Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
probiotica?
Moderator: moderatorteam
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
- Aantal honden: 1
probiotica?
ik hoor veel over probiotica voor de hond? schijnt goed te zijn voor de darmen en zeker wanneer er een wormen kuur is gegeven? geef je het ? zo ja welke?en waar koop je dat? helpt t je hondje? meer ervaringen? zowel voor als tegen?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
groetjes tanja
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Re: probiotica?
Cyntha krijgt inderdaad wel eens een kuurtje probiotica als ik merk dat haar darmen wat overhoop liggen, of na medicatie zoals antibiotica of ontwormingsmiddel. Ik heb goede ervaringen met de probiotica van Puur, maar hoor ook veel goeds over Phytonics. Je zou bijv. ook DarmClear van de Groene Os kunnen geven, dat is een combi van o.a. probiotica en psyllium husk. Dergelijke producten zijn makkelijk te verkrijgen via Medpets of andere online dierendrogisten, maar misschien ook wel gewoon via je dierenarts.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ook hier wordt wel eens probiotica gegeven... alhoewel het alweer een hele tijd geleden is..
Ik gebruik http://www.deonlinedrogist.nl/arkocaps- ... -3578.html deze.
Ik gebruik http://www.deonlinedrogist.nl/arkocaps- ... -3578.html deze.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik gebruikt het idd als ik merk dat de darmen van slag zijn.
Overigens; ik ontworm niet. Of, ik moet zeggen, niet standaard. En wormkuur dood wormen. Als die er niet zijn, valt er niets te doden. Er bestaat niet zoiets als preventief ontwormen; wat er nog niet is kun je niet doodmaken.
Twijfel je? Laat dan een ontlastingsonderzoek doen. Blijkt dan dat er wormen zijn, kun je gericht ontwormen. Anders stop je maar onnodig gif in je hond
Suzanne
Overigens; ik ontworm niet. Of, ik moet zeggen, niet standaard. En wormkuur dood wormen. Als die er niet zijn, valt er niets te doden. Er bestaat niet zoiets als preventief ontwormen; wat er nog niet is kun je niet doodmaken.
Twijfel je? Laat dan een ontlastingsonderzoek doen. Blijkt dan dat er wormen zijn, kun je gericht ontwormen. Anders stop je maar onnodig gif in je hond
Suzanne
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Zo doe ik 't ook~Suzanne~ schreef:Ik gebruikt het idd als ik merk dat de darmen van slag zijn.
Suzanne
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik geef het niet.
Zolang ze nergens last van hebben zie in niet in waarom ik preventief van alles zo moeten bijgeven, zo kan je voor allerlei zaken preventief gaan werken, en zo blijf je bezig natuurlijk.
Moesten ze regelmatig problemen hebben met hun darmen, zou ik het waarschijnlijk wel doen,
na eerst geprobeerd te hebben of veranderen van voeding het probleem niet oplost.
Zolang ze nergens last van hebben zie in niet in waarom ik preventief van alles zo moeten bijgeven, zo kan je voor allerlei zaken preventief gaan werken, en zo blijf je bezig natuurlijk.
Moesten ze regelmatig problemen hebben met hun darmen, zou ik het waarschijnlijk wel doen,
na eerst geprobeerd te hebben of veranderen van voeding het probleem niet oplost.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Bij gezonde honden (en mensen) zou ik ook niet zomaar van alles gaan supplementeren, dat doet met een beetje pech meer kwaad dan goed. Bayko kreeg nooit iets extra's in de vorm van voedingssupplementen. Cyntha is dan weer een heel ander verhaal, die heeft vanwege haar gezondheidsproblemen bepaalde dingen gewoon echt nodig.bandolero schreef:Ik geef het niet.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het is ook zeker niet zo dat ik het erin duw bij de eerste dunnere ontlasting, behalve bij Guinnie (ivm haar hoge leeftijd). Als het even aanhoudt dan wel. Dan liever een probiotica dan een geneesmiddel vind ik.
Suzanne
Suzanne
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
maar ons hondje is nog een pup dus die moet je wel ontwormen toch? hij heeft dat van de week gehad maar er kwam niks bijzonders dus hij had geen wormen 
groetjes tanja
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Beter is dus om de ontlasting op te sturen en te laten checken. Dan krijgt hij die gif niet binnen.happy girl schreef:maar ons hondje is nog een pup dus die moet je wel ontwormen toch? hij heeft dat van de week gehad maar er kwam niks bijzonders dus hij had geen wormen
Dat geldt ook voor pups, misschien wel belangrijker zelfs.