Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!! mijn chihuahua is te dik en eet TE snel!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1

Help!! mijn chihuahua is te dik en eet TE snel!!

Ongelezen bericht door Jes »

Hallo allemaal,

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe het forum werkt en kon alleen op deze manier een nieuw bericht plaatsen. Indien het niet juist is dat ik hier een bericht plaats, mijn excuses.

Al een tijdje loop ik met wat vragen rond die betrekkig hebben op mijn Chihuahua.
Ze is nu 2 jaar oud en weegt te zwaar. ongeveer 800 gr. (merk ik vooral aan het snurken + het minder soepel zijn in bewegingen)
Nu heb ik haar brokken al ruim vermindert maar nog geen effect (ze krijgt ook geen tussendoortjes).
Beweging moet ook voldoende zijn. Wordt met haar gewandelt + ze kan vrij rondlopen buiten.

Nu hoorde ik dat je soms de brokken kunt halveren en aanvullen met sperziebonen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben vooral benieuwd hoe verder wanneer mijn chi haar gewicht heeft bereikt.

Ook kan ze niet normaal haar brokken eten. Ze schrokt alles op en heeft binnen no time haar bak leeg. Nu heb ik haar voerbak al op z'n kop gezet zodat ze wat meer moeite moet doen om de brokken op te eten en zet ik haar appart in de keuken.
Is dit normaal en kan ik hier verder nog iets aan doen? (bijv. voer waar ze meer moeite voor moet doen?)

Ik hoop wat antwoorden te vinden,

Groetjes Jessica
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Help!! mijn chihuahua is te dik en eet TE snel!!

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik ben ook niet zo van de sperziebonen. Misschien kun je proberen meerdere kleine maaltijdjes per dag aan te bieden. En sowieso ook minder gram brokken op een dag voeren, als minder voer nog steeds teveel is moet je het nog verder minderen. ;)

Zo'n voerbal is misschien ook wel wat, wat Jion zegt.
Verder zou je ook eens kunnen proberen haar vers te voeren. Van bijvoorbeeld een (half) rauw kippenvleugeltje zal ze waarschijnlijk ontzettend smikkelen, plus dat het mager vlees en heel supergezond is, en dat ze er een beetje moeite voor moet doen.
Afbeelding
Jes
Vaste gebruiker

Helemaal top, bedankt! Ga morgen gelijk opzoek naar zo'n voerbal :)
Jes
Vaste gebruiker

Is het kvv voer van smuldier volledig? of moet dit aangevuld worden?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jes schreef:Hallo allemaal,

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe het forum werkt en kon alleen op deze manier een nieuw bericht plaatsen. Indien het niet juist is dat ik hier een bericht plaats, mijn excuses.

Al een tijdje loop ik met wat vragen rond die betrekkig hebben op mijn Chihuahua.
Ze is nu 2 jaar oud en weegt te zwaar. ongeveer 800 gr. (merk ik vooral aan het snurken + het minder soepel zijn in bewegingen)
Nu heb ik haar brokken al ruim vermindert maar nog geen effect (ze krijgt ook geen tussendoortjes).
Beweging moet ook voldoende zijn. Wordt met haar gewandelt + ze kan vrij rondlopen buiten.

Nu hoorde ik dat je soms de brokken kunt halveren en aanvullen met sperziebonen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben vooral benieuwd hoe verder wanneer mijn chi haar gewicht heeft bereikt.

Ook kan ze niet normaal haar brokken eten. Ze schrokt alles op en heeft binnen no time haar bak leeg. Nu heb ik haar voerbak al op z'n kop gezet zodat ze wat meer moeite moet doen om de brokken op te eten en zet ik haar appart in de keuken.
Is dit normaal en kan ik hier verder nog iets aan doen? (bijv. voer waar ze meer moeite voor moet doen?)

