Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet alleen even voorstellen!
Moderator: moderatorteam
-
crosslady
- nieuw lid
Hoi hoi!
Ik ben Nikée, net 18jaren jong en woonachtig in Ede.
De reden dat ik hier op het forum ben gekomen, is om 1 bericht te plaatsen.
Een bericht over mijn inbeslag genomen hond.
Ik had d'r al op marktplaats gezet, en zodoende kreeg ik van iemand een berichtje, dat ik het eens op forums moest gaan proberen.
Alstublieft, klik op de onderstaande link, en lees mij advertentie. U zult het dan beter begrijpen.
ik hoop dat u mij verder kunt helpen.
http://link.marktplaats.nl/583873204
Groetjes, Nikée
Ik ben Nikée, net 18jaren jong en woonachtig in Ede.
De reden dat ik hier op het forum ben gekomen, is om 1 bericht te plaatsen.
Een bericht over mijn inbeslag genomen hond.
Ik had d'r al op marktplaats gezet, en zodoende kreeg ik van iemand een berichtje, dat ik het eens op forums moest gaan proberen.
Alstublieft, klik op de onderstaande link, en lees mij advertentie. U zult het dan beter begrijpen.
ik hoop dat u mij verder kunt helpen.
http://link.marktplaats.nl/583873204
Groetjes, Nikée
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Niet alleen even voorstellen!
Welkom op het forum!
Veel succes met je zoektocht, ik hoop voor je dat het iets oplevert
Veel succes met je zoektocht, ik hoop voor je dat het iets oplevert
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Wat een sneu verhaal zeg. Veel succes met de zoektocht en welkom op het forum.

-
TomCee
- Zeer actief
ik haakte af bij dit commando (in je marktplaatsadvertentie):
"turk (met je vinger bij je oor knippen en dan blaft ze)"
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
Nou dat had ik nou ook.TomCee schreef:ik haakte af bij dit commando (in je marktplaatsadvertentie):
Maar succes met je zoektocht!
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
-
crosslady
- nieuw lid
Ieder zo z'n eigen mening. Maar doe dan ook geen moeite om een reactie op mn topic te plaatsen.TomCee schreef:ik haakte af bij dit commando (in je marktplaatsadvertentie):
Voor de rest iedereen bedankt!!!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens mij is er meer aan de hand.
Want als je je huis uit word gezet word je hond zomaar niet in beslag genomen door de politie.
Wel kan het zijn dat de politie even voor onderdak bij het dierenasiel zorgd.
Heeft je vader zelf geen afstand gedaan.
Want als je je huis uit word gezet word je hond zomaar niet in beslag genomen door de politie.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ff voor de volledigheid

Hallo!
Je zult bij de titel vast denken; eigen schuld dikke bult.
Maar ik zal het verhaal even uitleggen.
vanaf mijn 7e leeftijd ben ik altijd al druk geweest met het uitlaten van hondjes in de buurt.
ik zeurde en ik zeurde, omdat ik graag zelf een hondje wilde.
Toen mijn ouders gingen scheiden, kreeg ik voor mijn 12e verjaardag een hondje van mijn vader.
Een mechelse herder pup. Ik noemde haar kim, en al snel kon ze vele kunstjes en gehoorzaamde ze erg goed.
Dag in, dag uit was ik met dr bezig. Naar het bos, samen fietsen, spelen met de bal of lekker knuffelen op de bank.
De laatste jaren ging het door omstandigheden wat minder met mijn vader, een poosje heeft de hond bij mn moeder gelogeerd, maar met 2 hond-hatende katten ging dat niet meer.
Ik heb mijn vader meerdere malen gevraagt of Kim niet bij een goede kennis ondergebracht kon worden, maar Kim was zogezegt zijn meisje, en hij wilde haar niet kwijt.
Kim ging dus weer terug naar mn vader. En elke dag probeerde ik er te zijn, maar inmiddels was mijn vader 10 km verderop gaan wonen, en in combinatie met mijn net opgestartte opleiding lukte me dat niet altijd even makkelijk.
Na een poosje verstreken, werd mijn vader z'n huis uitgezet. En werd Kim in beslag genomen door de politie.
Dit alles is in oktober 2011 gebeurd. Natuurlijk zat ik heel erg over mijn hond in, maar mn vader stelde me steeds gerust dat alles vanzelf wel weer op zn pootjes terecht kwam en dat hij nog bericht van de politie zou krijgen over hoe of wat. Als ik er nog verder over zou doorvragen werd hij boos en verdrietig en wilde hij het er beslist niet over hebben. Ik vertrouwde erop, maar ik hoorde er maar niks over.
Inmiddels heb ik amper nog contact met mn vader dus ben ik vorige week maar naar het politie bureau gegaan.
Daar vertelde ze me dat de hond inmiddels al een ander gezinnetje heeft gevonden, en dat ik geen contactgegevens van haar nieuwe adresje kon krijgen.
