Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bulldog neergestoken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Re: Bulldog neergestoken

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Anja schreef:
chrico schreef:Over zinloos gesproken :piew:
http://www.youtube.com/watch?v=gJymaLQV ... re=related
Die agent moeten ze opknopen.
Oooooo, wat erg!
Wat een idioot, die mogen ze 20 jaar opsluiten tussen allemaal dierenliefhebbers.
Die arme hond :cry:
Kan iemand dit even in woorden beschrijven? Ik heb de titel gelezen, en dat was al genoeg. Ik kan dat niet zien... Maar iemand even een uitleg van wat er exact gebeurd?
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

chrico schreef:Buiten het verhaal om, ik vind de foto hartverscheurend :(
Ik niet :wink: Zo'n hysterica die dus haar hond maar los laat en van alles grijpt tot hij de verkeerde tegenkomt, en dan hartverscheurend gaan staan janken bij je hond, terwijl het je eigen stomme schuld is, dom wijf en jammer van haar hond. :ugh:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

marian* schreef:
Valerie schreef:Nou je zal maar iemand tegen komen met zo een mes :schrik: nu beviel deze hond hem niet, de volgende keer doet je kind iets wat hem niet bevalt. Of jij zelf.
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoelt?
Ik denk dat ik ook niet voor mezelf insta als ik zie dat mijn hond vermoord dreigt te worden.Goedschiks of kwaadschiks gaat die hond er af wat mij betreft en wie weet heeft de baas van het slachtoffer wel een keukenmes uit zijn keuken gehaald of zo.
Maar een mes op zak hebben schijnt tegenwoordig ook normaal te zijn.
Nee het is absoluut niet sarcastisch bedoelt. De hond is 23 keer gestoken dat doe je niet zomaar in 10 seconden. Iemand die zoiets doet valt bij mij onder gestoord. En daarnaast is het bewezen dat mensen die dieren mishandelen dit ook sneller bij mensen doen.
En nogmaals ik zeg niet dat zo een hond maar los moet kunnen lopen. Mocht het verhaal waar zijn dan had de hond al een jaar geleden in beslag genomen moeten worden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

pioenroos schreef:Ik lees toch iets anders in het artikel dan Valerie of Toots hoor.
De hond had zijn hondje nog vast en liet niet los. Schoppen en slaan hielp niet, dus is hij terug z'n huis ingegaan om iets te halen.
Dat bleken messen te zijn en in zijn wanhoop/woede heeft hij de hond (dood)gestoken om zijn eigen hondje die geen kwaad in de zin had, het leven te redden :19:
Hij loopt dus niet zomaar met messen over straat. Hij ging ook niet 'zomaar' een hond (dood)steken omdat hem dat een simpele oplossing leek of als wraak. En het was niet de uitkomst die hij wilde want hij is er kapot van. Maar het was of zijn eigen onschuldige hond dood of de aanvallende hond dood.

Tja... Ik weet niet of ik het kan, een andere hond (dood)steken. Maar toch, ik zou wel alles proberen. Het is dan toch een kwestie van zelfverdediging in mijn ogen. Ik ben ook tegen wapengebruik of geweld, ten alle tijden. Met als enige grote uitzondering: verdediging van mijzelf of weerlozen/onschuldigen. Ben toch Jezus niet ( :engel: ) ga mezelf of anderen niet opofferen omdat ik tegen geweld ben :neenee:

