoon elke 6 weken het huis.
En dus niet opeens als ik met vakantie ga
En dus niet opeens als ik met vakantie ga
- Mirella
- Zeer actief
oke verschillende aanpak dus,ik had idd ook begrepen dat de eitjes tussen de plinten uitkunnen komen bij warmte en geen leven in huis.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als je een kitten met vooien hebt gehad, zou ik het deze vakantie wel doen. Ik behandel eens in zoveel tijd het huis,ook omdat ik nogal eens aanloop heb van verschillende honden. Bij mijn oma is het dus een keer geweest. Kwam thuis van vakantie zet een voet in huis en de vlooien springen gewoon omhoog. Nee dank je.

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Als Prana een keer vlooien gehad zou hebben ga ik het huis spuiten (en vlak voor de vakantie zou een mooie gelegenheid zijn, maar denk niet dat ik daar specifiek op zou wachten). Alleen heeft ze tot nu toe geen vlooien gehad en dus spuit ik het huis ook niet (heb ook geen aanloop van vreemde honden).

------Groetjes Prana-----
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik wegga zijn de honden ook altijd weg.. die breng ik een dag vantevoren weg en dan stofzuig ik het huis goed maar verder doe ik niets van spuiten of strooien.
Heb alleen op zolder vloerbedekking verder overal tagels of laminaat... heb nog nooit een vlooienplaag oid gehad.
mss scheelt het als je katten hebt, als die buiten lopen zullen ze eerder vlooien hebben mss... geen idee.
Heb alleen op zolder vloerbedekking verder overal tagels of laminaat... heb nog nooit een vlooienplaag oid gehad.
mss scheelt het als je katten hebt, als die buiten lopen zullen ze eerder vlooien hebben mss... geen idee.
- Mirella
- Zeer actief
daarom behandel ik de katten altijd dus hebben eigenlijk ook nooit vlooien.denk dat ik het niet doe.en hou gewoon even contact met het meisje wat de katten doet.jacq1970 schreef:Als ik wegga zijn de honden ook altijd weg.. die breng ik een dag vantevoren weg en dan stofzuig ik het huis goed maar verder doe ik niets van spuiten of strooien.
- dagmar88
- Zeer actief
Mirella schreef:daarom behandel ik de katten altijd dus hebben eigenlijk ook nooit vlooien.denk dat ik het niet doe.en hou gewoon even contact met het meisje wat de katten doet.jacq1970 schreef:Als ik wegga zijn de honden ook altijd weg.. die breng ik een dag vantevoren weg en dan stofzuig ik het huis goed maar verder doe ik niets van spuiten of strooien.
Weet niet meer precies hoe het zat, maar geloof dat de oppas dacht dat het wel even kon wachten.
-
Neeltje
Ik heb dus sinds februari geen dieren meer in huis. Behalve in 1995 toen Floortje uit het asiel kwam 1 vlo gezien, daarna niets meer. Ik heb nog geen vlo gezien. Gewoon stofzuigen en op vakantie.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Ik heb er ten eerste nog nooit van gehoord, en ten tweede ook nooit wat gedaan... Het lijkt me nogal onzin, waarom zouden er meer vlooien komen als je WEG bent dan als je er wel bent met honden.... Gewoon een stom verkooptrucje dus..

- Mirella
- Zeer actief
oh echt nou ik hoor die verhalen al toen ik nog thuis woonde zelf.schijnt als er geen leven in huis is er sneller een uitbraak komt.hoe dat precies zit weet ik ook niet.volgens hem zouden zelfs mensen zonder dieren moeten spuiten omdat je ook eitjes van buiten mee kan nemen aan je schoenen.ik ken wel meerdere mensen die echt een plaag hadden toen ze terugkwamen zoals ook iemand hier boven.dat lijkt me vreselijk van 1 vlo krijg ik al de kriebels.dancingdaydream schreef:Ik heb er ten eerste nog nooit van gehoord, en ten tweede ook nooit wat gedaan... Het lijkt me nogal onzin, waarom zouden er meer vlooien komen als je WEG bent dan als je er wel bent met honden.... Gewoon een stom verkooptrucje dus..
idd die spray klaar zetten mocht er wat mis zijn kan de kattenoppas het doen,dat is een goeie tip.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Dat. Ik gebruik NOOIT spray's voor de omgeving en zal dat ook niet gaan doen als het niet 100% noodzakelijk is. En in mijn gehele leven met dieren heb ik het nooit meegemaakt, ook niet tijdens de lange zomervakanties vroeger waarbij de katten (met oppas) thuisbleven.Nanna schreef:Ik krijg meer de kriebels van al dat gif in huis.Mirella schreef: van 1 vlo krijg ik al de kriebels.![]()
Ik doe helemaal niets tegen vlooien, ze hebben ook nooit een vlo![]()
En ik ga zéker de kiet niet volsmeren met gif als ik op vakantie ga.
Ik heb wel gehoord van zo'n ''vlooienplaag bij thuiskomst'' van mensen die overal in huis vloerbedekking hadden, maar wij hadden altijd harde vloeren en geen stoffen banken. Nooit een probleem meegemaakt.

