Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bench husky x herder
Moderator: moderatorteam
-
Lauravdvelden
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): husky x herder
Noorse lundehund - Aantal honden: 2
bench husky x herder
heej wij krijgen over 3 weken een husky x herder pup (kaya) en we willen natuurlijk een bench aanschaffen.
Maar weet iemand wat voor maat ik daar voor nodig heb??
wij hebben alleen maar ervaring met een bench voor een kleinere hond, we hadden voor Duvel een hele grote gekocht.
maar weet iemand de afmetingen die ik voor Kaya kan gebruiken??????
xxx Laura
wij hebben alleen maar ervaring met een bench voor een kleinere hond, we hadden voor Duvel een hele grote gekocht.
xxx Laura
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: bench husky x herder
Waarom is het aanschaffen van een bench zo natuurlijkLauravdvelden schreef:heej wij krijgen over 3 weken een husky x herder pup (kaya) en we willen natuurlijk een bench aanschaffen.
xxx Laura
- raufvaugel
- Vaste gebruiker
Ik ben een tegenstander van de bench, heb al vier honden gehad en de vijfde komt er aan, de hond mag gewoon overal lopen in mijn huis en gaat savonds in de keuken met zijn mand en een bot om op te kluiven , de vijfde hond wordt een springer spaniel en komt 5 okt.
Dan begint gelijk het opvoeden ,de eerst week wennen, dan in het bos opvoeden,ga ook weer op puppy cursus altijd leuk voor een jonge hond.
nu is het wel zo dat ik de hele dag thuis ben met pensioen en de vrouw ook , dus is de bench niet nodig
Je moet maar zo denken, jij wil toch ook niet in de bajes?
Voor een herder als het zo nodig moet een grote bench als je daar ruimte voor hebt.
Dan begint gelijk het opvoeden ,de eerst week wennen, dan in het bos opvoeden,ga ook weer op puppy cursus altijd leuk voor een jonge hond.
nu is het wel zo dat ik de hele dag thuis ben met pensioen en de vrouw ook , dus is de bench niet nodig
Je moet maar zo denken, jij wil toch ook niet in de bajes?
Voor een herder als het zo nodig moet een grote bench als je daar ruimte voor hebt.
een hond is ook maar een mensch
- twinkeltje
- moderator
Ik ben niet echt een tegenstander al zal ik het waarschijnlijk nooit gebruiken.
Ik snap alleen niet dat het zo vanzelfsprekend is als je een hond neemt.
Ik snap alleen niet dat het zo vanzelfsprekend is als je een hond neemt.
- CSHD
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- Aantal honden: 1
Er is niets mis met een bench, je kunt het zelf leuk maken voor de hond. Die van mij ligt er graag in, en gaat er ook in liggen als hij er niet in hoeft.

Dogs are not humans. Before they receive love and affection, they need exercise, clear direction, and leadership. Giving them love alone doesn't create balance in their lives. Be a pack leader!
-
Loek
- Zeer actief
Er is ook niks mis met een toilet, wel als ik je daar in opsluitCSHD schreef:Er is niets mis met een bench, je kunt het zelf leuk maken voor de hond. Die van mij ligt er graag in, en gaat er ook in liggen als hij er niet in hoeft.
-
Lauravdvelden
- nieuw lid
serieus?? wij hebben altijd een bench gebruik want onze hond vind dat heerlijk om zo erin te liggen, we hebben er altijd kussentjes in zodat hij zich lekker daar in kan graven.
De ene is er op tegen de andere gebruikt het, niet gelijk denken dat als we een bench hebben dat ik mijn hond daar in opsluit..
ik heb alleen maar gevraagt of iemand de maat weet van een bench.
De ene is er op tegen de andere gebruikt het, niet gelijk denken dat als we een bench hebben dat ik mijn hond daar in opsluit..
ik heb alleen maar gevraagt of iemand de maat weet van een bench.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Tja een bench kan wel makkelijk zijn en het formaat hond dat je krijgt is groot dus ik zou gaan voor de grootste of 1 maat kleiner (1.1 meter bij 80 cm ofzo). Een paar kennel panelen werkt ook, en misschien beter, qua stevigheid.
Als je een bench wil aanleren adviseer ik klein beginnen, leuk maken en niet als strafhok gebruiken. Maar dat weet je vast en zeker wel.