(ik ga er gemakshalve vanuit dat het artikel klopt natuurlijk, anders is het toch een zinloze discussie :wink: )
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:
marian* schreef:
Valerie schreef:Nou je zal maar iemand tegen komen met zo een mes :schrik: nu beviel deze hond hem niet, de volgende keer doet je kind iets wat hem niet bevalt. Of jij zelf.
Ik denk dat ik ook niet voor mezelf insta als ik zie dat mijn hond vermoord dreigt te worden.Goedschiks of kwaadschiks gaat die hond er af wat mij betreft en wie weet heeft de baas van het slachtoffer wel een keukenmes uit zijn keuken gehaald of zo.
Nee het is absoluut niet sarcastisch bedoelt. De hond is 23 keer gestoken dat doe je niet zomaar in 10 seconden. Iemand die zoiets doet valt bij mij onder gestoord. En daarnaast is het bewezen dat mensen die dieren mishandelen dit ook sneller bij mensen doen.
En nogmaals ik zeg niet dat zo een hond maar los moet kunnen lopen. Mocht het verhaal waar zijn dan had de hond al een jaar geleden in beslag genomen moeten worden.
ja maar dat was ie niet en jouw hondje hangt daar te bungelen, denk dat zelfs jij dan rare dingen gaat doen hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Bulldogs laten niet zomaar los hoor, denk dat ie daarom zo vaak gestoken heeft. Bovendien was de hond nogal dik dus je moet eerst door een laag vet. Eigenlijk knap dat het hem gelukt is met een keukenmes.

En dit soort dingen krijg je dus omdat mensen zo gefrustreerd raken van al die kleine hondjes die gepakt worden door grote honden. Dan maar zo. Heel erg voor de mevrouw maar ze heeft zelf geen inlevingsvermogen, of erg weinig, anders zou ze wel anders gehandeld hebben omtrent haar hond. Dus moeilijk om daar medelijden mee te hebben. Maar ja, dat is een stoornis en daar heeft die mevrouw ook niet om gevraagd. Wel erg dat zo'n figuur haar gang maar kan gaan tot er doden vallen, 'gelukkig' was het haar hond. En meteen een flink probleem in de wijk opgelost, daar is niemand ongelukkig mee. Wel heel erg dat de hond zo gruwelijk moest sterven, een roze spuit is dan toch minder erg, vind ik, of een andere baas die hem wel onder controle heeft natuurlijk.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als zo een hond losloopt dan huppel ik sowieso niet zomaar naar buiten He said: 'I literally had to pick Monty up and throw him over the fence because this dog was going to go for him. He’s attacked loads of dogs on this estate and he’s even gone for a kid outside the Budgens up the road.
Als het allemaal zo erg was waarom was er dan niet eerder actie ondernomen? Is dit de britse telegraaf?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Valerie schreef:
marian* schreef:
Ik ben niet zo van het meppen enzo maar heb toch echt wel staan inslaan op een Rottweiler die Max dreigde te vermoorden die toen een maand of 4-5 was.Liet ook niet los en de eigenaar stond schaapachtig op een paar meter afstand te kijken.
Als die het niet oplost doe ik het wel.Op mijn manier.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maar op het moment als je hondje gered is uit de bek van die hond en je hondje over het hek gegooid heb. Moet je dan door gaan met steken?

Ik vind het gewoon erg raar. 23 keer op een hond in steken. Met wat voor mes dan ook.
Ik zal ook alles doen wat in mij op komt om Toots te redden. Maar ik zal toch echt eerst proberen zo iets te voorkomen.
Desnoods word ik zelf gebeten. Want ik vind wel dat je je hond moet beschermen. En ik zou mischien wel een steen of iets kunnen pakken om zo'n beest een goede ram op zijn kop te geven. Dat zou uit wanhoop in mij op kunnen komen om mijn hondje te beschermen.

Maar een mes halen en doelbewust op een hond in steken 23 keer. Dan ben je niet meer bezig je eigen hond te beschermen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tjee toots, misschien kun je niet zo goed uit de voeten met een Engels artikel,dat geeft niet, maar zeg dat dan.

dat hondje over het hek gooien, dat was een eerder voorval, waar het dus maar net goed ging.
renee-uk
Zeer actief

toots schreef: Maar een mes halen en doelbewust op een hond in steken 23 keer. Dan ben je niet meer bezig je eigen hond te beschermen.
nee dat is zo, je laat hem gewoon lekker z'n kop afbijten :ok:
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

yamie schreef:tjee toots, misschien kun je niet zo goed uit de voeten met een Engels artikel,dat geeft niet, maar zeg dat dan.

dat hondje over het hek gooien, dat was een eerder voorval, waar het dus maar net goed ging.
Dan had het helemaal voorkomen moeten worden en kunnen worden. Als hij zelf zijn hondje bij de dog weg zou houden.
Ik zie dat heel veel mensen het noormaal vinden een hond neer te steken. Ik kijk hier van op.
Zeker omdat het om zeveel mes steken gaat.

