Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou een goede vacht verzorging voor onze hond zijn?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pipje
Actief
Aantal honden: 0

Wat zou een goede vacht verzorging voor onze hond zijn?

Ongelezen bericht door Pipje »

Dag
Laatst gewijzigd door Pipje op 04 apr 2013 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Safari

Re: Wat zou een goede vacht verzorging voor onze hond zijn?

Ongelezen bericht door Safari »

Van een Havanezer weet ik het niet maar een Spaniel gaat wel naar een trimsalon. Ik zou in ieder geval de hond wel laten wennen aan kammen en borstelen en ook heel regelmatig controleren op klitten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb alleen verstand van collievachten :tongue: , maar ik heb al mijn pups vanaf jongs af aan gewend aan vachtverzorging. Op die leeftijd is het nog niet nodig maar het is slim om zo snel mogelijk hiermee te beginnen.
Vuistregels zijn: met een zachte borstel aaien (doet jouw dochter al), zorgen dat er geen spelletje van wordt gemaakt en wen de hond aan de 'lastige' plekjes: tussen de liezen, onder de oksels, bij de oren. Want daar komen later de ergste klitten en/of verviltingen.
Zaak is ook de juiste borstels en kammen aan te schaffen voor de vacht van je hond. De ene vacht is de andere niet. Goede borstels zijn niet goedkoop maar gaan wel járen mee terwijl de goedkoopste niet fijn of goed werken en al vaak na een paar jaar kapot gaan. Dus goedkoop is vaak duurkoop.
Daarnaast: investeer in een goede klittenspray. Op hondenshows kun je vaak hele goede voor een klein prijsje scoren omdat er vaak beursaanbiedingen zijn.

Verder weet ik geen fluit van de vacht van een havanezer af, maar er zijn hier op het forum diverse mensen die ze wel hebben en je alles kunnen vertellen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zijn er in je omgeving misschien mensen die met hun hond naar een goede trimsalon gaan? Dan zou je daar een keer langs kunnen gaan en om advies vragen? Ik moet zeggen dat ik veel geleerd heb met mijn bezoeken aan de trimsalon.
Pipje
Actief

dag
Laatst gewijzigd door Pipje op 04 apr 2013 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Heb je een foto van het hondje? Een Cocker en Havenezer hebben wel een heel verschillende vacht namelijk, maar allebei moeten regelmatig getrimd worden. Voor het beste advies zou ik inderdaad een trimmer raadplegen, die kan dan zelf de vacht beoordelen. Het liefst niet te lang wachten met de eerste afspraak, dan kan ze nu al wennen aan de trimsalon en alle handelingen daar zonder dat er echt veel moet gebeuren aan de vacht :ok: En in de tussentijd regelmatig borstelen zodat het niet gaat klitten, als de trimmer die moet verwijderen wordt de trimsalon ineens wel een erg negatieve ervaring en dat wil je niet :wink:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Als je nog niet goed weet hoe je de vacht van je hond moet verzorgen is het misschien handig om toch binnenkort eens naar een goede trimsalon te gaan om te voorkomen dat er erg veel klitten in de vacht komen en er geen andere mogelijkheden meer zijn dan scheren. Als je er op tijd bij bent kan een goede trimmer/trimster je leren hoe je moet borstelen en kammen en welke borstels en kammen geschikt zijn voor de vacht van jullie hond. Heeft de fokker van jullie hond geen uitleg gegeven over de vachtverzorging of kun je hem/haar misschien vragen?
Groetjes, Marjan
Pipje
Actief

Nawosh schreef: Heeft de fokker van jullie hond geen uitleg gegeven over de vachtverzorging of kun je hem/haar misschien vragen?
Ze is geboren bij mensen met hart voor dieren maar ik heb ook een grote broer van onze Pip gezien en toen geconstateerd dat vachtverzorging bij hen geen prioriteit had. Het leek wel een rasta :O: Ik ga idd binnenkort naar een trimmer voor advies. Als ze er desondanks toch als een rasta uit gaat zien, qua kleur zal dat wat lastig worden, haak ik ook zo'n muts voor haar :goeie:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”