Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alternatief voor een mand

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

alternatief voor een mand

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Voor senior Wolf had ik een rieten mand, nu lag Wolf het liefst gewoon op de grond op het vloerkleed of languit in de keuken, maar ook wel regelmatig helemaal opgekruld in zn mand. Zijn mand staat er nog steeds, ik heb een tijdje terug wat lakens van Mo-yi daarin gelegd, maar madame gaat NIET in de mand. Ik twijfel of ze uberhaupt niet in zoiets gaat liggen of omdat dat komt omdat ik haar een paar keer had duidelijk gemaakt dat als Wolf daar lag dat ze hem met rust moest laten. Ze kon toen ze pup was nogal lomp Wolf proberen uit te dagen door met dr poot op m te slaan; joehoe..beweeg eens en speel!. Wolf was oud en had een zeer lijf, dus ik heb een aantal keer "opgetreden"voor hem. Uitdagen mocht, maar een poot in de mand was; nee! ( net zoals Wolf ook niet haar bench in mocht trouwens. Ieder zn eigen plekje en elkaar daar met rust laten graag.) Toen Mo-yi nog in de bench zat, was ze helemaal happy met de dekens, die werden regelmatig druk ondergespit tot een bergje zodat ze daar wat onhandig maar oh zo heerlijk bovenop plofte en dan dr koppie wat naar beneden liet hangen.
Goed, de bench staat open maar echt erin gaan om te slapen doet ze niet. Ze ligt eigenlijk altijd half op mn bureaustoel, ik heb zo'n stoel met wieltjes eronder, en dan hangt ze met dr kop op 1 poot. Of net achter mij met haar rug tegen de boekenkast en dr poten tegen de muur omhoog.
Ik vind het ergens jammer dat ze de mand niet ingaat, want daar zou ze heerlijk met dr kop over de rand kunnen "hangen".
En omdat ik twijfelde omdat dat komt omdat ik ik dat toen zo duidelijk had gemaakt, heb ik dus haar eigen dekens in de mand gelegd, en haar speeltjes/botjes. Ben ik ernaast gaan zitten en haar uitgenodigd. Ze gaat er wel in, maar alleen om even iets te pakken wat daar ligt.
Als ik ga slapen, dan ben ik nu al een paar weken "gezwicht"en ligt ze nu elke avond bij mij in bed. Daar ploft ze eerst bij mij neer en kroelen we even, na 3 minuten staat ze op en gaat ze op het voeteneind liggen. Ik heb een tweepersoonsmatras, en ze ligt dan toch op t uiterste puntje, nooit tegen me aan. En dan helemaal opgekruld met dr neus in dr staart. Ik denk dat ze t ook wel snel warm heeft want even later staat ze dan op en gaat ze naast mijn hoofd liggen, en weer even later gaat ze languit op de vloer liggen, en daar ligt ze dan nog als ik wakker wordt.
Nu hoeft ze van mij niet perse in een mand of iets te slapen hoor, ik dacht alleen dat t vast zo lekker is voor haar, toch wat steun ( wat ze ook zoekt als ze bij de boekenkast of tafelpoot gaat liggen ), of lekker dr koppie kan laten hangen.
Ik zag wel wat van die matrassen met zo'n rand, maar ik vind t dan weer te duur om te proberen, ruim 100,- en straks blieft ze er weer niks van..
Corneliana
Zeer actief

Re: alternatief voor een mand

Ongelezen bericht door Corneliana »

je zou haar in de bench kunnen sturen als ze moe word. heb ik met Sky een paar keer gedaan. en nu zoekt hij het zelf op als hij moe is of rust wil.
Wolf77
Zeer actief

Corneliana schreef:je zou haar in de bench kunnen sturen als ze moe word. heb ik met Sky een paar keer gedaan. en nu zoekt hij het zelf op als hij moe is of rust wil.
Als ik wat langer van huis ga dan gaat ze de bench in, na een paar uurtjes komt een buurvrouw die haar eruit laat en een gevulde Kong of voerbal geeft. Ze vind de bench prima en slaapt daar dan ook. Laatst was ze na een flinke wandeling en gespeel met veel andere honden uber vies en nat en moe, en heb ik haar eerst bij thuiskomst even in de bench gedaan, meer zodat t meeste zand dan daar ligt, en dan maft ze heerlijk. Als ik dan t deurtje weer openzet dan gaat dr koppie even omhoog maar is ze te lam om op te staan en blijft ze nog even liggen. Maar echt uit haarzelf om te gaan slapen..dat doet ze ook weer niet.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Een vetbed neerleggen, doen wij ook hier. Dat ligt lekker zacht. Bruno blieft ook geen mand, geen idee waarom. Shelly heeft trouwens een mand van schuimrubber, met hoge rand, da's lekker zacht om je koppie op te leggen. Maar die slaapt ook vaak op de harde, koude grond. Vinden ze ook wel lekker, volgens mij, da's lekker fris. Wel uitkijken dat de onderkant van het vetbed stroef is als je die gebruikt trouwens, want die ik heb, daar glij je zo over uit als je erop stapt met enige vaart (teminste, op een gladde ondergrond dan).
Wolf77
Zeer actief