Maar waar maak ik me druk om het is al laat.

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

toots schreef:Maar op het moment als je hondje gered is uit de bek van die hond en je hondje over het hek gegooid heb. Moet je dan door gaan met steken?

Ik vind het gewoon erg raar. 23 keer op een hond in steken. Met wat voor mes dan ook.
Ik zal ook alles doen wat in mij op komt om Toots te redden. Maar ik zal toch echt eerst proberen zo iets te voorkomen.
Desnoods word ik zelf gebeten. Want ik vind wel dat je je hond moet beschermen. En ik zou mischien wel een steen of iets kunnen pakken om zo'n beest een goede ram op zijn kop te geven. Dat zou uit wanhoop in mij op kunnen komen om mijn hondje te beschermen.

Maar een mes halen en doelbewust op een hond in steken 23 keer. Dan ben je niet meer bezig je eigen hond te beschermen.

Het voorval dat hij zijn hondje nog net over het hek kon gooien was 3 maanden hiervoor.
Deze keer kreeg hij de bull niet van zijn hondje af.
Wel lezen hè
Nou vind ik 23 keer steken ook wel overdreven, maar het moet je hondje maar zijn die aan barrels gescheurd wordt door zo'n loslopende klotehond.
Ik zou het denk ik niet kunnen hoor :19: 23 keer steken in een levend wezen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Chihuahua-paws
Zeer actief

renee-uk schreef:
toots schreef: Maar een mes halen en doelbewust op een hond in steken 23 keer. Dan ben je niet meer bezig je eigen hond te beschermen.
Gelukkig zijn er nog andere wegen die naar Rome lijden

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

toots schreef:
yamie schreef:tjee toots, misschien kun je niet zo goed uit de voeten met een Engels artikel,dat geeft niet, maar zeg dat dan.

Dan had het helemaal voorkomen moeten worden en kunnen worden. Als hij zelf zijn hondje bij de dog weg zou houden.
Ik zie dat heel veel mensen het noormaal vinden een hond neer te steken. Ik kijk hier van op.

De man stapte met zijn hond de deur uit en even later stormt die losloper op hem en zijn hond af.Valt weinig aan weg te houden.Heb je het zelf wel gelezen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief

toots schreef:
renee-uk schreef:
Gelukkig zijn er nog andere wegen die naar Rome lijden
denk niet dat die man veel keus had als hij zijn hondje met schoppen en slaan niet los kreeg, of denk jij van wel?
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

toots schreef:

echt hoor, ik weet niet welk artikel jij leest, of je gokt maar gewoon wat, van wat er geschreven staat :mrgreen:

het gaat ook niet om iets normaal vinden, het gaat erom, dat deze man alles deed om zijn hondje het leven te redden, er was er 1 dood gegaan in dit verhaal, nu is het de bull, had de man niks gedaan, zijn eigen hondje.
Fizgig
Zeer actief

Een hele sterke en enorme dikke bulldog heeft klein hondje in de bek. Die laat echt niet zomaar los hoor. Pijnprikkels komen dan nauwelijks door bij een bulldog. Dat is waar ze goed in zijn, koppig vasthouden. Dus die 23 steken waren waarschijnlijk nodig om de hond eindelijk te doen loslaten. Nadat hij losgelaten had, heeft de meneer de hond niet meer gestoken, dat weet ik zeker. Dat is gewoon logica.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Je stapt de deur uit. Ziet de hond aan komen stormen die je hondje de vorge keer te grazen wilde nemen.

Ik heb het stuk idd niet goed gelezen.
Maar ik vind gewoon dat er andere manieren waren.

