Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aargh, vlooien!
Moderator: moderatorteam
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Aargh, vlooien!
Ohh alles kriebelt me nog steeds
Zo jammer ook dat ik vandaag nog steeds levende vlooien van 'm afpluk, ondanks overvloedig omgevingssprayen en een nieuw pipetje 
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh nee ik pipet niet telkens opnieuw hoor, pas over 3,5 week weer
afgelopen maandag heeft ie een nieuw pipetje gehad, daar doelde ik op
En de keer daarvoor was op 21 augustus, dus dat was netjes 4 weken geleden
we gaan niet lopen overdosissen idd 
Ohja, ik was die hele poppen vergeten, die zijn natuurlijk nergens gevoelig voor
Ohja, ik was die hele poppen vergeten, die zijn natuurlijk nergens gevoelig voor
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, het zit dus zo:
Normaal gesproken pipet ik netjes elke 4 weken. 20 augustus zat ik bij de DA ivm een hotspot en de vraag of ik daar hydrocortiderm op mocht smeren. Hij is daar gelijk even door de apk gegaan en de DA vond 1 vlo op z'n rug. 21 augustus heb ik toen een pipetje practic toegediend voor de zekerheid (was toen geloof ik 3 weken en twee dagen geleden) en heb ik een halve bus exil in m'n huis leeggesprayd. Ik heb nogal de neiging zwaar over te reageren als er vlooien in het spel zijn
De weken daarna regelmatig met de vlooienkam in de weer geweest maar geen vlooien meer gevonden dus had er op gegokt dat het een enkele vlo was, wellicht een overspringer van een andere hond ofzo. Niet zo druk meer om gemaakt, tot ik afgelopen maandag een hele horde in z'n liezen zag zitten. In z'n líezen notabene, geen wonder dat ik met die vlooienkam over z'n rug niks vond! Maandag ben ik dus direct ándere pipetjes gaan halen (advantix) en ben ik wederom ruimhartig met de exil spray in de weer geweest.
Ik vermoed dus dat die "ene vlo" vorige maand de voorbode is geweest van die kudde die er nu onder z'n ballen woont
Daarom direct een ander middel gehaald, beetje jammer van die 60 euro die ik vorige maand nog heb uitgegeven aan practic pipetjes :') ik hoop idd maar dat het snel over is, want zolang ik levende vlooien van 'm afpluk is het lang niet zo relaxed samen bankhangen als normaal 
Normaal gesproken pipet ik netjes elke 4 weken. 20 augustus zat ik bij de DA ivm een hotspot en de vraag of ik daar hydrocortiderm op mocht smeren. Hij is daar gelijk even door de apk gegaan en de DA vond 1 vlo op z'n rug. 21 augustus heb ik toen een pipetje practic toegediend voor de zekerheid (was toen geloof ik 3 weken en twee dagen geleden) en heb ik een halve bus exil in m'n huis leeggesprayd. Ik heb nogal de neiging zwaar over te reageren als er vlooien in het spel zijn
Ik vermoed dus dat die "ene vlo" vorige maand de voorbode is geweest van die kudde die er nu onder z'n ballen woont
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
grover schreef:In z'n líezen notabene, geen wonder dat ik met die vlooienkam over z'n rug niks vond! Maandag ben ik dus direct ándere pipetjes gaan halen (advantix) en ben ik wederom ruimhartig met de
Maar je zoekt toch niet alleen op zijn rug?
Ik ga van de rug via de buitenkant van de achterpoten naar de buik zodat je ze als het ware naar de buik toe jaagt aangezien je ze daar makkelijker kunt zien.
Wat bij een ernstiger besmetting ook weleens werkt is de hond op een wit laken of zo leggen en dan weer van rug naar buik zoeken.
Ze vluchten vaak en als er een op het laken of zo springt heb je hem zo.Vervolgens in een glas water met wat afwasmiddel en daarna koken in gloeiend heet water of zwemles in het toilet geven.
Met je duimnagel tegen de wand van het glas pletten werkt ook.Knapt zo lekker

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, noem me blond of naief, maar de DA zocht ook alleen op z'n rug enzo.....marian* schreef:Maar je zoekt toch niet alleen op zijn rug?
Ik ga van de rug via de buitenkant van de achterpoten naar de buik zodat je ze als het ware naar de buik toe jaagt aangezien je ze daar makkelijker kunt zien.
Wat bij een ernstiger besmetting ook weleens werkt is de hond op een wit laken of zo leggen en dan weer van rug naar buik zoeken.
Ze vluchten vaak en als er een op het laken of zo springt heb je hem zo.Vervolgens in een glas water met wat afwasmiddel en daarna koken in gloeiend heet water of zwemles in het toilet geven.
