Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chuckit ballen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Chuckit ballen

Ongelezen bericht door *Marina* »

Kent iemand deze ballen en zo ja, hoe bevallen ze?

Afbeelding

Saar vreet ballen. Eerst hadden we gewone tennisballen, maar ze knabbelt er op en zijn dus erg slecht voor haar gebit. Nu hebben we Kong ballen met een piepje, maar die hebben geen lang leven hier.
Ik ben dus op zoek naar stevige ballen, die niet slecht voor het gebit zijn en ze moeten blijven drijven. Dit leek me wel wat, maar ze zijn duur, dus wil ik eerst wat ervaringen.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Re: Chuckit ballen

Ongelezen bericht door fabienne s »

deze ballen heb ik dan niet maar wel die ballen van chuckit met een gaatje er in,die maken leuk geluid door de wind als je ze gooit.ook erg duur en ik ben er al 1 kwijt want die bleef dus niet drijven. van nobby heb je ook ballen met leuke fluor kleurtjes en die zijn per stuk flink goedkoper.ik gebruik de chuckit bal alleen nog maar op een groot veld zodat ik zeker weet dat hij nergens zoek raakt
Afbeelding

jemble 5 maanden
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Misschien is de Zogoflex Jive een optie voor Saar, past in werpstok, gegarandeerd onverwoestbaar en blijft drijven.

http://www.eko-pets.nl/index.php?prodId ... lex%20Jive

ik heb geen ervaring met de Chuckit
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Foamballen van Starmark

Afbeelding

echt, DE ideale bal!!! Nooit meer een andere. Niet kapot te krijgen, licht, blijft drijven en tot nu toe geen tandenslijtage. Ze zijn er ook in een variant met een touw eraan en in 2 verschillende maten. Maat S is tennisbalformaat

Mijn enige probleem is dat ze, net als alle ballen overigens, nog wel eens in een konijnenhol verdwijnen. Ik vermoed dat de konijnen inmiddels een gigaballenbak hebben daar onder de grond van ballen in alle soorten, maten, kleuren en andere variëteiten :D
Laatst gewijzigd door Telgter Toller op 06 aug 2012 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
*Marina*
Zeer actief

Die Zogoflex is nog duurder dan de chuckit ballen :80:
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier ook de chuckitballen, dan de kleinste variant. hier worden ze gebruikt in het water en ze blijven
drijven. heb er afgelopen zaterdag nog ma 2 bij gehaald.

die van zogoflex zijn ook goed, zijn vind ik sterker dan de chuckitballen. die foamballen bijt chezz
gaatjes in.
heb ze alle3 de merken en alle 3 blijven ze drijven. ben alleen naar die van chuckit over gegaan ivm
die kleinere formaat ballen heeft.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Telgter Toller schreef:Foamballen van Starmark

Afbeelding

echt, DE ideale bal!!! Nooit meer een andere. Niet kapot te krijgen, licht, blijft drijven en tot nu toe geen tandenslijtage. Ze zijn er ook in een variant met een touw eraan en in 2 verschillende maten. Maat S is tennisbalformaat

Mijn enige probleem is dat ze, net als alle ballen overigens, nog wel eens in een konijnenhol verdwijnen. Ik vermoed dat de konijnen inmiddels een gigaballenbak hebben daar onder de grond van ballen in alle soorten, maten, kleuren en andere variëteiten :D
Deze heb ik ook, maar na een verloop van tijd komen er toch kleine gaatjes in ;)
Afbeelding
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

->Chanty<- schreef:

Afbeelding

Deze heb ik ook, maar na een verloop van tijd komen er toch kleine gaatjes in ;)

wel gaatjes, maar daar blijft het dan ook bij. Ze krijgen er geen stukken vanaf en de gaatjes hebben geen invloed op het drijfvermogen
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding

deze heb ik ook en gebruik ik ook met trainen (met touw variant)... zijn super... gaan eeuwen mee zelfs met de tanden van mijn honden. Enige nadeel het moet niet stormen... dan waaien ze weg :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Hier ook de foamballen, Jolie wordt er erg blij van, ze kan er lekker op 'kauwen', iet kapot knagen, maar toch net iets kauwen.

Er komen wel direct puntjes in van de tanden, maar ze zijn hier door sloper Jolie niet kapot te krijgen.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

hier ook foam met touw dan wel...super

deze heb ik, en meteen na de eersteprobeersessie 10 besteld
http://www.beestenspul.nl/product/honde ... -star-mark
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef: deze heb ik ook en gebruik ik ook met trainen (met touw variant)... zijn super... gaan eeuwen mee zelfs met de tanden van mijn honden. Enige nadeel het moet niet stormen... dan waaien ze weg :F:
Hier werd dat ding met een flinke wind vanaf onderen zo weer boven Niko's hoofd de lucht in gezwiept.
Hij snapte er helemaal niets meer van :LOL:

:ok: Inderdaad fijn spul. Tennisballen zijn hier zo stuk, maar deze gaan bij Niko lang mee.
Met Charlie is behalve de planet dog ballen alles zo stuk.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Hier ook foamballen, en ook hier wel (veel!) putjes erin, maar ze blijven idd gewoon drijven :ok: Zogoflex ook gehad maar die brokkelde helemaal af :ugh: Dat was trouwens wel een oud model denk ik. Die ik had hadden een andere vorm namelijk.
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Hier ervaring met zowel chuck-it als de fantastic foamball.
•chuck-it ultra medium: zonder gaten blijft drijven
•chuck-it whisler medium: met gaten zinkt maakt beetje geluid
•chuck-it glow in the dark medium: massief zonder gaten zichtbaar in donker
•chuck-it van recycled spul zelfde als whisler
•Fantastic foamball

Ik was op zoek naar een alternatief voor de tennisbal. Ik neem een balletje mee tijdens de wandeling, maar laat ze niet zo in huis liggen. Sam bijt geen van bovenstaande balletjes kapot (gewone tennisballen wel). Op de chuck-it kauwt hij een beetje, de foamball vond hij maar ff interessant, maar het liefst pulkt hij met z'n voortandjes aan een tennisbal. De gooi/stuiter eigenschappen van de chuck-it ultra zijn gelijk aan die van een tennisbal. De fantastic foam vind ik te licht: één zuchtje wind en hij wijkt, ook stuitert de foamball minder goed. De foamball is naar mijn mening geschikter voor binnenshuis.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar de chuck-it. Overigens heb ik een foamball gegeven aan iemand met een Toller. Het is de enige bal die de Toller apporteert. De Toller vindt de Foamball dus wel erg leuk. Tja, Sam geeft nog altijd de voorkeur aan gevonden oude (meestal kapotte) tennisballen.

Tip: ik heb de Chuck-it ballen in der tijd op ebay besteld. Ze moesten uit de USA komen maar waren
incl. verzendkosten goedkoper dan dat ik in NL kon vinden. ($ stond toen wel een stuk lager)

Groetjes,
Leonie
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ik heb de chuckit ballen ook voor mijn uitlaatservice.
ik heb er 15 en ze gaan heel lang mee, zolang de honden maar niet erbij gaan liggen
en er gigantisch op gaan kauwen. alleen om mee te spelen.
*Marina*
Zeer actief

Ik heb ze inmiddels besteld, gewoon hier in Nederland, samen met wat gdroogd spul voor de honden, dan vallen de verzendkosten ook erg mee. Ik ben benieuwd wat ze ervan vinden.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Waar zijn ze te krijgen?
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb die Chuckit ballen ook, bevallen heel goed! :ok:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wij hebben deze, blijft ook drijven en geen slijtage tot nu toe

Afbeelding
*Marina*
Zeer actief

Hier:
http://www.hondensnacks.com/index.php?r ... path=47_79

en hier:
http://www.dewelpenhoeve.nl/index.php?m ... =1_102_178

Bij de eerste zijn de ballen duurder en de verzendkosten lager, bij de tweede is het andersom. Ik heb bij Bora's hondensnacks ook wat gedroogde snacks mee besteld die ik toch al wilde hebben, dan zijn die verzendkosten wat voordeliger.
luckydog
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie , jackrussel, beauceron

Ongelezen bericht door luckydog »

Afbeelding

Deze ballen zijn hier ook favoriet.
Niet kapot te krijgen en beter voor de tanden :wink:
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Tadej heeft tegenwoordig een nieuwe favoriete bal; planet dog glowbal. Ze is er helemaal gek van, is nog helemaal heel (geen enkele tandafdruk, wat best een prestatie is :ugh: ) en is nog glow in the dark ook. Nadeel: hij drijft niet..... en er zit in eerste instantie een mint smaak aan, maar die verdwijnt na verloop van tijd wel, gelukkig ;) (ik vind die rare smaakjes nooit zo gezond klinken...). Stuiteren doet ie wel weer heel goed, en hij is ook niet zwaar (wel zwaarder dan die foamballen, maar weer veel lichter dan die zogoflex ballen).
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zo'n foambal heb ik toen ook voor Shendor gekocht. Ideaal!
http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Spele ... ium,-Paars
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik heb ook veel ballen geprobeerd, maar de foamballen zijn favoriet.
*Marina*
Zeer actief

De ballen zijn nu 3 weken in gebruik en heel erg goed. Ze stuiteren goed, blijven prima drijven, zijn goed zichtbaar en nog een voordeel ze nemen geen geur aan. Saartje kan namelijk nog al pietluttig zijn, ballen die niet naar haar ruiken die moet ze niet, ze is niet te foppen met een nieuwe tennisbal als die oude nog ergens is (meestal heeft Teun die dan). De chuckit bal zijn helemaal van rubber nemen geen lucht aan dus, de ballen kunnen dus eindelijk onderling uitgewisseld worden.

Een aanrader dus!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”