1 ervan gewoon weer naar binnen gaan. Als je net de deur uit stapt kun je er ook weer in meteen. Hondje op pakken en naar binnen.

Probleem is dan nog niet opgelost want je hebt kans hem vaker tegen te komen.
Ik zou het wel op proberen te lossen op een andere manier.

Denk echt niet dat dit nodig geweest is.

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

toots schreef:Je stapt de deur uit. Ziet de hond aan komen stormen die je hondje de vorge keer te grazen wilde nemen.

Ik heb het stuk idd niet goed gelezen.
Maar ik vind gewoon dat er andere manieren waren.

1 ervan gewoon weer naar binnen gaan. Als je net de deur uit stapt kun je er ook weer in meteen. Hondje op pakken en naar binnen.

Probleem is dan nog niet opgelost want je hebt kans hem vaker tegen te komen.
Ik zou het wel op proberen te lossen op een andere manier.

Denk echt niet dat dit nodig geweest is.
Ik ben razend nieuwsgierig hoe jij dit dan zou oplossen. Na schoppen en slaan laat hij nog steeds niet los en de baas doet er ook niets aan.
Vertel... ik heb ook kleine hondjes, misschien kan ik van jou leren hoe ik ze uit de bek van een grote loslopende bullebak kan krijgen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Ik snap de man wel. Ik heb het artikel GOED gelezen en de man was toch echt zijn hond aan het beschermen en niet uit wraak of wat dan ook op de bull aan het insteken... Het was wanhoop dat de man dreef denk ik en dan lijkt een mes best logisch... Ik kan me voorstellen dat als ik daar zou staan in te beuken op een hond die mijn poepie niet los zou laten ik ook grover geschut zou halen! Of dat nou een mes zou zijn... misschien een stoel of een honkbalknuppel, maar net wat in je opkomt en wat je tegenkomt...

Dus Toots, even voor jou... De man komt zijn huis uit met zijn hondje en de bull stormt zonder baas op zijn hondje af en pakt hem. Schoppen slaan werkt niet, baas komt na 5 min... De man heeft dus na die 5 min slaan en schoppen niks uit weten te halen en het hondje zit nog steeds in de bek van de bull. Toen de baas van de bull alleen haar bull kwam aaien is hij dus zijn huis in gegaan (waar hij dus dichtbij was) en dat werden de messen... En geloof mij... Als je in paniek bent kun je echt wel een hond steken! Ik kan maar zo het zelfde doen! Alles voor mijn liefje! En ja ik ben ook tegen wapens en geweld... Maar paniek, wanhoop drijft een mens tot uitersten!
Fizgig
Zeer actief

Maar het zou ook niet in mij zijn opgekomen waarschijnlijk hoor, dat komt denk ik omdat vrouwen vooral beschermend zijn ingesteld en niet zoveel snappen van geweld en destructie. Eraf slaan/schoppen, dat gaat nog, maar meer dan dat kunnen de meeste vrouwen, schat ik, niet bedenken. Want wat als dat niet helpt?

Maar ik heb er eens wat over gelezen, honden die niet loslaten met vechten, en het schijnt juist averechts te werken als je geweld gebruikt. Er zijn wat truuks zoals de neus dichthouden of een vinger in de anus (bah), schijnt wel eens te helpen. Een breakstick natuurlijk, maar daarmee moet je eerst leren werken.

Echt ingrijpen in een traumatische situatie, dat is niet voor iedereen weggelegd. In mijn opleiding heb ik daar wel eens over gelezen dat slechts 5% van alle mensen echt andere mensen helpt in een rampsituatie en leiding gaat geven uit zichzelf, de echte helden dus. De rest vecht wel een beetje maar helpt niemand, de meeste vluchten, struikelend over mensen die gevallen zijn. We zijn helaas slechts kuddedieren. Trauma doet dingen met je lichaam waar je maar moeilijk controle over kunt krijgen, daarom trainen bijvoorbeeld agenten speciaal op handelen terwijl je een hogere hartslag hebt. Als je hartslag boven de 140 komt, kunnen de meeste mensen niet meer helder denken, laat staan effectief handelen.

