Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Vraagje: wat voor riem gebruiken jullie er dan bij?
En zou zo'n band voor Fien kunnen? Ik doe een soort van agility met haar en moet haar snel kunnen af en aanlijnen. Met dat lange haar raakt alles in de klit, een jachtlijntje afpeuteren is een drama.
Maar ja, Fien is 5 kilo hond, het wordt al gauw: band waar ga je met dat hondje heen?
Mijn vader/zusje gebruiken een flexi (:ugh:) bij die halsband maar toen ik Kuda bij mij had, hadden we gewoon dat lijntje die ik van Mar had gekocht eraan gehangen.
Rinne Roos schreef:Vraagje: wat voor riem gebruiken jullie er dan bij?
En zou zo'n band voor Fien kunnen? Ik doe een soort van agility met haar en moet haar snel kunnen af en aanlijnen. Met dat lange haar raakt alles in de klit, een jachtlijntje afpeuteren is een drama.
Maar ja, Fien is 5 kilo hond, het wordt al gauw: band waar ga je met dat hondje heen?
Kai heeft er ook 1, gaat erg goed met lange vacht, alleen gaat de halsband niet snel aan en uit.
Voor de agility had ik voor Kai een dikke jachtlijn met metalen stop en grote ring, dat werkte erg goed (Kai doet geen agility meer nu). Maar een nylon halsband gaat ook goed, na een tijd weet je waar de sluiting zit en is het in 1 seconde los en als je de halsband wat losser laat ook snel terug vast. Ik heb voor Kai en Dino voor de gehoorzaamheid nylon puppy halsbandjes, nog altijd dezelfde als van toen ze pup waren, dus zo'n heel smalle. Geeft geen klitten.
Hier hetzelfde probleem, gelukkig heb ik nog even de tijd (wil het liefst voor 28 juni een nieuwe halsband hebben ivm trouwen en foto's). Twijfel nog over een zwarte met haar naam of de wit met blauwe bovenin. Weet wel al dat ik met gesp wil.
those we loved don't go away they walk beside us everyday unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Eindelijk heb ik ook een May-band besteld en vandaag binnen gekregen.
Vind hem heel mooi maar hij is naar mijn idee ff te groot. Vind het alleen lastig in te schatten hoeveel cm er dan tussenuit zou moeten. Als de 'slip' helemaal aangetrokken is zit hij precies goed, alleen kan hij dan niet om of af. Ik heb dus geen idee of het zo hoort of dat hij echt te ruim is.
Jion schreef:Gewoon een paar weken mee wandelen en kijken hoe het bevalt. Ik heb die van mij na een jaar pas laten vermaken door May, was geen probleem.
Dat ga ik inderdaad maar doen, denk ik. Laat morgen misschien nog even drukknoopjes erop zetten, zoals Nanna zei.
Jion schreef:Gewoon een paar weken mee wandelen en kijken hoe het bevalt. Ik heb die van mij na een jaar pas laten vermaken door May, was geen probleem.
Dat ga ik inderdaad maar doen, denk ik. Laat morgen misschien nog even drukknoopjes erop zetten, zoals Nanna zei.
Lin-C schreef:
Nou, ik slaap er even een nachtje over wat ik doe. Misschien mail ik May zelf wel ff, vraag ik wat haar het beste lijkt.
Mens, doe niet zo moeilijk Gooi die drukker ertussen. Voor die twee euro.
Het is maar een halsband hoor
Ik vind het superhandig. "Klik" drukker los en de halsband schuift soepel over die slangenbek. "Klik" drukker dicht en mevrouw verliest geen kostbaar kleinood in de hei.
Hooooooooooow. Oke.
Ging mij er meer omdat May ze toch gratis netjes voor je kleiner maakt. Je hebt wel gelijk ook. Boeit ook niet.