Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Re: Mee op de fiets *update*

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Ik wil Vedette graag mee kunnen nemen op de fiets, zolang ze nog te jong is om ernaast te lopen. Dan kan ik als vriendlief met de auto naar het werk is toch met haar op bezoek bij mensen of naar losloopgebieden, zonder moeilijk te doen met openbaar vervoer. En om nou een hele mand aan te schaffen voor een half jaar vind ik overdreven. Ik heb een krat voor op mijn fiets en daar past ze prima in. Alleen springt ze daar met gemak uit... Is er een oplossing met losse tralies of iets stevigs over de krat heen waardoor ze er niet uit kan? Gordel achtig iets aan meerdere kanten vast? Ik kom namelijk alleen op kleine hondjes modellen uit :boos: Ze weegt nu ongeveer 11kg.
Afbeelding
Dat ziet er hartstikke leuk uit, maar kan maar tot 7kg dragen. Geloof dat het hondje vast zit met een gordel. Ik zag er ook 1 bij witjes maar die was achterop de fiets en dan kan ik haar niet goed in de gaten houden. Plus daar zat een York in en ik denk niet dat Det daar heel lang in past, als ze überhaupt daar in kan.

Iemand ideeën?
Laatst gewijzigd door lijn op 23 aug 2012 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Mee op de fiets

Ongelezen bericht door SannePP »

Een fietskar misschien? Die heb ik ook voor kleine Henk en dat is ideaal! Hij is inklapbaar, dus past zo langs de fietsen in de schuur en Henk vindt het zalig!
In een krat zou ik haar met 2 gordels aan haar tuigje vast zetten, zodat ze er niet uit kan springen. Zorg dan écht dat ze goed vast zit, want je wilt niet hebben dat ze tijdens het fietsen toch overboord jumpt en zichzelf verhangt...

Afbeelding
RIP Cena :roos:
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Kruimel53 schreef:Hondenkar is idd super-handig, ik gebruik 'm hier ook dagelijks. Maar kost ook een paar centen en als het alleen een tijdelijke oplossing is wel een beetje prijzig.
    Dat is waar. Ik heb zelf een kinderkar, ipv een hondenkar. Tweedehands via Marktplaats :idea: maar misschien is een hondenkar straks als Vedette groot is nog steeds wel handig? Als het te warm is om naast de fiets te lopen bijvoorbeeld!
      lijn
      Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik zeul de IJsco-puppen mee in een plastieken krat achterop de fiets. Zelf een plankje in gefrut voor de stevigheid, gaten in de zijkanten gebrand om lijntjes aan vast te maken, pup in tuig in het krat, tuig aan weerskanten van krat vast, Bob's your uncle.
      Krat heeft dichte zijkanten, niet zo'n klapkrat natuurlijk.
      Als je wilt kan ik de foto's wel opzoeken.
      Mag ik een foto zien?

En inderdaad is een fietskar voor tijdelijk beutje duur. Maar zoals aangegeven je een multifunctionele fietskar hebt, is het voor de toekomst misschien wel wat... Ik ga daar ook eens naar kijken!

Dank jullie wel voor de tips!
      lijn
      Zeer actief

:cheer: Op marktplaats heb je gewone fietskarren al voor 20 euro :eek:
      Vet goed! En dr kunnen zelfs ook kinderen in voor als we later groot zijn! Ik ga me er maar eens wat beter in verdiepen! Als die ook gewoon opklapbaar zijn en hoe je dat dan vastmaakt aan mijn fiets :denken:
      Is het niet heel erg diefstalgevoelig? Ik woon wel in Utreg...
      iones
      Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

SannePP schreef:Een fietskar misschien? Die heb ik ook voor kleine Henk en dat is ideaal! Hij is inklapbaar, dus past zo langs de fietsen in de schuur en Henk vindt het zalig!
      In een krat zou ik haar met 2 gordels aan haar tuigje vast zetten, zodat ze er niet uit kan springen. Zorg dan écht dat ze goed vast zit, want je wilt niet hebben dat ze tijdens het fietsen toch overboord jumpt en zichzelf verhangt...

