Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw hier, binnen enkele dagen asielhondje in huis
Moderator: moderatorteam
-
Els-B
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Waarschijnlijk Jack Russel?
Nieuw hier, binnen enkele dagen asielhondje in huis
Eind deze week ga ik een asielhondje afhalen, een Jack Russel. We hebben al wat tijd samen doorgebracht, ze is, uiteraard, een en al energie en moet nog opgevoed worden. Ik hoop hier tips en ervaringen te krijgen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Nieuw hier, binnen enkele dagen asielhondje in huis
Welkom Els en veel succes met je nieuwe hondje! 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Welkom Els, leuk hé die voorpret.
Er zitten hier genoeg mensen die ook een Jack Russel hebben dus er zijn veel ervaringen te delen.
Er zitten hier genoeg mensen die ook een Jack Russel hebben dus er zijn veel ervaringen te delen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Els-B
- nieuw lid
Dankjewel!
Daarnet las ik in 'hond houden of niet' veel commentaar op fulltime werken en een hond in huis halen dus begon ik wel even in paniek te raken! Ik had echter eerst niet in de gaten dat dit topic al een paar jaartjes oud was en dit intussen een succesverhaal is geworden en die mensen een 2 de hond verwelkomd hebben.
Ik ben sinds kort alleenstaand en betrap me erop dat ik behalve om te gaan werken niet vaak buiten kom en te veel vrije tijd heb, die wil ik dus aan haar spenderen en als ze het aankan mag ze zelfs mee naar het werk. Maar mocht het niet zover komen, dan hoop ik toch dat ze het niet erg vind om 4.5 werkdagen zichzelf bezig te houden (zolang het maar niet met het verbouwen van de woning is
)
Daarnet las ik in 'hond houden of niet' veel commentaar op fulltime werken en een hond in huis halen dus begon ik wel even in paniek te raken! Ik had echter eerst niet in de gaten dat dit topic al een paar jaartjes oud was en dit intussen een succesverhaal is geworden en die mensen een 2 de hond verwelkomd hebben.
Ik ben sinds kort alleenstaand en betrap me erop dat ik behalve om te gaan werken niet vaak buiten kom en te veel vrije tijd heb, die wil ik dus aan haar spenderen en als ze het aankan mag ze zelfs mee naar het werk. Maar mocht het niet zover komen, dan hoop ik toch dat ze het niet erg vind om 4.5 werkdagen zichzelf bezig te houden (zolang het maar niet met het verbouwen van de woning is
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Welkom op het forum Els, en wat leuk dat je als het goed is een asielhondje een fijn nieuw leven gaat geven.
Hoe oud is het hondje? Ik ben wel heel benieuwd naar een foto, heb je misschien een linkje naar de asielpagina?
Heb je als je hondje komt nog vrij van je werk, zodat ze eerst rustig aan kan wennen en je het alleen zijn kunt opbouwen?
Ik zou zelf denk ik proberen om haar mee te nemen naar je werk, dat lijkt me voor haar leuker dan 4 1/2 dag alleen thuis te moeten zitten. Mocht je tussen de middag naar huis kunnen om haar goed uit te laten voor je weer naar je werk gaat, is dat ook een aardige optie lijkt mij. Maar pas nadat je het alleenzijn hebt opgebouwd natuurlijk.
Hoe oud is het hondje? Ik ben wel heel benieuwd naar een foto, heb je misschien een linkje naar de asielpagina?
Heb je als je hondje komt nog vrij van je werk, zodat ze eerst rustig aan kan wennen en je het alleen zijn kunt opbouwen?
Ik zou zelf denk ik proberen om haar mee te nemen naar je werk, dat lijkt me voor haar leuker dan 4 1/2 dag alleen thuis te moeten zitten. Mocht je tussen de middag naar huis kunnen om haar goed uit te laten voor je weer naar je werk gaat, is dat ook een aardige optie lijkt mij. Maar pas nadat je het alleenzijn hebt opgebouwd natuurlijk.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Welkom!en als ze het aankan mag ze zelfs mee naar het werk.
Leuk een hond, je hebt groot gelijk.
