na een lange zoektocht naar een hond heb ik woensdag een amerikaanse stafford met een kleine gebruiksaanwijzing gehaald
Het is en hartstikke lieve meid van bijna 6 maar helaas (met name vanwege reacties van veel mede hondeneigenaren) heeft ze het uiterlijk van een agressieve dame.
Een of andere klootzak heeft waarschijnlijk in België (ILLEGAAL DUS!) haar oren gecoupeerd of dit laten doen, daar baalde ik heel erg van maar ik ze was zo lief toen ik bij haar kwam kijken dat ik eigenlijk direct al helemaal gek van haar was. Het is jammer dat ze zo erg op haar uiterlijk wordt beoordeelt want het is echt een onderdanig slijmballetje.
Waar het probleem echter wel zit is het feit dat ze kleine honden en teven direct bijt zonder enige waarchuwing (althans dit is wat de man waar ik haar vandaan heb me vertelde).
Ik merk tijdens het lopen wel dat ze direct volle focus heeft wanneer ze een andere hond spot en gisteren sprong er vanuit een poortje ineens een klein hondje 5 meter voor haar neus. Het hondje liep os dus ik vroeg de eigenaar of hij het hondje bij zich wilde roepen. Eigenlijk heb ik niet goed gelet op de reactie van mijn hond maar ze was wel weer volle focus zeg maar. Wellicht kunnen jullie mij hier jullie ervaring of adviezen vertellen hoe hier mee om te gaan. Dacht zelf aan de hondenschool maar goed daar kunnen we het later nog eens over hebben, zou me nu alleen voorstellen eigenlijk
groet,
Geert