- dagmar88
- Zeer actief
Nakisha schreef: Ik heb wel gehoord van zo'n ''vlooienplaag bij thuiskomst'' van mensen die overal in huis vloerbedekking hadden, maar wij hadden altijd harde vloeren en geen stoffen banken. Nooit een probleem meegemaakt.
Ik zou ook zeker niets 'preventiefs' gaan doen; maar heb hier wel altijd wat staan aan pipetten en spray voor het geval dat.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
en dat leven is er bij jou in huis wel, want de katten blijven thuis en er loopt iemand iedere dag. De druk zal dus niet anders zijn dan anders. Vlooienexplosies krijg je in een huis wat tijdens de vakantie helemaal 'stilligt' en waar niet geventileerd wordt. Een hobbelende vrachtwagen door de straat kan voor een acuut ontpoppen van vlooien zorgen. Al die plots uitgekomen vlooien hebben een fijne warme omgeving maar géén eten........... Dat zijn de verhalen van mensen die door een horde uitgehongerde vlooien besprongen werden bij thuiskomst.Mirella schreef:oke verschillende aanpak dus,ik had idd ook begrepen dat de eitjes tussen de plinten uitkunnen komen bij warmte en geen leven in huis.
Wil je dat onthaal voorkomen haal dan eerst de kat uit het pension en schuif die vast een paar uurtjes naar binnen voor je zelf naar binnen gaat. Alle vlooien hebben zich dan op de kat verzameld.
Fijne vakantie iedereen
- Mirella
- Zeer actief
kijk en nu kan ik weer rustig op vakantie.thanx!Rosita Compagner schreef:en dat leven is er bij jou in huis wel, want de katten blijven thuis en er loopt iemand iedere dag. De druk zal dus niet anders zijn dan anders. Vlooienexplosies krijg je in een huis wat tijdens de vakantie helemaal 'stilligt' en waar niet geventileerd wordt. Een hobbelende vrachtwagen door de straat kan voor een acuut ontpoppen van vlooien zorgen. Al die plots uitgekomen vlooien hebben een fijne warme omgeving maar géén eten........... Dat zijn de verhalen van mensen die door een horde uitgehongerde vlooien besprongen werden bij thuiskomst.Mirella schreef:oke verschillende aanpak dus,ik had idd ook begrepen dat de eitjes tussen de plinten uitkunnen komen bij warmte en geen leven in huis.
Wil je dat onthaal voorkomen haal dan eerst de kat uit het pension en schuif die vast een paar uurtjes naar binnen voor je zelf naar binnen gaat. Alle vlooien hebben zich dan op de kat verzameld.
Fijne vakantie iedereen![]()
![]()
![]()
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Hier dus meegemaakt, een vlooien circus!
Nooit vlooien op de honden, die krijgen pipetjes. En de huiskamer sprayen heb ik nog nooit gedaan.
Wij zijn toen 2 weken op vakantie geweest en toen was het hier in Nederland ook vreselijk warm. Toen we midden in de nacht weer thuis kwamen, werden we echt letterlijk besprongen!!!
Dus sinds dien doe ik 1 week voor vertrek sprayen alles heel goed stofzuigen volgens gebruiksaanwijzing. En de dag voor vertrek nog sprayen.
Daarna nooit meer een vlooien begroeting bij thuiskomst.
Nooit vlooien op de honden, die krijgen pipetjes. En de huiskamer sprayen heb ik nog nooit gedaan.
Wij zijn toen 2 weken op vakantie geweest en toen was het hier in Nederland ook vreselijk warm. Toen we midden in de nacht weer thuis kwamen, werden we echt letterlijk besprongen!!!
Dus sinds dien doe ik 1 week voor vertrek sprayen alles heel goed stofzuigen volgens gebruiksaanwijzing. En de dag voor vertrek nog sprayen.
Groetjes Sandra
- Mirella
- Zeer actief
en hoe heb je die vlooien toen weggekregen?Rosan's Sandra schreef:Hier dus meegemaakt, een vlooien circus!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ook niet, honden hebben ook geen vlooien worden er ook niet tegen behandeld...Tara schreef:Onze honden hebben geen vlooien, nooit gehad ook trouwens.
Als wij van huis gaan doe ik dus niets anders dan zorgen dat alles schoon, opgeruimd en netjes is.
Dan komen we tenminste in een proper huis terug.![]()
Laat je maar niet zo bang maken door die mensen in de dierenwinkel, die willen gewoon verkopen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Waarom denkt iedereen toch dat vlooieneitjes, larven en poppen opgezogen worden
door de stofzuiger. Een vlooienband neerleggen heeft ook niet heel veel zin.
Het stofje in de vlooienband komt vrij door de wrijving met de hond.
Als deze nutteloos op de grond ligt gebeurd er dus vrij weinig.
Zoals Rosita ook al aangeeft ontpoppen vlooien door de trilling die je ineens weer veroorzaakt
als je thuis komt. Ze komen uit en bespringen dus gelijk alles waar maar vreten te halen valt (bloed).
Al blijft bij jullie die beweging in huis door de katten en de oppas.
Mocht je niet zeker van je zaak zijn als zowel je huis en/of dier vlovrij is.
Spray dan gewoon je huis in. Lopen de katten door het hele huis of zitten die in een aparte kamer?
Één vlo legt ± 200 eitjes per dag. Ik gok het er niet op
Daarom, net als Marjolein, worden hier
de trimsalons, de dierenwinkel en het huis preventief behandeld met omgevingsspray.
door de stofzuiger. Een vlooienband neerleggen heeft ook niet heel veel zin.
Het stofje in de vlooienband komt vrij door de wrijving met de hond.
Als deze nutteloos op de grond ligt gebeurd er dus vrij weinig.
Zoals Rosita ook al aangeeft ontpoppen vlooien door de trilling die je ineens weer veroorzaakt
als je thuis komt. Ze komen uit en bespringen dus gelijk alles waar maar vreten te halen valt (bloed).
Al blijft bij jullie die beweging in huis door de katten en de oppas.
Mocht je niet zeker van je zaak zijn als zowel je huis en/of dier vlovrij is.
Spray dan gewoon je huis in. Lopen de katten door het hele huis of zitten die in een aparte kamer?
Één vlo legt ± 200 eitjes per dag. Ik gok het er niet op
de trimsalons, de dierenwinkel en het huis preventief behandeld met omgevingsspray.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Hier wordt ook alles ingespotenvosse schreef:Één vlo legt ± 200 eitjes per dag. Ik gok het er niet opDaarom, net als Marjolein, worden hier
- Hanneke2
- Zeer actief
Wij zijn vaak genoeg met de honden weg geweest en ik heb nog nooit een vlooienprobleem gehad bij terugkomst. Dierenwinkelmedewerkers moet je sowieso altijd met een berg zout nemen, die lullen vaak een heel eind in de ruimte zonder enig verstand van zaken.Mirella schreef:wij gaan voor het eerst met alle honden op vakantie,andere jaren kwamen mijn ouders hier en pasten op.nu gaan we met mn ouders en de honden,en is het huis voor het eerst leeg.hier hebben ze nooit vlooien.in maart een kitten gekregen die ze wel had maar binnen 2dg was dat ook weg.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Als ik geen pipetjes bij Dol doet krijgt ze een hele dunne haast kale streep over haar rug 

