Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb voor pup Balou een harnastuigje gekocht, een heerlijk zacht ding. Nu doe ik hem na iedere wandeling weer af, omdat ik niet wil dat je de aftekening ervan in zijn haar gaat zien. Maar Balou heeft het niet zo op het gefriemel aan zijn kopje tijdens het aantrekken van het harnasje. Ik zit er nu over te denken om het overdag maar aan te laten, dit scheelt heel wat gefrunnik en tijd.
Ik vraag mij af, laten jullie het harnas of tuigje in huis om of doen het ook af?
Handig zo een tuigje, kan ik al hangend staand op mijn achter pootjes over het hoge gras heen kijken wat daar achter voor leuks te zien is.
Laatst gewijzigd door Antonetta op 23 okt 2012 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach het blijft hier wel eens om, zeker als ik weet dat er visite ofzo komt, maar in principe gaat het hier uit (behalve de halsband tegenwoordig). Ik heb Kay geleerd om zelf zijn op door een halsband of tuig te steken, omdat hij aanvankelijk ook steeds terugdeinsde. Snoepje door opening houden en tuigje zodat de neus door de opening moet. Ik heb er commando neus aan gekoppeld en hij doet het dus ook zonder koekje. Bij afdoen ook weer wat lekkers en zou werd die handeling dus een feestje. Evenals voor het eten omdoen en daarna weer af
Hier gaat ook alles af, bij het hek al. Ook vergeet ik wel eens wat als ik met ze wegga bv. Heb ik de riemen wel bij me, maar hebben ze geen halsband om. Of anders om:-)))))))
Hier gaat alles af in huis,ik moet er niet aan denken dat ze ergens achter blijven hangen { ik zou alleen niet weten waaraan hier in huis maar ja }
Ik zou er gewoon een feestje van maken met het harnasje,idd met koekjes of iets anders wat ze erg lekker vind.
Af.... Ik kwam een keertje thuis en Djock had zichzelf aardig
in de knoop gezet .
Een poot had hij er helemaal door gekregen en dat loopt toch niet zo prettig.
Plus dat het hals gedeelte erg strak stond.
Dus ik doe het af.
Dit harnasje is van zacht materiaal maar moet wel als een kol over zijn koppie worden getrokken, hier heeft hij het niet zo op. Het lukt nu ook alleen maar met veel gespartel en een koekje tot besluit. Maar ik houd hoop dat hij het ooit leuk gaat vinden, al ziet het daar nu nog niet naar uit.
Ik laat het alleen om wanneer ik oog op Balou kan houden of wanneer hij eventjes om mijn handen vrij te hebben in zijn bench gaat. Als ik langere tijd niet op hem kan letten gaat het harnasje af en hij de bench in voor zijn eigen veiligheid, hij is een kleine bandiet.
Lekker aan en uit doen iedere keer...uiteindelijk went hij er vast wel aan.
Geduld is een schone zaak...inderdaad met koekies proberen, al hielp dat niet bij Bunker...koekie hap en weg was hij.
Op gegeven moment ging ik in het midden van de kamer staan met harnasje en riem slingerend naast me...zonder iets te zeggen.
En ja het duurde lang (15 á 20 minuten schat ik zelfs), maar ja hoor....daar kwam hij !! Als hij het eenmaal snapt dan geen probleem meer hoor om dat ding aan te doen.
Groetjes, Viv
"Once you have a poodle everything else is a dog" "Foefertje...always on my mind"
Toots heeft ook niks om in huis. Hij houd ook niet van gefrunnik. Maar alternatief is thuis blijven dus hij moet wel.
Tegenwoordig gebruiken wij een instap tuigje. En dat is echt met een seconde om. Ik heb het tuigje bewerkt waardoor hij echt heel snel om is. Het is instappen en vast klikken met de Musketon en lopen maar. Ik hoef nu helemaal niet meer aan het koppie of in de buurt van het koppie te komen.
Maar een gewoon tuigje heeft hij ook geen moeite meer mee. Jasjes van de winter blijven wel een uitdaging. Maar als dat nodig is dan moet het ook.
Om laten vind ik voor Toots niet fijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Hier ook zo'n hond die niet van gefrunnik aan zijn lijf houdt. Maar toen hij eenmaal begreep dat tuigje omdoen uitgaan betekent en thuis het tuigje weer afdoen iets lekkers betekent was het snel geen probleem mee.
