Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende teven......
Moderator: moderatorteam
- Kappi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): - Mix Tibet. terrier+poedel, 15 jr., doof, teef
- Mix Shi-tzu+??, leeftijd onbekend, teef - Aantal honden: 2
Re: Vechtende teven......
Ja die heb ik ook, maar Doenja blaft en piept langdurig als ze niet in mijn directe omgeving (binnen handbereik) is.
Erg aan- en afhankelijk geworden, lijkt wel. Zal wel het gevolg van ouder worden zijn.
Erg aan- en afhankelijk geworden, lijkt wel. Zal wel het gevolg van ouder worden zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
denk dat je daar al veel te laat mee bentKappi schreef:Over het overnemen van het leiderschap: ik denk dat je gelijk hebt.
De eerste maanden was Kruimeltje nogal timide...... nu helemaal niet meer!
Omdat Doenja groter is, heeft het kleintje geen fysieke grip op de situatie.
Als Doenja te ver bij ons vandaan is tijdens het wandelen, haalt Kruimeltje haar op.
Bovendien 'veegt ze haar voeten' bij elk klein plasje en ze plast ook overal waar Doenja geweest is.
Ja, leiderschap overnemen is het probleem hier, vast en zeker!
Soms moet je de zaken in het juiste perspectief gaan zien om te weten waar het om gaat.
In dit geval zat ik vast tussen 'niet begrijpen' en 'het zo prettig mogelijk op lossen'.
Als ik Kruimel het leiderschap ga geven, is dat dan niet ellendig voor Doenja?
Het betekent dan wel dat Kruimel voorgaat in alles. Zij wordt dan nummer 2 (ik ben nr. 1 haha).
ik zou er niet meer aan beginnen in elk geval, of je moet graag afscheid van een van je hondjes willen nemen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Kappi
- Vaste gebruiker
De foto is van Doenja op vakantie in Spanje 2011.
Ze lijkt op een echte Tib, en voor mij is ze dat ook!
Ze lijkt op een echte Tib, en voor mij is ze dat ook!
- Mirella
- Zeer actief
mij lijkt gescheiden houden toch ook niet zo makkelijk.er wordt wel gezegd voor eventjes maar ze zal de eerste niet zijn die 18 wordt.dan zit je nog 3 jaar zo.ik zou dan eerder voor herplaatsen kiezen.is beter voor allebei denk ik en wordt je zelf minder overspannen van
- Kappi
- Vaste gebruiker
Hi Renee!
Sjeee.. Zelfs daarvoor is het te laat! Dan maar separeren, want ik neem geen afscheid van Kruimeltje.
Zij blijft gewoon hier. Geen enkel dier gaat hier zomaar weg als het een beetje foutloopt.
Ze moeten dan heel ernstig ziek of op sterven na, dood zijn. Dat geldt voor alle dieren die hier wonen.
Voor de hanenmannen heb ik hetzelfde gedaan. Elke hanenman zijn eigen stuk grond met eigen kippen.
Zo hadden we tot voor kort 6 'kampen'.
Sjeee.. Zelfs daarvoor is het te laat! Dan maar separeren, want ik neem geen afscheid van Kruimeltje.
Zij blijft gewoon hier. Geen enkel dier gaat hier zomaar weg als het een beetje foutloopt.
Ze moeten dan heel ernstig ziek of op sterven na, dood zijn. Dat geldt voor alle dieren die hier wonen.
Voor de hanenmannen heb ik hetzelfde gedaan. Elke hanenman zijn eigen stuk grond met eigen kippen.
- Kappi
- Vaste gebruiker
Ik zou het heel erg vinden om Kruimeltje weg te doen. Ze komt al uit het asiel en ik weet niet iemand die in de vakantieperiode een huisdier wil nemen. Bovendien vind ik ze toch nooit goed genoeg........
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Er is een topic trouwens, over wanneer je een hond zou herplaatsen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=245728
Misschien niet zo leuk om over na te denken, maar hier kun je lezen hoe anderen denken over herplaatsen, wanneer wel en wanneer niet.