Ik hoop wat antwoorden te vinden,

Groetjes Jessica
Heb je een foto van je chi, want 800 gram klink mij niet zwaar hoor :O: Ben je al naar de DA geweest want een hond die een beetje te dik is gaat echt niet zo gauw snurken en minder soepel zijn hoor.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik heb op dit moment een hond op dieet die veel af moest vallen. Hij viel prima en geleidelijk af van dieet brokjes, helaas kreeg hij daar jeuk van. Op dit moment voer ik haaksbarf paard met (heel mager en past in een uitsluitingsdieet want ik moet uitzoeken waar hij precies jeuk van krijgt) sperziebonen. Hij valt daar nu erg veel van af. We zijn bijna op zijn streefgewicht dus ik ben nu begonnen om heel geleidelijk te minderen met de sperziebonen zodat zijn maag kleiner wordt.
Jes
Vaste gebruiker

Ik ben met mijn chihuahua naar de dierenarts geweest en ook die geeft aan dat ze te zwaar is. Ze is wat groter dan de normale chihuahua en weegt zo'n 3.8 kilo.
3. kilo zou mooi zijn werd me verteld maar minder was beter vandaar..

Zal even zoeken naar een foto en uitvogelen hoe ik die hier krijg;)..

& safari mijn hond had ook last van jeuk. Bleek dat ze overgevoelig was voor graan als hoofdingredient in brokken. Ben overgestapt naar proplan en nu geen problemen meer!!
Lizzie.
Zeer actief

oke... ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je chi maar 800gram weegt :engel:
Afbeelding
Jes
Vaste gebruiker

Haha. kan gebeuren!:)
Jes
Vaste gebruiker

Trouwens. Ik las dat in smuldier ook veel graan zit, klopt dit? & heeft iemand ervaringen met andere kvv's? Mijn hond is gewend aan brokken en geef d'r bijna nooit iets anders (af en toe zachtvoer uit blik).

Ben opzoek naar vers voer dat volledig is, zonder graan of in ieder geval weinig.
Safari

Jes schreef:Trouwens. Ik las dat in smuldier ook veel graan zit, klopt dit? & heeft iemand ervaringen met andere kvv's? Mijn hond is gewend aan brokken en geef d'r bijna nooit iets anders (af en toe zachtvoer uit blik).

Ben opzoek naar vers voer dat volledig is, zonder graan of in ieder geval weinig.
Haaks barf en dan drie (of vier) soorten afwisselen in de drie weken dan is het compleet.
Lizzie.
Zeer actief

Jes schreef:Trouwens. Ik las dat in smuldier ook veel graan zit, klopt dit? .
Nee klopt niet, in smuldier zitten geen granen ;)

http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet
Laatst gewijzigd door Lizzie. op 09 dec 2012 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Toen Bruno zijn teen brak en alleen twee p&p rondjes per dag mocht lopen, ben ik aan deze brok begonnen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... san/313282. En dat is een graanvrije brok. De brok zelf is alleen best groot, ik weet niet of een chihuahua dat kan eten. Misschien moet ze er dan wel op kauwen, zou misschien ook wat afremmen? Safari, jij had deze brok toch ook, je hebt ook geen grote honden dus misschien is het een idee.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

In brokken zit weinig voeding, en wel veel vet.
Brokken bestaaan uit de grootste deel uit granen, granen worden niet verteerd in de maag.
En word weer uit gescheten.
Daardoor blijft je hond honger hebben.
Brokken is alleen een vulling voor in de maag,maar echt goede voedingstoffen zitten er niet in.
Er zijn weinig merken die wel goed zijn,
Orijen, arcana zijn goede merken.
Vele zijn troep zoals royal canin, pedigree en supermarktmerken.
Kvv is het beste.
Voor het schrokken heb je speciale voerbakken, waardoor het moeilijker is om te schrokken, en aangeleerd word dat ze rustig moeten eten,
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Safari

Fizgig schreef:Toen Bruno zijn teen brak en alleen twee p&p rondjes per dag mocht lopen, ben ik aan deze brok begonnen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... san/313282. En dat is een graanvrije brok. De brok zelf is alleen best groot, ik weet niet of een chihuahua dat kan eten. Misschien moet ze er dan wel op kauwen, zou misschien ook wat afremmen? Safari, jij had deze brok toch ook, je hebt ook geen grote honden dus misschien is het een idee.
Daar heb ik nog een zak van staan. Die mag je overnemen of een kilo op proef proberen.
Jes
Vaste gebruiker

Tjonge.. door alle tips zie ik even door de bomen het bos niet meer haha.
Opzich doet Lola het goed op de brokken van proplan. Had hiervoor royal canin maar dat was een drama. Kreeg ontzettende jeuk door die brokken.

