Het is niet handig om Mo-yi te borstelen, madame staat natuurlijk niet stil.
En niet dat ze het eng vindt, nee..ze vindt t juist leuk maar kan niet stilstaan, draait rondjes, zakt door dr voorpootjes om te spelen, rolt op dr rug. En ik blijf rustig, stop als ze dat doet en als ze rustig is ga ik weer verder.
Maar het stuk waar het juist nodig is, bij dr broek en staart, dat is nu net t lastigste, want ze zit, ligt, draait of rolt.
Iemand gaf me eens de tip om dr met 1 hand van onder zachtjes wat op te tillen, onder bij dr achterpoten, zo kan ze niet direct draaien en kun je borstelen. T werkt redelijk, maar ze draait soms nog zo dat t mij niet goed lukt. En heb juist daar wel ff de neiging om eens goed doorheen te borstelen.
Nu zullen meer honden dit zo doen, dus vroeg ik me af of jullie nog handige tips hebben?
edit; ik heb al gemerkt dat het s'avonds de beste tijd is, dan is ze het meest relaxed. Een teek verwijderen bv gaat het beste als ze dan na de laatste ronde weer in de bench ligt en zich klaarmaakt voor de nacht. maar dan is ze weer zo relaxed dat ik maar 1 kant kan doen, moet ze andersom liggen dan komt ze weer in speelmodus.