Maar ik zou haar inderdaad proberen mee te nemen naar het werk. Vier en een halve dag alleen is wel lang. En dan moet je gaan goochelen met uitlaatservices en zo...
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Els-B
- nieuw lid
Aangezien ik zelfstandig ben en hoge vaste kosten heb kan ik niet zomaar de boel sluiten en een poosje thuis blijven. Maar net daardoor kan ik haar eventueel wel meenemen. Er is een kleine losloopweide op minder dan een minuut stappen, midden in de stad, dus onder de middag kan ik haar zelfs een half uurtje flink laten rennen.
Moet ze thuisblijven dan kan ik wel even gaan ravotten in de tuin maar heel kort, moet 40 minuten heen en weer rijden. Dus het zou heerlijk zijn mocht ze zich tijdens de werkuren kalm houden in de zaak maar hoe maak ik haar dat wijs hè
Ik maak als ze thuis is zeker foto's!
Moet ze thuisblijven dan kan ik wel even gaan ravotten in de tuin maar heel kort, moet 40 minuten heen en weer rijden. Dus het zou heerlijk zijn mocht ze zich tijdens de werkuren kalm houden in de zaak maar hoe maak ik haar dat wijs hè
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat gaat vast wel lukken, met geduld en goede tips van hier. Voor werktijd al een uurtje uitlaten (lekker vroeg opstaan
).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Els-B
- nieuw lid
misschien bestaat dat in grote steden maar hier zeker niet.tekkel schreef:
Welkom!
Leuk een hond, je hebt groot gelijk.
Maar ik zou haar inderdaad proberen mee te nemen naar het werk. Vier en een halve dag alleen is wel lang. En dan moet je gaan goochelen met uitlaatservices en zo...
Het is wel zo dat ik een tiener in huis heb die haar na school, op woensdagnamiddag en zaterdag kan uitlaten dus eigenlijk zou ze maar 2 lange dagen per week alleen zitten, donderdag en vrijdag, maar hij is ook met eigen dingen bezig dus daar echt op rekenen kan ik niet. ik ben thuis van zaterdagavond tot dinsdag middag.
Ik ben zeker dat ik dagelijks met haar ga wandelen maar heb ik dat goed begrepen dat een JR meer heeft aan bal, speur, ravotspelletjes? Die zijn wel veel intensiever dan aan een lijn gaan lopen...
-
Els-B
- nieuw lid
Ik moet pas om 9u40 vertrekken en sta sowieso om 7 op, ben een vroege vogel dus dat valt reuze mee!tekkel schreef:Dat gaat vast wel lukken, met geduld en goede tips van hier. Voor werktijd al een uurtje uitlaten (lekker vroeg opstaan).
-
JoyAmy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell terrier
Hallo Els,
Welkom op het forum.
Welkom op het forum.
Mijn JR is iig dol op apporteren. gewoon tijdens het wandelen frisbee of bal meenemen en dan op plek waar het kan lekker gooien.Els-B schreef: Ik ben zeker dat ik dagelijks met haar ga wandelen maar heb ik dat goed begrepen dat een JR meer heeft aan bal, speur, ravotspelletjes? Die zijn wel veel intensiever dan aan een lijn gaan lopen...

-
Loek
- Zeer actief
Dan kan je haar extra lang uitlaten, dat scheelt al, op het werk een kong geven zodat ze wat bezigheid heeft en vanaf dag een consequent zijnEls-B schreef:Ik moet pas om 9u40 vertrekken en sta sowieso om 7 op, ben een vroege vogel dus dat valt reuze mee!tekkel schreef:Dat gaat vast wel lukken, met geduld en goede tips van hier. Voor werktijd al een uurtje uitlaten (lekker vroeg opstaan).
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Wij kennen natuurlijk het karakter niet van het hondje maar als je haar zou kunnen meenemen is natuurlijk ideaal voor het opbouwen van een band met haar, een kong met lekkers erin om haar bezig te houden is ook een goeie tip, affijn gewoon even proberen en als het na gewenning toch niet lukt dan probeer je het gewoon op een andere manier te regelen ?!
Het komt voor dat alles zich vanzelf regelt en dat ze straks de lieveling op je werk is.
