Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik en Kwiebes stellen ons voor ( zie medisch)
Moderator: moderatorteam
-
Bianca1971
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Shih Tsu
- Aantal honden: 1
ik en Kwiebes stellen ons voor ( zie medisch)
Hallo Ik ben Bianca en heb een shih-tsu van bijna 4 jaar genaamd Kwiebes
Ze doet haar naam eer aan want ze haalt nog al eens gekke streken uit.
Kwiebes is altijd vrolijk en vriendelijk tegen bijna iedereen. Van vreemde mannen moet ze niks hebben, bijten doet ze niet maar wel blaffen.
Ik heb me aangemeld hier omdat ik me zorgen maak om Kwiebes. Kwiebes is afgelopen zondag erg ziek geworden. Ze bleef maar overgeven en was echt flink aan de diarree 1 hoopje ellende. Dus naar de dierenarts. Daar werd na lichamelijk onderzoek een darminfectie geconstateerd, 2 spuiten en pillen meegekregen. Ik dacht dat door de angst van het vuurwerk het op haar darmpjes was geslagen, maar volgens de dierenarts leek hem dat onwaarschijnlijk. Na de spuiten heeft ze nog maar 2 x overgegeven. Elke dag met veel moeite haar medicatie gegeven. Sinds gisteren is Kwiebes gaan piepen af en toe janken ze heeft pijn. Ik dacht aan een verstopping omdat ze sinds zondag niet meer gepoept had. Vanmiddag heeft ze toch gepoept en had gehoopt dat haar pijn nu minder zou worden. Kwiebes is overdag redelijk rustig maar tegen de avond begint het piepen weer.
Ze eet weinig, ze drinkt wel goed soms veel ik vindt het erg moeilijk wat ik nu moet doen, kijken of de medicatie alsnog aanslaat of misschien zijn het juist de bijwerkingen van de medicatie? Iemand herkenning of ervaring mee??
groetjes Bianca en Kwiebes
Ze doet haar naam eer aan want ze haalt nog al eens gekke streken uit.
Kwiebes is altijd vrolijk en vriendelijk tegen bijna iedereen. Van vreemde mannen moet ze niks hebben, bijten doet ze niet maar wel blaffen.
Ik heb me aangemeld hier omdat ik me zorgen maak om Kwiebes. Kwiebes is afgelopen zondag erg ziek geworden. Ze bleef maar overgeven en was echt flink aan de diarree 1 hoopje ellende. Dus naar de dierenarts. Daar werd na lichamelijk onderzoek een darminfectie geconstateerd, 2 spuiten en pillen meegekregen. Ik dacht dat door de angst van het vuurwerk het op haar darmpjes was geslagen, maar volgens de dierenarts leek hem dat onwaarschijnlijk. Na de spuiten heeft ze nog maar 2 x overgegeven. Elke dag met veel moeite haar medicatie gegeven. Sinds gisteren is Kwiebes gaan piepen af en toe janken ze heeft pijn. Ik dacht aan een verstopping omdat ze sinds zondag niet meer gepoept had. Vanmiddag heeft ze toch gepoept en had gehoopt dat haar pijn nu minder zou worden. Kwiebes is overdag redelijk rustig maar tegen de avond begint het piepen weer.
Ze eet weinig, ze drinkt wel goed soms veel ik vindt het erg moeilijk wat ik nu moet doen, kijken of de medicatie alsnog aanslaat of misschien zijn het juist de bijwerkingen van de medicatie? Iemand herkenning of ervaring mee??
groetjes Bianca en Kwiebes
Laatst gewijzigd door Bianca1971 op 05 jan 2013 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bianca1971
- geregistreerd lid
Re: ik en Kwiebes stellen ons voor
heb ik iets verkeerds gedaan of gezegd.....
er wordt wel gelezen,maar niet gerageerd???
