Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TIP: Test om de omgeving te controleren op vlooien!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Franky's Boxer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

TIP: Test om de omgeving te controleren op vlooien!

Ongelezen bericht door Franky's Boxer »

Ik vond deze tip en het werkt!

Een gebakbordje, mijn voorkeur gaat uit naar wit zie je alles beter op.
Die met een laagje bier, cola, cassis of fanta... (Zoet doet het goed!)
Deze op de plekken zetten waar je denkt dat ze kunnen zitten of uitkomen.
Een paar uur laten staan en kijken wat er in zit!

Bij mij op kantoor, heeft een collega een hond en die zat helemaal onder de strontjes en ik was aan het eind van de dag 24 keer gebeten...
Mijn collega zei, mijn hond heeft geen vlooien!
Dus bakjes neergezet en na een half uur in alle 3 de bakjes raak met 9 kleine vlooitjes.
Het kantoor hebben we behandeld met HG X vlooienspray en natuurlijk is de hond in kwestie gewassen en behandeld!

Het is een super controle middel!
Afbeelding
..:: Branco de Boxer::..
Lillith
Zeer actief

Re: TIP: Test om de omgeving te controleren op vlooien!

Ongelezen bericht door Lillith »

Grappig...je zegt het al..dat jezelf gebeten wordt daar hoeft geen test tegenover te staan :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lillith schreef:Grappig...je zegt het al..dat jezelf gebeten wordt daar hoeft geen test tegenover te staan :wink:
:tongue: Ik snap het ook niet zo. Als er toch al vlooienpoep op je hond zit, trek je er toch een kammetje door heen?
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

dagmar88 schreef:
Lillith schreef:Grappig...je zegt het al..dat jezelf gebeten wordt daar hoeft geen test tegenover te staan :wink:
:tongue: Ik snap het ook niet zo. Als er toch al vlooienpoep op je hond zit, trek je er toch een kammetje door heen?
Ligt er wel aan wat voor vacht je hond heeft, bij die van mij kom je niet ver met een kammetje :wink:
Groetjes, Marjan
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Bedankt voor de tip. Want ik had ze allemaal ontvlooid, anderhalve maand geleden en ineens zag ik ze toch weer wat krabbelen. Kam erdoor gehaald, niks gevonden. Maar toen zag ik bij ons kitten toch een vlootje lopen. Allemaal weer ontvlooid. Maar zo kan ik checken of het nou echt over is met die krengen, want het zou kunnen dat ik weer een ander gif moet hebben omdat ze dan weer resistent zijn geworden. Ik had nu practic gebruikt en advantage, maar dat heb ik vorige keer ook gedaan en het schijnt dat je soorten gif moet afwisselen. Ik vond ook vlootjes bij één van mijn zes konijnen, heel vreemd. Daar moet je stronghold voor gebruiken want die verdragen niet veel andere soorten gif.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

denk dat je meer baat hebt bij de omgeving behandelen dan bij voortdurend wisselen van merk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

waar zou je die schaaltjes dan neer moeten zetten? Bij de hondenmand? Plinten?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou, de omgeving behandelen, dat gaat hier niet zo makkelijk. Dan moet ik namelijk de konijnen, cavia's en de katten op het dakterras houden, je mag dat gif niet sprayen als ze in de kamer zijn natuurlijk. En dan moet je een tijdje wachten, ik weet niet precies hoe lang, maar dat is nogal een operatie hier. Met de honden kan ik wel een paar uur weg, maar de rest wordt een beetje lastig, ik heb ook nog een kitten. En ik heb geen plaag ofzo, dus dan denk ik niet meteen aan gif sprayen eigenlijk.

