Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teek verwijdering (simpel, eenvoudig en het werkt 100%)?
Moderator: moderatorteam
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Re: Teek verwijdering (simpel, eenvoudig en het werkt 100%)?
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Nou wel een belangrijke waarschuwing dus!
jammer dat er niet bijstaat waarom je dat niet moet doen, al ga ik ervan uit dat de motivatie hetzelfde zal zijn als de geen alcohol reden
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
helemaal mijn idee.gonnie schreef:Ik haal ze gewoon met mijn nagels weg. Eer ik zo apparaatje onder de teek heb zijn mijn honden al alert en als ik ze met mijn nagels weghaal niet.

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Hier werkt de O'tom perfect. Sinds ik die heb (vorig jaar) heeft cas geen een teek meer gehad. Dus hij zit nog steeds in de verpakking haha
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb ook O'Toms.
De ouwerwetse groene zijn het fijnste, de nieuwere hebben een iets kortere "haak" waardoor vooral de kleinere iets lastiger te pakken zijn, hij glijdt er snel van af.
Bij Numa haal ik ze gewoon met mijn handen weg tijdens het kroelen, die vindt de O'Tom een raar ding en daar mag ik niet mee bij hem in de buurt komen vindt hij
De ouwerwetse groene zijn het fijnste, de nieuwere hebben een iets kortere "haak" waardoor vooral de kleinere iets lastiger te pakken zijn, hij glijdt er snel van af.
Bij Numa haal ik ze gewoon met mijn handen weg tijdens het kroelen, die vindt de O'Tom een raar ding en daar mag ik niet mee bij hem in de buurt komen vindt hij
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ook, een kleintje en een grotere voor de dikke teken. Ik ben er fan van, superding!Nanna schreef:Ik heb zo'n klein groen dingetje, de O'Tom. Ideáál. Krijg je zelfs de kleinste teekjes mee weg.Tara schreef:Spuugt die teek zijn maaginhoud dan niet?
Ik hou het toch maar bij mijn onvolprezen tekenlassootje, daar krijg ik namelijk ook iedere teek mee weg.
-
dicyvo
Ik wip ze er zo uit idd met m'n nagelsgonnie schreef:Ik haal ze gewoon met mijn nagels weg. Eer ik zo apparaatje onder de teek heb zijn mijn honden al alert en als ik ze met mijn nagels weghaal niet.
-
dicyvo
Hij moet los laten om z'n haar te wassen natuurlijkJacq schreef:ik moest het ff proberen. kon het niet laten.
met afwasmiddel op een watje, even wrijven.
geloofde er niet in, maar teek liet wel los. haha.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Op de site van de NOJG dit bericht:
Al meerdere jaren klagen hondenbezitters over de aantallen teken die hun hond (-en) hebben.
De reguliere middelen, o.a. Frontline, helpen niet of ten dele afdoende. Teken etc. raken resistent en blijven toch steeds weer terugkomen.
In een helder moment dacht ik aan een artikel wat ooit in het clubblad van de Cairterriërs is verschenen. Hierin gaf één van de leden aan de hond elke dag een scheut volle yoghurt te geven en het resultaat was verbluffend!
Ook ik heb dit nu de afgelopen weken op de honden uitgeprobeerd en inderdaad, het werkt!!
De honden lopen vrij door bos en weiland, door struiken en gras. Na hun dagelijkse portie yoghurt, geen teek meer te vinden. De honden vinden het nog lekker ook. Goedkoper en gezonder alternatief is, dacht ik zo, niet te vinden. Doe er allemaal je voordeel mee!!
Ben benieuwd.
Al meerdere jaren klagen hondenbezitters over de aantallen teken die hun hond (-en) hebben.
De reguliere middelen, o.a. Frontline, helpen niet of ten dele afdoende. Teken etc. raken resistent en blijven toch steeds weer terugkomen.
In een helder moment dacht ik aan een artikel wat ooit in het clubblad van de Cairterriërs is verschenen. Hierin gaf één van de leden aan de hond elke dag een scheut volle yoghurt te geven en het resultaat was verbluffend!
Ook ik heb dit nu de afgelopen weken op de honden uitgeprobeerd en inderdaad, het werkt!!
De honden lopen vrij door bos en weiland, door struiken en gras. Na hun dagelijkse portie yoghurt, geen teek meer te vinden. De honden vinden het nog lekker ook. Goedkoper en gezonder alternatief is, dacht ik zo, niet te vinden. Doe er allemaal je voordeel mee!!
Ben benieuwd.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.