Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen gevraagd met Ohra-verzekering voor honden
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Ik zit nu bij Proteq. Erg duur.
Ohra komt als goedkoopste uit de bus, wel 20% zelf betalen.
Bij de rest (behalve Petplan) is het ongeveer net zo duur/goedkoop maar 35,00 per declaratie. Laat ik nou net een verzekering nemen omdat ik bedragen van b.v. ineens 300 euro niet kan betalen dus veel opsparen is er ook niet bij.
Bij de rest (behalve Petplan) is het ongeveer net zo duur/goedkoop maar 35,00 per declaratie. Laat ik nou net een verzekering nemen omdat ik bedragen van b.v. ineens 300 euro niet kan betalen dus veel opsparen is er ook niet bij.
-
Loek
- Zeer actief
Re: Ervaringen gevraagd met Ohra-verzekering voor honden
En dan wil je er wel een tweede hond bij ?Asterix schreef:Ik zit nu bij Proteq. Erg duur.
Ik zou gewoon zelf een spaarpot aanleggen, iedere maand een bepaald bedrag wegsparen voor als je hond naar de da moet
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou ook voor de spaarpot gaan, zeker als je er een tweede bij wilt want dan wodt het ook 2x premie betalen en dan kun je da bedrag ook apart leggen of zelf op een aparte rekening storten zodat je er niet aankomt . En is het gelukkigerwijs niet nodig heb je leuk wat gespaard voor heel iets anders in de toekomst !
Sandra

- Sonneke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Ik heb geen advies over welke verzekering je moet nemen, ik leg per maand een bedrag apart voor dit soort kosten, maar daar moet je wel discipline voor hebben anders gebruik je het snel voor wat anders...
Succes!!
Succes!!
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Dan ben ik wel benieuwd wat je per maand opzij legt voor een hond ipv verzekeren.empyree schreef:Ik zou ook voor de spaarpot gaan.......
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ik heb ook voor de dieren een aparte spaarrekening. Die rekening is uitsluitend bedoeld voor onvoorziene dierenarts uitgaven.
Daar stort ik 50 euro per maand op, gewoon een automatische afschrijving.
Karen
Daar stort ik 50 euro per maand op, gewoon een automatische afschrijving.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik zou het bedrag wat je aan premie zou betalen, elke maand op een aparte rekening zetten. Of het moet zo zijn dat je veel declareerd, dan zou een verzekering handig kunnen zijn.
Ik heb 2 honden en leg elke maand €25,00 apart en daarnaast stort ik jaarlijks van mijn vakantiegeld €150,- over. Nu ze beide ouder worden moet ik dat eigenlijk iets gaan verhogen omdat een ritje da er sneller in kan zitten.
Ik heb 2 honden en leg elke maand €25,00 apart en daarnaast stort ik jaarlijks van mijn vakantiegeld €150,- over. Nu ze beide ouder worden moet ik dat eigenlijk iets gaan verhogen omdat een ritje da er sneller in kan zitten.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Wij zetten ook zelf geld weg op een eigen spaarrekening.
Als ik naar onze Jentle kijk.....
Ze is nu 5 jaar....buiten de entingen,is ze pas 1x naar de d.a. geweest toen ze een buikgriepje had.
Als ik voor haar een verzekering had afgesloten was ik al dat geld kwijt geweest,
en nu staat dat nog op onze rekening.
Candy is dan weer een ander verhaal.....met haar gebroken poot en 2 operatie's,daar waren de kosten 2750 euro.
Maar dat geld stond op de hondenspaar-rekening.
Maar waarschijnlijk werden de kosten aan haar poot niet vergoed omdat ze in de sport zit/zat.Op dat moment deed ze niks aan sport,ze voorde alleen het commando "naast" uit.Haar voetje bleef staan en haar pootje draaide.Dat gebeurde op kunstgras wat dus veels te stug is voor sommige hondenpootjes.
Als ik naar onze Jentle kijk.....
Ze is nu 5 jaar....buiten de entingen,is ze pas 1x naar de d.a. geweest toen ze een buikgriepje had.
Als ik voor haar een verzekering had afgesloten was ik al dat geld kwijt geweest,
en nu staat dat nog op onze rekening.
Candy is dan weer een ander verhaal.....met haar gebroken poot en 2 operatie's,daar waren de kosten 2750 euro.
Maar dat geld stond op de hondenspaar-rekening.