Antonetta schreef:Dit harnasje is van zacht materiaal maar moet wel als een kol over zijn koppie worden getrokken, hier heeft hij het niet zo op. Het lukt nu ook alleen maar met veel gespartel en een koekje tot besluit. Maar ik houd hoop dat hij het ooit leuk gaat vinden, al ziet het daar nu nog niet naar uit.
Ik laat het alleen om wanneer ik oog op Balou kan houden of wanneer hij eventjes om mijn handen vrij te hebben in zijn bench gaat. Als ik langere tijd niet op hem kan letten gaat het harnasje af en hij de bench in voor zijn eigen veiligheid, hij is een kleine bandiet.
Joh, doe het diertje een halsbandje om, ben je van alle gezanik af.
Het zou mij al dat gezeur echt niet waard zijn hoor.
Hij had een halsbandje, maar het getrek aan zijn iele nekje wilde ik niet langer. Dit tuigje is heel geschikt, hij zal er uiteindelijk wel aan wennen. En dan staat er een nieuwe uitdaging op het programma, een dekje.
Gewoon af doen, als je er niet bent er hij komt ergens achter vast te zitten vind hij dat al helemaal niet leuk.
Wat lekkers erbij als je het om en af doet en hij heeft het heel snel door.
primera schreef:Gewoon af doen, als je er niet bent er hij komt ergens achter vast te zitten vind hij dat al helemaal niet leuk.
Wat lekkers erbij als je het om en af doet en hij heeft het heel snel door.
Zo dus
Pootjes van Ella en Joost (Josie) Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Antonetta schreef:Dit harnasje is van zacht materiaal maar moet wel als een kol over zijn koppie worden getrokken, hier heeft hij het niet zo op. Het lukt nu ook alleen maar met veel gespartel en een koekje tot besluit. Maar ik houd hoop dat hij het ooit leuk gaat vinden, al ziet het daar nu nog niet naar uit.
Je gaat toch niet beweren dat je zo'n kleine krummel niet onder controlle hebt bij het aandoen en afdoen van een tuig ? Hoe moet het dan straks als hij groter is?
Maak dat tuig leuk voor hem en verder geen grappen, de baas bepaalt en niet de hond
Xena heeft een K9 tuig om en die gaat elke keer gewoon weer af als we thuis zijn.
nu is het een snoepje ervoor en doet ze zelf al de kop er doorheen en heeft een grote opening dus hoeft ook niet aan haar kop te zitten
Ik heb er twee met tuigje en die gaan af in huis. Molly heeft een hekel aan het aandoen maar het is niet anders. Bommel gaat er netjes voor zitten en tilt zelfs zijn pootjes 1 voor 1 op als ik het vast moet maken.
Sinds Bommel er is gaat het wel makkelijker om Mol haar tuigje om te doen, ze kijkt het af en blijft nu wat rustiger.
Het tuigje aandoen gaat inmiddels redelijk met een koekje. Maar hem even snel omdoen kan ik wel vergeten, het is een heel ritueel geworden om hem in dat ding te krijgen. Alleen tijdens de lange wandelingen en puppycursus krijgt hij het hierom aan.
Ik heb daar met Jamie ook een hele tijd moeite mee gehad. Ze schoot gewoon onder de trap als haar tuigje aan moest..
Maar blijven doen, uiteindelijk went het wel.
Ja Toots wil ook niet altijd. Maar hij heeft het niet voor het zeggen.
Aan houden is gewoon niet confortabel.
Ik doe hem zelfs buiten af op de losloop plaatsen. Dan heeft Toots ook niks om kan hij optimaal bewegen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Shelly en ik doen altijd cowboy en kalf spelen als het tuigje om moet. Ik ben dan de cowboy en zij het kalf wat ik moet zien te vangen met mijn tuig. Ik zing er soms een rodeo liedje bij, yiiieeeehaa, Shelly, daar gaan we weer, hondje vangen. Ik win natuurlijk altijd maar ze maakt er soms zo tien seconden een rodeo van door de kamer, hahaha. Ik vind het wel grappig juist. Ze vindt alles vervelend wat over haar koppie moet dus ja, jammer dan. Aangelijnd wil ik dat ze een tuig om heeft, voor de katten die ik niet op tijd gespot heb waar ze dan achteraan wil. Zo'n hele onverwachte ruk aan de luchtpijp is niet goed. Ze trekt soms ook wel wat, meer dan Bruno.
Maat thuis gaat alles weer af, af vindt ze niet zo erg als om. Als er visite is die Bruno wat argwaant, doe ik hem ook een halsband om. Of juist als ie ze erg leuk vindt want dan wil ie bovenop ze zitten, haha.