Mag ik even nieuwsgierig zijn, wat voor werk doe je?
Het komt voor dat alles zich vanzelf regelt en dat ze straks de lieveling op je werk is.
Mag ik even nieuwsgierig zijn, wat voor werk doe je?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je ervaring met honden? Want ik vind het dus wel nogal wat om alleenstaand te zijn, fulltime te werken en een druk hondje uit een asiel te halen. Weet je wat je jezelf op je hals haalt? En hoeveel mensen dit doen en daarna spijt hebben? Ik vind honden heel erg leuk. Maar wel alleen als ik er de tijd voor heb
. Heb ik geen tijd dan heb ik een schuldgevoel. Heb ik geen tijd dan heb ik minder geduld. Ben ik moe dan doe ik minder met de honden. Dan heb je als je alleenstaand bent niemand om het even over te nemen.... Als je in de winter fulltime werkt betekent dat dat je op de een of andere manier in het donker je hondje moet bewegen. In de zomer ziet alles er een stuk beter uit. Dan kan je tot 10 uur in de avond nog lekker ergens heen. Ga je dat ook doen in de winter? En wat nu als je een verjaardag hebt na je werk? Of een nacht ergens moet slapen bij familie? Na je werk? In je eentje een hond hebben moet je niet onderschatten. Je moet plannen, regelen en nog eens plannen en regelen. Als je dat kan en als je dat voor je hondje over hebt is er niks aan de hand. Probeer wel alles realistisch te zien. Ga na wat je in een jaar gedaan hebt en hoe je dat zal combineren met een hondje voor het komende jaar. Sta stil bij de werkelijke opofferingen en zie niet alles rooskleurig en positief. Soms werkt een hondje niet mee. Krijst het als je weg moet. Plast het op je bank en vreet het de kussens kapot. In een bench zetten voor 9 uren per dag kan dus echt niet
. Besef ook dat asielhondjes soms last hebben met alleen zijn. Dat JR soms druk zijn, niet lekker op een kussen liggen als jij werkt. Of keffen en waaks zijn als er iemand komt. In de zomer kan je hondje ook niet mee in de auto en daar lekker blijven. Dan is het te heet. Allemaal zaken om rekening mee te houden.
Als ze mee naar je werk kan is het prima. Moet ze 5 dagen alleen zijn en zoals je zegt rij je er ook nog eens bijna een uur op per dag dan zit ze wel bijna haar halve leven alleen thuis. Dat is niet zo prettig voor de meeste honden.
En omdat je het graag wil neig je misschien naar een wat te rooskleurige voorstelling.
Ik heb al sinds mijn 16e honden. Alleen en in combinatie met een levenspartner. Daar heb ik al een enorm verschil gemerkt. Nu wil ik weer een nieuwe hond. Ik kijk ook naar terriers. Misschien een oudere JR of een Welsh. Maar ik werk 3 dagen uit huis en 2 dagen thuis. Door mijn ervaring weet ik dat dat nog best wat voeten in de aarde zal hebben. Ik wacht dus nog even totdat ik weet dat het echt kan. En ik zoek een ouder wat rustiger hondje uit. Puur omdat ik niet altijd tijd zal hebben. Ik weet dat dat je op kan breken met een actieve jonge hond die veel aandacht nodig heeft. Je moet immers echt naar je werk. Of dat de hond nu uitkomt of niet
Als ze mee naar je werk kan is het prima. Moet ze 5 dagen alleen zijn en zoals je zegt rij je er ook nog eens bijna een uur op per dag dan zit ze wel bijna haar halve leven alleen thuis. Dat is niet zo prettig voor de meeste honden.
Ik heb al sinds mijn 16e honden. Alleen en in combinatie met een levenspartner. Daar heb ik al een enorm verschil gemerkt. Nu wil ik weer een nieuwe hond. Ik kijk ook naar terriers. Misschien een oudere JR of een Welsh. Maar ik werk 3 dagen uit huis en 2 dagen thuis. Door mijn ervaring weet ik dat dat nog best wat voeten in de aarde zal hebben. Ik wacht dus nog even totdat ik weet dat het echt kan. En ik zoek een ouder wat rustiger hondje uit. Puur omdat ik niet altijd tijd zal hebben. Ik weet dat dat je op kan breken met een actieve jonge hond die veel aandacht nodig heeft. Je moet immers echt naar je werk. Of dat de hond nu uitkomt of niet
- SanBasTibo
- Actief
- Mijn ras(sen): Boomer kruising: Tibetaanse Terriër/Maltezer
Hallo Els, welkom op het hondenforum.