zijn er 2 na mij gekomen en daar wordt wel op gereageerd, nou sorry hoor, dacht dat we hier zitten voor 1 ding en dat is onze liefde voor onze hond(en)
zijn er 2 na mij gekomen en daar wordt wel op gereageerd, nou sorry hoor, dacht dat we hier zitten voor 1 ding en dat is onze liefde voor onze hond(en)
-
Serinaaa
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Border Collie's
- Aantal honden: 2
heey! ik weet niet of ik heel veel voor je kan betekenen , maar ik kan in ieder geval met je meedenken. wat staat er in die bijsluiter over bijwerkingen? Dat ze blijft drinken lijkt mij het belangrijkste, dat ze minder eet kan komen door de medicatie en ook omdat ze zich niet lekker voelt. Ik snap dat je je er zorgen over maakt. misschien toch nog maar een keer naar de dierenarts met haar? Als de medicatie nog een dag of 2 is kan je het misschien nog even aankijken, maar als ze blijft piepen zou ik toch even naar de arts gaan.
- Julisca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Welkom. En als je het niet vertrouwt, terug naar de da.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- dagmar88
- Zeer actief
Bianca1971 schreef:heb ik iets verkeerds gedaan of gezegd.....
Dat gaat veel sneller wanneer je eenmaal voorgesteld en toegelaten bent en je vraag in 'medisch' stelt.
Dit soort berichten bekijkt niet iedereen en zo wel dan meestal gewoon om even welkom te zeggen.
Dus bij deze, welkom!
Verder zou ik wanneer je het niet vertrouwt gewoon even contact met je dierenarts opnemen.
-
Muk
Of naar een andere dierenarts gaan. Ik zou er zeker mee naar de da teruggaan. Sterkte!
En welkom hier.
En welkom hier.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Welkom en inderdaad weer naar de dierenarts gaan.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
Bianca1971
- geregistreerd lid
dank jullie wel voor jullie reacties
ik zit al vanaf 03.45 uur met Kwiebes op, ze weet niet hoe ze moet gaan liggen, wil bij mij onder de dekens liggen, maar ze vindt geen rust, piepen en zich afzetten. Als ze pijn heeft likt ze aan haar vulva. Heb haar om 04.15 uur uitgelaten, heeft gelukkig geplast en gepoept, hoopte dat het daarna zou zakken, maar helaas om 04.52 uur begint ze te weer te kronkelen en te piepen, ze bijt me zelfs zachtjes in me kin alsof ze wilde zeggen, help!! Zojuist de dierenarts gebeld, kan dadelijk meteen om 08.30 uur terecht. Hoop zo dat het niks erstigs is, zit hier met tranen in me ogen....
ik zit al vanaf 03.45 uur met Kwiebes op, ze weet niet hoe ze moet gaan liggen, wil bij mij onder de dekens liggen, maar ze vindt geen rust, piepen en zich afzetten. Als ze pijn heeft likt ze aan haar vulva. Heb haar om 04.15 uur uitgelaten, heeft gelukkig geplast en gepoept, hoopte dat het daarna zou zakken, maar helaas om 04.52 uur begint ze te weer te kronkelen en te piepen, ze bijt me zelfs zachtjes in me kin alsof ze wilde zeggen, help!! Zojuist de dierenarts gebeld, kan dadelijk meteen om 08.30 uur terecht. Hoop zo dat het niks erstigs is, zit hier met tranen in me ogen....
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Welkom hier!
Geen idee wat Kwiebes mankeert, maar beterschap!
Geen idee wat Kwiebes mankeert, maar beterschap!
-
Muk
Goed dat je meteen terecht kunt.Bianca1971 schreef:dank jullie wel voor jullie reacties
Mocht je zijn diagnose niet vertrouwen, dan kun je alsnog naar een andere da gaan.
Beterschap.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Succes bij de da!
De symptomen klinken mij alsof het iets aan de baarmoeder is, misschien een ontsteking?
Goed dat je bent terug gegaan naar de da, dit soort klachten zou ik ook niet vertrouwen.