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Wat een onzin proberen ze je op de mouw te spelden. Hier nog nooit gedaan en nog nooit zijn we in een huis vol vlooien thuisgekomen. Mijn zus wel een keer, maar die had haar katten niet behandeld.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Zoveel onzin is het zeker niet hoor.
Als je geen vlooien hebt als je weg gaat heb je ook geen vlooien bij terug komst.
Heb je wel vlooien (een vlo is nooit alleen) en zoals ik al zei legt 1 vlo al zo'n 200 eitjes per dag.
In die tijd dat jij weg bent hebben die vlooien je hele huis onder de eitjes gelegd. Die ontwikkelen verder. De volwassen vlooien op dat moment gaan dood omdat ze geen voedselbron hebben (in dit geval dus wel, namelijk de katten).
De poppen worden ontpoppen door trilling. Die veroorzaak je weer als je thuis komt. Vandaar de vlooienplaag bij thuis komst.
Als je geen vlooien hebt als je weg gaat heb je ook geen vlooien bij terug komst.
Heb je wel vlooien (een vlo is nooit alleen) en zoals ik al zei legt 1 vlo al zo'n 200 eitjes per dag.
In die tijd dat jij weg bent hebben die vlooien je hele huis onder de eitjes gelegd. Die ontwikkelen verder. De volwassen vlooien op dat moment gaan dood omdat ze geen voedselbron hebben (in dit geval dus wel, namelijk de katten).
De poppen worden ontpoppen door trilling. Die veroorzaak je weer als je thuis komt. Vandaar de vlooienplaag bij thuis komst.