Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jas aan of uit bij alleen thuis?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Jas aan of uit bij alleen thuis?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: zou dat hondje niet aan het zenuwpezen zijn omdat hij zich gehinderd voelt om vrij te bewegen in huis...
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

dagmar88 schreef::denken: zou dat hondje niet aan het zenuwpezen zijn omdat hij zich gehinderd voelt om vrij te bewegen in huis...
euh mijn honden mogen gewoon door het huis hoor. Maar niet racen.

En ze is absoluut niet zenuwachtig, dat is ze zelden alleen als er een kat door de tuin loopt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

tja, ze mogen niet zo veel he :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
billyboy2
Zeer actief

blondie schreef:
billyboy2 schreef:Ik ben heel strikt wat het gewicht van mijn woefels. Niet te dik, niet te dun. En we liggen elke nacht in een innige omhelzing lepeltje lepeltje te slapen hihi dus voel het allemaal goed.

Nou was ze sinds zaterdag in hongerstaking. En vind het eigenlijk niet de tijd voor een hongerstaking, dus vanmiddag maar weer duck gehaald.

Was ik al paar week mee gestopt omdat de vriezer schoon moet :)

Fanatiek heen en weer rennen heeft ze afgeleerd. Tegen de stoel van de foto staat een 3 zits bank van skaileer met een ronde rugleuning.....en in het begin rende ze daar nog wel eens overheen, om dan met dat lompe lijf op de rugleuning van de stoel te springen...tja, toen donderde ze eraf en kwam tussen vensterbank en bank klem te zitten.....ze heeft het nooit weer gedaan :wink:
In een ander topic las ik ook wel dat ze binnen weinig mogen omdat anders je vader kan struikelen of over ze kan vallen. Maar dat heeft denk ik nu dus ook de consequentie dat als ze zo het leest ze nauwelijks mogen darren in huis ze ook niet veel gaan bewegen en het dus koud krijgen. Ik krijg het ook koud als ik weinig doe (toevoeging in huis) en de kachel staat laag :19:
Je kunt toch wel eens een stoeipartijtje toestaan in huis, dan blijft pa maar even zitten voor een kwartiertje zou mijn gedachte zijn. Even dollen en dan weer klaar, hebben ze wat beweging gehad en zijn weer wat op temperatuur om tevreden weer even lekker te gaan liggen.

edit: weinig doe in huis heb ik toegevoegd. Buiten wordt er volgens ts genoeg ondernomen.
Vind ik nou zo knap he....

Mijn honden mogen niet door het huis rennen. Daar maken jullie van dat ze niks mogen....ik vind dat toch echt zo vreselijk knap he.

Mijn honden doen maar waar ze zin in hebben..maar niet door het huis rennen zolang mijn vader beneden is.

Hier spelen ze altijd op de bank/stoel/bed/tuin/bos.
Laatst gewijzigd door billyboy2 op 22 nov 2012 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
billyboy2
Zeer actief

O ja, ga hier verder niet over door hoor.

Snap best dat jullie vreselijk gefrustreerd zijn over het feit dat ik niet op jullie onzin in andere topic reageer. Maar laat mij echt niet verleiden en misbruiken tot een ordinair potje cybervechten. Heb wel wat beters te doen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

billyboy2 schreef: Vind ik nou zo knap he....

Mijn honden mogen niet door het huis rennen. Daar maken jullie van dat ze niks mogen....ik vind dat toch echt zo vreselijk knap he.

Mijn honden doen maar waar ze zin in hebben..maar niet door het huis rennen zolang mijn vader beneden is.