De symptomen klinken mij alsof het iets aan de baarmoeder is, misschien een ontsteking?
Goed dat je bent terug gegaan naar de da, dit soort klachten zou ik ook niet vertrouwen.

-
Bianca1971
- geregistreerd lid
net terug van de dierenarts. Kwiebes is ter obeservatie opgenomen. Ze is lichamelijk onderzocht, maar hij kon niks vinden, dus besloot hij een echo te maken, ook daar kon hij niks op zien. Kwiebes kreeg een kleine aanval van pijn, hij besloot daarop een foto te maken. Op de foto was te zien dat er nog wat ontlasting in de darmen zat en dat het kon zijn dat ze daar buikkrampen van had. Hij heeft haar temperatuur gemeten en die was 39,5. Hij schreef een andere soort antibiotica voor die ik dan 2x daags een halve zou moeten geven. Op dat moment kreeg ze een hevige pijnaanval en hij was erg verbaasd. Hij wilde haar nu toch echt wel opnemen ter observatie. Ze heeft een spuitje gekregen en er is bloed afgenomen. Rond het middag uur zou hij me bellen en in principe moet ik er om 16.45 uur zijn.
Ik ben blij dat ze goed is onderzocht en dat de klachten serieus zijn genomen. Ik zei dat ik bang was dat er iets et haar baarmoeder zou zijn. Hij zei dat hij dat op dit moment met de echo en foto niet kon waarnemen, maar dat dit niets wil zeggen en het mss idd haar baarmoeder is. Vandaar dat hij haar vandaag ook daar wilde houden. Ik vond het vreselijk haar daar in een bench neer te moeten leggen, terwijl ze thuis nooit in een bench zit. Ik ben toen ook maar meteen aangelopen, voor ik in tranen uitbarste.
Nu ga ik even proberen wat te slapen, ben helemaal op en heb barstende koppijn, bedankt voor jullie steun
Ik ben blij dat ze goed is onderzocht en dat de klachten serieus zijn genomen. Ik zei dat ik bang was dat er iets et haar baarmoeder zou zijn. Hij zei dat hij dat op dit moment met de echo en foto niet kon waarnemen, maar dat dit niets wil zeggen en het mss idd haar baarmoeder is. Vandaar dat hij haar vandaag ook daar wilde houden. Ik vond het vreselijk haar daar in een bench neer te moeten leggen, terwijl ze thuis nooit in een bench zit. Ik ben toen ook maar meteen aangelopen, voor ik in tranen uitbarste.
Nu ga ik even proberen wat te slapen, ben helemaal op en heb barstende koppijn, bedankt voor jullie steun
-
Corneliana
- Zeer actief
welkom en wat een narigheuid. toch fijn dat er goed naar gekeken wordt. sterkte!
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Sterkte en beterschap voor Kwiebes
Alsnog welkom.
Alsnog welkom.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Hè bah wat een narigheid. Hopelijk valt het mee.
En uiteraard welkom!
En uiteraard welkom!
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Welkom!
Beterschap voor Kwiebes, hopelijk is het niets ernstigs.
Beterschap voor Kwiebes, hopelijk is het niets ernstigs.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh wat een zorgen zul je je maken. nu hopen dat het niets ernstigs is... sterkte en beterschap
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Welkom hier. Wat naar dat je hond zo'n pijn heeft. Al wat gehoord van de da?
-
Bianca1971
- geregistreerd lid
Vanmiddag gebeld door de DA, Kwiebes deed het goed en de bloeduitslagen gaven geen ontstekingswaardes aan, dus een baarmoederontsteking konden we gelukkig uitsluiten. Ze zou vanmiddag nog daar blijven en zoals afgesproken mocht ik haar dan om 16.45 uur komen ophalen.