Met je duimnagel tegen de wand van het glas pletten werkt ook.Knapt zo lekker
Dat ze lekker knappen was mij ook opgevallen :') Ik ben al mijn destructieve frustraties aan het uitleven op die klerebeesten hahahahaha
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Als ik mijn hond controleer op vlooien dan kijk ik nooit op hun rug maar altijd op hun buik, liezen en omgeving staart/doos , mocht ik vlooien(poep) tegenkomen dan ga ik de hele hond nazoeken net zolang todat ik dat kreng te pakken heb, ik knijp ze op de hond meteen fijn en pulk ze dan pas uit de vacht veel makkelijker dan ze eerst te pakken zien te krijgen met het risico dat ze alsnog wegspringen.
Als mijn hond heel veel vlooien zou hebben (gelukkig nog niet meegemaakt) dan zou ik hem meteen wassen met vlooienshampoo om in een keer van de op dat moment aanwezige vlooien af te zijn.
Veel sterkte met de bestrijding van de vlooien.
Als mijn hond heel veel vlooien zou hebben (gelukkig nog niet meegemaakt) dan zou ik hem meteen wassen met vlooienshampoo om in een keer van de op dat moment aanwezige vlooien af te zijn.
Veel sterkte met de bestrijding van de vlooien.
Groetjes Patries

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
Sanner
- Zeer actief
Ik heb ze hier gewassen met dreft, toen viel er een dode vlo af, verder heb ik weinig gedaan en ik moet zeggen dat ze niet meer krabben, heb ook geen vlo meer gevonden.
-
widje
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
ik gebruik pipetjes in combi met die pil voor de vlo. de anticonceptie zeg maar en hier al heel lang vlo vrij. de dieren en t huis zelf
- twinkeltje
- moderator
-
Sanner
- Zeer actief
Nee daar krijgen ze geen jeuk van nee. Maar mijn honden hebben geen gevoelige huid ofzo. Het dood in ieder geval de vlooien die op dat moment op de hond zitten.Inge O schreef:als je het niet elke dag doet : neu hoor. of heb jij ook altijd jeukhandentwinkeltje schreef:Wassen met dreft,krijgen ze daar geen jeuk van?
of het ook iets doet tegen vlooien is weer een andere vraag, geen idee.
- twinkeltje
- moderator
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier ook het probleem.. 7 honden en 2 katten, ga er maar aan. Eerst behandeld met frontline (spray) en het hele huis behandeld met exil.
Heeft niet geholpen. Nu afgelopen week de honden behandeld met advantix en de katten met advantage, ook meteen maar even
ontwormd voor de zekerheid. Het huis behandeld met spul waarvan ik de naam even niet meer weet, omgevingsspray in elk geval.
Het LIJKT nu wat minder met het krabben en dergelijke.. Voor extra trouwens de Poedel en de Mechel (die het meest aan het krabben
waren) een VloKill pil gegeven.
Ik hoor ook echt iedereen erover klagen, hopen dat alles in de winter kapot vriest en het volgend jaar niet weer zo'n probleem is, bah!
Heeft niet geholpen. Nu afgelopen week de honden behandeld met advantix en de katten met advantage, ook meteen maar even
ontwormd voor de zekerheid. Het huis behandeld met spul waarvan ik de naam even niet meer weet, omgevingsspray in elk geval.
Het LIJKT nu wat minder met het krabben en dergelijke.. Voor extra trouwens de Poedel en de Mechel (die het meest aan het krabben
waren) een VloKill pil gegeven.
Ik hoor ook echt iedereen erover klagen, hopen dat alles in de winter kapot vriest en het volgend jaar niet weer zo'n probleem is, bah!
- Marie-Josée
- Erelid
De dierenarts zoekt altijd eerst op de rug omdat daar de vlooienpoepjes het beste zichtbaar zijn, als je die ziet weet je zeker dat de vlooien niet ver zijn.
Ik heb nog nooit vlooien op de honden gevonden ( ik behandel ze maandelijks vanwege de vele teken) maar wel twee keer een vlooienplaag in huis gehad door logeerhonden. Reden voor mij om geen logees meer te nemen.
Helaas moet er nu ook ergens een vlo zijn, mijn enkels zitten vol beten en Sancho krabt zich al dagen en nachten suf.
Ik kan niets ontdekken, heb nu weer Frontline opgedaan ( Advantix wordt hier niet meer verkocht) en alles gezogen, gedweild en gesopt, behalve de matrassen, die moeten nog.
In de auto staat een theelichtje in een plas afwasmiddel, ben benieuwd of dat iets heeft afgedaan anders moet ik een spray gaan kopen.
