Ik vraag trouwens af of dit uberhaupt wel "mag", jezelf de "dutchcesarmillan" noemen. Mailtje naar de echte CS, en kijken of ze een rechtzaak krijgt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gadverdamme Goede GT hoor
Moderator: moderatorteam
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
Re: Gadverdamme Goede GT hoor
Dat arme beest is doodsbang, en dat mens heeft geen flauw idee waar ze mee bezig is, het enige wat ze doet is die honden verpesten op zo'n manier. Die andere hond zit ook al in de vluchthouding... Die hond heeft geen flauw idee wat ze nou van hem willen en hoe hij moet doen, is een bonk stress.. arm ding.
Ik vraag trouwens af of dit uberhaupt wel "mag", jezelf de "dutchcesarmillan" noemen. Mailtje naar de echte CS, en kijken of ze een rechtzaak krijgt?

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
Ik ben ervan overtuigd dat het niet mag. Niet zonder toestemming te hebben gevraagd. Alleen is het ook weer niet aan ons om ermee te bemoeiendancingdaydream schreef:Dat arme beest is doodsbang, en dat mens heeft geen flauw idee waar ze mee bezig is, het enige wat ze doet is die honden verpesten op zo'n manier. Die andere hond zit ook al in de vluchthouding... Die hond heeft geen flauw idee wat ze nou van hem willen en hoe hij moet doen, is een bonk stress.. arm ding.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
het was ook meer rethorisch bedoeld
Ik had ook al zo'n vermoeden dat het niet mag. En dat mens zou eigenlijk zelf eens zo op de grond gewerkt moeten worden.
Maarja, mensen die dingen nadoen terwijl ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn blijf je helaas altijd houden.. Alleen dat ze het dan ook nog eens honden van anderen aandoet is helemaal vreselijk.
Maarja, mensen die dingen nadoen terwijl ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn blijf je helaas altijd houden.. Alleen dat ze het dan ook nog eens honden van anderen aandoet is helemaal vreselijk.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jij ziet alleen angst ,ik zag angst agressie.Yukusaki Akitas schreef:Uiteraard doe ik (en de rest van de wereld) anderen na, maar alleen als ik zelf ook weet wat ik doe, en ik zal het ZEKER niet als the dutch cesar milan op youtube zetten!bouvierpoedel schreef:Jij doet toch ook iemand na ,net als een ieder dat doet.Yukusaki Akitas schreef:Wat bedoel je daarmee? Ze is echt verkeerd bezig hoor. Ze heeft geen idee waar ze mee bezig is, dat kan je in het filmpje heel duidelijk zien. Je moet iemand niet nadoen, zeker niet weet wat je nou eigenlijk doet :s
En waarom is ze echt verkeerd bezig dan volgens jouw inzicht en ervaring.
Dus hoe zou jij het doen.?
Wat ik bedoel is dat die hond eerst alles in de hoek probeerde te zetten en nu zelf in de hoek werd gezet.
Ze is gewoon verkeerd bezig omdat ze niet inziet dat de honden alles behalve agressief zijn. In het eerste filmpje zijn ze angstig en dan is een riem omdoen en strak trekken, om vervolgens op de grond te gooien écht verkeerd hoor. Hoe ik het zou doen? Met heeeeeeel veel geduld en lekkers de hond naar mij toe lokken, om te zorgen dat de hond me vertrouwd en dan aangeven wat wel en wat niet mag. Maar NIET met een riem strak om zijn nek en door hem plat te gooien. Al moet ik wel zeggen dat ik nu niet weet hoe ik dan precies zou reageren, daarvoor zou ik in die situatie moeten zitten. In elk geval niet zo.
Edit: Hoe zou Cesar Milan reageren als je hem een mailtje stuurt met een linkje naar Youtube? Denk niet dat hij haar met open armen ontvangt...
Hoe denk je dat een andere hond daar op zou reageren .?
Ook een koekje geven .?