Vanmiddag dus naar de DA, waar Kwiebes me enthousiast begroette. De DA gaf aan dat ze goed had gedronken, dat ze goed had geplast en gepoept en dat het nu met de medicatie beter leek te gaan. Ik mocht haar mee naar huis nemen, met medicatie en ze moest maandag op controle komen.
Wij met Kwiebes onderweg naar huis maar we waren nog geen 10 minuten onderweg en ze kreeg weer tot 4x toe hevige pijnaanvallen,beet van zich af als we haar probeerde aan te raken. Ik bij de eerste rotonde eraf en de dierenarts gebeld. We moesten direct omkeren en terug komen. Onze DA was inmiddels naar huis dus een ander nam het over. Hij controleerde Kwiebes en eigenlijk deed heel haar lijfje pijn. Gewoon zielig om te zien. De DA heeft even telefonisch contact opgenomen met de DA die Kwiebes heeft behandeld, om te bespreken wat hij precies heeft gedaan en wat hij voor adviezen had gegeven. Hij ging verder met het onderzoek en nam nogmaals de koorts op, die was nu 39,3 dus niet drastisch verandert. Nog geen 5 minuten later kwam "onze" dierenarts binnen ( woont om de hoek) en keek ons verbaasd aan en zei hoe kan dit?? Alles leek zo goed te gaan en had er vertrouwen in dat ze het weekend goed zou doorkomen, je hebt zelf gezien hoe ze mee naar huis is gegaan. Ik zei dat hij gelijk had en dat het ook goed leek te gaan. Samen hebben de dierenartsen overlegd en ze willen Kwiebes nu testen op alvleesklierontsteking. Ik mocht haar mee naar huis nemen, maar aangezien ze zo'n pijn heeft, hebben we besloten haar daar te laten. Kwiebes heeft een combi van 3 pijnstillers gekregen waaronder methadon.
Een uurtje geleden gebeld door dat DA dat het nu beter ging en ze rustig was. Dat het bloed naar het lab is gegaan en dat hij op z'n vroegst maandag de uitslag hiervan heeft. Als Kwiebes de nacht goed doorkomt en morgen voor de middag ook goed op de medicatie reageert mag ze morgenmiddag naar huis. Ze krijgt nu naast de antibiotica ook pijnstillers en zuurremmers.
Ik heb in elk geval aangegeven dat als er niks uit het bloed komt en Kwiebes pijn blijft houden ze haar dan maar moeten opensnijden om haar inwendig goed te kunnen checken, het maakt me niet uit hoeveel het kost maar kan haar geen pijn laten lijden.
Nu ben ik niet rijk, moet elk dubbeltje omdraaien maar mijn kleine meid heeft de zorg nodig die ze verdiend.
Overigens vielen me de kosten van vandaag mee. Spuit, echo, röntgenfoto, bloedonderzoek, tabletten en observatie, was bij elkaar nog net geen € 60,-
vandaag net 2 uurtjes kunnen slapen, nu helemaal brak, net het aquarium bij me moeder nog helemaal verschoond en ververst, dus lekker douchen en me bedje in, ik zeg welterusten
Vanmiddag dus naar de DA, waar Kwiebes me enthousiast begroette. De DA gaf aan dat ze goed had gedronken, dat ze goed had geplast en gepoept en dat het nu met de medicatie beter leek te gaan. Ik mocht haar mee naar huis nemen, met medicatie en ze moest maandag op controle komen.
