oh nu gaat het opeens om iets gevaarlijksTomCee schreef:Ja, als mijn pup iets te pakken heeft wat ik gevaarlijk voor d'r vind, gaat het eruit, goedschiks of kwaadschiks. Maar als het ritueel vanaf het begin al getraint is, dan levert dat ook geen problemen op. Maar nogmaals, in gevaarlijke situaties beslis ik, en is er geen discussie met de hond mogelijk.renee-uk schreef:dit schrijf je zelf:TomCee schreef: Dat jij daaruit dus concludeert dat er niet getraind word, dat bedoel ik. En welke dingen wij daarbij doen, en waarover jij op afstand denkt te oordelen, tja.....dat is geen training, dat is met lichamelijke dwang je wil opleggen, aan een pup notabeneTomCee schreef: Ik wijk wellicht af van de geldende mening, maar als mijn pup onverwachts iets te pakken heeft gekregen (binnenshuis of buiten) dan gaan de duimen in de mondhoeken en is het 'los'!
als jij het anders bedoelt moet je het anders neerzetten, lijkt me wel zo makkelijk eigenlijk.
zo vervelend als verhalen steeds veranderd worden, dat discussieert nogal lastig.
maar als het je een troost is, je bent niet de enige die dat doet.
naar een ding ben ik nog wel benieuwd: die discussie met je hond hoe moet ik me dat voorstellen?
jij zegt 'los' en je hond zegt 'woef'?

.