Maar waarschijnlijk werden de kosten aan haar poot niet vergoed omdat ze in de sport zit/zat.Op dat moment deed ze niks aan sport,ze voorde alleen het commando "naast" uit.Haar voetje bleef staan en haar pootje draaide.Dat gebeurde op kunstgras wat dus veels te stug is voor sommige hondenpootjes.

- dagmar88
- Zeer actief
Heb je bij hema en kruidvat gekeken?
De ervaring die ik met Ohra in het algemeen heb, is dat ze hun zaakjes niet op orde/onkundige mensen in dienst hebben.
Het gaat vast vaak goed, en zo niet dan heb je een probleem.
De ervaring die ik met Ohra in het algemeen heb, is dat ze hun zaakjes niet op orde/onkundige mensen in dienst hebben.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
OHRA introduceert 4-10 een nieuwe huisdieren verzekering.
- Asterix
- Zeer actief
Ja, bij zowel kruidvat als Hema, 35,00 per declaratie.. Heb jijzelf een verzekering bij Ohra?dagmar88 schreef:Heb je bij hema en kruidvat gekeken?
Ik zal morgen even bellen wat dat gaat inhouden.crutz schreef:OHRA introduceert 4-10 een nieuwe huisdieren verzekering.
Wat ik wel erg vreemd vind, is dat je geen gewicht voor een kruising hoeft in te vullen. We zijn juist gaan verzekeren, jaren geleden, toen 1 van onze DD ons minimaal in 1 maand 4000,-- gulden had gekost en daarna vrij snel is overleden. Vele medicatie, narcose etc. gaat allemaal per gewicht.
Met een spaarpotje is het pure gok is onze ervaring net zoals verzekeren, dan maar liever teveel premie betalen, toen maatje een sok had opgevreten, waren we 400 euro kwijt. Gelukkig wel verzekerd
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Een spaarpotje is leuk, maar jij hebt net als ik altijd wat grotere honden gehad.
Als zo'n hond dan een keer onder narcose moet is je potje zo leeg. Jij had met Hummer zijn hart ook medicatie toch? Als ik zie dat ik voor Shendor zonder verzekering al zo'n 100 euro per maand kwijt was aan pillen dan wil ik er niet aan denken wat dat voor een Dog kost.
Ik snap je keuze om te verzekeren dan ook helemaal. Jade is ook gewoon verzekerd.
Mijn vorige honden ook. Zarah haar maagtorsie oparatie had ik zonder verzekering nooit kunnen betalen, ook niet als ik een potje had gehad. Voor Shendor zijn medicatie gold hetzelfde. Het is ook wel een fijn idee dat je gewoon altijd naar de DA kan en niet van te voren een berekening hoeft te maken of je het wel kan betalen. Niet iedereen heeft even 2000 euro liggen (al dan niet in een speciaal potje) voor een operatie.
Als zo'n hond dan een keer onder narcose moet is je potje zo leeg. Jij had met Hummer zijn hart ook medicatie toch? Als ik zie dat ik voor Shendor zonder verzekering al zo'n 100 euro per maand kwijt was aan pillen dan wil ik er niet aan denken wat dat voor een Dog kost.
Ik snap je keuze om te verzekeren dan ook helemaal. Jade is ook gewoon verzekerd.
Mijn vorige honden ook. Zarah haar maagtorsie oparatie had ik zonder verzekering nooit kunnen betalen, ook niet als ik een potje had gehad. Voor Shendor zijn medicatie gold hetzelfde. Het is ook wel een fijn idee dat je gewoon altijd naar de DA kan en niet van te voren een berekening hoeft te maken of je het wel kan betalen. Niet iedereen heeft even 2000 euro liggen (al dan niet in een speciaal potje) voor een operatie.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ben ook super blij met de verzekering, hoe vaak ik al niet bij de da heb gezeten met Golmoosje schreef:Een spaarpotje is leuk, maar jij hebt net als ik altijd wat grotere honden gehad.
Daar had ik niet tegenop kunnen sparen. Vreetgrage labradors zijn niet goed voor de knip.
- Asterix
- Zeer actief
Nee, Hummer had geen medicatie. Q...pfff...die is door de hele molen gegaan, vele keren naar DA, wagerenk 3x + Utrecht scan.
Queen acute baarmoederontsteking, gecastreerd en uiteraard
op een zondagavond acuut naar DA gereden.