Fizgig schreef:Een vetbed neerleggen, doen wij ook hier. Dat ligt lekker zacht. Bruno blieft ook geen mand, geen idee waarom. Shelly heeft trouwens een mand van schuimrubber, met hoge rand, da's lekker zacht om je koppie op te leggen. Maar die slaapt ook vaak op de harde, koude grond. Vinden ze ook wel lekker, volgens mij, da's lekker fris. Wel uitkijken dat de onderkant van het vetbed stroef is als je die gebruikt trouwens, want die ik heb, daar glij je zo over uit als je erop stapt met enige vaart (teminste, op een gladde ondergrond dan).
Ik heb 2 vetbed matjes gehad toen ze pup was.. dat is toch van dat schaapachtig-wollig spul? hmm..die heeft ze uitgeplozen.. heel secuur met dr tandjes die wollige stukjes eraf getrokken. Tijdje terug had ik ook zoiets, zo'n klein matrasje voor dr gekocht met dat lekkere zachte wollige spul aan de binnenkant..maar ze is dan alleen zeer gefocust om dat los te trekken. Als ze het nu ziet wil ze weer.. :piew:
Fizgig
Zeer actief

Hihi, dat gaat hem niet worden dan. Maar ik denk dat het niet slecht is voor haar gezondheid om op de koude vloer te liggen hoor, tenzij ze helemaal koud aanvoelt 's ochtends? Mwah, ze is een poolhondje, denk dat ze daar niet veel last van heeft hoor. Shelly heeft het ook snel warm, toen we nog een dakterras hadden, sliep ze wel eens buiten op de tegels als het warm was 's nachts. Ze hebben natuurlijk een ander systeem om hun lichaam op temperatuur te houden dan wij.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik heb ooit eens een matras bij de IKEA gekocht voor een ledikant. De maat is 60x120. Ik heb er een hoes omheen en daarop ligt een vetbed omdat deze makkelijk te wassen zijn. Al snel bleek het matras favoriet van alle drie de honden hier, en nu liggen er drie in huis. Eentje is zelfs 90x140. Nog geen € 20,00 per stuk en heel veel liggenot voor de honden.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is?
Ze zoekt d'r eigen plekje wel, zo te lezen ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn zal je ook nooit in een mand zien. Heb een rieten sofa gehad en Bluffie lag daar wel vaak in. Toen zij tijdelijk elders was heeft Finn die sofa gesloopt :gvd:
Kreeg een grote mand van iemand en heb hem neergezet en zag wel wat er gebeurde, Bluffie gaat er toch af en toe in liggen dus laat ik hem staan. Er ligt hier een hondendeken/matras in de kamer die ik bij de Karwei heb gekocht en die ik wat meer gevuld heb en daar ligt hij vaak op. In de slaapkamer naast bed ligt ook zo'n matras/hondendeken. Als ik ga slapen ligt Finn vaak aan het voeteneind, Bluf komt tegen me aanliggen en als ik slaap vertrekt zij naar boven en Finn gaat dan dus vaak op de deken naast het bed liggen.
Hier dat wat hier in huis ligt
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Magic schreef:Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is?
Doen ze hier ook wel overigens, Bluf ligt ook graag op het matje bij de voordeur. Ze zoekt een alternatief voor een mand.
Hier heb ik dus wat kussens liggen zodat ze toch wat zachter liggen en min of meer een vast plekje kunnen hebben om te liggen, al zoeft hier dat kussen de hele huiskamer door alwaar ze dan ook gaan liggen :tongue:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Een eigen grote stoel natuurlijk.
Fizgig
Zeer actief

