Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kerstwandeling Loonse en Drunense duinen 2012!
Moderator: moderatorteam
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Kerstwandeling Loonse en Drunense duinen 2012!
Oke. Dat is wel fijn. Het enige wat mij eigenlijk tegenhoudt is dat Jitsu met de meeste honden wel gewoon speelt enzo, maar niet met allemaal. En ik wil eigenlijk niet dat hele stuk gereden hebben om vervolgens naar huis te kunnen gaan omdat het niet klikt met een ander.
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
dat weet je nooit echt vantevoren hoe het gaat. er zal vast wel een hond bij zijn waar t mee klikt, en anders heeft ze in iedergeval een flinke wandeling gehadYukusaki Akitas schreef:Oke. Dat is wel fijn. Het enige wat mij eigenlijk tegenhoudt is dat Jitsu met de meeste honden wel gewoon speelt enzo, maar niet met allemaal. En ik wil eigenlijk niet dat hele stuk gereden hebben om vervolgens naar huis te kunnen gaan omdat het niet klikt met een ander.
Mo-yi speelt en rent vooral graag, en nog liever dat er achter haar aan gerend wordt, willen ze niet dan zoekt ze wel wat anders.
komt goed
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan je wel vast verzekeren dat Jitsu het helemaal niet leuk vind als er een rent, en dat ze zeker achter Mo-yi aangaat en hoogstwaarschijnlijk ook in d'r kont gaat "bijten/happen" om Mo-yi te stoppen. Veel mensen vinden dat niet leuk (hier in de buurt rent iedereen gauw weg als Jitsu komt, zonder dat er uberhaubt ooit iets gebeurt is) en ik wil niet dat ik daarop aangekeken ga worden. Daarom vind ik het zo'n moeilijke keuze 
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, ik bedoel meer dat er een hond gaat zijn waarbij het NIET klikt, en wanneer 't niet klikt, kan Jitsu wel eens een echte akita zijnWolf77 schreef: er zal vast wel een hond bij zijn waar t mee klikt, en anders heeft ze in iedergeval een flinke wandeling gehad:
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hmm. Als het nou wat vroeger was had ik meegegaan!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
daar zijn die van mij ook goed in die gaan in de staart hangen om ze af te remmen.Yukusaki Akitas schreef:Ik kan je wel vast verzekeren dat Jitsu het helemaal niet leuk vind als er een rent, en dat ze zeker achter Mo-yi aangaat en hoogstwaarschijnlijk ook in d'r kont gaat "bijten/happen" om Mo-yi te stoppen. Veel mensen vinden dat niet leuk (hier in de buurt rent iedereen gauw weg als Jitsu komt, zonder dat er uberhaubt ooit iets gebeurt is) en ik wil niet dat ik daarop aangekeken ga worden. Daarom vind ik het zo'n moeilijke keuze
ik heb waarschijnlijk 4 honden bij me waarvan er 2 niet losgaan. 1 is logee en een weglopen en 1 is een echte terrier en ook een echte jager.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
mocht dat zo zijn kan je altijd nog besluiten om een andere route te lopen.Yukusaki Akitas schreef:Oh, ik bedoel meer dat er een hond gaat zijn waarbij het NIET klikt, en wanneer 't niet klikt, kan Jitsu wel eens een echte akita zijnWolf77 schreef: er zal vast wel een hond bij zijn waar t mee klikt, en anders heeft ze in iedergeval een flinke wandeling gehad:
ze heeft nooit gevochten ofzoiets, want meestal stopt ze direct als ik haar terugroep. Maar ik ben dan ook nooit langer dan een halve minuut bij zo'n hond in de buurt geweest. En als het dan een wandeling van 1 á 2 uur gaat zijn, weet ik natuurlijk niet wat er gebeurt. Mocht het écht zo ver komen. (ik herhaal, er is nog nooit iets naars gebeurt
)
al is mijn ervaring dat het in een roedel honden meestal wel losloopt. ze zoeken op wie ze leuk/aardig vinden en laten de minder leuke niet zo lieve links liggen.
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Misschien dat ik 2de kerstdag meeloop, kom dan met Konah.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat eerste wil ik dus proberen te voorkomen. Het is toch 3 kwartier rijden, en ze goed uitlaten kan hier in de wijk ook
snap je?
Daarom twijfel ik nog enorm..
Edit: Maar dit weet ik natuurlijk pas als ik het uitprobeer
Edit: Maar dit weet ik natuurlijk pas als ik het uitprobeer
Laatst gewijzigd door Yukusaki Akitas op 22 dec 2012 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wolf77
- Zeer actief
Als ze heel erg gefocused zijn om de ander te stoppen dan wordt t misschien niet leuk idd.
