Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik weet niet of dit de goede categorie is voor mijn probleem, maar ik probeer het toch maar even.
Ik heb al een tijd een hond, en vandaag wilde ik hem dan eindelijk eens gaan registreren. Maar hij heeft een Duits paspoort en een Duits chipnummer.. Nu heb ik al die sites al geprobeerd, en overal zeggen ze dat het chipnummer niet klopt?..
Ik had 4 jaar geleden het zelfde probleem met het registreren van Raisa, zij heeft een Portugese chip.
Heb toen volgens mij een mail gestuurd en het verhaal uitgelegd en toen hebben ze de chip handmatig geregistreerd.
Misschien inderdaad even bellen of mailen naar NDG/andere instantie. Bij het registreren van de chip van mijn hond duurde het erg lang. Één telefoontje en de volgende dag stond 'ie erop. Een chip is een chip, zal niet uitmaken uit welk land hij komt lijkt me
Het maakt niet uit vanuit welk land de chip afkomstig is. Als het maar een chip met 15 cijfers is.
Ik zal als ik jou was eerst kijken of de chip niet ook al bij Tasso (zo heet volgens mij de duitse databank) geregistreerd staat. Staat hij hier wel dan controleren of het wel jouw gegevens zijn en niet die van de fokker.
Dan zou ik hem als ik jou was de chip nog bij de NDG registreren en bij nog een databank naar keuze. NDG duurt namelijk altijd ongeveer een week voordat deze goed geregistreerd staat, en ook bij wijzigingen duurt het een week. Meeste andere databanken, zoals daisyweb/petbase en petlook kan je online veranderingen doen en aanmelden en zijn de gegevens meteen verwerkt.
Ik heb ook al op de Europese site gekeken maar daar vinden ze hem ook nergens... wel erg gek?
Wat doe je dan precies?
Als je je chipnummer invoert bij de zoekfunctie zoek je namelijk hoe de chip nu geregisteerd staat en het zou zo maar kunnen dat je hond wel gechipt is, maar de chip nooit ergens is aangemeld.
Haha ik hoefde alleen maar naar de website van de NDG te gaan en daar een aanvraagformulier aanvragen en invullen..
Vier euro ofzo betaald en klaar is kees
Haha ik hoefde alleen maar naar de website van de NDG te gaan en daar een aanvraagformulier aanvragen en invullen..
Vier euro ofzo betaald en klaar is kees
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties!
Dit wilde ik net typen, haha. Fijn dat je het gevonden hebt.