Maar dat merken wisselen doe ik omdat de dierenarts me dat heeft aangeraden. Vlooien kunnen namelijk resistent worden voor een bepaald gif dus dan helpt het soms om een ander gif te gebruiken. Maar goed, hier moet het ook echt vlo-vrij zijn want een aantal katten hier hebben vlooienallergie. Dus misschien toch maar een bus gif sprayen en dan maar een paar uur met zijn allen op het dakterras, als ze nu nog niet dood zijn.
renee-uk
Zeer actief

ik heb hier ergens gelezen dat dat resistent worden een broodje aap verhaal is, maar ik weet natuurlijk nooit meer waar dat stond :?
ontvlooien zonder de omgeving te doen is dweilen met de kraan open, op die manier krijg je de boel nooit vlovrij.
misschien doen als het ooit nog een dag fatsoenlijk weer wordt en je de katten en konijnen naar buiten kunt doen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Franky's Boxer
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:
Muggenbeten kan ik nu wel hebben, maar de reactie op een vlooienbeet is bij mij net zo groot als een beet van een horzel...
En die hebben wij hier ook bij de paarden. Dus ik twijfelde eerst ook, aangezien niemand anders werd gebeten.
Terwijl de hond van het kantoor aan de andere kant ligt en onder mijn collega haar bureau :tongue:
Afbeelding
Franky's Boxer
Vaste gebruiker

mirretje schreef:waar zou je die schaaltjes dan neer moeten zetten? Bij de hondenmand? Plinten?
Op plekken waar je niet loopt of bijkomt.
Onder kasten, banken en bed (als het dier in de slaapkamer en op het bed mag). Wel tegen de plinten aan, probeer het zo ver mogelijk weg te schuiven dat de huisdieren het niet op kunnen drinken :ok:
Afbeelding
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

sprinkhanen vind ik erg maar nog niet zo erg als een malaria mug :schrik: al is onze voedsel voorraad toch ook sprinkhaan gevoelig en vooral in Afrika - Azië.

resistentie komt tegenwoordig vaker voor dan vroeger, ik vermoed ook omdat spullen op grotere schaal worden gebruikt en daardoor tja blijven er 2 beestjes leven die weer andere beestjes maken etc etc.....
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Als ik zo'n schaaltje neerzet is hij leeg voordat de vlooien het door hebben, hoor :LOL:
Afbeelding
Franky's Boxer
Vaste gebruiker

sjaak-k schreef:Als ik zo'n schaaltje neerzet is hij leeg voordat de vlooien het door hebben, hoor :LOL:
Natuurlijk buiten bereik van de alleseters zetten :LOL:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik vind het maar een gedoe met die schaaltjes hoor, je kijkt gewoon op je hond en als je poepjes ziet zijn er vlooien.
hoeveel makkelijker kan het :U:
Afbeelding

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Met omgevingsspray (ik heb laatst de Roxasect anti vlo gekocht, veel goedkoper en net zo effectief als die van andere merken), Het konijn heb ik in de bijkeuken gezet, daar komen de honden niet, ik ben gaan lopen met Jamie en manlief heeft gestofzuigd en die spray gespoten, daarna buiten gaan zitten, en een half uur later de deuren open gezet, even door laten waaien en even later naar binnen.
Afbeelding
Franky's Boxer
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:ik vind het maar een gedoe met die schaaltjes hoor, je kijkt gewoon op je hond en als je poepjes ziet zijn er vlooien.
Als je zo'n eigenwijs persoon hebt werken, die er niet aan wil dat er vlooien zijn... Dan is dit een goed controle middel!
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fizgig schreef:Nou, de omgeving behandelen, dat gaat hier niet zo makkelijk. Dan moet ik namelijk de konijnen, cavia's en de katten op het dakterras houden, je mag dat gif niet sprayen als ze in de kamer zijn natuurlijk. En dan moet je een tijdje wachten, ik weet niet precies hoe lang, maar dat is nogal een operatie hier. Met de honden kan ik wel een paar uur weg, maar de rest wordt een beetje lastig, ik heb ook nog een kitten. En ik heb geen plaag ofzo, dus dan denk ik niet meteen aan gif sprayen eigenlijk.

