Beetje jammer dat ze zich dus geen bal aangetrokken hebben van de Prac-Tic
Extra tips behalve stofzuigen en sprayen zijn welkom trouwens, ik heb al 2 dagen overal jeuk van het idee alleen
Moderator: moderatorteam
Maar natuurlijk, we hebben gister eerst een fikse wandeling gemaakt en daarna zijn we nog de hele avond op het balkon blijven zittenSuzanne123 schreef:Ik hoop dat je met al je dieren een paar uur buitenshuis bent geweest na het sprayen van die omgevingsrotzooi???? Anders legt er wel meer het loodje dan je dieren!!!
ALLES schoonmaken, plinten, gordijen, trapbekleding? Alles wat wasbaar is wassen.
Vergeet slaapkamer e.d. niet en de auto!!
Suzanne
Ik heb gewoon de stofzuigerzak weggegooidyukon schreef:Vlooienband in de stofzuiger zodat levende vlooien niet uit de stofzuiger komen

Die pil is ter aanvulling en mag je pas ongeveer 10 dagen na de pipetjes geven.Ik gebruik nu niets omdat Kiki allergisch is en omdat ze ze gewoon niet heeft,maar in de tijd dat Max en Bente weleens vlooien hadden gebruikte ik die pil weleens om de cirkel te doorbreken.grover schreef: Die pil, is dat als aanvullig op pipetjes of ter vervanging? En werkt het echt?
@Figzig, de dierenwinkelmevrouw zei ook dat ze veeeeeel klanten met vlooien kreeg momenteel..

Hem niet wassen als hij net een pipetje heeft gehad, dan werkt het pipetje niet meer. Ik meende mij te herinneren dat ik ooit gelezen had dat je 2 weken moet wachten....grover schreef:Geen andere beesten hier (gelukkig, anders kon ik die ook nog eens gaan ontvlooien)![]()
Ik heb inderdaad al andere pipetjes gehaald (advantix) en de mevrouw van de dierenwinkel zei dat het niet nodig was om 'm dan ook nog eens te gaan wassen met vlooienshampoo. Toch wel doen maar? Ook zo vlak nadat ie een nieuw pipetje gehad heeft?
Ik heb gelukkig heel weinig stoffen dingen hier in huis, geen gordijnen of kleden en alleen in de slaapkamer vloerbedekking.. De bank (het enige textiel behalve de slaapkamer) heb ik gister uit elkaar gehaald en in de kiertjes ook gesprayd idd..
Die pil, is dat als aanvullig op pipetjes of ter vervanging? En werkt het echt?
@Figzig, de dierenwinkelmevrouw zei ook dat ze veeeeeel klanten met vlooien kreeg momenteel..

Nuja, ik houd een beetje van overdrijven, maar vandaag en gister heb ik er in z'n totaliteit al zo'n 8/10 vanaf geplukt en god weet wat er nog over z'n buik kriebelt, dus dat vind ik best wel veel.. Vooral als je bedenkt dat 90% in mijn vloerbedekking woont :')Marion. schreef:Hele kuddes??? Getverdemme![]()
Ik weet niet of het een vlooienjaar is, maar ik heb ze nu wel voor het eerst op mijn jongste hond. Maar dat lijkt met kammen en wassen redelijk onder controle. Gisteren nog 2 minietjes eraf gehaald, vandaag niets en ook geen gekrab. Overigens zijn ze nu 10 en 12, en dit is dus voor het eerst. Dus in die zin voor mij wel een vlooienjaar.
Ga maar schoppengrover schreef:Nuja, ik houd een beetje van overdrijven, maar vandaag en gister heb ik er in z'n totaliteit al zo'n 8/10 vanaf geplukt en god weet wat er nog over z'n buik kriebelt, dus dat vind ik best wel veel.. Vooral als je bedenkt dat 90% in mijn vloerbedekking woont :')Marion. schreef:Hele kuddes??? Getverdemme![]()
Ik weet niet of het een vlooienjaar is, maar ik heb ze nu wel voor het eerst op mijn jongste hond. Maar dat lijkt met kammen en wassen redelijk onder controle. Gisteren nog 2 minietjes eraf gehaald, vandaag niets en ook geen gekrab. Overigens zijn ze nu 10 en 12, en dit is dus voor het eerst. Dus in die zin voor mij wel een vlooienjaar.
Zou het rigoureus verwijderen van de vloerbedekking en aanleggen van laminaat helpen? Stond toch in de planning en het is dan wel het uitgelezen moment om m'n vent eens een schop onder de kont te geven

Als er vlooien zijn, lijkt me dit te optimisch ja... want, voor elke vlo op de hond.. wat was het... 10 in de omgeving?Miezemuis schreef:Bah gisteren ontdekt dat zowel lizzie als Dushi vlooien hebben (ondanks pipet). Ik heb alle honden kussens uitgewassen, maar verder niets. Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon allemaal dood gaan door het neiuwe pipetje of ben ik dan even iets te optimistisch?
(op dushi heb ik trouwens 3 vlooien gevonden, op Lizzie 1)