Wat een werk. En arme Sancho zit nu helemaal vol viltplakkaten door het krabben
Ik heb nog nooit vlooien op de honden gevonden ( ik behandel ze maandelijks vanwege de vele teken) maar wel twee keer een vlooienplaag in huis gehad door logeerhonden. Reden voor mij om geen logees meer te nemen.
Helaas moet er nu ook ergens een vlo zijn, mijn enkels zitten vol beten en Sancho krabt zich al dagen en nachten suf.
Ik kan niets ontdekken, heb nu weer Frontline opgedaan ( Advantix wordt hier niet meer verkocht) en alles gezogen, gedweild en gesopt, behalve de matrassen, die moeten nog.
In de auto staat een theelichtje in een plas afwasmiddel, ben benieuwd of dat iets heeft afgedaan anders moet ik een spray gaan kopen.
Wat een werk. En arme Sancho zit nu helemaal vol viltplakkaten door het krabben
- Roompie
- Zeer actief
Ik heb een tijd terug een kitten opgehaald van een boerderij. Kreeg de opmerking 'ze kan wel een paar vlooien hebben hoor' mee.
Naja, boerderijkitten dus dat verbaasde me niets.
Op de terugweg langs de dierenzaak en daar vlooienspray opgehaald.
Thuis gekomen spray ik fleur in en laat haar lopen. Ze begon zich meteen als een bezetene te krabben en te bijten. Na een paar minuten wilde ik toch wel even kijken want dat zag er toch niet echt als een normale reactie uit.
snotnondeju! Nog nooit zoveel vlooien gezien op een kitten. Ik heb er wel 100 afgehaald en ben wel een dik uur bezig geweest. Toen ik haar hele lichaampje gehad had zaten ze op haar koppie, dus die met een vlooienkam (besprayed met dat spul) gekamd. Ze liet het gepulk en gepier ook rustig toe gelukkig.
Ik haat vlooien.
Naja, boerderijkitten dus dat verbaasde me niets.
Op de terugweg langs de dierenzaak en daar vlooienspray opgehaald.
Thuis gekomen spray ik fleur in en laat haar lopen. Ze begon zich meteen als een bezetene te krabben en te bijten. Na een paar minuten wilde ik toch wel even kijken want dat zag er toch niet echt als een normale reactie uit.
Ik haat vlooien.

- Marie-Josée
- Erelid
Oh misschien komt Sancho's extreme reactie dan door de geälarmeerde vlooien...
IK haat vlooien ook, heb ze zelf altijd als eerste te pakken en elke beet blijft wekenlang jeuken
IK haat vlooien ook, heb ze zelf altijd als eerste te pakken en elke beet blijft wekenlang jeuken
- Roompie
- Zeer actief
Ik ook, mijn hele enkels zitten onder de beten. En dan ga ik dus heel goed checken en alles te lijf hier haha.
Fleur werd bekant gek toen ik dat spul op had gespoten en mijn zus zei dat dat kon komen omdat de vlooien in 'paniekmodus' gaan oid en dus massaal gingen bijten.
Fleur werd bekant gek toen ik dat spul op had gespoten en mijn zus zei dat dat kon komen omdat de vlooien in 'paniekmodus' gaan oid en dus massaal gingen bijten.

- Roompie
- Zeer actief
Wat ze ook uitvreten.. ik kon het niet aanzien bij fleur. Vieze beestjes ookInge O schreef:massaal bijten doen ze dan niet meer, wel massaal 'terminaal rondlopen' en dat geeft natuurlijk ook erg gekriebel.Roompie schreef:Ik ook, mijn hele enkels zitten onder de beten. En dan ga ik dus heel goed checken en alles te lijf hier haha.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb de katten banden omgedaan en de boel hier meerdere malen gespoten. Honden een pipet maar omdat Mijntje op bevallen staat durf ik dat even niet meer.
Dus maar hopen dat ze min of meer vrij zijn, dit jaar was het wel erg!
Inge, die programm, geef je dat de katten of de honden?
Dus maar hopen dat ze min of meer vrij zijn, dit jaar was het wel erg!
Inge, die programm, geef je dat de katten of de honden?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Hm, en kan dat geen kwaad?
Ik zit met Willemijn nu, he. Lastig hoor!
Ik zit met Willemijn nu, he. Lastig hoor!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat is zo 
Ik ga eens online zoeken waar ze dat spul hebben.
edit: nergens
Waar haal jij dat, Inge?