Als je een bench wil aanleren adviseer ik klein beginnen, leuk maken en niet als strafhok gebruiken. Maar dat weet je vast en zeker wel.
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
husxmal hier, en heb de grootste maat bench. hier kan ze languit liggen, staan, zitten, omdraaien etc etc. een deken over de achterkant/helft en ze heeft een heerlijk plekje.Lauravdvelden schreef:heej wij krijgen over 3 weken een husky x herder pup (kaya) en we willen natuurlijk een bench aanschaffen.
xxx Laura
( wel een tussenschotje erin gehad toen ze klein pupselke was )
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Voor mijn Akita heb ik een veilige plek van de gang gemaakt met een traphek ervoor.
-
Lauravdvelden
- nieuw lid
oke super bedankt!
ik ga dan zeker die grote aanschaffen!!
nee ik weet inderdaad dat een bench geen strafhok is, gewoon puur haar eigen plekje beschermend en alles
bedankt! xx
ik ga dan zeker die grote aanschaffen!!
nee ik weet inderdaad dat een bench geen strafhok is, gewoon puur haar eigen plekje beschermend en alles
bedankt! xx
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Voor mijn pup is de bench zijn eigen veilige plekje. Hij gaat erin als hij zich bedreigd voelt maar ook als hij wil slapen. Als ik even geen oog op hem kan houden gaat het deurtje dicht maar doorgaans is die gewoon open. Zijn bench heb ik geleend en is eigenlijk veel te groot voor hem. Hij heeft ruimte voor een kussen, krant en ook zijn eten en water bakjes staan er in. Als hij straks goed zindelijk is krijgt hij een eigen kleinere bench.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- twinkeltje
- moderator
Wat ik dan niet snap is waarom een hond in huis een veilig plekje nodig heeft en niet het hele huis veilig vind.
Ik ben misschien altijd verwend met honden die zich overal waar wij waren veilig voelde zeker in huis
Ik ben misschien altijd verwend met honden die zich overal waar wij waren veilig voelde zeker in huis
-
TomCee
- Zeer actief
Wellicht dat dat met leeftijd te maken heeft? In het begin is de bench z'n territorium, met verloop van tijd breidt zich dat steeds verder uit, z'n wereld wordt groter. Tenminste, zo kijk ik er tegen aan.
- twinkeltje
- moderator
Ja zou kunnen maar ik heb het in elk geval nooit gemerkt.
Ik vorig jaar Blacky dan op 4jarige leeftijd gekregen met bench die was hij gewend.
Dus ja wij zetten dat ding in de slaapkamer voor hem met zijn eigen dingen erin.
En toen we naar bed gingen dacht ik ach zet hem er maar in is hij gewend.
Maar die ging gewoon gillen hij wilde van dag 1 bij ons toch echt met Ruby mee op bed.
Hij heeft er nooit meer ongewild alleen de stomme poesen die vonden het wel een leuk hol
Ik vorig jaar Blacky dan op 4jarige leeftijd gekregen met bench die was hij gewend.
Dus ja wij zetten dat ding in de slaapkamer voor hem met zijn eigen dingen erin.
En toen we naar bed gingen dacht ik ach zet hem er maar in is hij gewend.
Maar die ging gewoon gillen hij wilde van dag 1 bij ons toch echt met Ruby mee op bed.
Hij heeft er nooit meer ongewild alleen de stomme poesen die vonden het wel een leuk hol
- Valerie
- Zeer actief
Kiyoshi ligt graag onder de tafel naast de bank. Dat is zijn "veilige plek" die hij overigens zelf uitgekozen heeft
daar heb je geen kooi voor nodig.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier hebben ze ook een hekje en kussen achter de trap.Valerie schreef:Voor mijn Akita heb ik een veilige plek van de gang gemaakt met een traphek ervoor.
Staat meestal gewoon open en vooral Niko ligt er graag.
Het grote nadeel van een bench is voor mij het gebrek aan hoogte.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Iedereen kan zo mooi vertellen. Veilig plekje voor de hond, de hond kan zich lekker terugtrekken, wij doen nooit het deurtje dicht (waarom dan een bench?)
Maar hoe je het ook noemt of verpakt het blijft nog altijd voor je eigen gemak je hond in een kooi stoppen want dat is het namelijk. Niets meer en niets minder.