Wij met Kwiebes onderweg naar huis maar we waren nog geen 10 minuten onderweg en ze kreeg weer tot 4x toe hevige pijnaanvallen,beet van zich af als we haar probeerde aan te raken. Ik bij de eerste rotonde eraf en de dierenarts gebeld. We moesten direct omkeren en terug komen. Onze DA was inmiddels naar huis dus een ander nam het over. Hij controleerde Kwiebes en eigenlijk deed heel haar lijfje pijn. Gewoon zielig om te zien. De DA heeft even telefonisch contact opgenomen met de DA die Kwiebes heeft behandeld, om te bespreken wat hij precies heeft gedaan en wat hij voor adviezen had gegeven. Hij ging verder met het onderzoek en nam nogmaals de koorts op, die was nu 39,3 dus niet drastisch verandert. Nog geen 5 minuten later kwam "onze" dierenarts binnen ( woont om de hoek) en keek ons verbaasd aan en zei hoe kan dit?? Alles leek zo goed te gaan en had er vertrouwen in dat ze het weekend goed zou doorkomen, je hebt zelf gezien hoe ze mee naar huis is gegaan. Ik zei dat hij gelijk had en dat het ook goed leek te gaan. Samen hebben de dierenartsen overlegd en ze willen Kwiebes nu testen op alvleesklierontsteking. Ik mocht haar mee naar huis nemen, maar aangezien ze zo'n pijn heeft, hebben we besloten haar daar te laten. Kwiebes heeft een combi van 3 pijnstillers gekregen waaronder methadon.
Een uurtje geleden gebeld door dat DA dat het nu beter ging en ze rustig was. Dat het bloed naar het lab is gegaan en dat hij op z'n vroegst maandag de uitslag hiervan heeft. Als Kwiebes de nacht goed doorkomt en morgen voor de middag ook goed op de medicatie reageert mag ze morgenmiddag naar huis. Ze krijgt nu naast de antibiotica ook pijnstillers en zuurremmers.
Ik heb in elk geval aangegeven dat als er niks uit het bloed komt en Kwiebes pijn blijft houden ze haar dan maar moeten opensnijden om haar inwendig goed te kunnen checken, het maakt me niet uit hoeveel het kost maar kan haar geen pijn laten lijden.
Nu ben ik niet rijk, moet elk dubbeltje omdraaien maar mijn kleine meid heeft de zorg nodig die ze verdiend.
Overigens vielen me de kosten van vandaag mee. Spuit, echo, röntgenfoto, bloedonderzoek, tabletten en observatie, was bij elkaar nog net geen € 60,-
vandaag net 2 uurtjes kunnen slapen, nu helemaal brak, net het aquarium bij me moeder nog helemaal verschoond en ververst, dus lekker douchen en me bedje in, ik zeg welterusten
-
Muk
Wat vervelend zeg, dat er nog geen oorzaak is gevonden.
Ik zou zelf niet weten wat het zou kunnen zijn, maar je zou dit topic ook in het medische hoekje kunnen plaatsen. Er zitten hier ook een aantal dierenartsen op het forum, wie weet dat die hierover kunnen zeggen.
Mocht je eigen da er niet uitkomen, dan zou ik wel naar een andere kliniek gaan.
Veel sterkte, hopelijk is de oorzaak snel bekend en makkelijk te verhelpen.
Ik zou zelf niet weten wat het zou kunnen zijn, maar je zou dit topic ook in het medische hoekje kunnen plaatsen. Er zitten hier ook een aantal dierenartsen op het forum, wie weet dat die hierover kunnen zeggen.
Mocht je eigen da er niet uitkomen, dan zou ik wel naar een andere kliniek gaan.
Veel sterkte, hopelijk is de oorzaak snel bekend en makkelijk te verhelpen.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Jeetje wat naar, hopelijk komen ze snel erachter wat er met je hond aan de hand is!
Welkom verder hier...
Welkom verder hier...
-
Bianca1971
- geregistreerd lid
Re: ik en Kwiebes stellen ons voor ( zie medisch)
Hallo Allemaal, op advies een draadje geopend bij Medisch onder de titel
de raadselachtige pijn van Kwiebes
de raadselachtige pijn van Kwiebes
- BaasInOpleiding
- Actief
- Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen! - Aantal honden: 1
Net je berichten hier gelezen, heel veel sterkte & beterschap gewenst!!
Onderzoek alles en behoud het goede
-
Serinaaa
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Border Collie's
wat vervelend allemaal! Wel fijn dat de DA haar nu goed gaat onderzoeken. Beterschap!