Gefeliciteerd blondie, met je 16000e bericht, haha.
Wolf77
Zeer actief

Fizgig schreef:Hihi, dat gaat hem niet worden dan. Maar ik denk dat het niet slecht is voor haar gezondheid om op de koude vloer te liggen hoor, tenzij ze helemaal koud aanvoelt 's ochtends? Mwah, ze is een poolhondje, denk dat ze daar niet veel last van heeft hoor. Shelly heeft het ook snel warm, toen we nog een dakterras hadden, sliep ze wel eens buiten op de tegels als het warm was 's nachts. Ze hebben natuurlijk een ander systeem om hun lichaam op temperatuur te houden dan wij.
Ze zoekt de vloer juist op omdat ze het snel warm heeft denk ik
Wolf77
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Mijn IJsco's houden ook niet van manden en co. Ik heb voor elk twee matrassen gefabriekt van schuimplastic, met hele stevige wasbare hoezen er omheen, 1 van gordijnstof van Ikea en 1 van een bij de bank passende kleur grand foulard :pffff: Ze hebben dus elk 1 bed in hun slaapkamer/onze werkkamer voor 's nachts en als ik aan het werk ben en 1 bed in de woonkamer. Deze bedden blijven echt heel goed, ze slopen ze niet. Vetbedden plukken ze idd ook kaal.
ik denk dat ik ook eens iets zal gaan fabriceren..alhoewel..eerst even kijken of er iemand hier in de buurt handig is met dat soort dingen ;)
Wolf77
Zeer actief

Wilma schreef:Ik heb ooit eens een matras bij de IKEA gekocht voor een ledikant. De maat is 60x120. Ik heb er een hoes omheen en daarop ligt een vetbed omdat deze makkelijk te wassen zijn. Al snel bleek het matras favoriet van alle drie de honden hier, en nu liggen er drie in huis. Eentje is zelfs 90x140. Nog geen € 20,00 per stuk en heel veel liggenot voor de honden.
zoiets wordt t dan denk ik ook ja
maar dan "mis"ik weer die lekkere "hang-rand"
Wolf77
Zeer actief

Magic schreef:Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is?
is er ook niet :F:
en ze mag liggen waar ze neerploft wat mij betreft.
lijkt me alleen zo heerlijk als ze zo'n plekje heeft waar ze wat steun heeft en lekker kan hangen
de rieten mand laat ik nog even staan..vind t zelf wel iets gezelligs hebben :mann:
Wolf77
Zeer actief

blondie schreef:Finn zal je ook nooit in een mand zien. Heb een rieten sofa gehad en Bluffie lag daar wel vaak in. Toen zij tijdelijk elders was heeft Finn die sofa gesloopt :gvd:
Kreeg een grote mand van iemand en heb hem neergezet en zag wel wat er gebeurde, Bluffie gaat er toch af en toe in liggen dus laat ik hem staan. Er ligt hier een hondendeken/matras in de kamer die ik bij de Karwei heb gekocht en die ik wat meer gevuld heb en daar ligt hij vaak op. In de slaapkamer naast bed ligt ook zo'n matras/hondendeken. Als ik ga slapen ligt Finn vaak aan het voeteneind, Bluf komt tegen me aanliggen en als ik slaap vertrekt zij naar boven en Finn gaat dan dus vaak op de deken naast het bed liggen.
Afbeelding
daar heb ik ook wel eens naar staan kijken, van die matras dingen. maar die vind ik dan weer duur ( in de winkel dan waar ik ze heb gezien ). zou het wel zonde vinden als ik WEER een duur ding aanschaf waar ze of niks mee doet, of t gaat slopen
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots ligt ook nooit in een mand. Hij heeft ook zo'n hondenkussen. Met daarop weer een deken en nog een kussen. Meneer wil echt luxe liggen lol.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolf77
Zeer actief

dagmar88 schreef::mrgreen: Een eigen grote stoel natuurlijk.
nou..daar zeg je iets, lijkt me nog niet zo slecht eigenlijk..
zo'n luie stoel :F:
ik zal marktplaats eens afstruinen
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Abbey heeft een stretcher met in de winter een schapenvachtje erop. Er staan ook mandjes in huis, maar die stretcher is echt haar favoriete slaapplek.
Zoiets als dit http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... dden/52802
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Diesel ligt het liefst in/op dingen die helemaal niet voor hem gekocht zijn. Zijn mand dient eigenlijk meer als opslag voor speelgoed. Ik zou ook graag een echte mooie mand kopen, iets dat in het interieur past. Lekker groot met veel kussens erin. Maar ik weet dat hij er toch niet in gaat. Hij heeft een oud stuk gordijn dat hij rondsleept en daar ligt hij op :19: Hij ligt gewoon graag in mijn buurt, dus waar ik zit moet die vod mee en daar ligt hij dan op.