Natuurlijk snap ik dat ook wel, want stel dat ik haar terug wil en daar heel moeilijk over ga doen dan hebben ze een fiks probleem. Maar dat wil ik niet en dat ben ik ook echt niet van plan.
Ik ben blij dat ze een fijn gezinnetje heeft, waar ze weer lekker hond mag zijn.
Daarbij wens ik haar nieuwe baasjes ook heel veel geluk met haar.
Maar wat ik met dit berichtje dus wilde melden, ik zoek mijn hond Kim.
Ik wil weten hoe het nu met haar gaat, en als het mogelijk is, zou ik dr dolgraag nog een keer willen zien.
Ze heeft in de jaren dat ze bij me was, heel veel voor me betekent. Dus het doet pijn als ik me bedenk dat ik dr nooit meer zal zien.
Ik weet niet wat voor een informatie de politie over kim heeft doorgegeven, en wat ze allemaal van dr wisten.
Misschien heeft ze bij dr nieuwe baasje al wel een nieuwe naam, en weten ze nieteens dat ze kim heet.
Maar Kim is dus een teefje,
geboren op 20-06-2006 en nu dus net 6 jaar oud.
Ze is een kruising mechelse herder/hollandse herder, maar ziet er helemaal uit als Mechelaar.
Haar schofthoogte is rond de 64cm.
Ze heeft op dr borst een klein wit vlekje,
en begon de laatste tijd rond dr mond al wat grijze haartjes te vertonen. Misschien is ze nu al wel een grijze postduif...
Op 1 van dr voorpoten heeft ze een litteken, omdat ze ooit een keer door het prikkeldraad is gesprongen.
Ze kan met alle honden heel goed opschieten. Katten vind ze leuk om achteraan te zitten, maar zodra ze stoppen en omdraaien stopt zij ook. Binnenshuis doet ze ze niks. Met konijnen kan ze ook goed.
Kim luisterd naar de commando's:
Zit
Af
Pootje
nog een pootje (2pootjes geven)
kusje (lik)
blijf
om (als ze aan de andere kant van de lantaarnpaal stond, liep ze eromheen)
pak (bijt ze, maar wel speels bedoeld)
bosjes (spring ze in de bosjes)
turk (met je vinger bij je oor knippen en dan blaft ze)
over (spring ze over dingen heen)
deur dicht (drukt ze met dr neus de deur dicht)
deze kunstjes heb ik dr allemaal zelf geleerd, dus merk je misschien al wel hoeveel ik met dr bezig was.
Ik gok dat ze rond december een nieuw huisje heeft gekregen, dus loopt er sindsdien iemand met een hond in de buurt die op deze foto's lijkt. Of heeft iemand die je kent een mechelse herder uit het asiel, vraagt het dan asjeblieft voor me na want ik wil echt zo graag nog een keer wat van dr horen.
Ik zal het echt niet aan mn vader vertellen en je hoeft ook echt niet bang te zijn dat ik dr van je af ga pakken, want ik gun haar het beste toe.
Heb je nog vragen, of wil je meer informatie, mag je me altijd mailen.
Vriendelijke groetjes,

-
crosslady
- nieuw lid
De reden waarom mijn vader zijn huis uit gezet is, zet ik liever niet op het internet.bouvierpoedel schreef:Volgens mij is er meer aan de hand.
Wel kan ik je vertellen dat de hond in beslag genomen is, omdat het "onvoldoende verzorgd" werd. Mijn vader was namelijk amper thuis, en daarom begon ze met blaffen. de buren hebben daarom geklaagt. Mijn vader werd verteld dat hij vrijwillig afstand moest doen, en anders zouden ze maatregelen nemen. Hij had dus gewoon geen keus, omdat hij voor die maatregelen geen geld had.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
sneu verhaal en ik hoop dat je meer te weten komt maar ik zou echt dat commando Turk uit je lijstje halen.
even kort door de bocht hoor maar stel dat ik jouw hond had (of zou weten waar die zat) dan zou dit mijn gedachtengang zijn: Oh god, het is een aso tokkie meisje en hell no dat ik daar contact mee op neem, daar komt alleen gezeik van.
en dat is niet je bedoeling
even kort door de bocht hoor maar stel dat ik jouw hond had (of zou weten waar die zat) dan zou dit mijn gedachtengang zijn: Oh god, het is een aso tokkie meisje en hell no dat ik daar contact mee op neem, daar komt alleen gezeik van.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
crosslady schreef:De reden waarom mijn vader zijn huis uit gezet is, zet ik liever niet op het internet.bouvierpoedel schreef:Volgens mij is er meer aan de hand.
Wel kan ik je vertellen dat de hond in beslag genomen is, omdat het "onvoldoende verzorgd" werd. Mijn vader was namelijk amper thuis, en daarom begon ze met blaffen. de buren hebben daarom geklaagt. Mijn vader werd verteld dat hij vrijwillig afstand moest doen, en anders zouden ze maatregelen nemen. Hij had dus gewoon geen keus, omdat hij voor die maatregelen geen geld had.
hij heeft dus afstand gedaan van de hond, ze is dus "legaal" op een ander adres geplaatst...