Agressie is niet toe te staan klaar.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Corneliana
- Zeer actief
heb je dat filmpje met die bouvier en dat racket ook gezien?bouvierpoedel schreef:Jij ziet alleen angst ,ik zag angst agressie.Yukusaki Akitas schreef:Uiteraard doe ik (en de rest van de wereld) anderen na, maar alleen als ik zelf ook weet wat ik doe, en ik zal het ZEKER niet als the dutch cesar milan op youtube zetten!bouvierpoedel schreef:Jij doet toch ook iemand na ,net als een ieder dat doet.Yukusaki Akitas schreef:Wat bedoel je daarmee? Ze is echt verkeerd bezig hoor. Ze heeft geen idee waar ze mee bezig is, dat kan je in het filmpje heel duidelijk zien. Je moet iemand niet nadoen, zeker niet weet wat je nou eigenlijk doet :s
Wat ik bedoel is dat die hond eerst alles in de hoek probeerde te zetten en nu zelf in de hoek werd gezet.
Ze is gewoon verkeerd bezig omdat ze niet inziet dat de honden alles behalve agressief zijn. In het eerste filmpje zijn ze angstig en dan is een riem omdoen en strak trekken, om vervolgens op de grond te gooien écht verkeerd hoor. Hoe ik het zou doen? Met heeeeeeel veel geduld en lekkers de hond naar mij toe lokken, om te zorgen dat de hond me vertrouwd en dan aangeven wat wel en wat niet mag. Maar NIET met een riem strak om zijn nek en door hem plat te gooien. Al moet ik wel zeggen dat ik nu niet weet hoe ik dan precies zou reageren, daarvoor zou ik in die situatie moeten zitten. In elk geval niet zo.
Edit: Hoe zou Cesar Milan reageren als je hem een mailtje stuurt met een linkje naar Youtube? Denk niet dat hij haar met open armen ontvangt...
Ook een koekje geven .?
het is echt een vreemd figuur.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef: Jij ziet alleen angst ,ik zag angst agressie.
Ook een koekje geven .?
Goed, als je dan maar niet mijn honden komt "helpen" wanneer er hulp nodig is :p
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Maar door angst agressie te bestraffen heb je kans dat het nog erger wordt. Misschien(waarschijnlijk) verschilt dat per hond hoor, maar Tessa heeft ook last van angst agressie naar andere honden en die wordt heviger als je haar straft. Maar misschien valt deze ze ook aan als hij los is, dat is hier weer niet zo...
-
Corneliana
- Zeer actief
ik heb meer verstand van mensen dan van honden en deze dame heeft zelf duidelijk last van angstaggressie. de aanval is haar verdediging. net als op de site: je krijgt antwoord op vragen die je helemaal niet stelt. heel irritant en aanvallend. hou ik niet van.
-
blondie
- Zeer actief
Gaat om het eerste filmpje toch? Daar zegt ze zelf al dat het angst aggressie is.bouvierpoedel schreef:Jij ziet alleen angst ,ik zag angst agressie.Yukusaki Akitas schreef:Uiteraard doe ik (en de rest van de wereld) anderen na, maar alleen als ik zelf ook weet wat ik doe, en ik zal het ZEKER niet als the dutch cesar milan op youtube zetten!bouvierpoedel schreef:Jij doet toch ook iemand na ,net als een ieder dat doet.Yukusaki Akitas schreef:Wat bedoel je daarmee? Ze is echt verkeerd bezig hoor. Ze heeft geen idee waar ze mee bezig is, dat kan je in het filmpje heel duidelijk zien. Je moet iemand niet nadoen, zeker niet weet wat je nou eigenlijk doet :s
Ook een koekje geven .?
Bij de boef zag ik overigens geen agressie. Dat tegenhouden met de tennisracket ok, maar ermee corrigeren door ermee tegen de neus te gaan tikken vond ik weer niet nodig. Had gehoopt dat hij haar dat zwembad in zou trekken, dat had Bluf denk ik gedaan
Het is niet mijn manier, maar er zijn dingen die ze wel goed oplost en doet.