Ik loop ook regelmatig met een tervurense, en zij rent hard met Mo mee en bijt dr ook in dr kont, Mo maakt regelmatig slidings of andere rare manouvres, alles krabbelt op en rent weer achter elkaar aan, maar beide vinden t leuk om te rennen. Als ze gefocused zijn en het echt willen stoppen dan kan ze t misschien niet "loslaten", dat haar frustratie dan opbouwt?
Ik loop ook regelmatig met een tervurense, en zij rent hard met Mo mee en bijt dr ook in dr kont, Mo maakt regelmatig slidings of andere rare manouvres, alles krabbelt op en rent weer achter elkaar aan, maar beide vinden t leuk om te rennen. Als ze gefocused zijn en het echt willen stoppen dan kan ze t misschien niet "loslaten", dat haar frustratie dan opbouwt?
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier in de buurt zijn 2 honden, border collie en labrador, die altijd samen rennen. Meestal rent Jitsu dan 2 of 3 keer erachteraan, maar ze is niet zo'n renner, dus ze heeft vaak ook wel zoiets van, ik kijk dalijk wel weer, eerst naar het vrouwtje 
Misschien moet ik het maar gewoon proberen en voor de zekerheid de flexi voor Jitsu meenemen. Ik twijfel dan alleen of ik onze labrador dan ook meeneem. Is wel zo leuk voor d'r, maar 2 honden op een vreemd terrein meenemen is altijd weer lastig..
Misschien moet ik het maar gewoon proberen en voor de zekerheid de flexi voor Jitsu meenemen. Ik twijfel dan alleen of ik onze labrador dan ook meeneem. Is wel zo leuk voor d'r, maar 2 honden op een vreemd terrein meenemen is altijd weer lastig..
Laatst gewijzigd door Yukusaki Akitas op 22 dec 2012 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wolf77
- Zeer actief
tof, ben heel benieuwd naar Konah!Rahne schreef:Misschien dat ik 2de kerstdag meeloop, kom dan met Konah.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Oh maar ik ben ook wel eens wezen wandelen met een groep dat er een reutje bij was wat continue drammerig liep te doen bij Ollie, en bij Ol zag je gewoon de irritatiegrens bereikt worden. Voor het zover was heb ik gezegd "joh jongens, het was gezellig, maar dit is voor Ol niet leuk" en ik heb een andere afslag genomen en we zijn gewoon op onszelf verder gaan lopen. Jammer, maar ik heb geen zin in mot, dus dan doen we het zo 
Liever had ik natuurlijk gezien dat het baasje van die andere reu had ingegrepen, maar het niveau van de groep die dag was ook "oh hahaha kijk nou, mijn reu rijdt op jouw reu, wat grappig hij is homoooo" dus ik vond het sowieso al wel gescheten hahaha
Eerste kerstdag komen wij zeker weten niet mee, we hebben rond 2 uur bij mijn mams afgesproken dus wij gaan 's morgens vroeg al
Tweede kerstdag wil ik nog wel even voorstellen aan vriendje maar hij krijgt een xbox dus ik gók dat tweede kerstdag gamen gaat worden
Liever had ik natuurlijk gezien dat het baasje van die andere reu had ingegrepen, maar het niveau van de groep die dag was ook "oh hahaha kijk nou, mijn reu rijdt op jouw reu, wat grappig hij is homoooo" dus ik vond het sowieso al wel gescheten hahaha
Eerste kerstdag komen wij zeker weten niet mee, we hebben rond 2 uur bij mijn mams afgesproken dus wij gaan 's morgens vroeg al
Tweede kerstdag wil ik nog wel even voorstellen aan vriendje maar hij krijgt een xbox dus ik gók dat tweede kerstdag gamen gaat worden
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ohh ik hoop dat ik ook mee kan, Yazoo is helaas nog hartstikke loops 

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
hmm.. dat is ook geen leuke dag dan nee... als ik kom wordt het 1e kerstdag..
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Zover het lijstje nu staat komen er alleen geholpen honden (behalve mijn Jitsu, maar das een teef). Dan zou het eventueel wel kunnen, al moet ze dan wel aangelijnd mee, om weglopen te voorkomen?AnneBP schreef:ohh ik hoop dat ik ook mee kan, Yazoo is helaas nog hartstikke loops
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je wat, ik kom gewoon
Ik neem gewoon beide dames mee. Ik kom 1e kerstdag. Jitsu is niet geholpen, Yessie (labrador) wel 
Dat is dinsdag he?
