Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nou maar hopen dat ik het goed doe, het ff voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: nou maar hopen dat ik het goed doe, het ff voorstellen

Ongelezen bericht door renee-uk »

vrij schreef:
renee-uk schreef:foto's hier neerzetten is niet zo heel moeilijk, het kan alleen niet rechtstreeks vanaf je pc, je moet ze eerst ergens op het internet zetten.
photobucket leent zich daar uitstekend voor ;)
heb je ze daar naartoe opgeladen krijg je onder de foto een aantal codes te zien, daarvan neem je de IMG code, die copieer je en plak je hier in je bericht.

waar je wel op moet letten is dat de foto een beetje normale afmetingen heeft, die enorm grote foto's trekken het hele beeld uit elkaar.
verkleinen kan bijvoorbeeld met irfanview, dat is een handig gratis progje voor dat soort dingen.
Hoi Renee, dan ga ik dat eens proberen.Heb ik meteen een nieuw progje. Als het me toch niet gaat lukken stuur ik je als je het goed vind een pbtje.
Vandaag naar de kapper geweest en meteen wat boodschapjes gedaan. Heb het alleen laten knippen dus was maar een uurtje weg. Hij lag bij de achterdeur op het matje te wachten, heel erg lief dus. Buiten gaat het steeds beter maar in huis wordt hij meteen weer angstig, nou ja geduld is een schone zaak zullen we maar denken.
ja hoor dat is prima :ok:
heb je trouwens al toegang tot de rest van het forum?
die kun je krijgen door in je profiel gebruikersgroepen aan te klikken, als het goed is word je dan toegelaten tot de rest.

dat klinkt helemaal niet verkeerd :ok:
weet je ook of ie rustig is geweest toen je weg was?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vrij
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing Collie

Ongelezen bericht door vrij »

renee-uk schreef:foto's hier neerzetten is niet zo heel moeilijk, het kan alleen niet rechtstreeks vanaf je pc, je moet ze eerst ergens op het internet zetten.
heb je ze daar naartoe opgeladen krijg je onder de foto een aantal codes te zien, daarvan neem je de IMG code, die copieer je en plak je hier in je bericht.

waar je wel op moet letten is dat de foto een beetje normale afmetingen heeft, die enorm grote foto's trekken het hele beeld uit elkaar.
verkleinen kan bijvoorbeeld met irfanview, dat is een handig gratis progje voor dat soort dingen.
AfbeeldingYes,gelukt en ik vind dit een heel mooie niet uit elkaar gerekte foto
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

kooiker lijkt wel
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Komt vast goed met je roemeentje, aan je inzet zal het zeker niet liggen :ok: leuk hondje :I:

Alsnog welkom, je boxer heeft een behoorlijke leeftijd gehaald, hoop dat de mijne (bijna 11)ook zo oud mag worden.

edit: foutje
Laatst gewijzigd door annemick op 23 aug 2012 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
vrij schreef:

Hoi Renee, dan ga ik dat eens proberen.Heb ik meteen een nieuw progje. Als het me toch niet gaat lukken stuur ik je als je het goed vind een pbtje.
Vandaag naar de kapper geweest en meteen wat boodschapjes gedaan. Heb het alleen laten knippen dus was maar een uurtje weg. Hij lag bij de achterdeur op het matje te wachten, heel erg lief dus. Buiten gaat het steeds beter maar in huis wordt hij meteen weer angstig, nou ja geduld is een schone zaak zullen we maar denken.
ja hoor dat is prima :ok:
heb je trouwens al toegang tot de rest van het forum?
die kun je krijgen door in je profiel gebruikersgroepen aan te klikken, als het goed is word je dan toegelaten tot de rest.

dat klinkt helemaal niet verkeerd :ok:
weet je ook of ie rustig is geweest toen je weg was?
Ja hij is rustig geweest,fijn hoor kan ik volgende week donderdag ff langer kapperen. Het is goed gelukt he met foto,
vrij
Vaste gebruiker

Jion schreef:Wat een leukerd! Weet je wat er nog meer doorheen zit behalve colli? Spaniel misschien?
Geen idee,ik dacht aan staart te zien misschien Stabij of zo ?Verder geen idee wat ze in Roemenie voor honden hebben, heb het al geprobeerd uit te zoeken maar kom niet ver.
vrij
Vaste gebruiker

vrij schreef:

AfbeeldingYes,gelukt en ik vind dit een heel mooie niet uit elkaar gerekte foto
En nog maar 1tjeAfbeelding
renee-uk
Zeer actief

goed gedaan hoor met de foto's :ok:
ik snap trouwens best dat je voor dit hondje gevallen bent, wat een ontzettend lief koppie heeft ie :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een lief koppie! :D
Veel succes en veel geduld toegewenst!
vrij
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:goed gedaan hoor met de foto's :ok:
ik snap trouwens best dat je voor dit hondje gevallen bent, wat een ontzettend lief koppie heeft ie :I: :I:
Ja echt lief, je ziet aan hem dat hij geen vlieg kwaad doet,kon hem dan ook niet in opvang laten zitten, was op slag verliefd en dat was een tijd geleden hoor. :oeps:
Ik zal nu irfanview erop zetten. Dank je wel dat je me helpt met dit gedoe allemaal trouwens :E: ,kan best zo af en toe een steuntje gebruiken.
vrij
Vaste gebruiker

Jion schreef:Wist je al dat je het (min of meer) kunt testen? Voor iets van 80 euro kun je een DNA test laten doen waarbij je wat schraapsel van het wangslijmvlies moet opsturen. Dan testen ze of het DNA van je hond overeen komt met het DNA van de voorouders van de rassen in hun database. Ik heb het bij Rosca ook gedaan en vind het heel leuk om te weten.
Lijkt me ook heel leuk en dat wist ik niet maar weet je, ik heb AOW en klein pensioentje en dan gaan dit soort extraatjes net iets boven mijn budget want het is wat hond betreft ook allemaal duurder geworden dan toen ik mijn boxer nog had en dat is nu 6 jaar geleden.Maar wel leuk dat je dit onder de aandacht brengt,wie weet win ik nog eens een loterij dan ga ik het vast laten doen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

jou hond lijkt wel wat op deze vind ik:

Afbeelding

Afbeelding
dit is een Hongaars exstraathondje :)
vrij
Vaste gebruiker

Machie schreef:jou hond lijkt wel wat op deze vind ik:

Afbeelding

Afbeelding
dit is een Hongaars exstraathondje :)
Wat leuk, lijkt inderdaad op Floyd
jennifer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old englisch bulldog

Ongelezen bericht door jennifer »

Welkom! Hoop dat hij snel een beetje van zijn angst af is. Vervelend voor je en natuurlijk ook voor de hond. De foto's zijn erg leuk, wat een leuk hondje is het zeg! :I:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

vrij schreef:
renee-uk schreef:goed gedaan hoor met de foto's :ok:
Ja echt lief, je ziet aan hem dat hij geen vlieg kwaad doet,kon hem dan ook niet in opvang laten zitten, was op slag verliefd en dat was een tijd geleden hoor. :oeps:
Ik zal nu irfanview erop zetten. Dank je wel dat je me helpt met dit gedoe allemaal trouwens :E: ,kan best zo af en toe een steuntje gebruiken.
geen dank, graag gedaan hoor
denk dat we allemaal op zijn tijd wel een steuntje kunnen gebruiken en van vragen word je wijs heb ik altijd geleerd ;)
Afbeelding

vrij
Vaste gebruiker

annemick schreef:Komt vast goed met je roemeentje, aan je inzet zal het zeker niet liggen :ok: leuk hondje :I:

Alsnog welkom, je boxer heeft een behoorlijke leeftijd gehaald, hoop dat de mijne (bijna 11)ook zo oud mag worden.

edit: foutje
Dat hoop ik ook voor je dat hij nog een tijdje mag blijven. Mijn Brutus zijn staart was nog gecoupeerd,dat moest toen nog maar ik vind zo'n lange staart erg leuk.
Big-Dogs
Actief
Mijn ras(sen): chihuahua en mix malt/shi

Ongelezen bericht door Big-Dogs »

welkom, ik kan me voorstellen dat je deze niet kon laten zitten in de opvang...floyd is een mooie hond, vind zijn ogen sprekend....hij straalt iets zachts uit.
Ik hoop dan ook dat hij zich snel weer wat relaxter gaat voelen en lekker bij je in de kamer komt liggen...de oorzaak zal lastig ( of niet) te achterhalen zijn.
vrij
Vaste gebruiker

Big-Dogs schreef:welkom, ik kan me voorstellen dat je deze niet kon laten zitten in de opvang...floyd is een mooie hond, vind zijn ogen sprekend....hij straalt iets zachts uit.
Ik hoop dan ook dat hij zich snel weer wat relaxter gaat voelen en lekker bij je in de kamer komt liggen...de oorzaak zal lastig ( of niet) te achterhalen zijn.
Ik denk dat ik er een beetje achter ben wat gebeurd is.Waarschijnlijk is van buiten een zonnelichtstraal/flits naar binnen gevallen,dat mijn overburen een raam open gedaan hebben of een autodeur voor de deur een deur open gegaan is.Ik heb een zilverkleurig 1 meter groot Boeddha schilderij hangen en vermoedt dat die lichtstraal daar opgevallen is en weerkaatst is.Op die lichtstralen reageert hij angstig en ja als de zon in huis schijnt en je doet een deur open en dicht dan reflecteerd dat en je hebt dan ook schaduwen op de muur.Ook hebben we hier van die klapramen [ schuine daken] en toen we buiten liepen deed iemand met een klap zo'n raam dicht en daar schrok hij zich helemaal wezenloos van.Maar ja ik kan moeilijk met dichte lamellen de hele dag gaan zitten en verder doe ik nu maar de radio aan want het is inderdaad anders erg stil in huis.En ik kan ook niet aan iedereen vragen of ze die ramen niet dicht willen knallen :help: Ik was aan die stilte gewend en eraan toe en heb eigenlijk geen rekening gehouden met hond.Ik hoop ook dat hij weer lekker in de kamer gaat komen want dat is toch echt wel gezelliger.
renee-uk
Zeer actief