Bij die ene hond op de bank heb ik eerlijk gezegd een dubbel gevoel. Ergens heb ik het idee dat dat beestje last van zijn rug heeft, vandaar dat gepiep en reageren als ze hem de bank af trekt en hem bij de rug en nek pakt op momenten. Dat filmpje vond ik echt wat te ver en te snel gaan.
Filmpje dat ze haar honden uit het busje laat had ik zelf de mechel achterwege gelaten, die vond ik zelf niet zo relaxed eerlijk gezegd.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Nee Kees, agressie is inderdaad niet toegestaan. Maar die agressie komt pas kijken als een angstige hond zich in een hoek gedreven voelt en daardoor geen andere optie meer ziet dan zich verdedigen.bouvierpoedel schreef:Jij ziet alleen angst ,ik zag angst agressie.Yukusaki Akitas schreef:Uiteraard doe ik (en de rest van de wereld) anderen na, maar alleen als ik zelf ook weet wat ik doe, en ik zal het ZEKER niet als the dutch cesar milan op youtube zetten!bouvierpoedel schreef:Jij doet toch ook iemand na ,net als een ieder dat doet.Yukusaki Akitas schreef:Wat bedoel je daarmee? Ze is echt verkeerd bezig hoor. Ze heeft geen idee waar ze mee bezig is, dat kan je in het filmpje heel duidelijk zien. Je moet iemand niet nadoen, zeker niet weet wat je nou eigenlijk doet :s
Ook een koekje geven .?
Vraag mij af of de hond niet op een andere manier van de bank af te halen is en dan te voorkomen dat hij weer op de bank gaat. Lijkt mij veel minder agressie oproepen dan hem van die bank afsleuren aan een strak getrokken riem. Die overigens om werd gedaan door over hem heen te hangen. Lekker dominante actie door een vreemde.
En op het moment dat de hond van die bank is corrigeert die vreemde hem nog een keer extra door hem op een enorm onhandige manier plat proberen te drukken.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Nou dit dus. Die BC kun je wel gaan lokken met een koekie maar ik denk dat die nu veel sneller ervaart dat er niks aan de hand is.Roo schreef:Ik vind het ook best meevallen. Dat van de bank trekken en op de grond leggen zou niet mijn manier zijn, maar verder is ze wel rustig en kordaat.
En die tweede hond, wat moet je dan? Ook van de bank af lokken met een koekje? Hij moet daar gewoon opzouten, klaar. Ik had hem daarna ook zeker niet op z'n rug gelegd maar goed, ik had hem de eerste keer dat ie tegen me bromde omdat ie van de bank af moest al verteld dat de wereld zo niet werkt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er mensen zijn die dat filmpje niet af kunnen kijken. Ik zie geen ernstige dierenmishandeling ofzo, het kan je methode niet zijn maar dan nog...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Tjonge zeg, heb na even gekeken maar weer uitgeklikt, zelfs ik als leek zie dat die hond hartstikke bang is en totaal niet begrijpt wat ze bedoelt.
Volgens mij heeft ze één of twee afleveringen gezien van CM en dacht hééé dat kan ik ook.
Bah
Volgens mij heeft ze één of twee afleveringen gezien van CM en dacht hééé dat kan ik ook.
Bah
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou dat wist hij daarvoor door zijn baasje niet en nu dus wel.Ptje schreef:Tjonge zeg, heb na even gekeken maar weer uitgeklikt, zelfs ik als leek zie dat die hond hartstikke bang is en totaal niet begrijpt wat ze bedoelt.
Bah
Gewoon even duidelijk zijn en die angst word minder en grommen laat hij wel.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Corneliana
- Zeer actief
dat is niet duidelijkals zij duidelijk was had hij niet eens zo gedaan.bouvierpoedel schreef:Nou dat wist hij daarvoor door zijn baasje niet en nu dus wel.Ptje schreef:Tjonge zeg, heb na even gekeken maar weer uitgeklikt, zelfs ik als leek zie dat die hond hartstikke bang is en totaal niet begrijpt wat ze bedoelt.