Zit er nu aan te denken om het af te wisselen (om de dag) met kvv van smuldier alleen vroeg ik me af of je dit helemaal kunt laten ontdooien en dan weer in porties te bevriezen?

Hoor het wel!
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jes schreef:Tjonge.. door alle tips zie ik even door de bomen het bos niet meer haha.
Opzich doet Lola het goed op de brokken van proplan. Had hiervoor royal canin maar dat was een drama. Kreeg ontzettende jeuk door die brokken.

Zit er nu aan te denken om het af te wisselen (om de dag) met kvv van smuldier alleen vroeg ik me af of je dit helemaal kunt laten ontdooien en dan weer in porties te bevriezen?

Hoor het wel!
Ik liet de rollen kvv altijd voor een deel ontdooien, met een scherp mes verdelen en dan weer in de vriezer. Nooit problemen mee gehad.
Gelukkig heb ik nu een wat grotere hond er bij, scheelt snijwerk, vond dat altijd een vreselijk rotklusje. :mrgreen:
Jes
Vaste gebruiker

Ja dat kan ik me voorstellen!!
Jes
Vaste gebruiker

Gisteren heb ik een voerbal en een kong gekocht. De kong is een succes, vind ze erg leuk. De bal daarintegen helemaal niet.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Jes schreef:Gisteren heb ik een voerbal en een kong gekocht. De kong is een succes, vind ze erg leuk. De bal daarintegen helemaal niet.
Je moet wel even voor doen hoe het werkt :wink:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Jes schreef:Gisteren heb ik een voerbal en een kong gekocht. De kong is een succes, vind ze erg leuk. De bal daarintegen helemaal niet.
Niet alle honden hebben de bal direct door.
Bij mij krijgen ze het voer ook op een 'speelse' manier, dus ze moeten er wat voor doen.
Wanneer ze de Kong snapt, kun je deze ook met de kvv weer terug in de vriezer doen. Wel even afspoelen wanneer ze deze krijgt. Zo zijn ze er nog langer mee bezig.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pemba schreef:
Je moet wel even voor doen hoe het werkt :wink:

Kiki moet ook niks van die voerbal hebben;ze weet hoe het werkt en eet normaal gesproken alles maar die voerbal moet ze niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Jes schreef:Is het kvv voer van smuldier volledig? of moet dit aangevuld worden?
Van smuldier heb je complete en enkelvoudige varianten. Je moet de complete hebben, dat zijn de vleescompleet en de pens/vlees compleet.
Groetjes, Marjan
Jes
Vaste gebruiker

Had wel verwacht hoor dat ze de voerbal niet zo interressant vond. Vanaf pup af aan vind ze het niet leuk om met een bal te spelen.. Vind het leuker om met van die geweldige piep speeltjes te spelen.. Wat ik dan weer wat minder vind ;-)
Heb van smuldier inmiddels het voer gekocht, drama om het in porties te verdelen maar heb het uiteindelijk iets laten ontdooiien, verdeeld en terug in de vriezer gedaan.

Ben benieuwd wat ze er van vind!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Je kan hondenvoer rustig helemaal ontdooien en daarna terug invriezen hoor, is geen enkel probleem.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jes schreef:Trouwens. Ik las dat in smuldier ook veel graan zit, klopt dit? & heeft iemand ervaringen met andere kvv's? Mijn hond is gewend aan brokken en geef d'r bijna nooit iets anders (af en toe zachtvoer uit blik).

Smuldier is volledig voer
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jes schreef:Tjonge.. door alle tips zie ik even door de bomen het bos niet meer haha.

Hoor het wel!
yep geen probleem
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”