Ik ben Lisette en woon in Zoetermeer. Ik heb twee hondjes van 13 en 12. Of 12, en 11, ik raak altijd in de war. Ik kon zo snel de paspoorten niet vinden, dus het is 1 van de twee opties. Beiden komen uit de broodfok dus godzijdank dat ze het tot zo oud hebben mogen maken.
De oudste is Timbo, toen we hem kochten kon hij thuis nog niet zelfstandig eten. Hij was de dikste van het nest, al zie je dat er nooit van af. Wat er met de overige 6 is gebeurd zullen we nooit weten. Timbo heeft altijd slecht gegeten en heeft een afschuwelijk gebit met heel wat lege plekken (zelfs 1 heel leeg kwartier). Aanvankelijk dacht ik altijd dat er wat whippet in zat, maar na het zien van een compleet kaalgeschoren poedel bleek die optie heel wat logischer haha. We houden het dus maar op een onbestemde kruising poedel.
Sasha hebben we een jaar later exact op de datum na bij dezelfde fokker/handelaar opgehaald. Waar Timbo in een verwarmde schuur met schoon zaagsel en moeders in een ruime nestbak zat, zat Sasha met ontstoken ogen en luchtwegen in een afgesloten kartonnen doos in de kast. Natuurlijk konden we haar (fout fout) niet laten staan. Ze bleek een enorm pittig ding met ongetwijfeld ergens wat terrier, ondanks haar zachte vacht, hangende oortjes en typisch maltheser kopje. Ze heeft samen met Timbo 2x een nest gehad met in totaal 13 kinders. Toen ze na de tweede worp wederom een baarmoederontsteking kreeg waar ze ditmaal bijna aan onder door ging hebben we besloten haar te steriliseren. Het is dat het haar leven bedreigde, want het is doodzonde geweest voor haar karakter
Ik kan nog uren doortypen over hoe speciaal ze zijn, maar daar is vast een ander plekje voor in dit forum
Ik ben GEK op Whippets en kan niet wachten totdat ik financieel in staat ben om mijn eigen kennel met whippets te hebben. Verder staan er nog heel wat andere rassen hoog op mijn verlanglijstje, dus toekomstdromen genoeg.
Over het kopen bij een broodfokker en vervolgens zelfs fokken met de honden; Toen ik Timbo kreeg was ik net 9 en had ik dus bijster weinig inspraak. Sterker nog, mijn ouders wisten niet eens van broodfokkers af. Ik was (denk ik) 11 toen Sasha (nog geen 1 jaar oud) voor het eerst gedekt werd.
Het staat zeker dat ik -inmiddels volwassen en in staat om mijn eigen beslissingen te maken- onder geen voorwaarde zelfstandig de broodfok zou willen stimuleren, laat staan te fokken met honden die zeer duidelijk genetischeafwijkingen hebben aan o.a. hun gebit.
Opmerkingen hierover kunnen dus achterwege gelaten worden.