Bah
Gewoon even duidelijk zijn en die angst word minder en grommen laat hij wel.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ohfijn, een debiel op uggs die angst en agressie niet van elkaar weet te onderscheiden en zich heeft gefocused op het "kshhh" geluidje. Dat zijn de besten
Ik snap helemaal niet wat ze nou helemaal bereikt in dat filmpje? Die zogenaamd agressieve hond is gewoon angstig dus zo knap is het niet dat ze die op z'n zij krijgt in onderdanige houding, het lost zeker niets op. En die angstige hond die ze ook daadwerkelijk herkend als angstige hond (knappe meid! *Klik, koekje!*) Blijft doodsbang door haar stugge gedrag maar is na een enorme wandeling moe waardoor het minder opvalt 
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Maeve schreef:Ohfijn, een debiel op uggs
Sorry, ik mag eigenlijk niet lachen
-
Corneliana
- Zeer actief
ik kan het filmpje wel afkijken hoor maar het slaat nergens op.YvetteJ schreef:Nou dit dus. Die BC kun je wel gaan lokken met een koekie maar ik denk dat die nu veel sneller ervaart dat er niks aan de hand is.Roo schreef:Ik vind het ook best meevallen. Dat van de bank trekken en op de grond leggen zou niet mijn manier zijn, maar verder is ze wel rustig en kordaat.
En die tweede hond, wat moet je dan? Ook van de bank af lokken met een koekje? Hij moet daar gewoon opzouten, klaar. Ik had hem daarna ook zeker niet op z'n rug gelegd maar goed, ik had hem de eerste keer dat ie tegen me bromde omdat ie van de bank af moest al verteld dat de wereld zo niet werkt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er mensen zijn die dat filmpje niet af kunnen kijken. Ik zie geen ernstige dierenmishandeling ofzo, het kan je methode niet zijn maar dan nog...
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Dierenmishandeling is niet de enige reden om een filmpje niet af te kijken. Dit is gewoon zielig voor die beesten en dan hoef ik het al niet meer te zien.YvetteJ schreef:Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er mensen zijn die dat filmpje niet af kunnen kijken. Ik zie geen ernstige dierenmishandeling ofzo, het kan je methode niet zijn maar dan nog...
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Ik ga echt geen maanden uittrekken om mijn hond te leren dat hij niet mag grommen als ie van de bank af moet, bang of niet?
Ik ga echt geen maanden uittrekken om mijn hond te leren dat hij niet mag grommen als ie van de bank af moet, bang of niet?
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Hier komen ze niet op de bank. Verder ben ik meer van het problemen voorkomen, dan het zo moeten oplossen.YvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Tot nu toe ook nooit zover gekomen bij onze honden.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is makkelijk gezegd natuurlijk, dat schreef ik voor mezelf hierboven ook al en als je een kordaat typje bent dan lukt dat denk ik zonder problemen. Maar deze mevrouw heeft dat probleem dus wel met haar honden...Branka schreef:Hier komen ze niet op de bank. Verder ben ik meer van het problemen voorkomen, dan het zo moeten oplossen.YvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Tot nu toe ook nooit zover gekomen bij onze honden.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
blondie
- Zeer actief
Heb destijds een en ander bij mijn eigen honden anders aan moeten pakken. Finn kon geen traplopen bijvoorbeeld. De binnentrap durfde hij niet af. Ben met koekjes gaan proberen, maar dat werkte niet. Toen nog her en der op internet gelezen hoe anderen het aanpakten. Na een week was ik het zat en heb ik een volle voerbak beneden klaar gezet ter eventuele beloning. En heb hem bij de halsband gepakt en zonder nonsens die trap afgelopen met hem. Onder dwang dus.YvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Toen Bluf de trap ook niet durfde te nemen heb ik haar toenmalige baasje die haar bracht verzocht hetzelfde te doen na 3 pogingen om het met lokken te proberen. Had geen zin in weer 2 weken gezeur om naar beneden of boven te komen.