Wij hadden dit zonder verzekering niet kunnen betalen.
Bullshit dus dat, als je een 2e hond neemt/koopt en niet voor alle medische kosten zelf kan opdraaien, het dan maar niet moet doen.
Jij zit nog steeds bij Proteq?
Queen acute baarmoederontsteking, gecastreerd en uiteraard
Wij hadden dit zonder verzekering niet kunnen betalen.
Bullshit dus dat, als je een 2e hond neemt/koopt en niet voor alle medische kosten zelf kan opdraaien, het dan maar niet moet doen.
Jij zit nog steeds bij Proteq?
- Asterix
- Zeer actief
Wij hadden laatst een verstopte gootsteen. Manlief met een soort bezemsteel door de verstopte pijp en daar kwam heel wat smerigs uitGollum schreef:Ik ben ook super blij met de verzekering, hoe vaak ik al niet bij de da heb gezeten met Gol![]()
Daar had ik niet tegenop kunnen sparen. Vreetgrage labradors zijn niet goed voor de knip.
Snel even al die bende in de tuin gegooid, echter liep Maatje daar ook rond. Hap, slik en weg
Het is er gelukkig allemaal aan de achterkant uit gekomen.
- Gollum
- Zeer actief
Tja en zo kan dat ook gaan met junkenpoep op nieuwjaarsdag (opname van ruim 400 euro), opgegeten sokken en vermiste batteriijenAsterix schreef:Wij hadden laatst een verstopte gootsteen. Manlief met een soort bezemsteel door de verstopte pijp en daar kwam heel wat smerigs uitGollum schreef:Ik ben ook super blij met de verzekering, hoe vaak ik al niet bij de da heb gezeten met Gol![]()
Daar had ik niet tegenop kunnen sparen. Vreetgrage labradors zijn niet goed voor de knip.![]()
Snel even al die bende in de tuin gegooid, echter liep Maatje daar ook rond. Hap, slik en weg![]()
Het is er gelukkig allemaal aan de achterkant uit gekomen.
Ik zit ook bij proteq trouwens, ik vind ze wel betrouwbaar ook al zijn ze duur.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik heb Jade nu bij Petplan verzekerd. Vond Proqet toch wel erg duur worden en Petplan vergoed meer/beter.

- Gollum
- Zeer actief
Tja ik heb heel veel slechte ervaringen bij petplan gelezen dus dat durf ik niet zo goed aan..moosje schreef:Ik heb Jade nu bij Petplan verzekerd. Vond Proqet toch wel erg duur worden en Petplan vergoed meer/beter.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Gollum schreef:Tja ik heb heel veel slechte ervaringen bij petplan gelezen dus dat durf ik niet zo goed aan..moosje schreef:Ik heb Jade nu bij Petplan verzekerd. Vond Proqet toch wel erg duur worden en Petplan vergoed meer/beter.
Wij zijn ook van Proteq naar Petplan gegaan, en nu gaat Petplan als je verzekeringsjaar afloopt ook zijn voorwaarden weer aanpassen
je declaratie's opsparen kan dan niet meer
- Asterix
- Zeer actief
Die eigen risico per declaratie zit mij dwars, Is toch 35 euro. Ja, je mag het opsparen en indienen wanneer je maar wenst. Wegens sommige bedragen kan dat, in mijn geval, niet altijd. Bovendien is een consult erg variabel.
In Hilversum iets van 32,50 en Woudenberg 22,50 of je daar met 1 of 2 hond(en) komt maakt niet uit. Zelfde geldt voor Dieren.
In Hilversum iets van 32,50 en Woudenberg 22,50 of je daar met 1 of 2 hond(en) komt maakt niet uit. Zelfde geldt voor Dieren.
- Asterix
- Zeer actief
Oeps, te laat gelezen. Wat zijn ze dan van plan?kanche schreef:je declaratie's opsparen kan dan niet meer
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Bij Kruidvat verzekerd, al 2x gebruik van gemaakt ( oa laparoscopische sterilisatie ) met Canna die we sinds december 2011 hebben. Kreeg m'n geld snel terug, gewoon online declareren.
Ook al ben je verzekerd dan is het toch wel handig om een buffer(tje) te hebben van een paar honderd euro, bij de DA moet je toch altijd gelijk afrekenen.
Eigen risico is 35 euro, opsparen kun je 6 maanden.