Lastig hoor, ik zou in jouw plaats het ook niet weten. Maar ik zou de oudste niet herplaatsen, die kun je dat niet aandoen.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=245728
Misschien niet zo leuk om over na te denken, maar hier kun je lezen hoe anderen denken over herplaatsen, wanneer wel en wanneer niet.
Lastig hoor, ik zou in jouw plaats het ook niet weten. Maar ik zou de oudste niet herplaatsen, die kun je dat niet aandoen.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Nou ja, dit is niet 'een beetje foutlopen' natuurlijk.Kappi schreef:Hi Renee!
Ik denk dat je niet zoveel 'ik' moet roepen, maar naar het welzijn van je honden moet kijken.
Herplaatsen is misschien wel de enige optie. Laat de oude hond op een waardige manier oud worden,
in plaats van aan een tafelpoot of achter een hek.
- Kappi
- Vaste gebruiker
Inderdaad, misschien te veel 'ik', maar de enige die hier een beslissing over zou moeten nemen, ben ik.
Het zijn allebei mijn liefjes, mijn hondenkindertjes, ze hebben allebei mijn hart gestolen.
Hoe kan ik er dan voor kiezen om Kruimeltje te herplaatsen?
Het zijn allebei mijn liefjes, mijn hondenkindertjes, ze hebben allebei mijn hart gestolen.
- Kappi
- Vaste gebruiker
Kijk, daar krijg ik nou stress van!
- Mirella
- Zeer actief
het welzijn van doenja lijkt me belangrijkerKappi schreef:Kijk, daar krijg ik nou stress van!
- renee-uk
- Zeer actief
ik heb jarenlang 2 teven gehad die elkaar bij tijden naar het leven stonden en dat is alleen goed gegaan omdat ik ogen in mijn achterhoofd, van voren en opzij had en ze bij het minste geringste tot de orde kon roepen.
als ze nog een keer de kans hadden gehad te vechten had ik dat ook wel kunnen vergeten en was 24/7 scheiden de enige optie geweest.
maar ik denk dat ik dat wel gedaan had, ik had vast niet voor herplaatsen gekozen.
ik vind het wel heel erg jammer dat je dit hier niet eerder aangekaart hebt, wie weet had het dan niet zover gekomen. maar ja dat is achtertaf gel*l en achteraf kijk je nou eenmaal een koe in haar kont
*stomme taalfout
als ze nog een keer de kans hadden gehad te vechten had ik dat ook wel kunnen vergeten en was 24/7 scheiden de enige optie geweest.
maar ik denk dat ik dat wel gedaan had, ik had vast niet voor herplaatsen gekozen.
ik vind het wel heel erg jammer dat je dit hier niet eerder aangekaart hebt, wie weet had het dan niet zover gekomen. maar ja dat is achtertaf gel*l en achteraf kijk je nou eenmaal een koe in haar kont
*stomme taalfout
Laatst gewijzigd door renee-uk op 22 jun 2012 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het welzijn van beide honden.Kappi schreef:Inderdaad, misschien te veel 'ik', maar de enige die hier een beslissing over zou moeten nemen, ben ik.
Dacht je dat ik met plezier een hond die ik ruim 6,5 jaar vanaf pup af aan in huis heb gehad heb herplaatst?
Het doet me nog steeds pijn, maar voor de honden kon het niet meer, alleen maar enorm veel stress bij alle partijen daar wordt geen enkele hond beter van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb mijn vechtende teven ook niet herplaatst hoor. Ben daar nog steeds blij mee
Ik zou ze inderdaad gewoon scheiden. Ze slapen over het algemeen toch veel binnen.
Ik zou ze inderdaad gewoon scheiden. Ze slapen over het algemeen toch veel binnen.
- Roompie
- Zeer actief
Waarom dan Kruimel niet boven en Doenja beneden. Ze zal wel blaffen omdat ze bij je wil zijn end at ook zo gewend is (neem ik maar ff aan).Kappi schreef:Zo, dus. Doenja los van de tafelpoot en naar boven, Kruimeltje beneden.