geduld is een schone zaak ;)
misschien is het wel een idee om de radio aan te laten en die lamellen dicht te doen als je weggaat?
dan valt in elk geval die reden tot angst weg.
Afbeelding

vrij
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:geduld is een schone zaak ;)
misschien is het wel een idee om de radio aan te laten en die lamellen dicht te doen als je weggaat?
Radio laat ik al aan als ik wegga en die lamellen dicht is het proberen waard , maar s'avonds als de lichten aan gaan dan zijn er ook schaduwen en ik heb alleen maar schemerlampen want ik heb een hekel aan veel licht.
Big-Dogs
Actief
Mijn ras(sen): chihuahua en mix malt/shi

Ongelezen bericht door Big-Dogs »

volgende week melden ze slecht weer....dus komende week heeft hij in ieder geval rust.... ;)
renee-uk
Zeer actief

vrij schreef:
renee-uk schreef:geduld is een schone zaak ;)
Radio laat ik al aan als ik wegga en die lamellen dicht is het proberen waard , maar s'avonds als de lichten aan gaan dan zijn er ook schaduwen en ik heb alleen maar schemerlampen want ik heb een hekel aan veel licht.
maar die zullen minder bewegen, dus misschien ook minder spannend zijn?
Afbeelding

vrij
Vaste gebruiker

Big-Dogs schreef:volgende week melden ze slecht weer....dus komende week heeft hij in ieder geval rust.... ;)
Ik ben tenminste erg benieuwd hoe hij dan reageert zonder al die schaduwen,afwachten maar.
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

Welkom! Mooie hond! :ok:

Als het gedrag niet verbeterd, blijf niet te lang 'doktoren' met zijn gedrag.
Ook trainers (met gedragsopleiding) op goede hondenscholen kunnen je tips geven. Mailen kan altijd!
vrij
Vaste gebruiker

Turrie schreef:Welkom! Mooie hond! :ok:

Als het gedrag niet verbeterd, blijf niet te lang 'doktoren' met zijn gedrag.
Ook trainers (met gedragsopleiding) op goede hondenscholen kunnen je tips geven. Mailen kan altijd!
Wat fijn dat je even reageert. Vorige week had ik een update dat het beter ging maar ben nu weer helemaal terug bij af.Door de zon komen er allerlei lichtflitsen naar binnen ,als de overbuurvrouw een raam open doet of een autoportier gaat open,en daar is hij doodsbang voor.Hij vlucht iedere X en nu heeft een gedragskundige me verteld dat het beter is om hem toch echt in de kamer te houden en dat doe ik dus ook maar het werkt allemal niet,ook heb ik zo'n DAP band gekocht en hij is aan de Bach maar niets helpt.Ik weet het gewoon niet meer en ben zo langzamerhand op.Buiten is hij de vrolijkheid zelf en gaat het goed,behalve in donker als er autolampen zijn,dan wil hij ook naar huis en dan durft hij de kamer weer niet in.Drinken doet hij niet,dan maak ik zijn pootjes nat en dan gaat hij wel naar zijn drinkbak.Voertjes door de kamer werkt ook niet en anders maakte hij me altijd wakker en dat doet hij ook niet meer,blijft angstvallig op zijn plaats achter het bed.Ik heb expres al iemand met 2 honden naar binnen gehaald tot hij in de gaten kreeg dat hij dat verschil op de muur zag en vluchte hij weer met een noodgang naar buiten.Ik ben echt ten einde raad en wil hem niet kwijt maar dit is ook geen leven,niet voor hond en niet voor mij.En ik kan echt niet zoveel financieel missen dat ik nog meer uit kan vogelen, bv ergens intern met hem gaan of zo.Ik heb met de trainer afgesproken dat hij hier donderdag zou komen als het niet verbeterde en ja dat is weer een aanslag op inkomen maar dit is het laatste wat ik probeer en dan ga ik toch contact met de stichting opnemen voor herplaatsen want dat is misschien beter voor het dier en ben ik wel erg verdrietig om maar dan is het voor mij toch echt einde verhaal.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”