Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Nikki heeft nogal last van de pekel en vaseline op de pootjes voor het wandelen schijnt te helpen.
Moet dat dik of volstaat een dun laagje en loopt het niet door het huis na het wandelen?
Ik probeer het gewoon straks maar wat ervaringstips zijn altijd welkom natuurlijk.
Ik vrees ook dat ik aan de schoentjes moet maar moet mezelf nog even over mn weerstand tegen een aangeklede hond zetten
Ik heb bij de dierenwinkel een spuitbusje met beschermingsspul gehaald. Gol vind het vreselijk als ik haar pootjes insmeer (spuiten ook maar dat gaat sneller) en ze gleed vreselijk uit in de gang met die vette poten van de vaseline. Ik heb wel alvast schoentjes liggen voor als dit niet genoeg werkt maar het ziet er niet uit een lab op schoenen
hier ook voetzolenspray gehaald bij de petsplace. (merk = Beaphar geloof ik)
Verder probeer ik zoveel mogelijk te lopen over verse sneeuw (en daarmee dus de pekel te ontwijken)
Hier was vaseline ook geen succes.. ze ging dan als ze los was buiten haar pootjes likken om de vaseline eraf te halen waardoor ze dus ook die strooi-troep binnenkreeg naar mijn idee.
Plus dan bood het haar pootjes nog geen bescherming.
Bij de spray nog geen last van gehad.
Nou het smeren werkt prima tot nu toe, ik smeer vooral tussen de tenen en geen last van vaselinepootjes in huis.
De boel is ook behoorlijk drooggevroren dat scheelt natuurlijk ook al.
Ik had schoentjes besteld maar die waren veel te groot dus die gaan terug.
Pekel ontwijken probeer ik ook zoveel mogelijk maar na 2 dagen sneeuw in het centrum van de stad is dat bijna onmogelijk.
Ik gebruik Paw wax zowel in de winter als in de zomer als we door de bergen lopen. Voordeel is dat het de zooltjes ook stroever maakt. Met Vaseline glibberen ze hier alle kanten op als je het iets te dik op smeert.
Gollum schreef:Ik heb bij de dierenwinkel een spuitbusje met beschermingsspul gehaald. Gol vind het vreselijk als ik haar pootjes insmeer (spuiten ook maar dat gaat sneller) en ze gleed vreselijk uit in de gang met die vette poten van de vaseline. Ik heb wel alvast schoentjes liggen voor als dit niet genoeg werkt maar het ziet er niet uit een lab op schoenen
Eureka, in een spuitbusje! Gaat op de boodschappenlijst
En gelukkig doen honden niet aan zoiets geks menselijks als mode
Ikzelf loop erbij als een eskimo, in Siberie zouden ze smakelijk lachen om mijn aversie tegen "kou"