-
TomCee
- Zeer actief
Voor een deel is dat zo, maar voor ons telt het voor een deel ook mee als bescherming voor de hond.alm@ schreef:Iedereen kan zo mooi vertellen. Veilig plekje voor de hond, de hond kan zich lekker terugtrekken, wij doen nooit het deurtje dicht (waarom dan een bench?)Maar hoe je het ook noemt of verpakt het blijft nog altijd voor je eigen gemak je hond in een kooi stoppen want dat is het namelijk. Niets meer en niets minder.
- Valerie
- Zeer actief
Het hekje gebruik ik zelf niet meer. Hier gebruikte ik de gang vooral om de rest van mijn huis heel te houdendagmar88 schreef:Hier hebben ze ook een hekje en kussen achter de trap.Valerie schreef:Voor mijn Akita heb ik een veilige plek van de gang gemaakt met een traphek ervoor.
Het grote nadeel van een bench is voor mij het gebrek aan hoogte.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Loek schreef:Er is ook niks mis met een toilet, wel als ik je daar in opsluitCSHD schreef:Er is niets mis met een bench, je kunt het zelf leuk maken voor de hond. Die van mij ligt er graag in, en gaat er ook in liggen als hij er niet in hoeft.
Ik snap dat ook nooit zo hoor, hij vind de bench zo fijn.. hij ligt er zo graag... Fritz ligt toch echt liever op de bank of op bed hoor

- alm@
- moderator
Wat voor bescherming dan? Ik heb pups, herplaatsen en herplaatskneusjes gehad en ik heb nog nooit een kooi nodig gehad voor wat voor bescherming dan ook.TomCee schreef:Voor een deel is dat zo, maar voor ons telt het voor een deel ook mee als bescherming voor de hond.alm@ schreef:Iedereen kan zo mooi vertellen. Veilig plekje voor de hond, de hond kan zich lekker terugtrekken, wij doen nooit het deurtje dicht (waarom dan een bench?)Maar hoe je het ook noemt of verpakt het blijft nog altijd voor je eigen gemak je hond in een kooi stoppen want dat is het namelijk. Niets meer en niets minder.

- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Het hekje gebruik ik zelf niet meer. Hier gebruikte ik de gang vooral om de rest van mijn huis heel te houdendagmar88 schreef:Hier hebben ze ook een hekje en kussen achter de trap.Valerie schreef:Voor mijn Akita heb ik een veilige plek van de gang gemaakt met een traphek ervoor.
Het grote nadeel van een bench is voor mij het gebrek aan hoogte.en zodat Jigzy weg kon als ze wilde (zij springt gewoon over het hek heen)
Hier ook. Niko trekt keukenkastjes ed open, maakt deuren open en plast in huis.
Uiteraard alleen wanneer ik er niet ben. Wel zo handig dus.
-
TomCee
- Zeer actief
onze pup slaapt in de huiskamer, en alhoewel we zoveel mogelijk potentieel gevaarlijke dingen hebben weggehaald zijn er ook toch nog dingen als elektrasnoeren enzo die niet zonder meer weg te werken zijn.alm@ schreef:Wat voor bescherming dan? Ik heb pups, herplaatsen en herplaatskneusjes gehad en ik heb nog nooit een kooi nodig gehad voor wat voor bescherming dan ook.TomCee schreef:Voor een deel is dat zo, maar voor ons telt het voor een deel ook mee als bescherming voor de hond.alm@ schreef:Iedereen kan zo mooi vertellen. Veilig plekje voor de hond, de hond kan zich lekker terugtrekken, wij doen nooit het deurtje dicht (waarom dan een bench?)Maar hoe je het ook noemt of verpakt het blijft nog altijd voor je eigen gemak je hond in een kooi stoppen want dat is het namelijk. Niets meer en niets minder.
