Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede en lekker ruikende Anti klit gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Re: Goede en lekker ruikende Anti klit gezocht

Ongelezen bericht door patricia »

billyboy2 schreef: Ik ga altijd samen met Bills onder de douche, en dan krijgt hij altijd een heerlijke massage van mij(daarom gaat hij ook vrijwillig mee hihi)
Je bedoeld met masseren dus de natte vacht heerlijk door elkaar wrijven en daarna flink met de handdoek Billy droogwrijven?
Als dat zo is begrijp ik heel goed waar de klitten vandaan komen.

De klitten in zijn liezen en oksels zou ik er gewoon uit knippen, die plekken zijn heel gevoelig om daar te gaan zitten trekken n zijn haar.
Groetjes Patries
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

patricia schreef:
billyboy2 schreef: Ik ga altijd samen met Bills onder de douche, en dan krijgt hij altijd een heerlijke massage van mij(daarom gaat hij ook vrijwillig mee hihi)
Je bedoeld met masseren dus de natte vacht heerlijk door elkaar wrijven en daarna flink met de handdoek Billy droogwrijven?
Als dat zo is begrijp ik heel goed waar de klitten vandaan komen.

De klitten in zijn liezen en oksels zou ik er gewoon uit knippen, die plekken zijn heel gevoelig om daar te gaan zitten trekken n zijn haar.

De shampoo masseer ik in. Daarna borstel ik hem helemaal uit. En inderdaad dan met een handdoek droog wrijven.

Toen mijn fohn nog leefde borstelde ik hem droog met de fohn erop.

Maar zoals ik eerder schreef, mijn hond gaat niet vaak onder de douche. Dus daar komen zijn klitten niet weg, komt gewoon van de krulvacht.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Een langharige hond zoals jij hebt kan je beter met een handdoek droogknijpen/kneden dan wrijven anders wrijf je het vochtige haar erg doorelkaar waardoor er weer klitten onstaan.
Hetzelfde geldt voor de shampoo.
Groetjes Patries
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ik ben fan van de anti-klit shampoo van Animal Nature (100% natuurlijk) met dennengeur. Ook hun verzorgingslotion zorgt voor betere doorkambaarheid en is goed te gebruiken bij klitten en een milde geur (allebei zonder kunstmatige geurstoffen)
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

patricia schreef:Een langharige hond zoals jij hebt kan je beter met een handdoek droogknijpen/kneden dan wrijven anders wrijf je het vochtige haar erg doorelkaar waardoor er weer klitten onstaan.
Hetzelfde geldt voor de shampoo.

Hij heeft niet echt lang haar als een bearded collie o.i.d. Je kan zijn haar niet vlechten :)

Maar goed, ik was hem echt heel weinig. Daar komen de klitten niet van.

I
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

Hier lopen ook twee langharige monsters rond en die Borstel ik met zo'n slickerborstel. Ik vind de les pooch helemaal niks, maar dat is persoonlijk
Wat naast goede borstel ook heel belangrijk is, is je techniek van borstelen. Veel mensen aaien over de klit heen terwijl je echt haartje voor haartje (en met de les Pooch of een goede slicker neem je dan wel een pluk haartjes) moet borstelen. Je borstelt dezelfde plek tot je de witte huid kunt zien en dan ga je en stukje verder op het zelfde doen. Heel belangrijk dus dat je tot op de huid borstelt. Ben je daarmee klaar dan controleer je de vacht door er met een kam door heen te gaan, blijf je hangen dan moet je de slcitker of les pooch er weer bij pakken.

Klitten spray gebruik ik niet, wel een goede shampoo en conditioner en de oksel worden hier helemaal kaal geschoren.
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

Ik gebruik als ik Indy gewassen heb de antiklit van de palmolive (wit). Ik heb nu een aantal keer een waterblazer geprobeerd en ik ga over tot de aanschaf van zo'n ding. Daarna evt antiklit van het huismerk van de kruitvat. De antiklitspray van de action gebruik ik ook maar vind ik minder lekker ruiken dan die van de kruitvat. En ik gebruik de Les Pooch borstel en een stalen kam.

Gr. Julis
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik lees hier goede berichten over de tangle teezer.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”