Hier spelen ze altijd op de bank/stoel/bed/tuin.
nou als ik dit lees mogen ze toch echt niet zo veel en kunnen ze weinig anders dan maar een beetje zitten te zitten of slapen:
billyboy2 schreef:Ik woon bij mijn krakkemikkige vader van 67 in huis, en als hij over een hondje struikelt breekt hij ongetwijfeld een heup.
Ik ben daar vrij strikt in: in huis wordt niet gerend/ geouwehoerd of wat dan ook, tenzij ik begin. Ze mogen in het hok of op de bank...mijn teckel zit eigenlijk de hele dag naar buiten te kijken, en mijn reu ligt te maffen.
en
billyboy2 schreef:Met mijn teckel heb ik eigenlijk nergens echt problemen mee gehad(ja katten, maar dat blijft moeilijk)...ze heeft soms wel eens dat ze vindt dat ik met haar moet spelen. Dan zit ze mij op de poef aan te staren en driftig te kwispelen en soms een blaf tussen door....maar eraf komen doet ze niet. Ik negeer haar altijd totdat ik er zat van ben en knip in mijn vingers en wijs naar haar plek op de bank en dan houdt ze ook wel op.....of ik geef haar dit voerspeeltje
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
billyboy2
Zeer actief

o ja shit jij kan niet lezen he
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

billyboy2 schreef:o ja shit jij kan niet lezen he
:ok: Daar zal het aan liggen.

Maar trek jij fijn je hond alleen thuis een jas aan in een huis van 18 graden, lijkt me bijzonder gezond.

:U: als het hier zo zou gaan lagen ze ook de hele dag samen te bibberen.
billyboy2
Zeer actief

hebben jullie nou echt geen leven??? behalve mensen zieken op het forum?
billyboy2
Zeer actief

Ik wens jullie veel plezier in dit topic...zonder mij wel te verstaan.

Ik ben eruit wat ik ga doen, en dat werkt uitstekend.

Byebye
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

billyboy2 schreef:Ik wens jullie veel plezier in dit topic...zonder mij wel te verstaan.

Ik ben eruit wat ik ga doen, en dat werkt uitstekend.

Byebye
Nou, bind ze maar lekker helemaal in. Zou ik het wel gelijk met lijn en al aan stoelpoten doen, kunnen ze zichzelf ook niet verwonden. Hoe houdt je vader zich trouwens warm als hij krakkemikkig is in een huis wat onder de 18 graden is?
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

hoe zit dat met die halsband die hij de hele dag om heeft???? alleen in de nacht af gaat??? zie ander topic. doe je die ook af als hij alleen thuis is en weer aan als jullie na een uurtje weer binnen zijn??
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

billyboy2 schreef:
blondie schreef:
billyboy2 schreef:Ik ben heel strikt wat het gewicht van mijn woefels. Niet te dik, niet te dun. En we liggen elke nacht in een innige omhelzing lepeltje lepeltje te slapen hihi dus voel het allemaal goed.

Nou was ze sinds zaterdag in hongerstaking. En vind het eigenlijk niet de tijd voor een hongerstaking, dus vanmiddag maar weer duck gehaald.

Was ik al paar week mee gestopt omdat de vriezer schoon moet :)

Fanatiek heen en weer rennen heeft ze afgeleerd. Tegen de stoel van de foto staat een 3 zits bank van skaileer met een ronde rugleuning.....en in het begin rende ze daar nog wel eens overheen, om dan met dat lompe lijf op de rugleuning van de stoel te springen...tja, toen donderde ze eraf en kwam tussen vensterbank en bank klem te zitten.....ze heeft het nooit weer gedaan :wink:
In een ander topic las ik ook wel dat ze binnen weinig mogen omdat anders je vader kan struikelen of over ze kan vallen. Maar dat heeft denk ik nu dus ook de consequentie dat als ze zo het leest ze nauwelijks mogen darren in huis ze ook niet veel gaan bewegen en het dus koud krijgen. Ik krijg het ook koud als ik weinig doe (toevoeging in huis) en de kachel staat laag :19:
Je kunt toch wel eens een stoeipartijtje toestaan in huis, dan blijft pa maar even zitten voor een kwartiertje zou mijn gedachte zijn. Even dollen en dan weer klaar, hebben ze wat beweging gehad en zijn weer wat op temperatuur om tevreden weer even lekker te gaan liggen.

edit: weinig doe in huis heb ik toegevoegd. Buiten wordt er volgens ts genoeg ondernomen.
Vind ik nou zo knap he....