Ook al ben je verzekerd dan is het toch wel handig om een buffer(tje) te hebben van een paar honderd euro, bij de DA moet je toch altijd gelijk afrekenen.
Eigen risico is 35 euro, opsparen kun je 6 maanden.
- Asterix
- Zeer actief
Voor bedragen tot ca 500,00 kan ik zelf voorschieten.
Ik heb voor petplan gekozen vanwege de nieuwe voorwaarden die gewijzigd zijn: (wel lullig dat dit niet geldt voor mensen die voor 01-04-12 een verzekering hebben afgesloten)
Petplan rekent een eigen bijdrage van € 17,50, € 12,50 of € 7,50 per behandeldatum (bezoek aan de dierenarts). Wanneer u kiest voor een eigen bijdrage van € 12,50 is uw maandelijkse premie € 2,- hoger. Bij een eigen bijdrage van € 7,50 is de maandpremie € 4,- hoger.
De eigen bijdrage wordt in mindering gebracht op de uitkering van uw declaratie. Het kan voorkomen dat de kosten van uw bezoek aan de dierenarts lager uitvallen dan uw eigen bijdrage. In dat geval krijgt u niets vergoed van Petplan omdat het bedrag dan lager is dan de eigen bijdrage.
Wanneer u de Petplan dierverzekering hebt afgesloten voor 1 april 2012 en uw verzekering is nog niet verlengd geldt een eigen bijdrage per declaratie. Een declaratie kan bestaan uit meerdere rekeningen van diverse bezoeken aan de dierenarts. In dit geval loont het om rekeningen op te sparen en deze in 1 keer in te dienen omdat u dan slechts 1 keer de eigen bijdrage betaalt. De eigen bijdrage is dan € 35,-, € 25,- of € 15,- per declaratie, afhankelijk van de eigen bijdrage waarvoor u bij het afsluiten van uw dierenverzekering hebt gekozen. De eigen bijdrage is terug te vinden in uw polisbescheiden.
Ik heb voor petplan gekozen vanwege de nieuwe voorwaarden die gewijzigd zijn: (wel lullig dat dit niet geldt voor mensen die voor 01-04-12 een verzekering hebben afgesloten)
Petplan rekent een eigen bijdrage van € 17,50, € 12,50 of € 7,50 per behandeldatum (bezoek aan de dierenarts). Wanneer u kiest voor een eigen bijdrage van € 12,50 is uw maandelijkse premie € 2,- hoger. Bij een eigen bijdrage van € 7,50 is de maandpremie € 4,- hoger.
De eigen bijdrage wordt in mindering gebracht op de uitkering van uw declaratie. Het kan voorkomen dat de kosten van uw bezoek aan de dierenarts lager uitvallen dan uw eigen bijdrage. In dat geval krijgt u niets vergoed van Petplan omdat het bedrag dan lager is dan de eigen bijdrage.
Wanneer u de Petplan dierverzekering hebt afgesloten voor 1 april 2012 en uw verzekering is nog niet verlengd geldt een eigen bijdrage per declaratie. Een declaratie kan bestaan uit meerdere rekeningen van diverse bezoeken aan de dierenarts. In dit geval loont het om rekeningen op te sparen en deze in 1 keer in te dienen omdat u dan slechts 1 keer de eigen bijdrage betaalt. De eigen bijdrage is dan € 35,-, € 25,- of € 15,- per declaratie, afhankelijk van de eigen bijdrage waarvoor u bij het afsluiten van uw dierenverzekering hebt gekozen. De eigen bijdrage is terug te vinden in uw polisbescheiden.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Die heb ik ook. Heb gekozen voor die 17,50 eigen bijdrage. Ga er vanuit dat ik met Jade niet zo vaak bij de DA zal zitten, en dan is 4 euro per maand ten opzichte van 17,50 per declaratie een groot verschil.Asterix schreef:Voor bedragen tot ca 500,00 kan ik zelf voorschieten.

- Asterix
- Zeer actief
Hier idemmoosje schreef:Die heb ik ook. Heb gekozen voor die 17,50 eigen bijdrage. Ga er vanuit dat ik met Jade niet zo vaak bij de DA zal zitten, en dan is 4 euro per maand ten opzichte van 17,50 per declaratie een groot verschil.Asterix schreef:Voor bedragen tot ca 500,00 kan ik zelf voorschieten.