Wel heel ongezellig, maar ik wil geen opgehangen hond of bloedige taferelen als ik er niet ben (ook niet als ik er wel ben!).
Dit is de enige manier om weg te kunnen. Doenja blaft dan wel constant.

- Kappi
- Vaste gebruiker
Als ik weg ben, doe ik dit. Voor de rest van de tijd ben ik bij de dames.
- Roompie
- Zeer actief
Maar als doenja altijd beneden heeft gezeten voor al die jaren is het dan toch leuker voor haar om ook beneden te blijven als jij weg bent?

- Kappi
- Vaste gebruiker
Ja, dat kan ik wel doen. Waarom ook niet? Dank je wel! Heel nuttig, hoor!
- renee-uk
- Zeer actief
het afscheid dat ik bedoelde was wat anders dan wat jij bedoelt denk ikKappi schreef:Hi Renee!
twee teven die zo vechten staan elkaar echt naar het leven en die gevechten houden pas op als er eentje daadwerkelijk weg is en in dit geval staat weg gelijk aan dood

- Kappi
- Vaste gebruiker
Hoi Renee-uk
Daar ga ik even op kauwen.......
- renee-uk
- Zeer actief
doe maar niet, hou ze maar gewoon gescheidenKappi schreef:Hoi Renee-uk

- Kappi
- Vaste gebruiker
Yep! Het is al wat rustiger hier. Doordat Doenja Kruimeltje niet ziet en niet hoort, raakt ze niet geirriteerd!
En Kruimpje kan niet meer provoceren!
Prima, prima.
En Kruimpje kan niet meer provoceren!
Prima, prima.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Wij hebben dik 6 jaar geleefd met honden te scheiden
wij hadden eerste een stafford reu (Shadow), daar een teef bij (Zena), wat na een paar maanden al niet meer ging, dus gescheiden, achteraf zijn er nog 3 honden bij gekomen en Shadow heeft altijd gescheiden gezeten van de andere 4
het is echt opletten, maar wij hadden/hebben het voordeel dat de jongste 4 (Zena, Darko, Guapa en Jänta) buiten leefde en Shadow binnen, dus het was bij ons enkel uitkijken met Shadow in de tuin laten en zien dat de achterdeur altijd opslot was, ondanks dat Shadow (en ook de rest niet) geen deuren open maakte
Shadow is vorig jaar september overleden en ik moet zeggen dat ik het nu wel "leuker" vind, in die zin dat de overige 4 (waarvan 3 teven en 1 reu) gewoon samen kunnen (buiten eettijd om)
ik moet ook wel zeggen dat wij bij de laatste teef (Jänta, hier geboren) wel heel goed hebben gekeken naar het karakter, ik had eigenlijk een voorkeur voor haar zusje, maar dat was een kopie van haar moeder (Guapa) en dat had gegarendeerd niet goed afgelopen, tot hier toe (Jänta is 21 maanden) gaat alles gewoon goed, moeder en dochter hebben wel eens een "ruzietje" maar dat gaat zonder gaten en ze stoppen ook gelijk als ik een brul geef
Hier was trouwens een traphekje ook genoeg om Shadow bij de rest weg te houden, het is echt goed opletten, maar in mijn ogen wel doenbaar, zeker als je oudste 15 is, zij gaat geen 10 jaar meer mee (ondanks dat je dat waarschijnlijk wel zou willen)
wij hadden eerste een stafford reu (Shadow), daar een teef bij (Zena), wat na een paar maanden al niet meer ging, dus gescheiden, achteraf zijn er nog 3 honden bij gekomen en Shadow heeft altijd gescheiden gezeten van de andere 4
het is echt opletten, maar wij hadden/hebben het voordeel dat de jongste 4 (Zena, Darko, Guapa en Jänta) buiten leefde en Shadow binnen, dus het was bij ons enkel uitkijken met Shadow in de tuin laten en zien dat de achterdeur altijd opslot was, ondanks dat Shadow (en ook de rest niet) geen deuren open maakte
Shadow is vorig jaar september overleden en ik moet zeggen dat ik het nu wel "leuker" vind, in die zin dat de overige 4 (waarvan 3 teven en 1 reu) gewoon samen kunnen (buiten eettijd om)
