Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stinkvacht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Stinkvacht

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Leroy heeft twee ontzettend stinkende plekken in z'n vacht. Op z'n schouders en boven z'n staart.
Ik heb hem een paar weken geleden gewassen, en het is gewoon weer terug gekomen :80: De dierenarts heeft hem ook besnuffeld, maar die vond het een normale hondengeur.

Nou, ik niet :pffff:
Hij heeft altijd heerlijk geroken, zelfs als hij in de regen was geweest. Dit is een vreemd luchtje. Het doet me nog het meest denken aan oorsmeer (x100).. De plekken lijken ook wat vettig.

Hij zwemt veel maar heeft dat altijd gedaan en hij heeft niet in de viezigheid gerold. Hij had het toen hij op kvv stond en ook nu hij brokken krijgt.

Misschien komt het door z'n lipplooi eczeem, dat hij die drap over zichzelf uitsmeert..? Al stinkt hij rond z'n kop lang niet zo erg.

Hebben jullie nog een idee..? Hij gaat in ieder geval nog maar een keer door de wasstraat.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Stinkvacht

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

smeer die plekken eens fors in met maizena? de gedachte is om het vet daardoor op te laten nemen. Ik denk dat het iets seborroe-achtig iets is.

Wassen zou ik daarna (na een weekje ofzo) eens láten doen. Een hond goed en intensief wassen is toch vaak net iets makkelijker wanneer je er op ingericht bent.
Laura & Leroy
Zeer actief

Dank je wel! Daar lijkt het inderdaad wel op. De beschrijving, vettig en een indringende geur.. dat kan haast niet missen. De maizena zal ik proberen!
Ik kan hier het beste mee naar de da gaan, of niet..

Hoop maar niet dat er dan wat ergs achter weg komt :80:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Mwah, we/ze weten niet echt waar het vandaan komt. Soms verdwijnt het ook 'zomaar'. Om te wassen ga je natuurlijk naar een trimsalon. De DA heeft al aangegeven niet te weten wat hij er mee moet, toch?
Laura & Leroy
Zeer actief

Nou, ik kwam toen voor iets heel anders en noemde dit ook even snel. Hij snuffelde en vond hem gewoon ruiken naar hond. Als ik er nu heen zou gaan om naar zijn vacht te laten kijken en misschien bloed af te nemen (?) dan zal hij er misschien serieuzer naar kijken.

Goede tip om het wassen grondig te laten doen bij een trimmer! Ik laat hem meestal trimmen zonder wassen. Misschien dat voor alleen wassen de wachtlijst ook niet zo lang is, ik zal eens kijken. Er is gelukkig veel info over deze aandoening te vinden, ik ga eens even flink lezen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”