Mijn reutje Billy heb ik 5,5 jaar geleden uit het asiel gehaald.
Toen hij daar was aangekomen was zijn vacht vervilt en hebben ze hem onder narcose kaal geschoren.
Ze hebben mij toen op het hart gedrukt omdat nooit weer te laten gebeuren.
Dat doe ik dan ook niet
In de zomer houdt ik hem kort, en vanaf september laat ik het weer lang groeien.
Hij heeft dus nu weer een flinke vacht.
Hij heeft hele schattige krulletjes, maar helaas heeft hij flinke klitten.
Ik borstel hem nou om de dag, en als het nog langer is borstel ik hem iedere dag. Plukje voor plukje.
Nou is het "probleem" de klitten. En dan vooral de klitten in zijn liezen/oksel enz. Dat doet hartstikke zeer en geeft dan ook een gil. En ik vind dat zielig
Nou heb ik diverse anti klits geprobeerd voor honden, maar die werkte niet voldoende.
Ik had nog een fles staan van mijn paard, en heb die dus geprobeerd. En die werkt heel erg goed.
Het is van het merk leovet met silkcare...en hij krijgt er een silky zacht vachtje van
Maar is het eigenlijk wel zo geschikt voor honden? Volgens mij is dit namelijk een stuk chemischer dan honden middeltjes. Aangezien dicht ook geschikt is om urine/mestvlekken te verwijderen.
Ik gebruik meestal deze borstel:

Die vindt Billy het fijnst. En hier spuit ik dan wat Anti klit op.
MAAR een ander enorm nadeel van deze anti klit, is dat het echt vreselijk stinkt. Echt een hele vieze muffe geur.
Ik ben migraine patiënt, en erg gevoelig voor geuren. En van deze anti klit krijg ik echt koppijn.
Mijn honden slapen bij mij in bed, dus ik ruik die geur de hele nacht.
Nou heb ik veel goede verhalen gehoord over cowboy magic...Maar ja het is en blijft een paardenmiddel.
Wie weet een goede anti klit met een milde(bloemetjes b.v.) geur? Of geurloos, nog beter.
Alvast bedankt!