Ik ga eens online zoeken waar ze dat spul hebben.
edit: nergens
Waar haal jij dat, Inge?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Vergeet dat maar, hoor.Sanner schreef:Nee daar krijgen ze geen jeuk van nee. Maar mijn honden hebben geen gevoelige huid ofzo. Het dood in ieder geval de vlooien die op dat moment op de hond zitten.Inge O schreef:als je het niet elke dag doet : neu hoor. of heb jij ook altijd jeukhandentwinkeltje schreef:Wassen met dreft,krijgen ze daar geen jeuk van?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat is jouw ervaring? Dat dreft niets doet met vlooien?Rosita Compagner schreef:Vergeet dat maar, hoor.Sanner schreef:Nee daar krijgen ze geen jeuk van nee. Maar mijn honden hebben geen gevoelige huid ofzo. Het dood in ieder geval de vlooien die op dat moment op de hond zitten.Inge O schreef:als je het niet elke dag doet : neu hoor. of heb jij ook altijd jeukhandentwinkeltje schreef:Wassen met dreft,krijgen ze daar geen jeuk van?
Ben ik even benieuwd naar, want heb ook altijd geleerd dat dreft de vlooien die op dat moment op de hond zitten wel verwijderen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Gevonden! 
Alleen is er nergens meer de soort voor Fientjes verkrijgbaar.
Zit het verschil in de concentratie of de hoeveelheid, Inge? Weet jij dat?
Alleen is er nergens meer de soort voor Fientjes verkrijgbaar.
Zit het verschil in de concentratie of de hoeveelheid, Inge? Weet jij dat?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
welnee. Dreft ontvet lekker en daarom gebruik ik het graag. Misschien komt het verhaal in de wereld omdat je veel schuim krijgt van Dreft? Maar vlooien kunnen heel lang hun adem in houden hoor.Maeve schreef:Wat is jouw ervaring? Dat dreft niets doet met vlooien?Rosita Compagner schreef:Vergeet dat maar, hoor.Sanner schreef:Nee daar krijgen ze geen jeuk van nee. Maar mijn honden hebben geen gevoelige huid ofzo. Het dood in ieder geval de vlooien die op dat moment op de hond zitten.Inge O schreef: als je het niet elke dag doet : neu hoor. of heb jij ook altijd jeukhanden?
Ben ik even benieuwd naar, want heb ook altijd geleerd dat dreft de vlooien die op dat moment op de hond zitten wel verwijderen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat zou best kunnen inderdaad, en met wassen zul je toch af en toe een vlo eraf wassen ongeacht welke shampoo. Nouja, dat scheelt dan weer een middagje honden wassenRosita Compagner schreef:welnee. Dreft ontvet lekker en daarom gebruik ik het graag. Misschien komt het verhaal in de wereld omdat je veel schuim krijgt van Dreft? Maar vlooien kunnen heel lang hun adem in houden hoor.Maeve schreef:Wat is jouw ervaring? Dat dreft niets doet met vlooien?Rosita Compagner schreef:Vergeet dat maar, hoor.Sanner schreef: Nee daar krijgen ze geen jeuk van nee. Maar mijn honden hebben geen gevoelige huid ofzo. Het dood in ieder geval de vlooien die op dat moment op de hond zitten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, ik was ook en je spoelt er wel wat af.
Maar daarna komen ze gewoon weer terug.
Maar daarna komen ze gewoon weer terug.
-
Sanner
- Zeer actief
Maar als een hond vlooien heeft spoel ik toch echt dode vlooien af als ik ze met dreft was. Met gewone shampoo veel minder!Rosita Compagner schreef:welnee. Dreft ontvet lekker en daarom gebruik ik het graag. Misschien komt het verhaal in de wereld omdat je veel schuim krijgt van Dreft? Maar vlooien kunnen heel lang hun adem in houden hoor.Maeve schreef:Wat is jouw ervaring? Dat dreft niets doet met vlooien?Rosita Compagner schreef:Vergeet dat maar, hoor.Sanner schreef: Nee daar krijgen ze geen jeuk van nee. Maar mijn honden hebben geen gevoelige huid ofzo. Het dood in ieder geval de vlooien die op dat moment op de hond zitten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Check je hun pols voor je ze doorspoelt?Sanner schreef:Maar als een hond vlooien heeft spoel ik toch echt dode vlooien af als ik ze met dreft was. Met gewone shampoo veel minder!
Ik geloof e rniks van namelijk. Je spoelt ze door, maar dat is het dan ook.
En met shampoo spoel ik ze net zo goed door
-
Sanner
- Zeer actief
Als ik een hond met gewone shampoo was komt het regelmatig voor dat ik dan nog levende vlooien vind met dreft niet. Ik geloof dus wel dat dreft 'agressiever' is tegen vlooien.Marjoleine schreef:Check je hun pols voor je ze doorspoelt?Sanner schreef:Maar als een hond vlooien heeft spoel ik toch echt dode vlooien af als ik ze met dreft was. Met gewone shampoo veel minder!
Ik geloof e rniks van namelijk. Je spoelt ze door, maar dat is het dan ook.
En met shampoo spoel ik ze net zo goed door