Hier spelen ze altijd op de bank/stoel/bed/tuin/bos.
Moest weg en kon niet reageren en las later de post erna. Ik wil helemaal niet bashen, zeg ook niet dat je niets doet met de honden vandaar nog de edit in mijn post.
Wilde alleen aangeven dat op het moment dat je honden zoveel dingen niet mogen in huis als pa beneden is, en dat lijkt me vaak logischerwijs, dat ze vaak naar een plek gewezen worden, ze niet aandacht krijgen omdat nou ja ik weet niet waarom je het zo strict wil negeren, maar daar zul je je redenen voor hebben.
Ik meld alleen iets waarvan ik denk dat het rillen een oorzaak van kan zijn, toch iets te weinig vrijheid in huis, te veel regeltjes niet te druk doen etc. Lees jezelf eens na, zeker wat Renée aanhaalt. Zelf lees ik dan dat de honden weinig mogen in huis :19:
En er zijn er zat die het allemaal misschien prima vinden. Maar als dan een hond gaat rillen in huis, zodanig dat je denkt dat het een jasje aan moet in huis dan denk ik dat het ergens misschien scheef is.
vandaar dat ik opmerk dat af en toe een dolletje in huis toch wel moet kunnen. Pa kan dan toch even op de bank blijven zitten als hij bang is om te struikelen, of zeg ik nu iets heel geks?
Nogmaals, geen aanval of willen zieken, maar persoonlijk heb ik zoiets dat dieren gewoon ook in huis moeten kunnen leven en lopen, tuurlijk bij te druk gedrag of als het echt niet wenselijk is maan ik ze ook tot rust hier, of een nu even niet. Maar verder vind ik dat ze gewoon vrij mogen hobbelen in huis, en als ze dan even willen dollen met elkaar dan doen ze dat maar even, dat duurt immers ook geen uren (als ik afga op mijn eigen honden).
Verder als ze het hier koud hebben dan rollen ze zich op, in een mand op een kleed of op bed, weet ik wat ze doen. Temperatuur staat hier overigens ook nooit erg hoog. Ook iets voor je om rekening mee te houden voor straks, althans vind ik. Straks is het weer echt koud buiten. Dan vind ik zelf overgang van 20 graden naar min 3 al behoorlijk groot. Wat voor toevoeging geeft dat jasje buiten als je het jasje binnen al om laat hebben?
Wilde je niet bekritiseren, wel mogelijkheden melden waar misschien dat rillen ineens vandaan kwam en wat er binnen misschien aan te doen was zodat er geen jasje nodig is.
Als je het anders las of anders opvat, dan zij het zo.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb een windhonden kruising en een galgo espagnol... in aanllop naar de winter toe kweek ik altijd meer vet, geen kilo's eraan maar er zit duidelijk wel wat meer op, wat er in het voorjaar ook zo weer af is.
Een galgo heeft geen vet en geen vacht maar ook hier in huis geen jasjes of pyama want dan kan ik er buiten wel een dekbed op gaan leggen straks als het echt koud is.
Het is hier in huis gelukkig altijd warm ook...
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Misschien kun je buiten wat meer met je honden doen ,onze honden spelen zelden binnen die doen dat in de regel lekker buiten waar ze alle ruimte hebben.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Toen mijn Max wat ouder en minder beweeglijk werd kweekte ik er zo rond de herfst een klein extra vetlaagje op.Was de dierenarts niet blij mee,maar liever dan dat hij het koud zou hebben.
In het voorjaar bewoog hij weer meer en verdween het weer.Geen probleem toch?
Zijn laatste winter kreeg hij alleen buiten een jas aan,maar toen was het ook echt flink koud.Ik zou mijn hond in elk geval niet binnen een jas aan doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Wat doe je dan als het straks stevig vriest?
3 Jassen aan buiten?
Hij bibbert van frustratie,als hij het koud had zou hij echt wel een warm plekje zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”