ik moet ook wel zeggen dat wij bij de laatste teef (Jänta, hier geboren) wel heel goed hebben gekeken naar het karakter, ik had eigenlijk een voorkeur voor haar zusje, maar dat was een kopie van haar moeder (Guapa) en dat had gegarendeerd niet goed afgelopen, tot hier toe (Jänta is 21 maanden) gaat alles gewoon goed, moeder en dochter hebben wel eens een "ruzietje" maar dat gaat zonder gaten en ze stoppen ook gelijk als ik een brul geef
Hier was trouwens een traphekje ook genoeg om Shadow bij de rest weg te houden, het is echt goed opletten, maar in mijn ogen wel doenbaar, zeker als je oudste 15 is, zij gaat geen 10 jaar meer mee (ondanks dat je dat waarschijnlijk wel zou willen)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat denk ik ookrenee-uk schreef:kruimel neemt geen wraak hoor, kruimel grijpt elke kans aan om hogerop te komen.
doe ze maar niet meer bij elkaar.
het gaat niet meer goedkomen tussen die twee en waarom zou je je ouwetje al die stress nog aandoen voor dat eventjes dat ze er nog is?
En ze denkt dat ze meer kan "maken" omdat je (logisch) met haar veel meer doet dan met Doenja.
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Ik wilde je een pb sturen, maar dat lukte niet. Je hebt het geblokkeerd..?
Hoe gaat ging het vandaag met de dames?
Hoe gaat ging het vandaag met de dames?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

-
Asgårdbørn
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Broholmer
Hi Kappi
Wat een vervelende situatie. Het is helaas waar dat twee teven die met elkaar vechten dit meestal blijven doen. Het gaat immers om de hoogste positie in de groep. Vaak speelt de eigenaar ongewenst en ook volkomen onbewust een rol in het conflict. De ranglagere hond kan zich erg gesteund voelen door de eigenaar waardoor deze niet de ondergeschikte rol aan neemt. Inmiddels is bij jou de boel al zo geëscaleerd dat ik geen risico's meer zou nemen met de honden. In jou geval (je oudste hond is al 15) zou ik voor een tussenoplossing gaan en de honden zoals boven ook al aangegeven, gescheiden houden. Ik zou kiezen voor een kamerren. Dit kun je opzetten met panelen van bijvoorbeeld een puppyren. Zo hebben ze in ieder geval meer ruimte dan in een bench en je zou dit af kunnen wisselen.
Wat een vervelende situatie. Het is helaas waar dat twee teven die met elkaar vechten dit meestal blijven doen. Het gaat immers om de hoogste positie in de groep. Vaak speelt de eigenaar ongewenst en ook volkomen onbewust een rol in het conflict. De ranglagere hond kan zich erg gesteund voelen door de eigenaar waardoor deze niet de ondergeschikte rol aan neemt. Inmiddels is bij jou de boel al zo geëscaleerd dat ik geen risico's meer zou nemen met de honden. In jou geval (je oudste hond is al 15) zou ik voor een tussenoplossing gaan en de honden zoals boven ook al aangegeven, gescheiden houden. Ik zou kiezen voor een kamerren. Dit kun je opzetten met panelen van bijvoorbeeld een puppyren. Zo hebben ze in ieder geval meer ruimte dan in een bench en je zou dit af kunnen wisselen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Kappi schreef:Herplaatsen vind ik niet echt een optie. Doenja heeft 5 meter lijn aan de tafelpoot en zit wel vast, maar niet kort aangelijnd dus.
Zij is waar ik ook ben en ik zit het meest aan tafel. De hele situatie is echt uit de hand gelopen en ik begrijp niet waarom.
Ik ga een hekje neerzetten en kijken of dat lukt. Wie weet!
Alvast bedankt voor jullie reacties!