Ik stel voor dat alle kleine hondeneigenaren een lawinepijl meenemen op de wandeling. Die zijn lichtelijk illegaal maar daar trekken hele hordes pubers zich niks van aan dus waarom volwassenen dan wel. En mocht het gebeuren dat een hond je hondje grijpt, laat je die lawinepijl naast zijn oor afgaan. Kijken of dat helpt. Want eerlijk gezegd, je bent meestal te laat, volgens mij. De bulldog had het hondje waarschijnlijk niet echt goed in zijn bek en daarom heeft het hondje het overleefd, denk ik. Vijf minuten de luchtpijp afklemmen, dat gaat natuurlijk niet, dan was ie er niet meer geweest.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, eigen schuld had ie maar lief moeten doen, nu doet ie het nooit meer :pffff:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Vreselijk incident! Als je als baas je hond verscheurd ziet worden denk ik dat er bij heel wat mensen een knopje om kan gaan. Afschuwelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik kan het wel begrijpen hoor,je blijft net zolang steken tot hij loslaat denk ik.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Vreselijk incident! Als je als baas je hond verscheurd ziet worden denk ik dat er bij heel wat mensen een knopje om kan gaan. Afschuwelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Eline* schreef:Vreselijk incident! Als je als baas je hond verscheurd ziet worden denk ik dat er bij heel wat mensen een knopje om kan gaan. Afschuwelijk.
Dat denk ik ook.
Maar 23 steken is niet mis. Ik had het wat normaler gevonden als er had gestaan dat doodslaan of wurgen eerst was geprobeerd.
Al is het gemakkelijk praten vanaf de zijlijn, ik hoop dat ik nooit te weten kom hoe ik reageer als mijn hond versnipperd wordt.

Voor het baasje van de bulldog ook een nachtmerrie maar iemand die geen empathie toont wanneer haar eigen hond ándere beesten wil afmaken krijgt er van mij ook geen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

yep, zoveel steken is gewoon primitieve haat, dat is geen verdediging meer, maar een dat ding moet dood, :boos:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

S@ndr@ schreef:yep, zoveel steken is gewoon primitieve haat, dat is geen verdediging meer, maar een dat ding moet dood, :boos:
Tja, primitieve haat bestaat nu eenmaal. Het is zinloos om te verwachten dat iedereen altijd weloverwogen of relativerend te werk gaat in zo'n situatie.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Aan de ene kant geloof ik niet dat ik in staat zou zijn om een hond te steken met een mes, maar aan de andere kant doen mensen in paniek de raarste dingen.
En als het niet de eerste keer is dat deze hond de vrijheid krijgt om zich zo te gedragen bouwt de angst en frustratie op.
Ik vind het verschrikkelijk voor beide honden, maar als het bericht correct is heb ik ook geen greintje medelijden met de eigenaar van de dode hond. Zij is de oorzaak, met haar domme jankbek als ze met de consequenties van haar laksheid geconfronteerd wordt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Je kunt een beetje Engels neem ik aan?
Heb je het verhaal ook gelezen of alleen de kop en ben je toen bovenstaande gaan schrijven?

Je doet namelijk hele rare aannames en trekt ook nog eens onjuiste conclusie's...
Vreemd hoor...Ik lees meestal eerst iets voordat ik daar een boute uitspraak over doe..

Maar goed...de man had GEEN MES BIJ ZICH...
Die is hij GAAN HALEN UIT ZIJN HUIS toen zijn hondje in de bek van die bulldog hing
Hij was namelijk net naar buiten gelopen om hondje uit te laten toen die gegrepen werd
hij heeft toen geprobeerd dat hondje te ontzetten maar DAT LUKTE NIET
Mevrouw Daisy WAS IN GEEN VELDEN OF WEGEN TE BEKENNEN en toen ze wel aan kwam wandelen deed ze niets
TOENNNNN is hij naar binnen gelopen om die messen op te halen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”