- alm@
- moderator
Dan zet je je pup in een lekker mandje in de gang met de deuren dicht. Of in de keuken. Of in je slaapkamer. Waar een wil is, is een weg. Niet weggewerkte electrasnoeren vind ik altijd zo'n slap excuus. Maar zet jij je pup maar in een kooi voor je gemak, ieder zijn meug.TomCee schreef:onze pup slaapt in de huiskamer, en alhoewel we zoveel mogelijk potentieel gevaarlijke dingen hebben weggehaald zijn er ook toch nog dingen als elektrasnoeren enzo die niet zonder meer weg te werken zijn.alm@ schreef:Wat voor bescherming dan? Ik heb pups, herplaatsen en herplaatskneusjes gehad en ik heb nog nooit een kooi nodig gehad voor wat voor bescherming dan ook.TomCee schreef:Voor een deel is dat zo, maar voor ons telt het voor een deel ook mee als bescherming voor de hond.alm@ schreef:Iedereen kan zo mooi vertellen. Veilig plekje voor de hond, de hond kan zich lekker terugtrekken, wij doen nooit het deurtje dicht (waarom dan een bench?)Maar hoe je het ook noemt of verpakt het blijft nog altijd voor je eigen gemak je hond in een kooi stoppen want dat is het namelijk. Niets meer en niets minder.

-
TomCee
- Zeer actief
Oh ja, in de gang met de deuren dicht, zo veel beter!. Bij ons kan de hond in de bijkeuken opgesloten worden, willen we niet. Onze keuze....... Natuurlijk zijn er vele andere oplossingen denkbaar, maar wij vinden dit de beste keuze. Waarom jij zo agressief/sarcastisch moet doen snap ik niet.alm@ schreef:Dan zet je je pup in een lekker mandje in de gang met de deuren dicht. Of in de keuken. Of in je slaapkamer. Waar een wil is, is een weg. Niet weggewerkte electrasnoeren vind ik altijd zo'n slap excuus. Maar zet jij je pup maar in een kooi voor je gemak, ieder zijn meug.TomCee schreef:onze pup slaapt in de huiskamer, en alhoewel we zoveel mogelijk potentieel gevaarlijke dingen hebben weggehaald zijn er ook toch nog dingen als elektrasnoeren enzo die niet zonder meer weg te werken zijn.alm@ schreef:Wat voor bescherming dan? Ik heb pups, herplaatsen en herplaatskneusjes gehad en ik heb nog nooit een kooi nodig gehad voor wat voor bescherming dan ook.TomCee schreef: Voor een deel is dat zo, maar voor ons telt het voor een deel ook mee als bescherming voor de hond.
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
So what...? Als iemand een bench ( tijdelijk ) handig vindt, wat is daarop tegen. Gevraagd werd naar een geschikte maat bench, da's alles.alm@ schreef:...........Maar hoe je het ook noemt of verpakt het blijft nog altijd voor je eigen gemak je hond in een kooi stoppen want dat is het namelijk. Niets meer en niets minder.
- Valerie
- Zeer actief
Als mensen bang zijn voor snoeren.. kabeltemmer 
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Oh, we krijgen weer een anti-bench-topic?
Ik ben heel blij met mijn benches, die ik gebruik om mijn honden op te sluiten als ik moet stofzuigen (elke week een nieuwe stofzuiger kopen is ook zo'n gedoe), waar mijn honden als jonge hond in geslapen hebben en die ik gebruikt heb om mijn teven te kunnen scheiden na escalaties.
Maat 1,05m heb ik voor mijn herders.
Ik ben heel blij met mijn benches, die ik gebruik om mijn honden op te sluiten als ik moet stofzuigen (elke week een nieuwe stofzuiger kopen is ook zo'n gedoe), waar mijn honden als jonge hond in geslapen hebben en die ik gebruikt heb om mijn teven te kunnen scheiden na escalaties.
Maat 1,05m heb ik voor mijn herders.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Fijn dat dat mag van jou.alm@ schreef:Dan zet je je pup in een lekker mandje in de gang met de deuren dicht. Of in de keuken. Of in je slaapkamer. Waar een wil is, is een weg. Niet weggewerkte electrasnoeren vind ik altijd zo'n slap excuus. Maar zet jij je pup maar in een kooi voor je gemak, ieder zijn meug.TomCee schreef:onze pup slaapt in de huiskamer, en alhoewel we zoveel mogelijk potentieel gevaarlijke dingen hebben weggehaald zijn er ook toch nog dingen als elektrasnoeren enzo die niet zonder meer weg te werken zijn.alm@ schreef:Wat voor bescherming dan? Ik heb pups, herplaatsen en herplaatskneusjes gehad en ik heb nog nooit een kooi nodig gehad voor wat voor bescherming dan ook.TomCee schreef: Voor een deel is dat zo, maar voor ons telt het voor een deel ook mee als bescherming voor de hond.
Groetjes Inge