Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo, we zijn Remco en Marloes

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
RemcoMarloes

Hallo, we zijn Remco en Marloes

Ongelezen bericht door RemcoMarloes »

We wonen nu een tijd samen en willen al heel lang graag een hond. We zijn opgegroeid met honden en nu zijn we eindelijk in de gelegenheid om ons gezin uit te breiden! In september hebben we de mogelijkheid een maand vrij te krijgen om een goede start met de pup te maken. We kunnen jullie hulp goed gebruiken. We willen namelijk graag een Bull Boxer pup (kruising Staffordshire Bull Terrier en Boxer). Het liefst zouden we contact opnemen met een rasvereniging, maar we kunnen er geen geen vinden en weten ook niet of dit bestaat, aangezien het om een kruising gaat.

Kan iemand ons vertellen hoe we contact kunnen krijgen met een fokker die dit op verantwoorde wijze doet of met een vereniging voor de Bull Boxer?

Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes Remco en Marloes.
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hallo, we zijn Remco en Marloes

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Welkom!

Er bestaan alleen rasverenigingen voor de Boxer en de Staffordshire Bull Terrier. De "Bull Boxer" is geen ras en er bestaat dus ook geen rasvereniging van. Een nestje van deze kruising zul je dus per toeval (of goed speuren via internet) vinden.
Hebben jullie een specifieke reden voor de keuze van deze kruising? (Gewoon ter interesse)
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

welkom..ben ook benieuwd waarom deze kruising?
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom op dit forum.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

welkom!

heel veel succes! ik zie een nog harder stuiterende eigenwijze mafkees als hond voor mij. erg leuk, maar ook erg vermoeiend! hihi

ken je iemand met deze kruising?
Afbeelding
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

RemcoMarloes schreef:We wonen nu een tijd samen en willen al heel lang graag een hond. We zijn opgegroeid met honden en nu zijn we eindelijk in de gelegenheid om ons gezin uit te breiden! In september hebben we de mogelijkheid een maand vrij te krijgen om een goede start met de pup te maken. We kunnen jullie hulp goed gebruiken. We willen namelijk graag een Bull Boxer pup (kruising Staffordshire Bull Terrier en Boxer). Het liefst zouden we contact opnemen met een rasvereniging, maar we kunnen er geen geen vinden en weten ook niet of dit bestaat, aangezien het om een kruising gaat.

Kan iemand ons vertellen hoe we contact kunnen krijgen met een fokker die dit op verantwoorde wijze doet of met een vereniging voor de Bull Boxer?

Er bestaat geen rasvereniging voor een kruising. Het woord rasvereniging zegt het al, het moet om een hondenras gaan. De kruising die jullie zoeken zul je dus ook niet bij een fokker van rashonden aantreffen, je kunt dit hooguit bij een pretnest tegenkomen.
RemcoMarloes

Bedankt allemaal voor jullie reacties, fijn. En goed om te weten dat er er in ieder geval geen rasvereniging is. We gaan lekker door met zoeken en houden jullie hier op de hoogte.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

RemcoMarloes schreef:We wonen nu een tijd samen en willen al heel lang graag een hond. We zijn opgegroeid met honden en nu zijn we eindelijk in de gelegenheid om ons gezin uit te breiden! In september hebben we de mogelijkheid een maand vrij te krijgen om een goede start met de pup te maken. We kunnen jullie hulp goed gebruiken. We willen namelijk graag een Bull Boxer pup (kruising Staffordshire Bull Terrier en Boxer). Het liefst zouden we contact opnemen met een rasvereniging, maar we kunnen er geen geen vinden en weten ook niet of dit bestaat, aangezien het om een kruising gaat.

waarom wil je in vredesnaam zo'n kruising?
Afbeelding
RemcoMarloes

Veel vragen waarom nu deze kruising:

We hebben er 1 gezien en die zag er enorm goed uit.

De nieuwe Encyclopedie van de Hond (zo staat het op het boek)
Dr. Bruce Fogle
ISBN 90-75531-55-9
oorspronkelijke editie 1995

Bij tijd van oorsprong staat bij Bull Boxer 1990. ik denk dat ze er toen bewust op zijn gaan fokken.

Tis een leuk boek met veel info en daaruit komt naar voren dat het ook een enorm lieve hond is met o.a. andere huisdieren e.d.

Ja en waarom zo'n kruising, we zijn er gewoon voor gevallen denk ik Haha
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

lijkt mij een nachtmerrie, zo'n hond. maar ja, dat heb ik al gauw bij alles wat groter is dan een tekkel.

veel geluk ermede!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tekkel schreef:lijkt mij een nachtmerrie, zo'n hond. maar ja, dat heb ik al gauw bij alles wat groter is dan een tekkel.

veel geluk ermede!
Hahaha, een tekkel lijkt mij dan weer een nachtmerrie, alhoewel ik een kruising boxer en bulldog ook geen pretje vindt. Het adhd van de boxer, de lompheid van de boxer + bull en dan ook nog wat hondintolerantie erbij, mwoah, dat is niet wat ik zoek in een hond.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Van oorsprong is de Boxer ook niet hondtolerant, da's iets van de laatste jaren. Leuke wandelingen met soortgenoten moet idd niet op je lijstje staan, denk ik.
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

tekkel schreef:lijkt mij een nachtmerrie, zo'n hond. maar ja, dat heb ik al gauw bij alles wat groter is dan een tekkel.

veel geluk ermede!
Eens! :lol1:
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Welkom hier!

Een kruising stafford-boxer lijkt me vrij pittig, weet wat je in huis haalt. Ik kan me voorstellen hoor, dat je valt voor een mooi plaatje en een leuk verhaal uit een boek, maar dat zou voor mij echt veel te weinig info zijn om een ras (kruising) ook echt te kiezen.

Ik denk dat het hiernaast belangrijk is dat jullie goed weten wat je precies in een hond zoekt, en wat jullie absoluut niet willen. Als je zo'n 'profiel van je ideale hond' hier op het forum neer zou zetten, kunnen jullie je blik misschien wat verruimen en komen jullie wellicht tot een hond die beter bij jullie past.
(Ik wil trouwens niet zeggen dat het geen geschikte hond voor jullie is, hoor :wink: )
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”