Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

frontline...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sammy&Loki
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Loki is 3 kwart berner senner en een kwart golden retriever
Aantal honden: 1

frontline...

Ongelezen bericht door Sammy&Loki »

hoi hoi allemaal,

had even een vraagje met betrekking tot frontline en ander vlooien spul...
wat werkt in julli ervaring het beste? ik heb Loki nu met frontline behandeld en we kammen hem regelmatig (als ie ligt te slapen anders is de kam veelste leuk om mee te spelen :roll: ) maar we halen er nog regelmatig levende vlooitjes af.
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: frontline...

Ongelezen bericht door Frouke »

Sammy&Loki schreef:hoi hoi allemaal,

had even een vraagje met betrekking tot frontline en ander vlooien spul...
wat werkt in julli ervaring het beste? ik heb Loki nu met frontline behandeld en we kammen hem regelmatig (als ie ligt te slapen anders is de kam veelste leuk om mee te spelen :roll: ) maar we halen er nog regelmatig levende vlooitjes af.
Ik gebruik altijd Advantix (is ook gelijk tegen teken), ik heb nog nooit een vlo van mijn honden afgehaald.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik gebruik ook frontline, maar ben er niet tevreden over. Ik ben nog geen vlo tegen gekomen maar mijn honden krabben wel, ik vermoed dat ze ze wel hebben. Ik stap in ieder geval over op een ander merk.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

niks
en als ze vlooien hebben wat al zeker 3 jaar niet meer is voorgekomen gebruik ik stronghold idiaal spul vindt ik het
Afbeelding
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

algemeen bekend: frontline werkt niet meer (goed)
ook fipronil werkt niet voldoende meer (zelfde werkzame stof als frontline)
advantage, advantix, stronghold en practic werken nog prima
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Hier ook Frontline geprobeerd; werkte niet.
Nu Stronghold; Prima!
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Vergeet vooral ook je omgeving niet mee te nemen.
Elk pipetje werkt natuurlijk puur op je dier zelf, als er een vlooienfamilie in je huis zit zullen er regelmatig nieuwe vlooien op je hond springen, die dan wel weer dood gaan maar daarmee ben je niet van het probleem af.

Ik gebruik zelf voor de honden Advantix, voor de katten beaphar anticonceptie voor vlooien.
En spuit zo af en toe (gemiddeld zo'n 2x per jaar) met ECOstyle omgevingsspray de mandjes en kiertjes enzo even in.
Ik gebruik daarvoor het merk ECOstyle omdat deze omgevingsspray zeer effectief is (dood ook eitjes en larven e.d.) maar het is ook veilig voor mens en huisdier. Je hoeft in principe niet te ventileren en er hoeft ook niets naar buiten te worden verplaatst of zo. Ik vindt het ideaal spul.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Pets_Passion schreef:Vergeet vooral ook je omgeving niet mee te nemen.
Elk pipetje werkt natuurlijk puur op je dier zelf, als er een vlooienfamilie in je huis zit zullen er regelmatig nieuwe vlooien op je hond springen, die dan wel weer dood gaan maar daarmee ben je niet van het probleem af.

Ik gebruik zelf voor de honden Advantix, voor de katten beaphar anticonceptie voor vlooien.
En spuit zo af en toe (gemiddeld zo'n 2x per jaar) met ECOstyle omgevingsspray de mandjes en kiertjes enzo even in.
Ik gebruik daarvoor het merk ECOstyle omdat deze omgevingsspray zeer effectief is (dood ook eitjes en larven e.d.) maar het is ook veilig voor mens en huisdier. Je hoeft in principe niet te ventileren en er hoeft ook niets naar buiten te worden verplaatst of zo. Ik vindt het ideaal spul.

Karen
Oh, dat klinkt zeker ideaal. Dat ga ik ook even aanschaffen! :ok:

En ga ook over stappen van Frontline naar iets anders, werkt ook niet helemaal meer zoals het moet hier.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik heb pas nog frontline gedaan en mijn honden hebben geen vlooien of teken hoor, dus hier werkt het nog prima.
Als je je hond behandelt heb wil het niet zeggen dat er geen vlooien op kunnen springen, ze kunnen zich alleen niet voortplanten.. dus een vlo van buiten meenemen kan makkelijk.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Als je je hond behandeld hebt, maar de omgeving niet, wordt hij steeds herbesmet en gaan die vlooien weer iets later dood.
Dat heb je met een ander middel ook als je de omgeving niet doet.
Sammy&Loki
geregistreerd lid

we hebben hier ook nog katten rondlopen en die zijn ook behandeld, maar het sprayen hebben we nog niet gedaan, ik ga vrijdag met Loki naar de dierenarts en dan zal ik even vragen voor die eco spray das wel een hele goede tip :) thnx
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Sammy&Loki schreef:we hebben hier ook nog katten rondlopen en die zijn ook behandeld, maar het sprayen hebben we nog niet gedaan, ik ga vrijdag met Loki naar de dierenarts en dan zal ik even vragen voor die eco spray das wel een hele goede tip :) thnx
volgens mij is die eco spray niet te koop bij de da
google is volgens mij bij verschillende webshops te koop
Afbeelding
Sammy&Loki
geregistreerd lid

okay :) dan ga ik hem inderdaad even googlen
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik gebruik bijna altijd frontline, nog nooit problemen mee gehad!
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Ik heb veel katten en veel honden, en bij mij werkt Frontline (ook frontline combo) al jaren niet meer.
Gebruik ik Frontline, dan worden mijn dieren door de vlooien weggedragen, zonde van het geld dus. Diazinon werkt hier ook niet. De vlooien schijnen er even van in slaap te vallen en worden even later terug wakker en herleven vrolijk.
Ik zal dus ook geen andere merknaam met Fipronil (of diazinon) gebruiken.
Mijn honden lopen op jacht ook nog parasieten van het wild op: dassenvlooien, konijnenvlooien, hertenvliegen (een eng vliegend en stekend insekt wat op een teek met haken en vleugels lijkt), een soort beestjes (luizen?) dat op everzwijnen kan zitten, en grote hoeveelheden teken.
Ik gebruik om en om Advantage (Advantix) en Stronghold, althans in het seizoen (mei, juni tot oktober) of zodra ik vlooien of teken zie, (teken soms bij bouwjacht massaal, midden in de winter!) en dan bij alle dieren.
Dat werkt goed. Stronghold heeft dan ook nog een voordeel van eveneens te helpen tegen spoelwormen, herfstgrasmijt en oormijt.
In een kattenblad stond een heel overzicht van de hier verkrijgbare middelen. Inclusief vanaf welke leeftijd je het mag gebruiken, hoe lang het werkzaam is etc.
Er is ook nog een middel: advocate, daarin zit de werkzame stof van Advantage, plus nog wat anders.
Verder is er iets dat ProMeris heet en een heel andere werkzame stof heeft die metaflumizon heet.
Het is zaak zoveel mogelijk verschillende werkzame middelen in afwisseling te gebruiken, om te voorkomen dat de insekten resistent worden. Dat is bij ontwormen ook zo.
Omdat ik meerdere dieren heb moet ik extra maatregelen nemen tegen parasieten. Ik heb ook nog pluimvee en schapen. Deze worden regelmatig verweid, en de schapen ook ontwormd, en gekeken of het pluimvee vogelluis heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”