Maar dat merken wisselen doe ik omdat de dierenarts me dat heeft aangeraden. Vlooien kunnen namelijk resistent worden voor een bepaald gif dus dan helpt het soms om een ander gif te gebruiken. Maar goed, hier moet het ook echt vlo-vrij zijn want een aantal katten hier hebben vlooienallergie. Dus misschien toch maar een bus gif sprayen en dan maar een paar uur met zijn allen op het dakterras, als ze nu nog niet dood zijn.

Het steeds wisselen dat snap ik niet zo. Als iets werkt ga je daar mee door. Tenminste dat zou ik doen.

En als je na anderhalve maand weer vlooien hebt is dat Omdat de meeste vlooien middeltjes gewoon uitgewerkt zijn na 6 weken.
Én dus logisch dat er dan opnieuw behandeld moet worden.

Ik spray hier gewoon de kleden en het bankstel in terwijl de katten en Toots gewoon Rond lopen ik doe dat sprayen al jaren zo. Er is nog nooit iets ziek geworden. Naast het sprayen doe ik wel net ervoor of erna de dieren met frontline behandelen. Ik gebruik denk ik een milde spay.

O ja ik heb ook een kat met vlooien alergie. En ik zorg wel dat er hier geen vlo is. Het sprayen zou je het beste preventief kunnen doen dus ook als er nog geen vlooien zijn.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 12 jul 2012 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief

Franky's Boxer schreef:
renee-uk schreef:ik vind het maar een gedoe met die schaaltjes hoor, je kijkt gewoon op je hond en als je poepjes ziet zijn er vlooien.
Als je zo'n eigenwijs persoon hebt werken, die er niet aan wil dat er vlooien zijn... Dan is dit een goed controle middel!
dan haal je er een vlooienkam doorheen, dan heb je meteen bewijs ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Franky's Boxer schreef:
dan haal je er een vlooienkam doorheen, dan heb je meteen bewijs :idea:
maar van mij mag je moeilijk doen als het makkelijk kan hoor, als ik dat maar niet hoef ;)
Afbeelding

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Er zijn ook omgevings spray's te koop waarbij alle dieren, kinderen e.d. gewoon in de ruimte kunnen blijven. 't hoeft niet perse heel giftig te zijn om goed te werken.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, dat verhaal van resistent in onzin. Het bewijs vind je in het feit dat de werkzame stoffen gelijk zijn, er zijn er maar een paar. Alleen de merknamen verschillen.

95% van de vlooien zit in de omgeving, de rest zit op de hond en kat.
Daarom moet je die omgeving doen, heel simpel.
Want daar zitten de eitjes, de larven en ook vlooien.
Dus hup, de hele zooi op het dakterras en de omgeving doen!

Hier gebeurt dat elke 6 weken. De omgeving dus, want ik heb geen konijnen en ook geen dakterras ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fizgig schreef:Nou, de omgeving behandelen, dat gaat hier niet zo makkelijk. Dan moet ik namelijk de konijnen, cavia's en de katten op het dakterras houden, je mag dat gif niet sprayen als ze in de kamer zijn natuurlijk. En dan moet je een tijdje wachten, ik weet niet precies hoe lang, maar dat is nogal een operatie hier. Met de honden kan ik wel een paar uur weg, maar de rest wordt een beetje lastig, ik heb ook nog een kitten. En ik heb geen plaag ofzo, dus dan denk ik niet meteen aan gif sprayen eigenlijk.

:19: Des te meer redenen om bij de eerste vlo die je ziet de hele boel aan te pakken.
Wat op je beesten zit is het topje van de ijsberg en door de omgeving niet te doen blijven die arme beesten last houden.

Je kunt toch gewoon alle beesten op het dakterras parkeren, opruimen, alles wassen, stofzuigen en sprayen?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”