Ik ben ook nieuw en heb ook weer een pup.
Ik ben benieuwd naar je Jack-Russel.
Een pup is een hele ervaring in huis.
Je bent er 24-7 mee bezig, heel intensief dus.
Het is net alsof je een pas geboren baby in huis hebt.
Het zindelijk maken vind ik best een klus, maar ik voel ook trots als hij zijn behoefte op de juiste plek heeft gedaan,
we staan dan samen te springen van plezier
Gelukkig zijn wij met 5 huisgenoten die Tibo helpen zindelijk worden, spelen, stoeien en knuffelen.
Ik hoop dat hij snel komt en je mag gaan genieten
veel plezier.
Groet Sandra
Ik ben ook nieuw en heb ook weer een pup.
Ik ben benieuwd naar je Jack-Russel.
Een pup is een hele ervaring in huis.
Je bent er 24-7 mee bezig, heel intensief dus.
Het is net alsof je een pas geboren baby in huis hebt.
Het zindelijk maken vind ik best een klus, maar ik voel ook trots als hij zijn behoefte op de juiste plek heeft gedaan,
we staan dan samen te springen van plezier
Gelukkig zijn wij met 5 huisgenoten die Tibo helpen zindelijk worden, spelen, stoeien en knuffelen.
Ik hoop dat hij snel komt en je mag gaan genieten
veel plezier.
Groet Sandra

- SanBasTibo
- Actief
Ik lees enkele reacties over een pup en werken als combinatie.
Ik heb hier en daar al op het forum gelezen en vind sommige reacties van mensen erg heftig opgeschreven.
Alhoewel ik sommige adviezen anders zou verwoorden, zit er wel een kern van waarheid in.
Een pup is als een pasgeboren baby. Daarvoor krijg je niet voor niets 6 weken kraamtijd.
Net als een baby heeft een pup, de drie R'en nodig. Rust, Regelmaat en Reinheid.
Jij moet aan je pup wennen en je pup aan jou.
In de eerste levensfase leert een pup alles van jou, sterker nog, hij is volkomen van jou afhankelijk.
Ik merk aan onze Tibo dat overal waar ik loop, of zit hij ook is.
Dat hij mij aankijkt als ik tegen hem praat, of als hij wat wil.
Dat ik gelijk in kan grijpen als ik hem zie draaien, om zijn behoefte te doen en ik hem dan buiten op het gras zet.
Ik zei in mijn stukje al, je bent er 24-7 mee bezig.
Mijn zusje is toevallig ook aan een pup begonnen na 1,5 geleden haar labrador te hebben verloren.
Zij is niet werkend en alleenstaand.
Het valt haar niet mee een pup, want ook zij is een type, als je aan een beestje begint moet je er voor 300% zijn.
Soms neem ik haar Truffel (zie mijn avatar) even over en laat hem lekker ravotten met Tibo.
Zo kan zij even rustig een boodschapje doen of even bijslapen.
Een pup opvoeden moet je niet onderschatten, het is heel veel werk,
maar ook enorm leuk en liefdevol.
Ik hoop dat jij ook mensen om je heen hebt waarbij jij jou pup even kan achterlaten om lekker te spelen oid.
Zodat jijzelf kunt bijtanken.
Veel succes.
Warme groet sandra
Ik heb hier en daar al op het forum gelezen en vind sommige reacties van mensen erg heftig opgeschreven.
Alhoewel ik sommige adviezen anders zou verwoorden, zit er wel een kern van waarheid in.
Een pup is als een pasgeboren baby. Daarvoor krijg je niet voor niets 6 weken kraamtijd.
Net als een baby heeft een pup, de drie R'en nodig. Rust, Regelmaat en Reinheid.