Werkte uitstekend.
Bed in mijn geval was een ander verhaal. Finn lag nooit op bed en mocht dat ook niet. Hij lag op een avond toen ik wilde gaan slapen echter op bed en wilde er niet van af. Ik had hem toen nog niet zo lang, dus heel bekend met elkaar waren we ook niet. Hij luisterde verder prima, maar toen niet. Hij ging er niet van af, ik kreeg de grom en met dat ik naar de halsband wilde grijpen om hem eraf te trekken werd zijn tandvlees steeds zichtbaarder zijn tanden dus ook. Voor mijn gevoel had "de baas willen zijn en vertellen wie de baas was middels fysiek handelen" geen zin, ik kon winnen, maar ook verliezen. Heb toen zijn voerbak in de schuur gevult (1 ruimte naast mijn slaapkamer). En hem toen geroepen. Hij kwam toen zonder problemen van het bed, ging zitten toen ik dat van hem verlangde en mocht toen zijn bak leegvreten.
Daarna rustig naast bed gaan liggen op zijn kleed. Nooit meer een issue over dat bed gehad daarna.
Weet niet hoe het had gegaan als ik koste wat kost fysiek hem van bed had willen krijgen. Was ook een gevoel overigens toen, dat ik hem niet zomaar ervanaf kon/moest bonjouren. Kan het niet zo verklaren. Ik sta er nog steeds achter hoe ik het toen heb opgelost, terwijl anderen vaak zeggen "Ik had het niet gepikt! Is hij belazerd!". Ergens denk ik dat door hoe ik het toen heb gedaan hij mij meer is gaan vertrouwen, en respecteren. Zeg ik nu terugkijkend op die situatie.
Er leiden meerdere wegen naar Rome.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Uuh voor alle uggs-fans, het ging niet om de schoenen alleen hoorYukusaki Akitas schreef:Maeve schreef:Ohfijn, een debiel op uggs
Sorry, ik mag eigenlijk niet lachen, maar dat is wel heel grappig
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou prima toch? Maar dat wandelen van haar en jouw trapprobleem heb je dus op dezelfde manier aangepakt. Gewoon doen, niet zeuren en klaar. Ik zie daar geen ernst in hoor. Maar goed, ieder zijn dingblondie schreef:Heb destijds een en ander bij mijn eigen honden anders aan moeten pakken. Finn kon geen traplopen bijvoorbeeld. De binnentrap durfde hij niet af. Ben met koekjes gaan proberen, maar dat werkte niet. Toen nog her en der op internet gelezen hoe anderen het aanpakten. Na een week was ik het zat en heb ik een volle voerbak beneden klaar gezet ter eventuele beloning. En heb hem bij de halsband gepakt en zonder nonsens die trap afgelopen met hem. Onder dwang dus.YvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Toen Bluf de trap ook niet durfde te nemen heb ik haar toenmalige baasje die haar bracht verzocht hetzelfde te doen na 3 pogingen om het met lokken te proberen. Had geen zin in weer 2 weken gezeur om naar beneden of boven te komen.
Werkte uitstekend.
Bed in mijn geval was een ander verhaal. Finn lag nooit op bed en mocht dat ook niet. Hij lag op een avond toen ik wilde gaan slapen echter op bed en wilde er niet van af. Ik had hem toen nog niet zo lang, dus heel bekend met elkaar waren we ook niet. Hij luisterde verder prima, maar toen niet. Hij ging er niet van af, ik kreeg de grom en met dat ik naar de halsband wilde grijpen om hem eraf te trekken werd zijn tandvlees steeds zichtbaarder zijn tanden dus ook. Voor mijn gevoel had "de baas willen zijn en vertellen wie de baas was middels fysiek handelen" geen zin, ik kon winnen, maar ook verliezen. Heb toen zijn voerbak in de schuur gevult (1 ruimte naast mijn slaapkamer). En hem toen geroepen. Hij kwam toen zonder problemen van het bed, ging zitten toen ik dat van hem verlangde en mocht toen zijn bak leegvreten.