Afbeelding
      heb er net een besteld. Is óók nog eens in de aanbieding voor 259 voor 149.-. Iets ander model als deze, meer vierkant, en blauw van kleur.

ook een mogelijkheid is een bagagedrager op voorkant van fiets monteren zodat er een grotere mand op kan.
      Als honden kunnen kiezen, dan gaan ze het liefst mee OP de fiets, aan de voorkant. Oren recht op in de wind en alles kunnen zien.
      'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

lijn schreef::cheer: Op marktplaats heb je gewone fietskarren al voor 20 euro :eek:
      Vet goed! En dr kunnen zelfs ook kinderen in voor als we later groot zijn! Ik ga me er maar eens wat beter in verdiepen! Als die ook gewoon opklapbaar zijn en hoe je dat dan vastmaakt aan mijn fiets :denken:
      Is het niet heel erg diefstalgevoelig? Ik woon wel in Utreg...
      Die van mij kostte inderdaad ook maar 15 euro! :cheer:
      Dat 'benen'-stuk voor kinderen vul je gewoon op met een kussentje, zodat de hond toch lekker kan zitten. De mijne is opklapbaar. Zoiets:
      Afbeelding

En bevestigen gaat met een pennetje dat je aan je fiets kan maken:
      Afbeelding
      Daar schuif je dan de pal van de kar overheen en vastzetten met de klem die er aan zit. Als je dan ergens parkeert waar je bang bent dat de kar gejat wordt, neem je gewoon een extra slot mee. De wielen zijn er wel af te halen dan, maar wie gaat er nou een kar jatten met 1 wiel minder ;)
        iones
        Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb een grotere. Dat is nodig want ik heb 4 honden. Die passen daar sowieso al niet allemaal in.
        'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
        lijn
        Zeer actief

Dit is mijn fiets met krat
        Afbeelding

En waar maak je die ene pin dan op vast? Ik ga denk ik gewoon fietswinkels af die van die karren hebben om te kijken of het wat is. En ik kan nog met mijn krat proberen of ik riemen vast kan maken via de onderkant of zo..

Die van 15 euro van marktplaats?! Wauw! Ziet er nog erg goed uit!
        lijn
        Zeer actief

Kruimel53 schreef:Stoere fiets!
        Is jouw krat een klapkrat? Dat lijkt me dan niet zo veilig, die klappen makkelijk in elkaar ben ik bang. Een krat met vaste wanden is dan wel zo stevig.
        Die 'pin' maak je vast aan de achteras, de schroef van de achteras moet door het gat van de pin.
        Ik snap de bevestiging dank je! :ok: Ik heb inderdaad een klapkrat, maar daarin kan een andere krat, want ik heb inderdaad ervaren dat die niet stevig genoeg is, omdat de randen omslaan. Ook had ik al bedacht een houten constructie te maken om er in te zetten... Dus genoeg mogelijkheden voor de huidige krat. Maar ben al aan het bieden op fietskarren :engel:
        lijn
        Zeer actief

De Det-mobiel! :mrgreen:
        Afbeelding
        Hinke
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
        Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hinke »

lijn schreef:Dit is mijn fiets met krat
        Afbeelding

En waar maak je die ene pin dan op vast? Ik ga denk ik gewoon fietswinkels af die van die karren hebben om te kijken of het wat is. En ik kan nog met mijn krat proberen of ik riemen vast kan maken via de onderkant of zo..

Die van 15 euro van marktplaats?! Wauw! Ziet er nog erg goed uit!
        Basco gaat mee in de mand voor op de Sparta Rabbit. Op jouw foto staat het krat behoorlijk schuin. Ik weet dat Basco dat niet fijn vindt, hij glijdt dan steeds weg, en moet veel moeite doen om zijn balans te houden.
        Je kunt ook een krat op je bagagedrager vastzetten, dan staat die wel recht.
        Op mijn fiets heb ik een mand achter op. Die mand heb ik bij de fietshandelaar gekocht.
        Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
        lijn
        Zeer actief

Re: Re: Mee op de fiets *update*

Kruimel53 schreef:Sjiek de friemel :E:
        Thahaaanks :mrgreen:
        Morgen gaan we hem uittesten!

Hinke, het is opgelost met een fietskar. Dat de krat scheef lijkt is niet zo, maar de krat gaat wel verdwijnen nu denk ik... Is niet alleen een klapkrat, maar ook een klapperkrat :schrik:
        Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”