Wat ik me afvraag (zoals de titel al doet vermoeden) zijn er nu echt universele standaard maten voor hondenkussens?
Zelf heb ik bijvoorbeeld een kussen van 100 x 70 en daar ook een aantal hoezen bij. Ook 1 maatje kleiner (welke afmeting weet ik niet meer precies)
Ik dacht dat de maten universeel zouden zijn maar nu vind ik ook afwijkende maten.
Is er ergens een lijn in te ontdekken of is het merk afhankelijk?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Standaard maten hondenkussens?
Moderator: moderatorteam
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
- Tanja82
- Actief
- Mijn ras(sen): Xena Duitse herder teefje (22-4-2012)
- Aantal honden: 1
Re: Standaard maten hondenkussens?
Ons honden kussen is 100x80
Ik den dat er wel bij de meeste winkel standaard maten worden verkocht omdat de meeste mensen de zelfde maat kopen.
Mij maakt de maat niks uit als hij maar groot genoeg is dat de hond er op kan liggen.
En dan kom ik al snel bij 100 of 120 uit.
Ik den dat er wel bij de meeste winkel standaard maten worden verkocht omdat de meeste mensen de zelfde maat kopen.
Mij maakt de maat niks uit als hij maar groot genoeg is dat de hond er op kan liggen.
En dan kom ik al snel bij 100 of 120 uit.
-
Neeltje
Nope, niks niet standaard maten, maar net wat de producent denkt te kunnen verkopen.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ja daar was ik al een beetje bang voor.Neeltje schreef:Nope, niks niet standaard maten, maar net wat de producent denkt te kunnen verkopen.
Zou op zich handig zijn als er aantal standaard maten kussens en hoezen zouden zijn kan je ook nog eens onderling uitwisselen qua producent.
Ik neem aan dat er wel een aantal kussen op benchmaat worden gemaakt en die zijn weer wel standaard natuurlijk.
-
Neeltje
Gewoon een beetje passen en meten, zeker in een bench hoeft het niet precies te passen. Als het wat te groot is, duw ik het wat omhoog tegen de kant.