Daarna rustig naast bed gaan liggen op zijn kleed. Nooit meer een issue over dat bed gehad daarna.
Weet niet hoe het had gegaan als ik koste wat kost fysiek hem van bed had willen krijgen. Was ook een gevoel overigens toen, dat ik hem niet zomaar ervanaf kon/moest bonjouren. Kan het niet zo verklaren. Ik sta er nog steeds achter hoe ik het toen heb opgelost, terwijl anderen vaak zeggen "Ik had het niet gepikt! Is hij belazerd!". Ergens denk ik dat door hoe ik het toen heb gedaan hij mij meer is gaan vertrouwen, en respecteren. Zeg ik nu terugkijkend op die situatie.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar eerlijk, ik zie geen resultaat? Het duurt heel lang en de hond word uiteindelijk moe en reageert minder op prikkels om zich heen maar ik gok zomaar dat die hond de volgende dag nog net zo angstig is. Ik ben ook niet van het hele softe hoor, je moet angst ook niet gaan bevestigen. Maar om nou langs een drukke weg en door een stadscentrum te gaan lopen met een hond die binnenshuis nog niet eens vrij is van angst vind ik gewoon sneu. Ga daar eerst in huis aan werken, daarna in de achtertuin etc. En dan is het maar een maanden of zelfs jarenplan, so be it. Juist bij dit soort honden zou ik er geen druk op willen leggen.YvetteJ schreef: Nou prima toch? Maar dat wandelen van haar en jouw trapprobleem heb je dus op dezelfde manier aangepakt. Gewoon doen, niet zeuren en klaar. Ik zie daar geen ernst in hoor. Maar goed, ieder zijn ding
-
blondie
- Zeer actief
Ik heb geen probleem hoor. Jij vraagt in zijn algemeenheid hoe anderen dat bank "probleem" hebben opgelost. Ik geef aan dat ik in mijn geval het bedprobleem in mijn ogen niet kon oplossen door hem zomaar van bed af te trekken.YvetteJ schreef:Nou prima toch? Maar dat wandelen van haar en jouw trapprobleem heb je dus op dezelfde manier aangepakt. Gewoon doen, niet zeuren en klaar. Ik zie daar geen ernst in hoor. Maar goed, ieder zijn dingblondie schreef:Heb destijds een en ander bij mijn eigen honden anders aan moeten pakken. Finn kon geen traplopen bijvoorbeeld. De binnentrap durfde hij niet af. Ben met koekjes gaan proberen, maar dat werkte niet. Toen nog her en der op internet gelezen hoe anderen het aanpakten. Na een week was ik het zat en heb ik een volle voerbak beneden klaar gezet ter eventuele beloning. En heb hem bij de halsband gepakt en zonder nonsens die trap afgelopen met hem. Onder dwang dus.YvetteJ schreef:Maar even serieus, hoe lossen jullie zoiets op dan?
Werkte uitstekend.
Blijf erbij dat niet iedere hond hetzelfde is aan te pakken. Heb een hond gezien die doodsbang was om een bruggetje over te gaan. De man bleef trekken aan de hond zonder succes, de "geen onzin maar lopen methode werkte niet". Toen ik dat zo zag heb ik mijn honden afgelegd en gevraagd of ik het mocht proberen met de hond. De hond was geinteresseerd in een balletje en in spelen, en zo kon ik al spelend met de hond en de bal de brug over en terug. Baasje mocht mijn bal (aan een touwtje) lenen en deed het zelfde. En ineens vond de hond de brug niet meer eng.
Maar zo doet iedereen het weer anders.