Jij moet aan je pup wennen en je pup aan jou.
In de eerste levensfase leert een pup alles van jou, sterker nog, hij is volkomen van jou afhankelijk.
Ik merk aan onze Tibo dat overal waar ik loop, of zit hij ook is.
Dat hij mij aankijkt als ik tegen hem praat, of als hij wat wil.
Dat ik gelijk in kan grijpen als ik hem zie draaien, om zijn behoefte te doen en ik hem dan buiten op het gras zet.
Ik zei in mijn stukje al, je bent er 24-7 mee bezig.
Mijn zusje is toevallig ook aan een pup begonnen na 1,5 geleden haar labrador te hebben verloren.
Zij is niet werkend en alleenstaand.
Het valt haar niet mee een pup, want ook zij is een type, als je aan een beestje begint moet je er voor 300% zijn.
Soms neem ik haar Truffel (zie mijn avatar) even over en laat hem lekker ravotten met Tibo.
Zo kan zij even rustig een boodschapje doen of even bijslapen.
Een pup opvoeden moet je niet onderschatten, het is heel veel werk,
maar ook enorm leuk en liefdevol.
Ik hoop dat jij ook mensen om je heen hebt waarbij jij jou pup even kan achterlaten om lekker te spelen oid.
Zodat jijzelf kunt bijtanken.
Veel succes.
Warme groet sandra

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Els-B schreef:Aangezien ik zelfstandig ben en hoge vaste kosten heb kan ik niet zomaar de boel sluiten en een poosje thuis blijven. Maar net daardoor kan ik haar eventueel wel meenemen. Er is een kleine losloopweide op minder dan een minuut stappen, midden in de stad, dus onder de middag kan ik haar zelfs een half uurtje flink laten rennen.
Moet ze thuisblijven dan kan ik wel even gaan ravotten in de tuin maar heel kort, moet 40 minuten heen en weer rijden. Dus het zou heerlijk zijn mocht ze zich tijdens de werkuren kalm houden in de zaak maar hoe maak ik haar dat wijs hè![]()
Hm....
Als je maar zorgt dat je eerst een paar weken thuis bent om aan elkaar te wennen en de hond aan het alleen zijn te laten wennen!!!
En dat 'ravotten"... dat dat maar "even" kan.... Dan sta je toch een uur eerder op?
Dat zijn wel dingen die erbij horen hoor... ik vind het eerlijk gezegd niet helemaal eerlijk om een hond uit het asiel te halen om die vervolgens in ieder geval 4 hele dagen alleen te laten. Zorg dan voor ee uitlaatservice, een oppas of wat....
Het verbaast me ook dat een asiel een dier meegeeft als ze weten dat het 4 hele dagen alleen komt te zitten, maar wellicht ligt dat meer aan mij?
Suzanne
- SanBasTibo
- Actief
Nee hoor Suzanne, zo'n beestje verdiend alle aandacht die hij nodig heeft, je verwoord het in mijn ogen prima.Suzanne123 schreef:Els-B schreef:Aangezien ik zelfstandig ben en hoge vaste kosten heb kan ik niet zomaar de boel sluiten en een poosje thuis blijven. Maar net daardoor kan ik haar eventueel wel meenemen. Er is een kleine losloopweide op minder dan een minuut stappen, midden in de stad, dus onder de middag kan ik haar zelfs een half uurtje flink laten rennen.
Moet ze thuisblijven dan kan ik wel even gaan ravotten in de tuin maar heel kort, moet 40 minuten heen en weer rijden. Dus het zou heerlijk zijn mocht ze zich tijdens de werkuren kalm houden in de zaak maar hoe maak ik haar dat wijs hè![]()
Hm....
Als je maar zorgt dat je eerst een paar weken thuis bent om aan elkaar te wennen en de hond aan het alleen zijn te laten wennen!!!
En dat 'ravotten"... dat dat maar "even" kan.... Dan sta je toch een uur eerder op?
Dat zijn wel dingen die erbij horen hoor... ik vind het eerlijk gezegd niet helemaal eerlijk om een hond uit het asiel te halen om die vervolgens in ieder geval 4 hele dagen alleen te laten. Zorg dan voor ee uitlaatservice, een oppas of wat....
