Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Dat zijn de Hurtta Pro tuigen inderdaad, die worden hier ook vaak aangeraden. Voor speurwerk ed. Ruffwear is vooral voor het pittige bergwerk, hond vasthouden aan tuig etc.
Vind ze ook mooi.
Heb je een langharige hond, klitten de haren niet?
Ik heb ze ook voor Yuna en Chell (kan je ook op mn onderschrift zien, haha. Hier is het ze niet gelukt eruit te komen, en dat terwijl die van Chell eigenlijk te groot is nog.
Dat zijn de Hurtta Pro tuigen inderdaad, die worden hier ook vaak aangeraden. Voor speurwerk ed. Ruffwear is vooral voor het pittige bergwerk, hond vasthouden aan tuig etc.
Vind ze ook mooi.
Heb je een langharige hond, klitten de haren niet?
Ehm...... niet heel lang. Beetje eh golden lengte? Of border collie?
patricia schreef:Ik had voor in Oostenrijk voor mijn havanezers de ruffwear webharnas gekocht ik verwachte vreselijke klitten maar niks, na het uitdoen even de borstel er doorheen om de scheiding weer recht te leggen maar geen klitten in de oksels ofzo.
Heb je ook wel eens andere tuigen gehad die wel klitten gaven?
Bedoel je deze: http://www.natteneuzen.nl/products/AANB ... -2011.html wat kost zoiets in Oostenrijk, ik ga daar misschien nog heen en heb geen haast met een tuigje
Ja, die bedoel ik.
Nee, ikzelf gebruik nooit tuigen omdat ik van andere mensen met langharige honden weet dat ze vooral bij de oksels klitten, mijn honden hebben met veel sneeuw wel eens een overall aan en die klitten ook vreselijk.
Wat ze in Oostenrijk kosten weet ik niet ik heb ze bij Dursydog vandaan.
patricia schreef:Ik had voor in Oostenrijk voor mijn havanezers de ruffwear webharnas gekocht ik verwachte vreselijke klitten maar niks, na het uitdoen even de borstel er doorheen om de scheiding weer recht te leggen maar geen klitten in de oksels ofzo.
Heb je ook wel eens andere tuigen gehad die wel klitten gaven?
Bedoel je deze: http://www.natteneuzen.nl/products/AANB ... -2011.html wat kost zoiets in Oostenrijk, ik ga daar misschien nog heen en heb geen haast met een tuigje
Ja, die bedoel ik.
Nee, ikzelf gebruik nooit tuigen omdat ik van andere mensen met langharige honden weet dat ze vooral bij de oksels klitten, mijn honden hebben met veel sneeuw wel eens een overall aan en die klitten ook vreselijk.
Wat ze in Oostenrijk kosten weet ik niet ik heb ze bij Dursydog vandaan.
Mijn mannen dragen regelmatig hurtta pro tuigen en zijn beiden langharig. Volgens mij ligt het ook echt aan de vachtstructuur, Bob heeft er geen last van en bij Billy moeten we regelmatig zijn oksels uitborstelen. Het klit wel maar niet extreem