Ik heb navraag gedaan bij zijn vorige DA en in januari woog hij 10 kilo en daar wil ik weer naar toe. Dus....
Op dieet, krijgt voer voor een hond van 9 kilo. Na 14 dagen bij mijn eigen DA 11,6 kilo. Als snack krijgt hij komkommer.
Ontvlooit en ontwormt, ingeent, iedere dag nagels vijlen, oorontsteking behandelen en neusplooi heeft inmiddels nieuwe roze huid.
De eerste dagen 6x per dag een heel klein stukje slenteren. Inmiddels twee x per dag ruim een half uur aan de wandel, 1 lange (4 km, meer kan hij nog niet) wandeling waarbij hij ook heen en weer loopt en scharrelt. Ook nog een laatste P&p rondje. Na de lange wandeling, die voor hem nog best een inspanning is, is hij met 10 minuten weer op adem.
Nou had ik afgelopen week een afspraak met mijn DA voor nacontrole van zijn oren. Helaas DA ziek, omdat het toch om een nacontrole ging heb ik besloten te wachtten tot ze terug is. Ze gaat alleen komende week op vakantie voor een weekje dus kan pas in week 42 terug.
Gisteren was ik op zoek naar plaatselijke evenementen en zag dat er een nieuwe dierenkliniek geopend is, die had een open dag waarbij je huisdier een gratis gezondheidscheck kon krijgen. Wij erheen met Bommel. Staat hij daar op de weegschaal (een splinternieuwe) weegt hij daar 12,4
Ik heb een kluif voor hem gekocht om hem te leren kauwen, wie weet gaat er dan al wat tandsteen af. Light voer gehaald. Er gaat nu dan maar weer dagelijks een anti-bacterieele cleaner in zijn oren. Gelukkig geen vlooien gevonden.
Moest het even kwijt.

TARAK