Hij slaapt ook niet vaak in zijn grote mand. Hij heeft een stoel met een oud hoofdkussen en daar slaapt hij. 's Zomers slaapt hij in één van de bloemborders onder een struik :piew:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Wolf77 schreef:

:mrgreen: die van mij komt van het grof vuil. Al drie honden lang een lekker plekje.
Corneliana
Zeer actief

Wolf77 schreef:
Corneliana schreef:je zou haar in de bench kunnen sturen als ze moe word. heb ik met Sky een paar keer gedaan. en nu zoekt hij het zelf op als hij moe is of rust wil.
Als ik wat langer van huis ga dan gaat ze de bench in, na een paar uurtjes komt een buurvrouw die haar eruit laat en een gevulde Kong of voerbal geeft. Ze vind de bench prima en slaapt daar dan ook. Laatst was ze na een flinke wandeling en gespeel met veel andere honden uber vies en nat en moe, en heb ik haar eerst bij thuiskomst even in de bench gedaan, meer zodat t meeste zand dan daar ligt, en dan maft ze heerlijk. Als ik dan t deurtje weer openzet dan gaat dr koppie even omhoog maar is ze te lam om op te staan en blijft ze nog even liggen. Maar echt uit haarzelf om te gaan slapen..dat doet ze ook weer niet.
ja maar met de deur gewoon open. als ik tegen Sky : plek zeg bedoel ik ook zijn bench. maar de deur gaat niet altijd dicht alleen als we weggaan of vde 1e 5 min als er bezoek binnenkomt. en soms moet hij daar gewoon blijven. met de deur open ;) commando om eruit te mogen is dan: vrij.
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Wolf77 schreef:

:mrgreen: die van mij komt van het grof vuil. Al drie honden lang een lekker plekje.
oh wat een goed idee. maar de ruimte is hier zo beperkt dat ik zelf soms een plekje moet zoeken.
blondie
Zeer actief

Wolf77 schreef:
blondie schreef:Finn zal je ook nooit in een mand zien. Heb een rieten sofa gehad en Bluffie lag daar wel vaak in. Toen zij tijdelijk elders was heeft Finn die sofa gesloopt :gvd:
Afbeelding
daar heb ik ook wel eens naar staan kijken, van die matras dingen. maar die vind ik dan weer duur ( in de winkel dan waar ik ze heb gezien ). zou het wel zonde vinden als ik WEER een duur ding aanschaf waar ze of niks mee doet, of t gaat slopen
Deze komt bij de gamma of karwei vandaan. 17 Euro geloof ik, heb overigens ook kleinere bij de action vandaan, 8 euro geloof ik.Hele dure dingen koop ik ook niet. Heb Finn eens meegenomen naar een zaak, écht niet dat hij dat matje van over de dertig euro leuk vond of lekker vond liggen.
Dus die heb ik lekker laten staan. Dan maar een deken die niet meer gebruikt wordt neerknallen of dus maar wat goedkopere bedjes.
blondie
Zeer actief

Wolf77 schreef:
Afbeelding
Deze komt bij de gamma of karwei vandaan. 17 Euro geloof ik, heb overigens ook kleinere bij de action vandaan, 8 euro geloof ik.Hele dure dingen koop ik ook niet. Heb Finn eens meegenomen naar een zaak, écht niet dat hij dat matje van over de dertig euro leuk vond of lekker vond liggen.
Dus die heb ik lekker laten staan. Dan maar een deken die niet meer gebruikt wordt neerknallen of dus maar wat goedkopere bedjes.
blondie
Zeer actief

Fizgig schreef:Gefeliciteerd blondie, met je 16000e bericht, haha.
:19: Heb ik nu wat gewonnen? Ik snap hem niet helemaal.
dagmar88
Zeer actief

Corneliana schreef: oh wat een goed idee. maar de ruimte is hier zo beperkt dat ik zelf soms een plekje moet zoeken.

:engel: Het voordeel is dat ook grote honden zich in kleine stoelen kunnen vouwen.

Afbeelding
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Als ik het goed begrijp zou jij graag willen dan Mo-Yi in de mand van Wolf gaat liggen?

Ik zou dan de mand wegnemen, goed soppen met dettol, zodat de geur van Wolf er helemaal vanaf is, nieuw kussen of i.d in kopen en de mand op een andere plek zetten, dan heb je wel kans dat deze gebruikt gaat worden, maar je moet Mo-Yi wel leren om in de mand te gaan liggen.
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief

Rita schreef:Als ik het goed begrijp zou jij graag willen dan Mo-Yi in de mand van Wolf gaat liggen?

Ik zou dan de mand wegnemen, goed soppen met dettol, zodat de geur van Wolf er helemaal vanaf is, nieuw kussen of i.d in kopen en de mand op een andere plek zetten, dan heb je wel kans dat deze gebruikt gaat worden, maar je moet Mo-Yi wel leren om in de mand te gaan liggen.
Ze hoeft niet perse in zijn mand te liggen hoor, ik had alleen mn bedenkingen of ze uberhaupt wel in een mand zou gaan. Misschien kan ik beter ergens een stootkussen/rand tegen de tafel of de muur leggen :F:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”