-
crosslady
- nieuw lid
Ja inderdaad. maar wel in beslag genomen. Dat vertelde de desbetreffende wijkagent me zelf.crutz schreef:crosslady schreef:De reden waarom mijn vader zijn huis uit gezet is, zet ik liever niet op het internet.bouvierpoedel schreef:Volgens mij is er meer aan de hand.
hij heeft dus afstand gedaan van de hond, ze is dus "legaal" op een ander adres geplaatst...
-
crosslady
- nieuw lid
Oke, eindelijk iemand die even uitlegt waarom dat dan zo zou zijn. En niet gelijk dom doet en alleen reactie daarover geeft.Sas schreef:sneu verhaal en ik hoop dat je meer te weten komt maar ik zou echt dat commando Turk uit je lijstje halen.
even kort door de bocht hoor maar stel dat ik jouw hond had (of zou weten waar die zat) dan zou dit mijn gedachtengang zijn: Oh god, het is een aso tokkie meisje en hell no dat ik daar contact mee op neem, daar komt alleen gezeik van.![]()
Ik snap best dat mensen verwachten dat ik tokkie ben. Maar geloof mij, ik ben verre van dat. Als je mijn MA advertentie ook leest, zie je dat ik er alleen goede bedoelingen bij heb. En echt niet moeilijk ga doen.
Maar ik zal het bij deze even veranderen.
(heb op andere forums niemand erover gehoord, dus beetje vreemd dit)
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Het viel mij ook wel op, hoor. Blijkbaar boeit het ons genoeg om je daar even een tip in te geven....
Hoop dat je wat hoort van je hond.
Hoop dat je wat hoort van je hond.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
maar met afstandverklaring dan (vrijwillig, anders was het niet vrijwillig gegaan), dus ja, er is wel correct gehandeldcrosslady schreef:Ja inderdaad. maar wel in beslag genomen. Dat vertelde de desbetreffende wijkagent me zelf.crutz schreef:crosslady schreef:De reden waarom mijn vader zijn huis uit gezet is, zet ik liever niet op het internet.bouvierpoedel schreef:Volgens mij is er meer aan de hand.
mss dat je de agent kan vragen of hij wil informeren bij de mensen waar ze zit of die contact met jou willen (en er dus bij vertellen dat je niet meer wil dat weten dat ze goed zit en haar heel soms nog zien, maar dat je haar absoluut niet terug wil, dat wel duidelijk maken) & dat hij dan jouw telefoonnummer aan hun doorgeeft....op die manier ook ooit met een nestbroertje van mijn eerste hond in contact gekomen, die was door zijn eerste eigenaar bij het asiel aan de boom gebonden, ik kreeg van het asiel niet de gegevens van de nieuwe eigenaar, maar ze hebben mijn gegevens door gegeven en ik werd heel snel gebeld, want ja, die mensen wilden ook wel meer weten & ik kende de "fokker"
-
crosslady
- nieuw lid
In eerste instantie ben ik langs het politie bureau gegaan, daar was een agent die me hielp. De agent gaf aan dat hij me de gegevens niet zou geven omdat dat voor eventuele problemen kon zorgen. Toen ik daarbij moest huilen, wist ie niet wat ze met me aanmoest en zei ze "maak je niet druk dat beest heeft vast wel nieuw baasje gevonden". Toen heeft ie me het nummer en email adres gegeven van de agente die er bij was. Zij was gelukkig wel begripvoller en nadat ik haar m'n advertentie gegeven had + erbij vertelde dat ze dit aan de huidige eigenaren kon geven, heeft ze het voor me opgezocht. Ze kon de gegevens alleen niet vinden, omdat ze via een organisatie is gegaan. wat weet ik ook niet precies.crutz schreef:maar met afstandverklaring dan (vrijwillig, anders was het niet vrijwillig gegaan), dus ja, er is wel correct gehandeldcrosslady schreef:Ja inderdaad. maar wel in beslag genomen. Dat vertelde de desbetreffende wijkagent me zelf.crutz schreef:crosslady schreef: De reden waarom mijn vader zijn huis uit gezet is, zet ik liever niet op het internet.
mss dat je de agent kan vragen of hij wil informeren bij de mensen waar ze zit of die contact met jou willen (en er dus bij vertellen dat je niet meer wil dat weten dat ze goed zit en haar heel soms nog zien, maar dat je haar absoluut niet terug wil, dat wel duidelijk maken) & dat hij dan jouw telefoonnummer aan hun doorgeeft....op die manier ook ooit met een nestbroertje van mijn eerste hond in contact gekomen, die was door zijn eerste eigenaar bij het asiel aan de boom gebonden, ik kreeg van het asiel niet de gegevens van de nieuwe eigenaar, maar ze hebben mijn gegevens door gegeven en ik werd heel snel gebeld, want ja, die mensen wilden ook wel meer weten & ik kende de "fokker"