Ik ben trouwens wel super benieuwd naar Mo-yi
De rest ook natuurlijk, maar ben nog steeds gek op malamutes, dus ben benieuwd hoe ze eruit ziet 
Dat is dinsdag he?
Ik ben trouwens wel super benieuwd naar Mo-yi
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Yukusaki Akitas schreef:Weet je wat, ik kom gewoonIk neem gewoon beide dames mee. Ik kom 1e kerstdag. Jitsu is niet geholpen, Yessie (labrador) wel
Dat is dinsdag he?
Ik ben trouwens wel super benieuwd naar Mo-yiDe rest ook natuurlijk, maar ben nog steeds gek op malamutes, dus ben benieuwd hoe ze eruit ziet
Henk vindt het ook leuk om achterna gezeten te worden. Meestal gaat Mo-yi achter Henk aan. Cena is normaal absoluut geen speler, die sjokt in zichzelf gekeerd wat rond met een stuk hout en vindt het allemaal wel welletjes. Met Mo-yi heeft ze echter tot nu toe elke keer onwijs leuk gespeeld.
Het komt vast goed joh! En als het niet werkt, kunnen we altijd nog opsplitsen!
RIP Cena
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Yessie is ook zo'n slome. Die moet niks van andere honden hebben, en gromt een keertje als er een snuffelt (géén idee waarom, vroeger speelde ze met elke hond!) maar wil wel zelf snuffelen. Verder weet ik 100% zeker dat ze niets doet. Met Jitsu is nog even afwachten hoe het gaat, maar we kunnen inderdaad opsplitsten dan.
Hoeveel honden komen er nu?
Hoeveel honden komen er nu?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Stuk of 9 geloof ik. Niet zo veel als voorgaande jaren, maar dat mag de pret niet drukken 
RIP Cena
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind ik juist wel fijn
Met een kleine groep is het misschien wat hechter en kan je mensen leren kennen
dat is met een grote groep wat lastiger 
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Is er ook iemand bij die goede foto's kan maken?
Anders neem ik mijn kleine fototoestelletje mee (ben niet zo goed in foto's maken XD)
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Wolf77
- Zeer actief
en dan vooral die;SannePP schreef:... Met Mo-yi heeft ze echter tot nu toe elke keer onwijs leuk gespeeld.![]()
da's toch helemaaaal niet
gewoon logisch
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hallo,ben hier eigenlijk nooit meer aanwezig,maar kwam toch eens kijken of er leuke wandeling was deze dagen.En jawel.
Onze SWH reu Rana van 1,5 kan wel eens ander gezelschap gebruiken ipv zijn pa en ma.
Complete reu natuurlijk,maar heel relaxed (hoewel hij loopse teefjes wel erg lekker vind)
Dus bij deze,bij niet al te slecht weer , tot 1e Kerstdag.
Gr. Christa
Onze SWH reu Rana van 1,5 kan wel eens ander gezelschap gebruiken ipv zijn pa en ma.
Complete reu natuurlijk,maar heel relaxed (hoewel hij loopse teefjes wel erg lekker vind)
Dus bij deze,bij niet al te slecht weer , tot 1e Kerstdag.
Gr. Christa
-
Wilm@
Het is met het openbaar vervoer vanuit Amsterdam niet te doen, helaas.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof dat het morgen wel gaat regenen, maar daar laten we ons niet door tegen houden toch? 
als ik buienradar 24 uur vooruit kijk, is het morgen tussen 12 en 1 droog.. Dat zou een échte meevaller zijn he?!
als ik buienradar 24 uur vooruit kijk, is het morgen tussen 12 en 1 droog.. Dat zou een échte meevaller zijn he?!
- Wolf77
- Zeer actief
Dat zou goed ge-timed zijn! Al houd Mo t niet droog denk ik..die zou graag in de ijsbaan gaan zwemmen denk ik zo..
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, hier nog een, Yessie is gek op water 
Yessie en Jitsu hebben vandaag met een husky en een newfy gespeeld
was super leuk 
Yessie en Jitsu hebben vandaag met een husky en een newfy gespeeld
- Wolf77
- Zeer actief
Yukusaki Akitas schreef:Haha, hier nog een, Yessie is gek op water
Yessie en Jitsu hebben vandaag met een husky en een newfy gespeeldwas super leuk
oowwww...komt himmel goed!