Het verbaast me ook dat een asiel een dier meegeeft als ze weten dat het 4 hele dagen alleen komt te zitten, maar wellicht ligt dat meer aan mij?
Suzanne
Bouw een groep mensen om je heen die mee kunnen zorgen.
Maar laat hem de eerste periode aan jou wennen anders weet hij niet wie zijn baas is.
Succes

-
Els-B
- nieuw lid
Met alleenstaand bedoel ik zonder partner maar ik heb wel een tienerzoon die 2 uur vroeger dan ik thuis komt en er op woensdagnamiddag en zaterdag vaak gaat zijn. Mocht het niet lukken om de hond mee naar het werk te nemen dan is hij max 2 dagen per week een hele dag alleen thuis.
Fulltime werken en een hond combineren is moeilijk, dat besef ik wel hoor en ik begrijp sommigen hun bezorgdheid/kritiek maar tegenover alle mislukkingen staan ook succesverhalen en reken er maar op dat ik er alles aan zal doen om hier een succesverhaal van te maken.
Ik zie trouwens in mijn omgeving dat het ook erg fout kan gaan met een hond bij mensen die thuis zijn.
Ik heb ervaring met honden, had er in het verleden 2, een gezelschapshondje en een grotebmet sterk karakter waarmee ik naar school geweest ben. Die is opgegroeid tot een geweldige hond. Beide zijn heel hun leven bij ons geweest.
Suzanne, ons plaatselijke asiel stelt hoegenaamd geen vragen, je wandelt langs de kennels en kiest een hond. Punt. Ik zou het ook anders doen maar hier is het nu eenmaal zo...
Laeken, ik heb geen verjaardagsfeestjes na mijn werk en waarom zou ik een nacht bij familie slapen? Ik ken niemand die dat doet.
Fulltime werken en een hond combineren is moeilijk, dat besef ik wel hoor en ik begrijp sommigen hun bezorgdheid/kritiek maar tegenover alle mislukkingen staan ook succesverhalen en reken er maar op dat ik er alles aan zal doen om hier een succesverhaal van te maken.
Ik zie trouwens in mijn omgeving dat het ook erg fout kan gaan met een hond bij mensen die thuis zijn.
Ik heb ervaring met honden, had er in het verleden 2, een gezelschapshondje en een grotebmet sterk karakter waarmee ik naar school geweest ben. Die is opgegroeid tot een geweldige hond. Beide zijn heel hun leven bij ons geweest.
Suzanne, ons plaatselijke asiel stelt hoegenaamd geen vragen, je wandelt langs de kennels en kiest een hond. Punt. Ik zou het ook anders doen maar hier is het nu eenmaal zo...
Laeken, ik heb geen verjaardagsfeestjes na mijn werk en waarom zou ik een nacht bij familie slapen? Ik ken niemand die dat doet.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nou, als je dus een paar weken vrij hebt moet het goedkomen; dan kunnen julllie aan elkaar wennen en kun je 'm leren alleen te zijn.
Voor de goede orde; het is mijn mening dat als je niet een week of 3 minimaal vrij kunt zijn direct als de hond komt je het niet moet doen en een/de hond pas moet halen als je die weken vakantie op kunt nemen.
Je kunt het, vind ik, niet maken om de hond dag 1 uit het asiel te halen en dag 2 alleen te laten voor die tijd. NIet voor de hond, niet voor de buren maar dus vooral niet voor de hond.
Ik weet dat meningen verschillen maar dit is heel sterk te mijne!
Suzanne
Voor de goede orde; het is mijn mening dat als je niet een week of 3 minimaal vrij kunt zijn direct als de hond komt je het niet moet doen en een/de hond pas moet halen als je die weken vakantie op kunt nemen.
Je kunt het, vind ik, niet maken om de hond dag 1 uit het asiel te halen en dag 2 alleen te laten voor die tijd. NIet voor de hond, niet voor de buren maar dus vooral niet voor de hond.
Ik weet dat meningen verschillen maar dit is heel sterk te mijne!
Suzanne