-
blondie
- Zeer actief
Nou ja, die winkelstraat was volgens mij op zondag, want ik zag weinig mensen en de winkels waren dicht.Maeve schreef:Ja maar eerlijk, ik zie geen resultaat? Het duurt heel lang en de hond word uiteindelijk moe en reageert minder op prikkels om zich heen maar ik gok zomaar dat die hond de volgende dag nog net zo angstig is. Ik ben ook niet van het hele softe hoor, je moet angst ook niet gaan bevestigen. Maar om nou langs een drukke weg en door een stadscentrum te gaan lopen met een hond die binnenshuis nog niet eens vrij is van angst vind ik gewoon sneu. Ga daar eerst in huis aan werken, daarna in de achtertuin etc. En dan is het maar een maanden of zelfs jarenplan, so be it. Juist bij dit soort honden zou ik er geen druk op willen leggen.YvetteJ schreef: Nou prima toch? Maar dat wandelen van haar en jouw trapprobleem heb je dus op dezelfde manier aangepakt. Gewoon doen, niet zeuren en klaar. Ik zie daar geen ernst in hoor. Maar goed, ieder zijn ding
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt gelijk hoor en nee, ik had een volwassen herder ook niet aan zijn nekvel van het bed af getrokkenblondie schreef:Ik heb geen probleem hoor. Jij vraagt in zijn algemeenheid hoe anderen dat bank "probleem" hebben opgelost. Ik geef aan dat ik in mijn geval het bedprobleem in mijn ogen niet kon oplossen door hem zomaar van bed af te trekken.
Blijf erbij dat niet iedere hond hetzelfde is aan te pakken. Heb een hond gezien die doodsbang was om een bruggetje over te gaan. De man bleef trekken aan de hond zonder succes, de "geen onzin maar lopen methode werkte niet". Toen ik dat zo zag heb ik mijn honden afgelegd en gevraagd of ik het mocht proberen met de hond. De hond was geinteresseerd in een balletje en in spelen, en zo kon ik al spelend met de hond en de bal de brug over en terug. Baasje mocht mijn bal (aan een touwtje) lenen en deed het zelfde. En ineens vond de hond de brug niet meer eng.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie wel resultaat. Ik denk als je elke keer dat er gewandeld moet worden gewoon die hond pakt en wandelt zonder moeilijk te doen hij steeds sneller normaal zal doen en uiteindelijk ook kan ontspannen.Maeve schreef:Ja maar eerlijk, ik zie geen resultaat? Het duurt heel lang en de hond word uiteindelijk moe en reageert minder op prikkels om zich heen maar ik gok zomaar dat die hond de volgende dag nog net zo angstig is. Ik ben ook niet van het hele softe hoor, je moet angst ook niet gaan bevestigen. Maar om nou langs een drukke weg en door een stadscentrum te gaan lopen met een hond die binnenshuis nog niet eens vrij is van angst vind ik gewoon sneu. Ga daar eerst in huis aan werken, daarna in de achtertuin etc. En dan is het maar een maanden of zelfs jarenplan, so be it. Juist bij dit soort honden zou ik er geen druk op willen leggen.YvetteJ schreef: Nou prima toch? Maar dat wandelen van haar en jouw trapprobleem heb je dus op dezelfde manier aangepakt. Gewoon doen, niet zeuren en klaar. Ik zie daar geen ernst in hoor. Maar goed, ieder zijn ding
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Corneliana
- Zeer actief
en dan creëer je dus macht van de sterksteYvetteJ schreef:Je hebt gelijk hoor en nee, ik had een volwassen herder ook niet aan zijn nekvel van het bed af getrokkenblondie schreef:Ik heb geen probleem hoor. Jij vraagt in zijn algemeenheid hoe anderen dat bank "probleem" hebben opgelost. Ik geef aan dat ik in mijn geval het bedprobleem in mijn ogen niet kon oplossen door hem zomaar van bed af te trekken.
ik ben meer van macht van de slimste en dan de domste heel tevreden laten zijn.